Κάνετε μεγάλο λάθος. Ο Μηχανοδηγός, δεν είναι Καπετάνιος. Και χωρίς να θέλω να σας σοκάρω τα τρένα ταξιδεύουν στη ξηρά, οπότε δεν ισχύει το δίκαιο τη θάλασσας.
Ο μηχανοδηγός λοιπόν, είναι υπεύθυνος για την μηχανή. Οφείλει να κάνει έλεγχο της μηχανής πρίν ξεκινήσει, και να βεβαιωθεί πως τα βαγόνια που μπορεί και να έχουν φορτωθεί ημέρες πριν (και φυσικά εν τη απουσία του, δεδομένου ότι την ώρα της φορτώσεως αυτός μπορεί, είτε να εκτελούσε δρομολόγιο με άλλο συρμό, είτε να μην είχε βάρδια και να βρισκόταν στο σπίτι του) είναι καλά συνδεδεμένα στον συρμό, και οι σφραγίδες σφράγισης τους δεν έχουν παραβιαστεί. Κατά τα άλλα είναι υπεύθυνος:
Α. Για τον χειρισμό του συρμού (πορεία, διατήρηση ταχυτήτων σύμφωνα με τους κανόνες)
Β. Για την ασφάλεια των επιβατών, λοιπού πληρώματος του συρμού και φυσικά των βαγονιών που περιέχουν εμπορεύματα) και την έγκαιρη, απρόσκοπτη και ασφαλή μεταφορά τους.
Γ. Για την τήρηση των δρομολογίων και των προβλεπομένων ωραρίων άφιξης και αναχώρησης του συρμού.
Δ. Για την επικοινωνία με το υπόλοιπο πλήρωμα του συρμού, και τα κέντρα ελέγχου.
Αυτά!