Νέα

«Δεν έχω οξυγόνο»

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα troubakhs
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 17K
  • Εμφανίσεις 296K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 7 άτομα (1 μέλη και 6 επισκέπτες)

daima703

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2019
Μηνύματα
6.181
Like
1.594
Πόντοι
266
Καλημέρα Νταϊμα
Για τα λεφτά που έφαγαν από την ΕΕ κ δεν έκαναν τηλεδιοικηση θα πρέπει κανείς να μπει φυλακή ή απλώς φτάει ο σταθμάρχης;
Και βέβαια θα πρέπει να μπουν μέσα
Αλλά αυτό να γίνεται πάντα και όχι όποτε βολεύει

Παραδείγματος χάρη έπρεπε να γίνει και για τους υπευθύνους των κυβερνήσεων για το δυστύχημα στο άδενδρο

Έπρεπε να γίνει και για αυτούς που δεν είχαν τελειώσει τη σύμβαση του 112 που έπρεπε να τελειώσει το 2016 και χάσαμε πολύ περισσότερους ανθρώπους στο μάτι
Επειδή δεν υπήρχε προειδοποίηση
Screenshot_2025-04-14-11-39-21-542_com.google.android.youtube.jpg
Screenshot_2025-04-14-11-44-22-727_com.android.chrome.jpg
 

Saul

Μέγας
Εγγρ.
23 Αυγ 2020
Μηνύματα
19.984
Like
18.861
Πόντοι
3.656
Για να δούμε τι πιστεύει η πυροσβεστική

Ή τουλάχιστον ψάχνει να βρει

Και δεν θεωρεί τα αμφισβητούμενα στοιχεία θέσφατο

Όπως κάνετε πολλοι εδώ μέσα

Πάντα έξυπνοι βέβαια
Και ποτέ δεν παρασύρεστε
Απο συνθήματα
Επιλεγμένα στοιχεία και απόψεις που σας βολεύουν

Επιλεγμένες πραγματογνωμοσύνες

Έβλεπα χθες τους αγώνες
Στον παναθηναϊκό παοκ
Όταν ο παναθηναϊκός προηγείτο 3 1
7 λεπτά πριν από τη λήξη
Έλεγε ένας παοκτζής θα ισοφαρίσει ο παοκ

Έτσι λοιπόν και εσείς

Γράφετε πιστεύετε ότι θα γίνει επειδή σας βολεύει
Η ότι έγινε επειδή αυτό σας βολεύει πολιτικά



Screenshot_2025-04-14-11-25-43-853_com.android.chrome.jpg
Ξέρεις πως θα είχαν αποφευχθεί όλα αυτά να γράφει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του?

Αν δεν το κράτος δεν είχε παρανομήσει και δεν έχει αλλοιώσει τον χώρο του συμβάντος
 

daima703

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2019
Μηνύματα
6.181
Like
1.594
Πόντοι
266
Ξέρεις πως θα είχαν αποφευχθεί όλα αυτά να γράφει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του?

Αν δεν το κράτος δεν είχε παρανομήσει και δεν έχει αλλοιώσει τον χώρο του συμβάντος
1 στο δυστύχημα στο άδενδρο το 2017
Είχε γίνει κάτι διαφορετικό;

2 το πόρισμα του εδοσαάμ
Λέει ότι δεν έγινε κεντρικός σχεδιασμός
Και ότι κάθε υπηρεσία έκανε ότι νόμιζε σωστό;

3 για ποια αλλοίωση μιλάς;
Γι αυτή που έγινε πριν από τις τρεις μαρτίου
Πού πήγε ο τριαντόπουλος;
Η για αυτή που έγινε μετά;

4 αν ήταν φανερό και γνωστό
Όπως λέγεται εκ των υστέρων
Ότι καμία από τις δύο αλλοιώσεις
Δεν έπρεπε να γίνουν

Γιατί ΤΟΤΕ
Καμία εφημερίδα
Κανένα τηλεοπτικό δελτίο
Κανένας εμπειρογνώμονας
Κανένας δικηγόρος
Κανένα συγγενής
Κανένας πολιτικός

Δεν έλεγε γιατί κάνετε αυτό
Γιατί δεν το σταματάτε
Χάνονται στοιχεία

Κι αν το είπε ο διοικητής της τροχαίας

Γιατί κανένας δεν το δημοσίευσε και δεν το έλαβε υπόψη
ΤΟΤΕ

Έχω δουλειά τώρα αργότερα πάλι

5 ότι εμάς μας φαίνεται παράνομο η σε μερικούς από μας
Τα δικαστήρια το κρίνουν αλλιώς

Παραδείγματος χάρη στο δυστύχημα στο άδενδρο
Ήταν κατηγορούμενος μόνο ο ένας εκ των μηχανοδηγών ο άλλος σκοτώθηκε και κηρύχθηκε αθώος
Λόγω αμφιβολιών
Screenshot_2025-04-14-11-51-52-371_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2025-04-14-11-51-45-168_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2025-04-14-11-51-38-084_com.android.chrome.jpg
 

Saul

Μέγας
Εγγρ.
23 Αυγ 2020
Μηνύματα
19.984
Like
18.861
Πόντοι
3.656
1 στο δυστύχημα στο άδενδρο το 2017
Είχε γίνει κάτι διαφορετικό;

2 το πόρισμα του εδοσαάμ
Λέει ότι δεν έγινε κεντρικός σχεδιασμός
Και ότι κάθε υπηρεσία έκανε ότι νόμιζε σωστό;

3 για ποια αλλοίωση μιλάς;
Γι αυτή που έγινε πριν από τις τρεις μαρτίου
Πού πήγε ο τριαντόπουλος;
Η για αυτή που έγινε μετά;

4 αν ήταν φανερό και γνωστό
Όπως λέγεται εκ των υστέρων
Ότι καμία από τις δύο αλλοιώσεις
Δεν έπρεπε να γίνουν

Γιατί ΤΟΤΕ
Καμία εφημερίδα
Κανένα τηλεοπτικό δελτίο
Κανένας εμπειρογνώμονας
Κανένας δικηγόρος
Κανένα συγγενής
Κανένας πολιτικός

Δεν έλεγε γιατί κάνετε αυτό
Γιατί δεν το σταματάτε
Χάνονται στοιχεία

Κι αν το είπε ο διοικητής της τροχαίας

Γιατί κανένας δεν το δημοσίευσε και δεν το έλαβε υπόψη
ΤΟΤΕ

Έχω δουλειά τώρα αργότερα πάλι

5 ότι εμάς μας φαίνεται παράνομο η σε μερικούς από μας
Τα δικαστήρια το κρίνουν αλλιώς

Παραδείγματος χάρη στο δυστύχημα στο άδενδρο
Ήταν κατηγορούμενος μόνο ο ένας εκ των μηχανοδηγών ο άλλος σκοτώθηκε και κηρύχθηκε αθώος
Λόγω αμφιβολιών
Screenshot_2025-04-14-11-51-52-371_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2025-04-14-11-51-45-168_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2025-04-14-11-51-38-084_com.android.chrome.jpg
Αυτά δεν είναι επιχειρήματα.

Αν δεν υπήρχε αλλοίωση τότε γιατί διώκεται ο αγοραστός και ο Τριαντόπουλος?

και αν υπάρχουν επαρκή στοιχεία τότε γιατί δεν μπορούν να εξηγήσουν επιστημονικά την πυρόσφαιρα?
 

Cherno_Bill

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Ιουν 2019
Μηνύματα
599
Like
1.120
Πόντοι
206
Παραθέτω φώτο με τον 'άθικτο' μετασχηματιστή. Πηγή: Λιόλιος.
Απ' όσο κατάλαβα στα σχόλια του Λιόλιου γράφει για διάρρηξη του μετασχηματιστή κατά την φορά της σύγκρουσης, άρα ίσως δεν την έκαναν οι ατμοί και τα αέρια την διάρρηξη.
Στην ατελή καύση, στην παραγωγή των αερίων από λάδι σιλικόνης η μεγάλη μάζα τους δεν έχει Πυρίτιο.

'Η ανάφλεξη δεν απαιτεί πίεση σε αυτήν την περίπτωση. Η υψηλή θερμοκρασία από τη σύγκρουση (600-1000°C), η ατμοποίηση των ελαίων σιλικόνης και η παρουσία ηλεκτρικού τόξου ήταν αρκετές για την ανάφλεξη. Η πίεση δεν είναι καθοριστικός παράγοντας εδώ.”'
 

Συνημμένα

  • metas.jpg
    metas.jpg
    79,9 KB · Εμφανίσεις: 8
  • H2.jpg
    H2.jpg
    345,2 KB · Εμφανίσεις: 8
  • gasses.jpg
    gasses.jpg
    106,9 KB · Εμφανίσεις: 5
Τελευταία τροποποίηση:

πολυζωης

Ανώτατος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
16.715
Κριτικές
2
Like
85.118
Πόντοι
15.931
Για να δούμε τι πιστεύει η πυροσβεστική

Ή τουλάχιστον ψάχνει να βρει

Και δεν θεωρεί τα αμφισβητούμενα στοιχεία θέσφατο

Όπως κάνετε πολλοι εδώ μέσα

Πάντα έξυπνοι βέβαια
Και ποτέ δεν παρασύρεστε
Απο συνθήματα
Επιλεγμένα στοιχεία και απόψεις που σας βολεύουν

Επιλεγμένες πραγματογνωμοσύνες

Έβλεπα χθες τους αγώνες
Στον παναθηναϊκό παοκ
Όταν ο παναθηναϊκός προηγείτο 3 1
7 λεπτά πριν από τη λήξη
Έλεγε ένας παοκτζής θα ισοφαρίσει ο παοκ

Έτσι λοιπόν και εσείς

Γράφετε πιστεύετε ότι θα γίνει επειδή σας βολεύει
Η ότι έγινε επειδή αυτό σας βολεύει πολιτικά



Screenshot_2025-04-14-11-25-43-853_com.android.chrome.jpg
δωσε ενημερωση στον λαο ποσο εχει το αρνι το λιντλ
 

It's All Good Man

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2019
Μηνύματα
1.526
Like
2.931
Πόντοι
456
Παραθέτω φώτο με τον 'άθικτο' μετασχηματιστή. Πηγή: Λιόλιος.
Απόσο κατάλαβα στα σχόλια του Λιόλιου γράφει για διάρρηξη του μετασχηματιστή κατά την φορά της σύγκρουσης, άρα ίσωςωδεν την έκαναν οι ατμοί και τα αέρια την διάρρηξη.
Στην ατελή καύση, στην παραγωγή των αερίων από λάδι σιλικόνης η μεγάλη μάζα τους δεν έχει Πυρίτιο.

'Η ανάφλεξη δεν απαιτεί πίεση σε αυτήν την περίπτωση. Η υψηλή θερμοκρασία από τη σύγκρουση (600-1000°C), η ατμοποίηση των ελαίων σιλικόνης και η παρουσία ηλεκτρικού τόξου ήταν αρκετές για την ανάφλεξη. Η πίεση δεν είναι καθοριστικός παράγοντας εδώ.”'

Ωραία βάλε και το CV του κ Λιόλιου....
 

Cherno_Bill

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Ιουν 2019
Μηνύματα
599
Like
1.120
Πόντοι
206
Τελευταία τροποποίηση:

It's All Good Man

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2019
Μηνύματα
1.526
Like
2.931
Πόντοι
456
Βάλε και το pdf της Πυροσβεστικής να το διαβάσουμε...
 

Cherno_Bill

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Ιουν 2019
Μηνύματα
599
Like
1.120
Πόντοι
206
Βάλε και το pdf της Πυροσβεστικής να το διαβάσουμε...
Nα βάλω τον Λακαφώση να λέει αρχικά σύμφωνα με το πρόγραμμα εξομοίωσης για 25 τόνους ξυλόλιο; Μήπως Βελόπουλο για τρία εξαϋλωμένα βαγόνια;
 
Τελευταία τροποποίηση:
  • Like
Αντιδράσεις: barock

Νίπλης

Ανώτατος
Εγγρ.
4 Απρ 2013
Μηνύματα
75.018
Like
81.255
Πόντοι
12.756
Αυτά δεν είναι επιχειρήματα.

Αν δεν υπήρχε αλλοίωση τότε γιατί διώκεται ο αγοραστός και ο Τριαντόπουλος?

και αν υπάρχουν επαρκή στοιχεία τότε γιατί δεν μπορούν να εξηγήσουν επιστημονικά την πυρόσφαιρα?

Τωρα θα νιωσεις την οργη του , θα φας τοσο πριντ σκριν που θα βαριεσαι να γυρνάς σελιδες :coffee:
 

LION-974

Μέγας
Εγγρ.
19 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.803
Κριτικές
14
Like
4.224
Πόντοι
4.895
Παραθέτω φώτο με τον 'άθικτο' μετασχηματιστή. Πηγή: Λιόλιος.
Απ' όσο κατάλαβα στα σχόλια του Λιόλιου γράφει για διάρρηξη του μετασχηματιστή κατά την φορά της σύγκρουσης, άρα ίσως δεν την έκαναν οι ατμοί και τα αέρια την διάρρηξη.
Στην ατελή καύση, στην παραγωγή των αερίων από λάδι σιλικόνης η μεγάλη μάζα τους δεν έχει Πυρίτιο.

'Η ανάφλεξη δεν απαιτεί πίεση σε αυτήν την περίπτωση. Η υψηλή θερμοκρασία από τη σύγκρουση (600-1000°C), η ατμοποίηση των ελαίων σιλικόνης και η παρουσία ηλεκτρικού τόξου ήταν αρκετές για την ανάφλεξη. Η πίεση δεν είναι καθοριστικός παράγοντας εδώ.”'
Σιγά το πρόσωπο που θα έχει και άποψη για το τι έγινε, όταν υπάρχει ο μέγας πυροσβέστης-πραγματογνώνομας και ο ''εμπειρογνώμονας''- φωτογράφος- δημοσιογράφος- παρουσιαστής φόρμουλα 1 που έχουν αποφανθεί με ακλόνητα επιχειρήματα...
 

Κώστας Λαδάκης

Σπουδαίος
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.457
Κριτικές
7
Like
11.083
Πόντοι
2.886
Ας δούμε τι αναφέρουν σάϊτ στα αγγλικά, που διαβάζονται έτσι σε όλο τον κόσμο

The flash point of silicone oil is above 300°C, which is nearly twice as high as that of mineral oil, and it is not easy to catch fire;
Besides that, silicone oil is self-extinguishing. Transformers that use mineral oil as insulating oil are more likely to catch fire than those that use silicone oil. Once they burn, they cannot self-extinguish. Silicone oil also burns much slower than mineral oil.


Silicone oil flammability test​



Μελέτη του Χημικού Μηχανικού Α. Μιχόπουλου για την πυρόσφαιρα


Burning of Liquid Silicones




February 27, 2025
New investigation supports experts' claims that 'unknown flammable material' caused the fireball that erupted after the fatal train crash in 2023, which cost the lives of 57 people.


By Feargus O'Sullivan
27 Φεβρουαρίου 2025
Fires that appeared in external video footage, the report says, could not have been solely caused by materials already known to be on the train, such as silicone coolant. They seem instead to have been stoked by some form of hydrocarbon fuel that the train was not officially listed as carrying.
Exactly what that substance was, however, remains unclear. The specific hydrocarbon in question cannot be identified — beyond slight residual traces of Xyline — because a site cleanup in the days following the crash made much potential evidence unusable. Within a week of the crash, 300 cubic meters (10,600 cubic feet) of debris and soil had been removed from the site, disposed of and replaced with gravel, according to numerous media reports.

22.02.2025
Officials emphasize the fire’s aftermath and note several contradictory elements about its origins. Early assumptions blamed silicone oil in transformers, but newly revealed footage contradicts that theory.


February 3, 2025
The General Chemical Administration discovered xylol, and in large quantities, as emphasized in its technical report, which publishes the publication Augers on Sunday. This is also confirmed by the official documents of the General Chemical Directorate, which prove that traces of aromatic hydrocarbons were found in the pace.
The documents say that in three different samples taken from the Intercity car, which is located in the Kuluri area, dozens of substances, such as xylol, benzene, toluene and others, the presence of which are not justified. The samples were taken in September and transmitted in January, but again there are no tests that could show a real number.N. Karnavas, who is a chemical engineer and a consultant on environmental issues, hygiene, safety and quality, studied the primary data of the General Chemical Directorate, collected from the soil at the place of the tragedy in the tempori, drew up a technical report that he introduced to the investigator of the Court of Appeal of Larisa, and He also conducted his own calculations showing the concentration of xylol much higher than the one that discovered the general chemical management. He even studied the change in the texture of the hair of surviving passengers and described this specific change (!), And he came to the conclusion that the pace was spilled 13.33 m³ of xylola (that is 13 330 liters), which were in 13 palette tanks ICB 1,000 liters. He also determined the area 500 m²to which xylol was spilled, as follows from photographic materials.
 

Κώστας Λαδάκης

Σπουδαίος
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.457
Κριτικές
7
Like
11.083
Πόντοι
2.886
«Με βάση τις παρατηρήσεις που μπόρεσαν να γίνουν, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός της έλασης υλικού που χρησιμοποιήθηκε προκάλεσε το σχηματισμό και την επέκταση της τεράστιας πύρινης σφαίρας που προέκυψε μετά την πρόσκρουση, και στη συνέχεια οδήγησε στις δευτερογενείς πυρκαγιές. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς την προκάλεσε, αλλά οι προσομοιώσεις υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι σήμερα καυσίμου».


Τα πλάνα από τρεις κάμερες -του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου- που έχουν καταγράψει την σύγκρουση φαίνεται να είναι τα μόνα διαθέσιμα στοιχεία στα οποία μπορεί να βασιστεί η κατανόηση της πυρκαγιάς που σχεδόν αμέσως ακολούθησε τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών IC-62 και 63503 την 28η Φεβρουαρίου του 2023, στις 23.21 μ.μ



«Η διάρκεια της απελευθέρωσης καυσίμου κατά το στάδιο 2 (περίπου 4 δευτερόλεπτα) και το παρατηρούμενο αποτέλεσμα (πύρινη σφαίρα μέγεθος που αυξάνεται από 40 έως 80 μέτρα σε διάμετρο) υποδεικνύουν μια ποσότητα καυσίμου η οποία εκτιμάται σε περίπου 1.200 kg από τις προσομοιώσεις CFD. Εάν αληθεύει, αυτό αποκλείει την πιθανότητα υγρού καυσίμου (λάδι σιλικόνης από το μετασχηματιστή ή οποιοδήποτε άλλο υγρό καύσιμο από άγνωστη πηγή) να «εκτοξευθεί» στο εστιατόριο – βαγόνι, διότι μια τέτοια ενέργεια δεν θα μπορούσε να συγκρατήσει και να απελευθερώσει 1000 kg καυσίμου για 4 δευτερόλεπτα. Η μόνη τέτοια πιθανότητα θα ήταν το υγρό καύσιμο να εισέλθει στο εστιατόριο – βαγόνι μέσω των σπασμένων παραθύρων του, αλλά οι 6 επιζώντες του εστιατόριου – βαγονιού δεν υποστηρίζουν ένα τέτοιο γεγονός, ούτε έχουν εγκαύματα που να συνάδουν με την καύση 1000 kg καυσίμου, από το εσωτερικό του βαγονιού τους» τονίζεται στο πόρισμα.


Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι «το έλαιο σιλικόνης του τύπου που χρησιμοποιείται στους μετασχηματιστές ισχύος των μηχανών δεν μπορούσε να εκραγεί και να δημιουργήσει μεγάλη πύρινη σφαίρα με οποιονδήποτε τρόπο. Ακόμη και αν προστίθεντο μεγάλες πηγές θερμότητας και ανοικτές φλόγες ως πιθανή πηγή ανάφλεξης και ακόμη και αν το έλαιο σιλικόνης ψεκάζονταν με διάφορους τρόπους σε έναν τοίχο για να δημιουργηθεί διασπορά και μικρότερα σταγονίδια, το μόνο πιθανό αποτέλεσμα ήταν μια πολύ σύντομη ανάφλεξη 0,3-0,4 δευτερολέπτων που δεν δεν διαδόθηκε στην υπόλοιπη ποσότητα του λαδιού. Αυτό επιβεβαιώνεται περαιτέρω από την εξέταση της εξωτερικής χύτευσης των τριών μετασχηματιστών, η οποία δείχνει ότι η ποσότητα λαδιού σιλικόνης που θα μπορούσε ενδεχομένως να διαφύγει κατά τα πρώτα 0,3-0,4 δευτερόλεπτα δεν θα ήταν αρκετή για την μεγάλη μπάλα φωτιάς που παρατηρήθηκε».

Στο πόρισμα επιβεβαιώνεται το «συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε και ο καθηγητής Κωνσταντόπουλος: «Η μεγάλη μπάλα φωτιάς στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που εμφανίστηκε μέσα σε 0,5 δευτερόλεπτο από τη σύγκρουση των συρμών δεν μπορεί να αποδοθεί στο λάδι των μετασχηματιστών (PDMS) το οποίο αν και είναι εύφλεκτο σε αρκετά υψηλές θερμοκρασίες (> 400) δεν θα μπορούσε – για λόγους κινητικής της αντίδρασης – να αναφλεγεί στο περιβάλλον που επικρατούσε. Επιπλέον, η απουσία λευκής σκόνης (διοξείδιο της σιλικόνης, SiO₂) στον τόπο του δυστυχήματος, σε ποσότητες που θα δικαιολογούσαν την καύση μεγάλης ποσότητας σιλικονούχου ελαίου, είναι μια άλλη σαφής ένδειξη ότι ένα τέτοιο συμβάν δεν έλαβε χώρα. Ως εκ τούτου, η προέλευση της πύρινης σφαίρας που συνάδει με μερικούς τόνους ενός εύφλεκτου πτητικού καυσίμου πρέπει να αναζητηθεί αλλού».



Όπως αναφέρεται, «η μάζα αυτού του εύφλεκτου πτητικού υγρού έχει εκτιμηθεί, μέσω της μοντελοποίησης CFD, σε τάξη μεγέθους 2,5 τόνων. Μέχρι στιγμής, η έρευνα δεν έχει εντοπίσει καμία ουσία, με τα γνωστά χαρακτηριστικά και τη συνολική μάζα που υπήρχαν στο τροχαίο υλικό, η οποία θα μπορούσε να έχει αυτόν τον ρόλο. Όπως και στα προηγούμενα στάδια, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα αναθέσει σε ένα αναγνωρισμένο ινστιτούτο την επανεξέταση της εγκυρότητας των μεταβλητών και των παραμέτρων που χρησιμοποιήθηκαν στην αναθεωρημένη ανάλυση CFD. ( Computational Fluid Dynamics – CFD) (προσομοιώσεις Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής)».


Παράλληλα, στο πόρισμα γίνεται αναφορά για εντοπισμό ξυλολίου: «Το γεγονός ότι η φωτιά έχει αφήσει δύο διαφορετικά υπολείμματα είναι μια άμεση ένδειξη ότι δύο διαφορετικά καύσιμα φαίνεται να εμπλέκονται στο συμβάν»: λευκό υπόλειμμα, που είναι SiO2, χαρακτηριστικό για την καύση λαδιού σιλικόνης, και μαύρο υπόλειμμα με ίχνη ξυλολίου, που ταιριάζει με καύσιμα υδρογονανθράκων».


Η μικρή ποσότητα SiO2 που παρατηρήθηκε στη συντριβή συνάδει με την πυρκαγιά μετά την αρχική ανάφλεξη, αλλά όχι με το μέγεθος που θα αναμέναμε αν καιγόταν μεγάλη ποσότητα καυσίμου» ξεκαθαρίζει η επιτροπή του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι σύμφωνα με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης του καθηγητή Κωνσταντόπουλου, «τα 2400 κιλά λαδιού μετασχηματιστή θα είχαν ως αποτέλεσμα περίπου 1,94 μετρικούς τόνους (SiO2) ως υπόλειμμα καύσης, το οποίο θα διασκορπιζόταν σε όλες τις επιφάνειες και θα έδιναν μια χαρακτηριστική λευκή, σκονισμένη υφή παντού. Αυτό δεν παρατηρήθηκε σε ευρεία κλίμακα, εκτός από λίγες πολύ περιορισμένες περιοχές όπου κάηκε λάδι μετασχηματιστή».


Ακόμη, τονίζεται ότι «βρέθηκαν ίχνη από διάφορους υδρογονάνθρακες, μεταξύ των οποίων πιο αξιοσημείωτα ίχνη ξυλολίου που βρέθηκαν στον αριθμό δείγματος (EMP12-21) σε δείγμα εδάφους στο πλάι των ραγών».


Μάλιστα, η ύπαρξη ξυλολίου επιβεβαιώνεται και από τη νέα δειγματοληψία στο σημείο της σύγκρουσης, μετά από 8 μήνες. Τότε δεν εντοπίστηκε στα δείγματα ξυλόλιο, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ουσία δεν υπήρχε στο σημείο υπό φυσιολογικές συνθήκες, ως αποτέλεσμα ρύπανσης ή άλλων φυσικών αιτιών.


Τι αναφέρει το πόρισμα για τη φωτιά​


Μερικοί από τους επιβάτες φέρουν σοβαρά εγκαύματα σε ακανόνιστο σχήμα και μοτίβο που είναι πιο πιθανό να προκλήθηκαν από επαφή με καιόμενο υγρό παρά με θερμική ακτινοβολία από απόσταση. Δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί με ακρίβεια η αιτία και ο μηχανισμός αυτών των εγκαυμάτων, αφού δεν ελήφθησαν δείγματα ιστών για εργαστηριακό έλεγχο και καμία ειδική εξέταση των εγκαυμάτων δεν έγινε.


Το γεγονός ότι από τα 31 άτομα (επιβάτες και προσωπικό) που επέβαιναν στο βαγόνι του εστιατορίου την ώρα της σύγκρουσης υπάρχουν 6 επιζώντες (και συγκεκριμένα, 1 από τους 6 δεν υπέστη κανένα έγκαυμα) είναι ένδειξη ότι από μόνη της η πυρόσφαιρα δεν ήταν αρκετή για να προκαλέσει τον θάνατο. Το πιθανότερο είναι ότι οι θάνατοι σε αυτό το στάδιο προκλήθηκαν από τη δευτερογενή παράγοντα που επέδρασσε στη φωτιά που συνέχισε να καίει.


Από τους τραυματίες επιβάτες που γλίτωσαν από το ατύχημα και νοσηλεύτηκαν με σοβαρά εγκαύματα, δεν προέκυψαν αναφορές παρατεταμένης έκθεσης στη φωτιά (δηλαδή δεν υπήρξαν παγιδευμένοι κοντά σε φλόγες για σημαντικό χρονικό διάστημα). Οι περισσότεροι επιβάτες με σοβαρά εγκαύματα δηλώνουν ότι «δεν κατάλαβαν τι ακριβώς τους έκαψε» και οι περισσότεροι από αυτούς συμφωνούν ότι αισθάνθηκαν μεγάλη θερμότητα μόνο για λίγα δευτερόλεπτα τη στιγμή της σύγκρουσης ή της επαφής με καυτές επιφάνειες.


Από το συνολικό μήκος της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62, τα μόνα μέρη που καταστράφηκαν πλήρως από τη φωτιά ήταν το πίσω μέρος του βαγονιού του εστιατορίου (γράμμα K στο σχέδιο, Εικόνα 55, σελίδα 91) και του επιβατικού βαγονιού Β2.


Το υλικό από τρεις κάμερες που κατέγραψαν το ατύχημα φαίνεται να είναι το μόνο διαθέσιμο στοιχείο στο οποίο μπορεί να βασιστεί η κατανόηση της πυρκαγιάς που ακολούθησε σχεδόν αμέσως μετά τη σύγκρουση των τρένων IC-62 και 63503. Η προσεκτική εξέταση αυτού του υλικού δείχνει ότι αυτό που αρχικά θεωρήθηκε ως ένα μοναδικό συμβάν μπορεί στην πραγματικότητα να χωριστεί σε τρία διακριτά στάδια που πρέπει να εξεταστούν ξεχωριστά: ανάφλεξη και δημιουργία πύρινης σφαίρας, τροφοδότηση της πύρινης σφαίρας και διαδοχικές πυρκαγιές διαρροής.


Ένα πρώτο στάδιο που μπορεί να παρατηρηθεί, η ανάφλεξη και η δημιουργία πυρόσφαιρας, αρχίζει περίπου 0,6 δευτερόλεπτα μετά την αρχική επαφή μεταξύ των μηχανών των δύο αμαξοστοιχιών, όταν ένα πρώτο ηλεκτρικό τόξο καταγράφεται σε βίντεο. Δημιουργείται βραχυκύκλωμα με έντονο φλας λόγω του ηλεκτρικού τόξου. Δύο ακόμα αναλαμπές εμφανίζονται γρήγορα μετά, η καθεμία με διαφορά περίπου 0,1 δευτερολέπτου. Αυτές οι τρεις φωτεινές αναλαμπές σταματούν μετά από συνολική διάρκεια περίπου 0,3 δευτερολέπτων, γεγονός που συνάδει με τον αναμενόμενο χρόνο ενεργοποίησης της αυτόματης προστασίας από υπερφόρτωση που καταγράφηκε (χειροκίνητα) στον σταθμό ελέγχου ισχύος που παρακολουθεί εξ αποστάσεως όλα τα δεδομένα στη Θεσσαλονίκη.


pyrosfaira1-1024x610.webp

αυτόχρονα, οι ίδιες οι αλυσοειδείς γραμμές -και οι δύο γραμμές, μία για κάθε κατεύθυνση ταξιδιού- έχουν αποκοπεί λόγω της σύγκρουσης, αλλά η ισχύς είχε ήδη κοπεί μέσα σε 0,2-0,3 δευτερόλεπτα από το βραχυκύκλωμα. Περίπου 0,3 δευτερόλεπτα μετά το τέλος του τόξου, μια πύρινη σφαίρα αρχίζει να σχηματίζεται από το επίπεδο του εδάφους και πολύ γρήγορα επεκτείνεται προς τα πάνω σε μέγεθος περίπου 42 μέτρων σε διάμετρο, η οποία καίει για περίπου δύο δευτερόλεπτα.


Περίπου δύο δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη, αρχίζει ένα δεύτερο στάδιο, όταν μπορεί να παρατηρηθεί ένα νέο νέφος πυρκαγιάς, κινούμενο προς βορρά, μακριά από την πύρινη σφαίρα του 1ου σταδίου. Αυτό το νέο νέφος φωτιάς τροφοδοτεί την αρχική πύρινη σφαίρα μέχρι να φτάσει σχεδόν στο διπλάσιο μέγεθος (80 μέτρα) περίπου 4 δευτερόλεπτα μετά την ανάφλεξη
Στη συνέχεια, περίπου 6,5 δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη, η πύρινη σφαίρα εισέρχεται στη φάση καύσης της και τελικά σβήνει περίπου 12 δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη. Όπως μπορεί να παρατηρηθεί στη βιντεοκάμερα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου που ακολουθεί την ίδια κίνηση, η φωτιά δεν σβήνει με το σβήσιμο της μπάλας φωτιάς, αλλά συνεχίζει να καίει ως φωτιά πισίνας που βάζει φωτιά στο αυτοκίνητο του εστιατορίου σε επόμενο στάδιο
 

Κώστας Λαδάκης

Σπουδαίος
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.457
Κριτικές
7
Like
11.083
Πόντοι
2.886
Δύο ξεχωριστές πυρκαγιές συνεχίζουν να καίνε στο επίπεδο του εδάφους αφού οι πύρινες σφαίρες του 1ου και 2ου σταδίου έχουν σβήσει, υποδεικνύοντας την έναρξη ενός νέου, τρίτου σταδίου.


Η φωτιά φαίνεται να καίει έντονα, κοντά στις μηχανές της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, για περίπου 30 δευτερόλεπτα. Μετά από αυτό, συνεχίζει για άγνωστο χρονικό διάστημα να καίει με μικρότερες φλόγες που φαίνονται από τα βίντεο των επιβατών, αλλά όχι αρκετά μεγάλες για να καταγραφούν από τις απομακρυσμένες κάμερες που βλέπουν τη σκηνή. Τα αποδεικτικά στοιχεία βίντεο δείχνουν ισχυρότερες φλόγες για 20 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια μείωση του μεγέθους της φλόγας που κρύβει τη φωτιά από το οπτικό πεδίο, οπότε δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί με ακρίβεια η διάρκεια αυτής της πυρκαγιάς.


Είναι πολύ πιθανό ότι αυτή η πυρκαγιά σε κάποιο σημείο θερμαίνει το λάδι σιλικόνης μέσα στον μετασχηματιστή της πρώτης εμπορευματικής ατμομηχανής 120-022 και μικρότερες ποσότητες λαδιού σιλικόνης έχουν ήδη χυθεί στην περιοχή και μια επιπλέον ποσότητα αποστραγγίζεται από τις ρωγμές της θήκης του μετασχηματιστή. Αυτό δημιουργεί μια μικρότερη δευτερογενή φωτιά του ελαίου σιλικόνης που μπορεί να παρατηρηθεί σε βίντεο επιβατών 20-30 λεπτά μετά τη σύγκρουση και η θέση και το μέγεθός του μπορεί να ανιχνευθεί από το λευκό υπόλειμμα (SiO2) που υποδηλώνει καύση λαδιού σιλικόνης όπως παρατηρείται στην περιοχή μετά τη φωτιά.


Η πυρκαγιά υδάτινης επιφάνειας #2 καίγεται με πολύ ισχυρή φλόγα για τουλάχιστον 60 δευτερόλεπτα πριν προστεθούν άλλα εύφλεκτα υλικά (αλλαγή χρώματος φλόγας), γεγονός που έκανε την πυρκαγιά να συνεχίσει να καίγεται εντονότερα για τουλάχιστον 60 λεπτά μετά τη σύγκρουση. Αυτή η πυρκαγιά έγινε τόσο ισχυρή στα πρώτα 30 λεπτά που η πρώτη προσπάθεια πυρόσβεσης στις 00:02 (43 λεπτά μετά την έναρξη της πυρκαγιάς) από ένα μόνο πυροσβεστικό όχημα που άντλησε νερό από τις σιδηροδρομικές γραμμές προς την παρακάτω φωτιά, είχε ελάχιστη έως αμελητέα επίδραση.


Δεν υπάρχουν αρκετές φωτογραφίες και βίντεο για να παρακολουθήσουν την αποσύνθεση αυτής της πυρκαγιάς μέχρι τις 02:09 να φαίνεται να καίγεται με μικρότερη φλόγα και στη συνέχεια στις 03:28 που μπορεί να δει σχεδόν σβησμένη (χωρίς ορατές φλόγες από έξω). Υπέρυθρα πλάνα drone από περίπου τις 05:30 δείχνουν μια θερμή περιοχή μέσα στα υπολείμματα του βαγονιού του εστιατορίου, γεγονός που δείχνει μια μικρή φωτιά που σιγοκαίει απαρατήρητη από έξω
Έξι ώρες αργότερα, στις 11:33 το πρωί της 1ης Μαρτίου, καπνός φαίνεται να βγαίνει από τα ερείπια του βαγονιού του εστιατορίου όταν ένας γερανός προσπαθεί να σηκώσει ένα τμήμα σε αυτό ακριβώς το σημείο, υποδεικνύοντας ότι μια φωτιά σιγοκαίει μέσα στο βαγόνι του εστιατορίου για 12 ώρες.
Είναι πολύ πιθανό ότι αυτή η πυρκαγιά σε κάποιο σημείο θερμαίνει το λάδι σιλικόνης μέσα στον μετασχηματιστή της πρώτης εμπορευματικής ατμομηχανής 120-022 και μικρότερες ποσότητες λαδιού σιλικόνης έχουν ήδη χυθεί στην περιοχή και μια επιπλέον ποσότητα αποστραγγίζεται από τις ρωγμές της θήκης του μετασχηματιστή. Αυτό δημιουργεί μια μικρότερη δευτερογενή φωτιά του ελαίου σιλικόνης που μπορεί να παρατηρηθεί σε βίντεο επιβατών 20-30 λεπτά μετά τη σύγκρουση και η θέση και το μέγεθός του μπορεί να ανιχνευθεί από το λευκό υπόλειμμα (SiO2) που υποδηλώνει καύση λαδιού σιλικόνης όπως παρατηρείται στην περιοχή μετά τη φωτιά.


Η φωτιά στην καίει με πολύ ισχυρή φλόγα για τουλάχιστον 60 δευτερόλεπτα πριν προστεθούν άλλα εύφλεκτα υλικά (αλλαγή χρώματος φλόγας), γεγονός που έκανε τη φωτιά να συνεχίσει να καίει ισχυρότερη για τουλάχιστον 60 λεπτά μετά τη σύγκρουση. Αυτή η φωτιά έχει γίνει τόσο ισχυρή στα πρώτα 30 λεπτά που η πρώτη προσπάθεια πυρόσβεσης στις 00:02 (43 λεπτά μετά την έναρξη της πυρκαγιάς) από ένα μόνο πυροσβεστικό όχημα που αντλούσε νερό από τις σιδηροδρομικές γραμμές στη φωτιά κάτω, είχε ελάχιστη έως αμελητέα επίδραση.


Άσχετη με την προηγούμενη πυρκαγιά, μια τρίτη πυρκαγιά ξεκίνησε από μια άγνωστη μικρή πηγή ανάφλεξης στο μπροστινό μέρος του βαγονιού Β2. Αυτή η φωτιά, που ξεκίνησε από το επίπεδο του εδάφους και ανέβηκε προς τα πάνω για να αρχίσει να καίει το βαγόνι Β2 από τη μία άκρη στην άλλη, ήταν αρχικά πολύ μικρή και θεωρήθηκε ότι δεν απειλούνταν από τους επιβάτες που διέφευγαν. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που καταγράφηκε με ακρίβεια από φωτογραφίες και βίντεο, αυτή η πυρκαγιά έκαψε διαδοχικά το συνολικό μήκος του βαγονιού Β2, διαμερίσματα 3 έως 10, για μήκος περίπου 16 μέτρων, σε περίπου 40 λεπτά.


( το πλήρες άρθρο)

Να το κρίνουν οι.... Νομικοί ! Που δεν ξέρουν τίποτα και είναι άσχετοι
χωρίς μαθηματική σκέψη !


:2funny: :2funny::2funny::2funny::2funny::2funny:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom