Νέα

Νέο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα piderof
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 286
  • Εμφανίσεις 19K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)
Εγγρ.
3 Νοε 2010
Μηνύματα
576
Like
36
Πόντοι
6
f35: δεν χρειαζομαστε αφου δεν προκειται να κανουμε πρωτο πληγμα. Για βομβαρδισμο αντιποινων εχουμε τα (πραγματικα στελθ) Α7 κ τον τρομο των τουρκων τους scalp. Σε αερομαχιες χανουν απ ολα κ θα πρεπει να προσγειωνονται καθε λιγο για επανεξοπλισμο. Ευτυχως που δεν εχουμε λεφτα να μας τα φορτωσουν.

F15 + F18 πολυ καλα αλλα παλια μεγαλα αεροσκαφη που δεν κανουν για το πεδιο του αιγαιου και καινε πολυ. Ενας μικρος αριθμος F15 για αεροπορικη υπεροχη και να συνεπικουρησουν στις αερομαχιες των "μικρων" θα ειχε ενδιαφερον. Αλλα νομιζω δεν εχουμε την πολυτελεια κ την οικονομικη δυνατοτητα για εναν τυπο ακομα με μικρα οφελη.

Ρωσικα: Οσοι συζητανε σοβαρα οτι υπαρχει πιθανοτητα να παρουμε ειναι απλα αστειοι. Δεν μπαινω καν στον κοπο να αναλυσω την λιστα γτ δεν μπορουμε να τα παρουμε.

Eurofighter: ακριβα γι αυτο που ειναι κ νομιζω μας τα δινουν χωρις ρανταρ ΑΕSA οποτε μας ειναι αχρηστα απεναντι στα στελθ. Καινε πολυ.

Rafale: Νομιζω η χρυση τομη που πρεπει να επιλεξουμε. Αριστα στις αερομαχιες, ρανταρ AESA, Γαλλικα αρα μας δινουν οτι οπλο θελουμε μαζι οι Γαλλοι, οχι οπως οι αμερικανοι που μας πουλανε υπεροπλα χωρις οπλισμο... (f16, apache κλπ) Παρολα αυτα τα οικονομικα μας δεν νομιζω να επιτρεπουν τετοια επιλογη, ιδιως αν σκεφτουμε πολιτικα οτι επιλεξαμε και γαλλικες φρεγατες.

F16 με AESA: Αναβαθμισμενα f16 με ρανταρ ΑΕSA ισως ειναι η αναγκαστικη επιλογη κ λογω κοστους κ για πολιτικους λογους. Φτωχη επιλογη αλλα οχι αμελητεα, ιδιως αν συνοδευεται με ικανο αριθμο αεροπλανων και ισως καποια δωρεαν μεταχειρισμενα f15 λεω γω...

Gripen: Αντιστοιχα με τα αναβαθμισμενα F16 AESA. Οποτε ποιος ο λογος να τα παρουμε κ να προσθεσουμε εναν ακομα τυπο στην ΠΑ.

Συνοπτικα θεωρω οτι η καλυτερη επιλογη ειναι τα RAFALE, αλλα η πιο ρεαλιστικη τα F16 AESA.
Eυχομαι μονο να μην μας φορτωσουν μνημονιακα οι Γερμανοι κανα μεταχειρισμενο eurofighter χωρις AESA.

Όχι σε επιπλέον F-16. Τα έχι φάι τα ψομιά του σα σχεδίασι. Ότι άλλο ανάφερες, εκτός του Gripen, το κάνει σκόνη.

Το A-7 όσο και αν [size=16pt]γαμούσε[/size] στις μερες του, χάνει το πλεονέκτιμα του εφνιδιασμού από χαμιλή πτίση λόγο τον AWACS που θα βάλουν/έβαλαν ( ; ) σε ιπιρεσία τα Τουρκόπουλα.

H επιλογί είναι το F-35. [size=16pt]ΘΑ ΕΙΝΕ[/size] το φθινότερο από τις ρεαλιστικές επιλογές που έχουμε στι διάθεσί μας γιατί θα κατασκεβαστεί σε [size=16pt]ΠΟΛΥ[/size] μεγαλίτερους αριθμούς από τα ιπόλιπα. Και επιδή οι Αμερικάνεν σκοτόνουν το F-22 λόγο κόστους, θα το χρισιμοποιήσουν και για αεροπορικί ιπεροχή (αντικαταστάτις των F-16,F-18 SH), άρα θα το βελτιόσουν σ' αυτό το ρόλο.

www.imagebam.com/image/bb26fb270334237] [/URL]

www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-13015.html]http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-13015.html[/url]

(Φανταστικό ίνε για τιν όρα αλλά ποτέ δεν ξέρις..)

H σινταγί, μόλις τα οικονομικά το επιτρέψουν, θα μείνει ι παλιά καλί, δε θα αλλάξει.

Αμερικάνικα αεροσκάφι με λίγα γαλλικά για σιμπλίρομα (για τα πλεονεκτίματα του Rafale που γράφις). Και οι Γερμανοί τις φρεγάτες.

Αν τελικα μπεις σε πολεμο τοτε θα χρειαστεις αμεσα:

1) Τουλαχιστον 3 καινουριες φρεγατες με αντιαεροπορικη αμυνα περιοχης
2) τα 400 μεταχειρισμενα τζαμπα M1 ambrams (που δεν παιρνουμε απο τους αμερικανους για ηλιθιους Συριζαιϊκους λογους) να φτιαξουν ενα ατσαλινο τειχος στον εβρο κ να αποδεσμευσουν αλλα συγχρονα αρματα για τα νησια.
3) Μεταφορικα ελικοπτερα κ αλλα μεσα για τα νησια
4) Αεροσκαφη ναυτικης συνεργασιας για ξεκαθαρισμα του αιγαιου.
5) Πυρομαχικα κ ακομα περισσοτερες κατευθυνομενες βομβες για οτιδηποτε μπορει να πεταξει.
6) Ολα τα υποβρυχια , συγχρονα κ μη , διαθεσιμα και ετοιμοπολεμα

Ο τουρκος δεν ενδιαφερεται (τουλαχιστον σε ρεαλιστικη βαση) για τον Εβρο ή εδαφη. Καποιο νησακι θελει στο νοτιοανατολικο αιγαιο... ωστε να κοψει στη μεση την ΑΟΖ κ να εχει νομιμα δικαιωματα. Φυσικα για να κρατησει το νησακι θα κανει αντιπερισπασμο στον Εβρο.

Και οπως εχει αποδειξει ολοκληρη η ιστορια, η Κυπρος, αλλα ακομα κ τα Ιμια, οτι παιρνεις με τα οπλα, καμια διπλωματια δεν μπορει να στο παρει πισω...
(Μεχρι να τραβηξει εμπρακτα το αυτακι της Τουρκιας η Αμερικη, αν υποθεσουμε οτι θελει να το τραβηξει, το νησι θα εχει καταληφθει και θα εχουν στηθει αμυνες. Και φυσικα οι Τουρκοι δεν περιμενουν μονο να πιασουμε πατο για να επιτεθουν, αλλα ποτε οι διεθνεις συγκυριες δεν θα επιτρεπουν καμια αντιδραση απο τον υπολοιπο κοσμο/ΗΠΑ)

Σιμφονό μέχρι τελείας. Και προσθέτο: Πιρομαχικά κε εκπέδεφσι..
 

FidoDiLdo

Μέλος
Εγγρ.
15 Σεπ 2005
Μηνύματα
864
Like
4
Πόντοι
6
Δεν είπα πως πιστεύω ότι θα πάρουμε ρωσικά αεροσκάφη στα επόμενα 10 χρόνια.
Αυτο για τα Ρωσικα δεν το γραψα προσωπικα για σενα και σιγουρα οχι για να σε προσβαλω. Το γραψα γενικα για οσους στο ιντερνετ κ στον τυπο συζητανε για πιθανη αγορα Ρωσικων.
Το θεωρω απιθανο οχι μονο λογω πολιτικων λογων (Δυση-ΗΠΑ-Ρωσια) αλλα πρακτικων (πολυτυπια, ΝΑΤΟ, συμβατοτητα, εκπαιδευση, υποδομες, συντηρηση κ.α)

Η μοναδικη πιθανοτητα να παρει η Ελλαδα Ρωσικα αεροπλανα, ειναι μονο αν εμπλακει σε πολεμο και χασει ολη την αεροπορια της και ξεκινησει παλι απο το μηδεν.

Τα αναβαθμισμενα f16 με AESA δεν τα θεωρω την καλυτερη επιλογη, αλλα την πιο ρεαλιστικη για οικονομικους λογους , για πολιτικους (ΗΠΑ) και επιχειρησιακους (ΑESA).

Η λογικη λεει οτι εστω και καθυστερημενα μεχρι να το επιτρεψουν τα οικονομικα μας θα μας φορτωνανε τα F35. Αλλα το να φτιαξουν τα οικονομικα μας θα αργησει πολυ και η επιχειρησιακη αναγκη για νεο μαχητικο ειναι καυτη και αμεση και αυτο το ξερουν στις ΗΠΑ, που δεν εμπιστευονται πια την Τουρκια, ουτε εχουν την δυνατοτητα να της επιβληθουν οπως παλια.
Οποτε θα συμβιβαστουν με ρεαλιστικες λυσεις.

Οταν θα επιχειρησουν τα Α7, ειτε δεν θα πεταει τπτ αλλο ειτε τα τουρκικα AWACS θα εχουν να ασχοληθουν με αλλα πραγματα...

 

enallaktikos

Μέλος
Εγγρ.
23 Οκτ 2007
Μηνύματα
5.490
Like
280
Πόντοι
86
2) τα 400 μεταχειρισμενα τζαμπα M1 ambrams (που δεν παιρνουμε απο τους αμερικανους για ηλιθιους Συριζαιϊκους λογους) να φτιαξουν ενα ατσαλινο τειχος στον εβρο κ να αποδεσμευσουν αλλα συγχρονα αρματα για τα νησια.
Για τον Έβρο να συμφωνήσω ότι ειναι απαραίτητα τα άρματα.
Για τα νησιά πιστεύω ότι ειναι "βαρίδια". Δυσκίνητα για τη μορφολογία και την έκταση των νησιών και λογικό επακόλουθο εύκολος στόχος.
 

georgetsl

Μέλος
Εγγρ.
15 Φεβ 2007
Μηνύματα
3.077
Like
2
Πόντοι
16
η μονη αγορα που μπορει η ελλαδα να κανει σημερα και να δωσει βαρος ....ειναι η ΠΑ.....απο εκει και περα η εκπτωση του προυπολογισμου θα πεσει εις βαρος του ΠΝ σε δευτερη μοιρα και τριτη μοιρα ο ΣΞ.......οι FREMM δεν ειναι καν σιγουρο οτι θα παρθουν απο το ΠΝ και αν γινει αυτο.....μιλανε για 2 φρεγατες .....και 2 φρεγατες δεν φερνουν τιποτα στο αιγαιο σε περιπτωση μιας γενικης συρραξης....αν μιλουσαμε για 6 FREMM και διατηρηση των υπαρχων ΜΕΚΟ και των δυο ολλανδικων φρεγατων ΕΛΛΗ,ΛΗΜΝΟΣ....τοτε θα υπηρχε διαφορα και σε συνδαισμο βεβαια των πλοιων κλασης VOSPER που ειναι απο τις τελειοτερες κορβετες που διαθετει το ΠΝ με δυναμη πυρος οση μιας φρεγατας........επειδη κατι τετοιο δεν ειναι εφικτο να γινει .....το βαρος θα δωθει στην ΠΑ......απο οτι κοιταζει και φλερταρει η ΠΑ ειναι τα rafale μιας και ειναι η εξελιξη των mirage 2005 .....παιζουν ρολο τα Α-Ω με την αγορα παντα καποιου νεου οπλου....και στο rafale οι ελληνες χειριστες δε θα δυσκολευτουν να τα μαθουν γρηγορα......τα mirage πετυχαν τον σκοπο τους....οποτε το rafale ειναι κατι γνωριμο και νεας γενιας......οσο για τον ΣΞ....κλαφτα χαραλαμπε.....με οτι υπαρχει θα στηριχτει.......
 

ggary1000

Σπουδαίος
Εγγρ.
10 Φεβ 2010
Μηνύματα
1.266
Κριτικές
14
Like
316
Πόντοι
2.287
Η ικανότητα ελιγμών των σύγχρονων ρώσικων αεροσκαφών σε χαμηλές ταχύτητες αναγνωρίζεται από όλους. Όπως προείπα όμως σε μεγάλες ταχύτητες δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικά. Και την ταχύτητα μιας αερομαχίας δεν την επιλέγεις κατά το δοκούν αλλά είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων.
Όπως και να έχει στις σύγχρονες αερομαχίες εκείνο που παίζει πρωταρχικό ρόλο είναι το BVR στάδιο όπου τα αμερικάνικα F-22 και F-35 κερδίζουν hands down. Ο αντίπαλος έχει καταρριφθεί πριν καταλάβει ότι υπάρχεις. Όσο για το JHMCS σύστημα στο κράνος του πιλότου είναι πράγματι πολύ καλό για όσα αεροσκάφη 4ης γενιάς το φέρουν. Τα F-22 και F-35 όμως έχουν πάει ένα επίπεδο ψηλότερα με το σύστημα DAS που επιτρέπει να εκτοξεύσουν πύραυλο προς άλλο αεροσκάφος με ακτίνα δράσης 360 μοιρών δηλ προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, ακόμα και στην ουρά τους.
Εχουμε ηδη JHMCS σε F-16 δεμενα με IRIS-T οσο για BVR αν ηταν ετσι οπως τα λες, δεν θα υπηρχαν ασκησεις
οπως η Red Flag και το TLP στα οποια οποτε συμμετεχουμε "σκιζουμε", υπαρχουν αντιμετρα, ειναι ο νομος
της φυσης, εχουμε επανειλημενα επικρατησει εναντια σε Eurofighter σε ασκησεις.
Ο παραγων χειριστης ειναι τεραστιος, ο δε κλασσικος τροπος αποφυγης πυραυλου ΑΑ ειναι
η αποτομη αλλαγη πορειας, σκεψου τι πλεονεκτημα δινει ενα αεροσκαφος ΑΜΔΩ, απο οποια
χωρα κατασκευης και αν προερχεται.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.020
Κριτικές
2
Like
36
Πόντοι
66
Εχουμε ηδη JHMCS σε F-16 δεμενα με IRIS-T οσο για BVR αν ηταν ετσι οπως τα λες, δεν θα υπηρχαν ασκησεις
οπως η Red Flag και το TLP στα οποια οποτε συμμετεχουμε "σκιζουμε", υπαρχουν αντιμετρα, ειναι ο νομος
της φυσης, εχουμε επανειλημενα επικρατησει εναντια σε Eurofighter σε ασκησεις.
Ο παραγων χειριστης ειναι τεραστιος, ο δε κλασσικος τροπος αποφυγης πυραυλου ΑΑ ειναι
η αποτομη αλλαγη πορειας, σκεψου τι πλεονεκτημα δινει ενα αεροσκαφος ΑΜΔΩ, απο οποια
χωρα κατασκευης και αν προερχεται.

Οι αερομαχίες του αύριο θα κερδίζονται ήδη στο BVR (beyond-visual-range) στάδιο. Όταν ο άλλος μπορεί να σε δει 100 χιλιόμετρα πριν τον δεις εσύ και να σου εκτοξεύσει 2 πυραύλους (ποτέ δεν εκτοξεύεται ένας μόνο πύραυλος σε απόπειρα κατάρριψης) η αερομαχία έχει κριθεί πριν καν συναντηθείτε. Η αξία μιας WVR (within-visual-range) αερομαχίας θα είναι περιορισμένη αλλά ακόμα κι αν καταστεί αναπόφευκτη, το σύστημα DAS των αμερικάνικων μαχητικών αλλά και η συνοδεία του σχηματισμού από ευέλικτα dogfighters 4ης++ γενιάς, κάνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα.

Τώρα μια WVR αερομαχία εξαρτάται από την εμπειρία του πιλότου, το maneuverability του αεροσκάφους, την ευστοχία των WVR πυραύλων, την αποτελεσματικότητα των αντίμετρων (flares) κλπ. Επειδή το θέμα που έθεσες αφορούσε τα περιστροφικά ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης ώσης, παράγοντας που επηρεάζει το maneuverability του αεροσκάφους, θέλω να πω 2-3 πιο τεχνικά πράγματα επί του θέματος, όσο μου επιτρέπουν οι ελλιπείς γνώσεις μου:
To maneuverability του αεροσκάφους είναι καίριας σημασίας για την έκβαση μιας WVR αερομαχίας. Πράγματι τα jets με ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης ώσης έχουν ένα προβάδισμα σε maneuverability ΑΛΛΑ 1ον) το πόσο μεγάλο ή μικρό είναι αυτό το προβάδισμα εξαρτάται και από άλλους παράγοντες όπως η αεροδυναμικός σχεδιασμός, η ταχύτητα του αεροσκάφους, το βάρος του, το υψόμετρο (πυκνότητα αέρα) κ.α και 2ον) υπάρχουν αεροδυναμικά σχέδια άλλων αεροσκαφών που εξισορροπούν αυτό το προβάδισμα.

Τα αεροσκάφη με τέτοια ακροφύσια είναι μοναδικά στην εκτέλεση ελιγμών χαμηλής ταχύτητας όπως η Cobra ή το J-turn, γι' αυτό και είναι τα πιο εντυπωσιακά σε air shows. Στις υψηλές ταχύτητες αερομαχίας ωστόσο το πλεονέκτημά τους αυτό σχεδόν εξανεμίζεται. Ένα μαχητικό όταν εκτελεί στροφή δημιουργεί μια μεγαλύτερη γωνία ανέμεσα στη ροή αέρα και στην επιφάνεια του αεροσκάφους. Πρόκειται για τη γωνία alpha ή angle of attack (ΑοΑ) όπως λένε στην αεροδυναμική.
www.imagebam.com/image/39d46f270435361] [/URL]
Τα περιστροφικά ακροφύσια πράγματι παρέχουν τη δυνατότητα για μεγαλύτερη γωνία alpha ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι τις ίδιες ή και μεγαλύτερες τιμές μπορούν να επιτύχουν και αεροσκάφη χωρίς τέτοια ακροφύσια αλλά με delta-wing αεροδυναμικό σχεδιασμό και close-coupled canards όπως το Rafale και το Gripen. Το F-22 για παράδειγμα που θεωρείται ότι έχει την πιο προηγμένη τεχνολογία περιστροφικών ακροφυσίων επιτυγχάνει AoA 60 μοιρών ενώ το Rafale και το Gripen ξεπερνούν τις 100 μοίρες. Όσον αφορά το sustained turn rate (δηλαδή το ρυθμό παρατεταμένης στροφής που μας δείχνει πόσο "κλειστή" στροφή μπορεί να εκτελέσει ένα αεροσκάφος για ένα εκτεταμένο χρονικό διάστημα και άρα πόσο ευέλικτο είναι) το Rafale με το συγκεκριμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό του πετυχαίνει τιμή 26,25 deg/s ή R=1340 ft (σε sea level) ενώ το Su-35 με τα περιστροφικά ακροφύσια γύρω στο 23 deg/s (ανεπίσημα στοιχεία καθώς οι Ρώσοι έχουν χαρακτηρίσει διαβαθμισμένες αυτές τις πληροφορίες και δεν τις αποκαλύπτουν). Το Rafale (όπως και το Eurofighter) εμφανίζει καλύτερες τιμές και σε έναν άλλο καθοριστικό για το maneuverability δείκτη, το wing loading, καθώς με 50% καύσιμο και 6 a2a πυραύλους έχει τιμή 276kg/τ.μ όταν το F-22 με την ίδια φόρτωση έχει 313,5kg/τ.μ και το Su-35 πάνω από 324kg/τ.μ. Πέραν αυτών έχει αποδειχθεί ότι η close-coupled-canard configuration δημιουργεί μικρότερη οπισθέλκουσα κατά την εκτέλεση κλειστής στροφής σε σχέση με ένα TVC αεροσκάφος επιτυγχάνοντας την ίδια άντωση με μικρότερη γωνία alpha και άρα μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, παράγοντας που έχει αποδειχθεί καθοριστικός σε πραγματικές αερομαχίες στο παρελθόν. Γι' αυτό ίσως και στην άσκηση του Ντουμπάι το 2009 από όπου και το βίντεο που πόσταρα στην προηγούμενη σελίδα φαίνεται ένα Rafale να καταδιώκει για πολλά δευτερόλεπτα ένα F-22 και τελικά να το καταρρίπτει εικονικά.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι τα αεροσκάφη με thrust vectoring nozzles είναι πιο αποτελεσματικά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (<150 knots) και σε πολύ μεγάλα υψόμετρα (>12 Km) όπου οι επιφάνεια πτήσης είναι λιγότερο αποτελεσματική για την άντωση. Καθώς όμως η συντριπτική πλειοψηφία των WVR dogfights γίνεται σε υψόμετρο μεταξύ 1.500 και 10.000 μέτρων και σε τουλάχιστον transonic ταχύτητες (δηλαδή +1150km/h) τα πλεονεκτήματα αυτά είναι χωρίς σοβαρό αντίκρυσμα. Τέλος σε ελιγμούς που απαιτούν μεγάλη γωνία alpha, η "extra" άντωση που απαιτείται παρέχεται στο F-22 μέσω LEX, στο Gripen μέσω close-coupled canards, eνώ το Rafale είναι το μόνο αεροσκάφος που έχει και τα δύο, LEX και close-coupled carard configuration (το Eurofighter ως long-coupled canard λύνει το πρόβλημα με τη δίνη που δημιουργείται πλευρικά της ατράκτου).

Για όλους αυτούς του λόγους που εξέθεσα παραπάνω θεωρώ ότι ΣΗΜΕΡΑ μπορεί τα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ κορυφαία και πιο εντυπωσιακά σε maneuverability αεροσκάφη να είναι το F-22 Raptor και το Su-35ΒΜ (μένει να δούμε και το PAK-FA) αλλά το ΜΟΝΑΔΙΚΟ που μπορεί να τα κοιτάξει στα μάτια, ακόμα και να τα νικήσει σε WVR αερομαχία "κανονικών συνθηκών" ταχύτητας και υψομέτρου είναι το Rafale. Ακόμα κι αν κάποιοι "γνώστες" το αποκάλεσαν το χειρότερο όλων.
 

ggary1000

Σπουδαίος
Εγγρ.
10 Φεβ 2010
Μηνύματα
1.266
Κριτικές
14
Like
316
Πόντοι
2.287
Οι αερομαχίες του αύριο θα κερδίζονται ήδη στο BVR (beyond-visual-range) στάδιο. Όταν ο άλλος μπορεί να σε δει 100 χιλιόμετρα πριν τον δεις εσύ και να σου εκτοξεύσει 2 πυραύλους (ποτέ δεν εκτοξεύεται ένας μόνο πύραυλος σε απόπειρα κατάρριψης) η αερομαχία έχει κριθεί πριν καν συναντηθείτε. Η αξία μιας WVR (within-visual-range) αερομαχίας θα είναι περιορισμένη αλλά ακόμα κι αν καταστεί αναπόφευκτη, το σύστημα DAS των αμερικάνικων μαχητικών αλλά και η συνοδεία του σχηματισμού από ευέλικτα dogfighters 4ης++ γενιάς, κάνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα.

Τώρα μια WVR αερομαχία εξαρτάται από την εμπειρία του πιλότου, το maneuverability του αεροσκάφους, την αποτελεσματικότητα των WVR πυραύλων κλπ. Επειδή το θέμα που έθεσες αφορούσε τα περιστροφικά ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης ώσης, παράγοντας που επηρεάζει το maneuverability του αεροσκάφους, θέλω να πω 2-3 πιο τεχνικά πράγματα επί του θέματος, όσο μου επιτρέπουν οι ελλιπείς γνώσεις μου:
To maneuverability του αεροσκάφους είναι καίριας σημασίας για την έκβαση μιας WVR αερομαχίας. Πράγματι τα jets με ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης ώσης έχουν ένα προβάδισμα σε maneuverability ΑΛΛΑ 1ον) το πόσο μεγάλο ή μικρό είναι αυτό το προβάδισμα εξαρτάται και από άλλους παράγοντες όπως η αεροδυναμικός σχεδιασμός, η ταχύτητα του αεροσκάφους, το βάρος του, το υψόμετρο (πυκνότητα αέρα) κ.α και 2ον) υπάρχουν αεροδυναμικά σχέδια άλλων αεροσκαφών που εξισορροπούν αυτό το προβάδισμα.

Τα αεροσκάφη με τέτοια ακροφύσια είναι μοναδικά στην εκτέλεση ελιγμών χαμηλής ταχύτητας όπως η Cobra ή το J-turn, γι' αυτό και είναι τα πιο εντυπωσιακά σε air shows. Στις υψηλές ταχύτητες αερομαχίας ωστόσο το πλεονέκτημά τους αυτό σχεδόν εξανεμίζεται. Ένα μαχητικό όταν εκτελεί στροφή δημιουργεί μια μεγαλύτερη γωνία ανέμεσα στη ροή αέρα και στην επιφάνεια του αεροσκάφους. Πρόκειται για τη γωνία alpha ή angle of attack όπως λένε στην αεροδυναμική.
www.imagebam.com/image/39d46f270435361] [/URL]
Τα περιστροφικά ακροφύσια πράγματι παρέχουν τη δυνατότητα για μεγαλύτερη γωνία alpha ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι τις ίδιες ή και μεγαλύτερες τιμές μπορούν να επιτύχουν και αεροσκάφη χωρίς τέτοια ακροφύσια αλλά με delta-wing αεροδυναμικό σχεδιασμό και close-coupled-canards όπως το Rafale και το Gripen. Το F-22 για παράδειγμα που θεωρείται ότι έχει την πιο προηγμένη τεχνολογία περιστροφικών ακροφυσίων επιτυγχάνει AoA 60 μοιρών ενώ το Rafale και το Gripen ξεπερνούν τις 100 μοίρες. Όσον αφορά το sustained turn rate (δηλαδή το ρυθμό διατήρησης στροφής που μας δείχνει πόσο "κλειστή" στροφή μπορεί να εκτελέσει ένα αεροσκάφος για ένα εκτεταμένο χρονικό διάστημα και άρα πόσο ευέλικτο είναι) το Rafale με το συγκεκριμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό του πετυχαίνει τιμή 26,25 deg/s ή R=1340 ft (σε sea level) ενώ το Su-35 με τα περιστροφικά ακροφύσια γύρω στο 23 deg/s (ανεπίσημα στοιχεία καθώς οι Ρώσοι έχουν χαρακτηρίσει διαβαθμισμένες αυτές τις πληροφορίες και δεν τις αποκαλύπτουν). Το Rafale (όπως και το Eurofighter) εμφανίζει καλύτερες τιμές και σε έναν άλλο καθοριστικό για το maneuverability δείκτη, το wing loading, καθώς με 50% καύσιμο και 6 a2a πυραύλους έχει τιμή 276kg/τ.μ όταν το F-22 με την ίδια φόρτωση έχει 313,5kg/τ.μ και το Su-35 πάνω από 324kg/τ.μ. Πέραν αυτών έχει αποδειχθεί ότι η close-coupled-canard configuration δημιουργεί μικρότερη οπισθέλκουσα κατά την εκτέλεση κλειστής στροφής σε σχέση με ένα TVC αεροσκάφος επιτυγχάνωντας την ίδια άντωση με μικρότερη γωνία alpha και άρα μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, παράγοντας που έχει αποδειχθεί καθοριστικός σε πραγματικές αερομαχίες στο παρελθόν. Γι' αυτό ίσως και στην άσκηση του Ντουμπάι το 2009 από όπου και το βίντεο που πόσταρα στην προηγούμενη σελίδα φαίνεται ένα Rafale να καταδιώκει για πολλά δευτερόλεπτα ένα F-22 και τελικά να το καταρρίπτει εικονικά.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι τα αεροσκάφη με thrust vectoring nozzles είναι πιο αποτελεσματικά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (<150 knots) και σε πολύ μεγάλα υψόμετρα (>12 Km) όπου οι επιφάνεια πτήσης είναι λιγότερο αποτελεσματική για την άντωση. Καθώς όμως η συντριπτική πλειοψηφία των WRV dogfights γίνεται σε υψόμετρο μεταξύ 1.500 και 10.000 μέτρων και σε τουλάχιστον transonic ταχύτητες (δηλαδή +1150km/h) τα πλεονεκτήματα αυτά είναι χωρίς σοβαρό αντίκρυσμα. Τέλος σε ελιγμούς που απαιτούν μεγάλη γωνία alpha, η "extra" άντωση που απαιτείται παρέχεται στο F-22 μέσω LEX, στο Gripen μέσω close-coupled canards, eνώ το Rafale είναι το μόνο αεροσκάφος που έχει και τα δύο, LEX και close-coupled carard configuration (το Eurofighter ως long-coupled canard λύνει το πρόβλημα με τη δίνη που δημιουργείται πλευρικά της ατράκτου).

Για όλους αυτούς του λόγους που εξέθεσα παραπάνω θεωρώ ότι ΣΗΜΕΡΑ μπορεί το κορυφαίο σε maneuverability αεροσκάφος να είναι το Su-35ΒΜ (μένει να δούμε και το PAK-FA) αλλά το ΜΟΝΑΔΙΚΟ που μπορεί να το κοιτάξει στα μάτια, ακόμα και να το νικήσει σε WVR αερομαχία "κανονικών συνθηκών" ταχύτητας και υψομέτρου είναι το Rafale. Ακόμα κι αν κάποιοι "γνώστες" το αποκάλεσαν το χειρότερο όλων.
Φιλε μου ο παραγων ανθρωπος-χειριστης ειναι ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ και αν τα BVR και DAS ηταν μονοδρομος θα ειχαμε μονο
PREDATORS και οχι 4 προγραμματα μαχητικων 5ης γενιας F-22 F-35 PAK-FA (T-50) J-11 και λιγο πριν αλλα 3 4ης Eurofighter Rafale Gripen.
Αλλωστε τα 100 χλμ που λες με afterburner καλυπτοντε σε ΕΛΑΧΙΣΤΑ δευτερολεπτα και ανικανα μαχητικα-χεριστες σε dogfight
μετατρεποντε σε siting-ducks και καπως ετσι εξανεμιζοντε πλεονεκτηματα και δεκαδες εκατονταδες εκατομμυρια δολλαρια,
αλλαζουν γεωστρατηγικες κλπ κλπ
 

FidoDiLdo

Μέλος
Εγγρ.
15 Σεπ 2005
Μηνύματα
864
Like
4
Πόντοι
6
Ναι το BVR ειναι προτερημα, ναι ισως ειναι το μελλον αλλα ακομα εχει πολλα ψωμια για να θεωρειται πανακειο.
Και νομιζω αφορα πιο πολυ αεροσκαφη αεροπορικης υπεροχης (f22, F15) και λιγοτερο τα καταδιωκτικα που θελουμε εμεις (και ας λεγονται ολα πολλαπλων ρολων).

Ολους τους πιλοτους το WVR τους νοιαζει. Ιδιως στο πεδιο του αιγαιου οτι σεναριο κ να φανταστεις στα περισσοτερα το WVR θα μετρησει.
Αλλιως θα περναμε περισσοτερους patriot k S300, θα χτιζαμε συγχρονο συμπλεγμα ρανταρ κ θα τους περιμεναμε...

Anyway ξαναλεω μακαρι να βρουμε το χρημα να παρουμε ικανο αριθμο rafale, αλλα δυστυχως το βλεπω δυσκολο.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.020
Κριτικές
2
Like
36
Πόντοι
66
Ναι το BVR ειναι προτερημα, ναι ισως ειναι το μελλον αλλα ακομα εχει πολλα ψωμια για να θεωρειται πανακειο.
Και νομιζω αφορα πιο πολυ αεροσκαφη αεροπορικης υπεροχης (f22, F15) και λιγοτερο τα καταδιωκτικα που θελουμε εμεις (και ας λεγονται ολα πολλαπλων ρολων).

Ολους τους πιλοτους το WVR τους νοιαζει. Ιδιως στο πεδιο του αιγαιου οτι σεναριο κ να φανταστεις στα περισσοτερα το WVR θα μετρησει.
Αλλιως θα περναμε περισσοτερους patriot k S300, θα χτιζαμε συγχρονο συμπλεγμα ρανταρ κ θα τους περιμεναμε...

Anyway ξαναλεω μακαρι να βρουμε το χρημα να παρουμε ικανο αριθμο rafale, αλλα δυστυχως το βλεπω δυσκολο.
Συμφωνώ ότι το BVR δεν ειναι το παν. Λέω όμως ότι θα παίζει το βασικότερο ρόλο στις μελλοντικές αερομαχίες. Όσο για το ότι το Αιγαίο προσφέρεται μόνο για WVR αερομαχίες θα διαφωνήσω. Όταν γίνει μια παραβίαση εθνικού εναέριου χώρου ή μια υπερπτήση πάνω από νησί του Ανατολικού Αιγαίου, τα ελληνικά μαχητικά θα σηκωθούν από τα στρατιωτικά αεροδρόμια που η διάταξή τους είναι στον κεντρικό άξονα της Ελλάδας (Λάρισα, Βόλος, Τανάγρα, Σούδα). Οπότε μέχρι να μεταβούν στο θέατρο επιχειρήσεων μεσολαβούν κάποιες εκατοντάδες χιλιόμετρα πτήσης στα οποία ένας σχηματισμός από F-35 μπορεί να έχει πλεονέκτημα λόγω BVR δυνατοτήτων. Ειδικά αν μιλάμε για το Καστελόριζο την ΑΟΖ του οποίου ορέγονται οι Τούρκοι δεν έχεις ούτε αντιαεροπορική κάλυψη (εξ ου και το leasing των δύο FREMM που θα επιχειρούν σε αυτή την περιοχή).
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.020
Κριτικές
2
Like
36
Πόντοι
66
Και κατι τελευταιο, το F-35 ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ για 10 χρονια σε 1η φαση και μαλλον μονιμα,
απλα το φερνουν γλυκα για να δικαιολογησουν τα "απειρα" χρηματα που ξοδευτηκαν
κα τη ντροπη...
Δεν τις ξέρω αυτές τις πληροφορίες. Εγώ ξέρω ότι έχει γίνει budget cut και περιορισμός των παραγγελιών. Για ακύρωση δεν έχω ακούσει τίποτα.
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
Οι αερομαχίες του αύριο θα κερδίζονται ήδη στο BVR (beyond-visual-range) στάδιο. Όταν ο άλλος μπορεί να σε δει 100 χιλιόμετρα πριν τον δεις εσύ και να σου εκτοξεύσει 2 πυραύλους (ποτέ δεν εκτοξεύεται ένας μόνο πύραυλος σε απόπειρα κατάρριψης) η αερομαχία έχει κριθεί πριν καν συναντηθείτε. Η αξία μιας WVR (within-visual-range) αερομαχίας θα είναι περιορισμένη αλλά ακόμα κι αν καταστεί αναπόφευκτη, το σύστημα DAS των αμερικάνικων μαχητικών αλλά και η συνοδεία του σχηματισμού από ευέλικτα dogfighters 4ης++ γενιάς, κάνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα.

Τώρα μια WVR αερομαχία εξαρτάται από την εμπειρία του πιλότου, το maneuverability του αεροσκάφους, την ευστοχία των WVR πυραύλων, την αποτελεσματικότητα των αντίμετρων (flares) κλπ. Επειδή το θέμα που έθεσες αφορούσε τα περιστροφικά ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης ώσης, παράγοντας που επηρεάζει το maneuverability του αεροσκάφους, θέλω να πω 2-3 πιο τεχνικά πράγματα επί του θέματος, όσο μου επιτρέπουν οι ελλιπείς γνώσεις μου:
To maneuverability του αεροσκάφους είναι καίριας σημασίας για την έκβαση μιας WVR αερομαχίας. Πράγματι τα jets με ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης ώσης έχουν ένα προβάδισμα σε maneuverability ΑΛΛΑ 1ον) το πόσο μεγάλο ή μικρό είναι αυτό το προβάδισμα εξαρτάται και από άλλους παράγοντες όπως η αεροδυναμικός σχεδιασμός, η ταχύτητα του αεροσκάφους, το βάρος του, το υψόμετρο (πυκνότητα αέρα) κ.α και 2ον) υπάρχουν αεροδυναμικά σχέδια άλλων αεροσκαφών που εξισορροπούν αυτό το προβάδισμα.

Τα αεροσκάφη με τέτοια ακροφύσια είναι μοναδικά στην εκτέλεση ελιγμών χαμηλής ταχύτητας όπως η Cobra ή το J-turn, γι' αυτό και είναι τα πιο εντυπωσιακά σε air shows. Στις υψηλές ταχύτητες αερομαχίας ωστόσο το πλεονέκτημά τους αυτό σχεδόν εξανεμίζεται. Ένα μαχητικό όταν εκτελεί στροφή δημιουργεί μια μεγαλύτερη γωνία ανέμεσα στη ροή αέρα και στην επιφάνεια του αεροσκάφους. Πρόκειται για τη γωνία alpha ή angle of attack (ΑοΑ) όπως λένε στην αεροδυναμική.
www.imagebam.com/image/39d46f270435361] [/URL]
Τα περιστροφικά ακροφύσια πράγματι παρέχουν τη δυνατότητα για μεγαλύτερη γωνία alpha ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι τις ίδιες ή και μεγαλύτερες τιμές μπορούν να επιτύχουν και αεροσκάφη χωρίς τέτοια ακροφύσια αλλά με delta-wing αεροδυναμικό σχεδιασμό και close-coupled canards όπως το Rafale και το Gripen. Το F-22 για παράδειγμα που θεωρείται ότι έχει την πιο προηγμένη τεχνολογία περιστροφικών ακροφυσίων επιτυγχάνει AoA 60 μοιρών ενώ το Rafale και το Gripen ξεπερνούν τις 100 μοίρες. Όσον αφορά το sustained turn rate (δηλαδή το ρυθμό παρατεταμένης στροφής που μας δείχνει πόσο "κλειστή" στροφή μπορεί να εκτελέσει ένα αεροσκάφος για ένα εκτεταμένο χρονικό διάστημα και άρα πόσο ευέλικτο είναι) το Rafale με το συγκεκριμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό του πετυχαίνει τιμή 26,25 deg/s ή R=1340 ft (σε sea level) ενώ το Su-35 με τα περιστροφικά ακροφύσια γύρω στο 23 deg/s (ανεπίσημα στοιχεία καθώς οι Ρώσοι έχουν χαρακτηρίσει διαβαθμισμένες αυτές τις πληροφορίες και δεν τις αποκαλύπτουν). Το Rafale (όπως και το Eurofighter) εμφανίζει καλύτερες τιμές και σε έναν άλλο καθοριστικό για το maneuverability δείκτη, το wing loading, καθώς με 50% καύσιμο και 6 a2a πυραύλους έχει τιμή 276kg/τ.μ όταν το F-22 με την ίδια φόρτωση έχει 313,5kg/τ.μ και το Su-35 πάνω από 324kg/τ.μ. Πέραν αυτών έχει αποδειχθεί ότι η close-coupled-canard configuration δημιουργεί μικρότερη οπισθέλκουσα κατά την εκτέλεση κλειστής στροφής σε σχέση με ένα TVC αεροσκάφος επιτυγχάνοντας την ίδια άντωση με μικρότερη γωνία alpha και άρα μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, παράγοντας που έχει αποδειχθεί καθοριστικός σε πραγματικές αερομαχίες στο παρελθόν. Γι' αυτό ίσως και στην άσκηση του Ντουμπάι το 2009 από όπου και το βίντεο που πόσταρα στην προηγούμενη σελίδα φαίνεται ένα Rafale να καταδιώκει για πολλά δευτερόλεπτα ένα F-22 και τελικά να το καταρρίπτει εικονικά.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι τα αεροσκάφη με thrust vectoring nozzles είναι πιο αποτελεσματικά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (<150 knots) και σε πολύ μεγάλα υψόμετρα (>12 Km) όπου οι επιφάνεια πτήσης είναι λιγότερο αποτελεσματική για την άντωση. Καθώς όμως η συντριπτική πλειοψηφία των WVR dogfights γίνεται σε υψόμετρο μεταξύ 1.500 και 10.000 μέτρων και σε τουλάχιστον transonic ταχύτητες (δηλαδή +1150km/h) τα πλεονεκτήματα αυτά είναι χωρίς σοβαρό αντίκρυσμα. Τέλος σε ελιγμούς που απαιτούν μεγάλη γωνία alpha, η "extra" άντωση που απαιτείται παρέχεται στο F-22 μέσω LEX, στο Gripen μέσω close-coupled canards, eνώ το Rafale είναι το μόνο αεροσκάφος που έχει και τα δύο, LEX και close-coupled carard configuration (το Eurofighter ως long-coupled canard λύνει το πρόβλημα με τη δίνη που δημιουργείται πλευρικά της ατράκτου).

Για όλους αυτούς του λόγους που εξέθεσα παραπάνω θεωρώ ότι ΣΗΜΕΡΑ μπορεί τα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ κορυφαία και πιο εντυπωσιακά σε maneuverability αεροσκάφη να είναι το F-22 Raptor και το Su-35ΒΜ (μένει να δούμε και το PAK-FA) αλλά το ΜΟΝΑΔΙΚΟ που μπορεί να τα κοιτάξει στα μάτια, ακόμα και να τα νικήσει σε WVR αερομαχία "κανονικών συνθηκών" ταχύτητας και υψομέτρου είναι το Rafale. Ακόμα κι αν κάποιοι "γνώστες" το αποκάλεσαν το χειρότερο όλων.


Καλή η μαλακία σου. Το έψαξες πολύ και μπράβο σου αλλά πρέπει να καταλαβαίνεις και τι διαβάζεις αλλίως γίνεσαι έρμαιο του ενός και του άλλου.
Λοιπόν για ένα δεδομένο αεροπλάνο το Δ-γουίνγκ δίνει τη μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής τις χαμηλότερες επιφανειακες πιέσεις.
Για να στρίψεις χρειάζεται πολύ απλοικά να παράσχεις μια δύναμη στρέψης. Όπως ο ίδιος έγραψες για τα ραφάλ, το φ22 και το σου35 τα μεγέθη είναι παραπλήσια σε επιφανειακές πιέσεις τώρα πρέπει να αρθροίσεις τις επιφανειακές πίεσεις και τα τις πολλαπλασιάσεις με τη συνολική επιφάνεια για να βρεις την συνολική δύναμη.
Εξαιρετικά απλοποιημένα τώρα αυτό.

Για δες τώρα ποιός λές παράγει περισσότερη δύναμή; Ποιανού φτερά σου φαίνονται μεγαλύτερα; Ποιό αεροπλάνο σου φαίνεται πιο σταθερό;
Λες να στρίβουν το ίδιο στην εθνική ένα σμαρτάκι με μία μερσεντές; Ναί είναι τόσο απλό τόσο στοιχειώδες.

http://[URL unfurl="true"]www.aviatia.net/wp-content/uploads/2011/10/Lrafale-vs-su-35.jpg[/img[/URL]]

Τώρα κατάλαβες γιατι όλα τα μικρά αεροσκάφη είναι Δ-γουίνγκ , τουλάχιστον να κερδίζουν ευελιξία στις ΧΑΜΗΛΕΣ ταχύτητες γιατί ψηλά είναι έτσι και αλλιώς χαμένα από χέρι
επειδή.....το μέγεθος μετράει.

Άλλη μια φώτο για να το εμπεδώσεις

[img]http://[URL unfurl="true"]www.aviatia.net/wp-content/uploads/2011/10/eurofighter-vs-F-15-E-STRIKE.jpg[/img[/URL]]


[b]Ξέρεις τα σου27 και τα φ15 είναι καθαρόαιμα ντογκφιχτερς που φτίαχτηκαν με αυτό το σκοπό![/b] Τα άλλα είναι μούλτιρολς σα τα φ16.
Κατάλαβες τώρα γιατί σου είπα ότι αυτά είναι ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ με το φ16 ενώ το ραφάλ το εφ το γκρίπεν κτλ δεν είναι;
Λες να μπορούν τα μούλτιρολς να χτυπήσουν τους φάιτερς στο στοιχείο τους  :jerking: Σε ποιό ακριβώς γαλαξία γίνονται αυτά  :2funny: :2funny:

Βέβαια όταν είσαι τέρας σα τα αμερικάνικα και κυρίως τα ρωσικά κτήνη στις χαμηλές ταχύτητες είσαι πτώμα.
Αν όμως έχεις την τεχνολογια να βάλλεις πάνω τράστ βέκτορινγκ θερίζεις και χαμηλά. γουιν γουιν δηλαδή.

Αφού λοιπόν θες να ενημερωθείς, και να δείξεις και στους άλλους το φως το αληθινό  :jerking:, για δες από πότε φτίαχνουν ρώσοι και αμερικάνοι αεροσκάφοι με Δ γουίνγκ;
Τι μειονεκτήματα έχουν τα Δ γουίνγκ και τα σταμάτησαν; Γιατί επιχείρησαν να λύσουν το πρόβλημα με πτερύγια μεταβλητής κλίσης και μεγαλώνοντας τισ διαστάσεις;
Γιατί αυξάνουν συνέχεια τις διαστάσεις και κατέργησαν τα μεταβλητής κλίσης πτερύγια ξεκινόντας ταυτόχρονα και το τραστ βέκτορινγκ;
Γιατί πειραματίστηκαν την ίδια εποχή με πτερύχια αντεστραμένης κλίσης (des Berkut);  Τι πλεονέκτημα δίνει το μεγαλύτερο μέγεθος; τι μειονέκτηματα;

Κάνωντας όλα αυτά θα έχεις μια πρώτη γεύση και δε θα σε παρασ'υρει το κάθε διαφημιστικό να λες αστεία πράματα και να παρουσιάζεις το μεγαλύτερο μειονέκτημα ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα  :banghead: :banghead:

ΥΓ να προσθέσω ότι παρά το γεγονός της ΚΟΛΛΟΣΙΑΙΑΣ διαφοράς σε μέγεθος φτερών ΗΔΗ οι καθαρές πιέσεις είναι 276 για ραφάλ και +300 για τα άλλα ποΥ από μόνο του είναι ΜΕΓΑΛΗ διαφορά. Μιλάμε για 20% μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Σε αναλογία φ1....... δε νομίζω η ρεντ μπουλ να είναι 20% πιο αποτελεσματική από τη μαρούσια, είναι πραγματικά [b]ΠΟΛΥ[/b] σε ένα τομέα που το ελάχιστο κάνει τη διαφορά......... είναι 20 χρόνια εξέλιξης....απλά.
Βέβαια τώρα συγκρίνουμε φιατάκι με τις φερράρι και είναι άδικη η σύγκριση, σύγκρινε φ16 με ραφάλ και γκρίπεν και j10 και εφ που έχει καλύτερη τύχη.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.020
Κριτικές
2
Like
36
Πόντοι
66
Πού τα διάβασες όλα αυτά ρε τύπε; Στην Ψεύτικη Επιστήμη που κυκλοφορεί; Μιλάς σοβαρά τώρα ότι μετά από τέτοια ανάλυση με στοιχεία που έκανα θα κάτσω να απαντήσω σοβαρά σε επιχειρήματα του στυλ "δες τη φωτογραφία ποιό είναι πιο μεγάλο άρα και πιο σταθερό"; Καταρχάς έγραψες μια πίπα για την επιφάνεια φτερών χωρίς να υπολογίζεις βάρος, thrust-to-weight ratio, αεροδυναμικούς συντελεστές, αεροδυναμική αστάθεια και fly-by-wire πτήση και άλλα 10 πράγματα. Τι να κάτσω να απαντήσω τώρα εγώ;
Εγώ ότι έγραψα δεν το έψαξα τώρα. Τα έχω διαβάσει χρόνια για να σχηματίσω άποψη. Έγραψα σε προηγούμενο μήνυμα ότι τα TVC αεροσκάφη δεν έχουν μεγάλο πλεονέκτημα στις υψηλές ταχύτητες, απλά επειδή το επανέφερε ο ggary1000 το έκανα πενηνταράκια με κάποια τεχνικά στοιχεία.
 

FidoDiLdo

Μέλος
Εγγρ.
15 Σεπ 2005
Μηνύματα
864
Like
4
Πόντοι
6
Ενταξει το f35 δεν ακυρωθηκε, απλα συζηταται πια εντονα το "παγωμα" της αναπτυξης/παραγωγης του για καποια χρονια, λογω υψηλου κοστους του.
Επισης ολοι οι πιθανοι αγοραστες του μειωνουν τον αριθμο της παραγγγελιας τους.

Ειναι πολυ μεγαλο για να ακυρωθει, ποσο μαλλον οταν οι Ρωσοι ετοιμαζουν το T50.

Σιγουρα θα αργησει να κυκλοφορησει κανονικα , σιγουρα θα ειναι πανακριβο και πιθανον οι πρωτες γενιες δεν θα κανουν αυτα που υποσχεται.
Ολα αυτα δινουν πολυτιμη ανασα χρονου στην Ελλαδα να παραγγειλει το δικο της Νεο Μαχητικο.
Με κατι τετοιες συγκυριες λες οτι αν υπαρχει θεος, σιγουρα αγαπαει την Ελλαδα.
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
Ρε μαλάκα ακόμα να βάλεις το στόμα σου εκεί που είναι ο κώλος σου;
Δεν μπορείς να καταλάβεις τα στοιχειώδη και πετάς όρους που δεν κατανοείς καν για να κρυφτείς που ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΤΑΙΓΗΣΤΙΚΑ ΚΑΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΦΑΛ
είτε είναι παντελώς άγνωστοι για όλους μας ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΣΧΕΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ.
Επιτέλους είσαι σίχαμα....έκανες και ανάλυση....... γκουγκλάρισες μια μαλακία χωρίς πηγή ότι πιο σιχαμερό και κουτοπόνηρο για
να το παίξεις και καλά διαβασμένος.
Ξεκίνα από τα τελείως στοιχειώδη και χωρίς προσχηματισμένες απόψεις....και με μεγάλη υπομονή, το πολυτεχνείο είναι 5 χρόνια στρώσου
στο διάβασμα και ξεκίνα  :2funny: :2funny:
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
....τώρα να σχολιάσω τις μαλακίες που γράφεις;;;
που είτε τις αναπαράγεις από κάποιο δημοσιογράφο που και ο ίδιος δεν ξέρει την τύφλα του
είτε τις μετέφρασες όπως νόμιζες καλύτερα.

πχ η γωνία επίθεσης, χρησιμοποιείς και το αμερικανικό αρκτικόλεξο τρομάρα σου, δεν είναι αεροδυναμική παράμετρος αλλά γεωμετρική
η κατανόηση των εννοιών είναι απαραίτητη στις θετικές επιστήμες.
Είναι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πραματα όχι στο περίπου.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.020
Κριτικές
2
Like
36
Πόντοι
66
Επιτέλους είσαι σίχαμα....έκανες και ανάλυση....... γκουγκλάρισες μια μαλακία χωρίς πηγή ότι πιο σιχαμερό και κουτοπόνηρο για
να το παίξεις και καλά διαβασμένος.
Δε λες που από τις δικές μου πηγές (aviatia) βρήκες τις φωτογραφίες με την κάτοψη Rafale και Su-35 για να μας την παραθέσεις εδώ και να μας πεις με ύφος επιστήμονα "Να, δείτε και μόνοι σας το Su-35 είναι πιο μεγάλο και πιο σταθερό. Όπως μια Μερσεντές στην Εθνική σε σχέση με ένα Σμαρτ". Μόνο οι απόφοιτοι του ΜΙΤ έχουν τέτοια επιστημονική ορολογία.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.020
Κριτικές
2
Like
36
Πόντοι
66
πχ η γωνία επίθεσης, χρησιμοποιείς και το αμερικανικό αρκτικόλεξο τρομάρα σου, δεν είναι αεροδυναμική παράμετρος αλλά γεωμετρική
η κατανόηση των εννοιών είναι απαραίτητη στις θετικές επιστήμες.
Είναι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πραματα όχι στο περίπου.
"In aerodynamics, angle of attack specifies the angle between the chord line of the wing of a fixed-wing aircraft and the vector representing the relative motion between the aircraft and the atmosphere."
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ
:rolleyes:
 

TempT

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
2.055
Like
3
Πόντοι
16
τωρα θα με πειτε κακο αλλα μου θυμιζετε κατι καγκουρες που τσακωνονται για το αν ειναι καλυτερη η LaFerrari η η LP 700-4 κι αμα τους γυρισεις αναποδα δεν εχουν ουτε 5ευρω για ταξι  

Αεροπλανα η Ελλαδα για 10 χρονια δε θα παρει. Αμα δωσει κανα μεγαλο κομματι απο την εκμεταλευση φυσικου αεριου σε αμερικανους μπορει να παρει δωρο μερικα f15 αντι να τα στειλουν οι αμερικανοι κατα ντειβις-μονθαν μερια να τα στειλουν σε μας.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom