Νέα

Ίμια 1996-2011

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα COMMANDER
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 133K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 6 άτομα (0 μέλη και 6 επισκέπτες)

Swimmer

Μέλος
Εγγρ.
15 Μαρ 2008
Μηνύματα
288
Like
0
Πόντοι
1
Ερχεται ο αλλος ο μαλακας και σε μια κουβεντα που καναμε για τα πολιτικα ( να σημειωσω οτι μονο δυο κομματα βρηκα να με εκφραζουν απο ολα οσα εχω δει, και αυτα με το ζορι παιρνουν 20 χιλιαδες χηφους ) με ρωταει τι ψηφισα , του απαντω, και οταν τον ρωταω εγω μου λεει ΝΔ. Του λεω γιατι ΝΔ ρε συ ? Επειδη ψηφιζει η οικογενεια σου ξερω γω? Μου λεει ναι, με το βουλευτη αυτον τρωμε στο ιδιο τραπεζι απο μικροι κτλ κτλ

Και ο τυπος ειναι 20 χρονων.

Μιλαμε για ΤΗΝ πνευματικη στειρωση. Τι να περιμενεις λοιπον απο τετοια ατομα? Που το μονο δικαιωμα πλεον που τους εχει μεινει σε αυτη τη χωρα ( καθως η δικαιοσυνη ειναι ανυπαρκτη, η αλληλεγγυη των γυρω επισης, και γενικα οσο και να φωναζεις, ουτε ο λαος ακουει, ουτε οι πολιτικοι ) το ριχνει στο λακκο με τα σκατα πριν καλα καλα σκεφτει οτι για να ψηφιζεις κατι πρεπει να σε πρεσβευει και οχι να εξυπηρετει το μικροσυμφερον σου.

Για αυτό μια ζωή θα μας γαμάνε και θα λέμε και ευχαριστώ! Ελλέηνες και με πιστοποίηση ISO! Δεν είμαστε ούτε καν για τον πούτσο!
 

BORJA

Μέλος
Εγγρ.
28 Δεκ 2008
Μηνύματα
328
Κριτικές
1
Like
3
Πόντοι
1
REMEMBER THE FALLEN
HONOUR VALOUR PRIDE

Μάγκες στα Ίμια κάνουν κανονικά ασκήσεις οι Αμφίβιοι Καταδρομείς .
Όσοι έχουν υπηρετήσει εκεί ξέρουν ...
 

ADMIRAL GR

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Αυγ 2005
Μηνύματα
15.275
Κριτικές
3
Like
6.867
Πόντοι
1.486
31-01-1996..Σαν σήμερα πριν απο 13 χρόνια έκλεισε με τον πιο άδοξο τρόπο για το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ μας,μια από τις ελάχιστες μαυρες σελίδες στην ιστορία του.Με αφορμή την εντελώς αστοχη υπενθύμιση της επετείου αυτής από κάποιους που νομίζουν ότι είναι πιο Έλληνες από εμας,θεωρώ χρέος μου να αποτίσω ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτούς που έπεσαν ΑΔΟΞΑ για την Ελλάδα εκείνη τη νύχτα.Αυτούς που που τίμησαν τον όρκο τους σαν Αξιωματικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και εκπλήρωσαν στο ακέραιο τον όρκο που είχαν δώσει όταν κατετάγησαν στις τάξεις μας:
"Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα.
Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους.
Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου,
να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγας των.
Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν,
μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας.
Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ'αυτών.

Να φυλάττω δε ακριβώς τους Στρατιωτικούς Νόμους,
και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος Στρατιώτης."
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ στους
Αντιπλοιαρχο Χ.Καραθαναση Π.Ν.
Αντιπλοιαρχο Π.Βλαχακο Π.Ν. (και Συμμαθητή μου)
Σημαιοφορο Ε.Γιαλοψο Π.Τ.

[size=16pt]Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι[/size]
ΥΓ:Παρακαλώ τους διαχειριστές να συγχωνεύσουν το θέμα στο παλιό "ΙΜΙΑ και ΠΝ",αν υπάρχει ακόμα...
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
44.580
Κριτικές
61
Like
39.362
Πόντοι
21.555
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 

Συνημμένα

  • helicopter.gif
    helicopter.gif
    2,9 KB · Εμφανίσεις: 43

klain

Σπουδαίος
Εγγρ.
6 Αυγ 2008
Μηνύματα
502
Κριτικές
35
Like
358
Πόντοι
3.235
31-01-1996..Σαν σήμερα πριν απο 13 χρόνια έκλεισε με τον πιο άδοξο τρόπο για το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ μας,μια από τις ελάχιστες μαυρες σελίδες στην ιστορία του.Με αφορμή την εντελώς αστοχη υπενθύμιση της επετείου αυτής από κάποιους που νομίζουν ότι είναι πιο Έλληνες από εμας,θεωρώ χρέος μου να αποτίσω ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτούς που έπεσαν ΑΔΟΞΑ για την Ελλάδα εκείνη τη νύχτα.Αυτούς που που τίμησαν τον όρκο τους σαν Αξιωματικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και εκπλήρωσαν στο ακέραιο τον όρκο που είχαν δώσει όταν κατετάγησαν στις τάξεις μας:
"Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα.
Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους.
Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου,
να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγας των.
Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν,
μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας.
Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ'αυτών.

Να φυλάττω δε ακριβώς τους Στρατιωτικούς Νόμους,
και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος Στρατιώτης."
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ στους
Αντιπλοιαρχο Χ.Καραθαναση Π.Ν.
Αντιπλοιαρχο Π.Βλαχακο Π.Ν. (και Συμμαθητή μου)
Σημαιοφορο Ε.Γιαλοψο Π.Τ.

[size=16pt]Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι[/size]
ΥΓ:Παρακαλώ τους διαχειριστές να συγχωνεύσουν το θέμα στο παλιό "ΙΜΙΑ και ΠΝ",αν υπάρχει ακόμα...
Respect
 

pantremenos(1)

Μέλος
Εγγρ.
17 Δεκ 2007
Μηνύματα
6.478
Like
12
Πόντοι
66
31-01-1996..Σαν σήμερα πριν απο 13 χρόνια έκλεισε με τον πιο άδοξο τρόπο για το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ μας,μια από τις ελάχιστες μαυρες σελίδες στην ιστορία του.Με αφορμή την εντελώς αστοχη υπενθύμιση της επετείου αυτής από κάποιους που νομίζουν ότι είναι πιο Έλληνες από εμας,θεωρώ χρέος μου να αποτίσω ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτούς που έπεσαν ΑΔΟΞΑ για την Ελλάδα εκείνη τη νύχτα.Αυτούς που που τίμησαν τον όρκο τους σαν Αξιωματικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και εκπλήρωσαν στο ακέραιο τον όρκο που είχαν δώσει όταν κατετάγησαν στις τάξεις μας:
"Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα.
Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους.
Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου,
να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγας των.
Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν,
μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας.
Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ'αυτών.

Να φυλάττω δε ακριβώς τους Στρατιωτικούς Νόμους,
και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος Στρατιώτης."
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ στους
Αντιπλοιαρχο Χ.Καραθαναση Π.Ν.
Αντιπλοιαρχο Π.Βλαχακο Π.Ν. (και Συμμαθητή μου)
Σημαιοφορο Ε.Γιαλοψο Π.Τ.

[size=16pt]Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι[/size]
ΥΓ:Παρακαλώ τους διαχειριστές να συγχωνεύσουν το θέμα στο παλιό "ΙΜΙΑ και ΠΝ",αν υπάρχει ακόμα...
:rockon: :rockon: :rockon: :rockon:
 

giorgospapa

Τιμημένος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2006
Μηνύματα
15.922
Κριτικές
10
Like
39
Πόντοι
2.157
ΥΓ:Παρακαλώ τους διαχειριστές να συγχωνεύσουν το θέμα στο παλιό "ΙΜΙΑ και ΠΝ",αν υπάρχει ακόμα...
καλημερες !!!!

βασικα το συγχωνευσα με το θρεντ που βλεπεις. το αλλο θρεντ που λες, μηπως θυμασαι σε ποιό section ειχε ανοιχτει ?
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
44.580
Κριτικές
61
Like
39.362
Πόντοι
21.555

Bull_

Μέλος
Εγγρ.
13 Δεκ 2005
Μηνύματα
9.887
Like
3
Πόντοι
66
31-01-1996..Σαν σήμερα πριν απο 13 χρόνια έκλεισε με τον πιο άδοξο τρόπο για το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ μας,μια από τις ελάχιστες μαυρες σελίδες στην ιστορία του.Με αφορμή την εντελώς αστοχη υπενθύμιση της επετείου αυτής από κάποιους που νομίζουν ότι είναι πιο Έλληνες από εμας,θεωρώ χρέος μου να αποτίσω ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτούς που έπεσαν ΑΔΟΞΑ για την Ελλάδα εκείνη τη νύχτα.Αυτούς που που τίμησαν τον όρκο τους σαν Αξιωματικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και εκπλήρωσαν στο ακέραιο τον όρκο που είχαν δώσει όταν κατετάγησαν στις τάξεις μας:
"Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα.
Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους.
Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου,
να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγας των.
Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν,
μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας.
Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ'αυτών.

Να φυλάττω δε ακριβώς τους Στρατιωτικούς Νόμους,
και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος Στρατιώτης."
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ στους
Αντιπλοιαρχο Χ.Καραθαναση Π.Ν.
Αντιπλοιαρχο Π.Βλαχακο Π.Ν. (και Συμμαθητή μου)
Σημαιοφορο Ε.Γιαλοψο Π.Τ.

[size=16pt]Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι[/size]
ΥΓ:Παρακαλώ τους διαχειριστές να συγχωνεύσουν το θέμα στο παλιό "ΙΜΙΑ και ΠΝ",αν υπάρχει ακόμα...
[move] :rockon: :rockon: :rockon:[size=30pt]ΑΘΑΝΑΤΟΙ[/size] :rockon: :rockon: :rockon:[/move]
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
44.580
Κριτικές
61
Like
39.362
Πόντοι
21.555
ΑΞΙΟΣ ΡΕ ΝΑΥΑΡΧΕ..
 

beavis

Μέλος
Εγγρ.
28 Ιουλ 2007
Μηνύματα
583
Like
2
Πόντοι
6
31-01-1996..Σαν σήμερα πριν απο 13 χρόνια έκλεισε με τον πιο άδοξο τρόπο για το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ μας,μια από τις ελάχιστες μαυρες σελίδες στην ιστορία του.Με αφορμή την εντελώς αστοχη υπενθύμιση της επετείου αυτής από κάποιους που νομίζουν ότι είναι πιο Έλληνες από εμας,θεωρώ χρέος μου να αποτίσω ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτούς που έπεσαν ΑΔΟΞΑ για την Ελλάδα εκείνη τη νύχτα.Αυτούς που που τίμησαν τον όρκο τους σαν Αξιωματικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και εκπλήρωσαν στο ακέραιο τον όρκο που είχαν δώσει όταν κατετάγησαν στις τάξεις μας:
"Ορκίζομαι να φυλάττω πίστιν εις την Πατρίδα.
Υπακοήν εις το Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους.
Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου,
να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγας των.
Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν,
μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας.
Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ'αυτών.

Να φυλάττω δε ακριβώς τους Στρατιωτικούς Νόμους,
και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος Στρατιώτης."
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ στους
Αντιπλοιαρχο Χ.Καραθαναση Π.Ν.
Αντιπλοιαρχο Π.Βλαχακο Π.Ν. (και Συμμαθητή μου)
Σημαιοφορο Ε.Γιαλοψο Π.Τ.

[size=16pt]Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι[/size]
ΥΓ:Παρακαλώ τους διαχειριστές να συγχωνεύσουν το θέμα στο παλιό "ΙΜΙΑ και ΠΝ",αν υπάρχει ακόμα...
:rockon: :rockon: :rockon:
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
44.580
Κριτικές
61
Like
39.362
Πόντοι
21.555

ADMIRAL GR

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Αυγ 2005
Μηνύματα
15.275
Κριτικές
3
Like
6.867
Πόντοι
1.486
Αναδημοσίεση από . Είναι λίγο μεγάλο αλλά αξίζει: "Μηνας Ιανουαριος, "Μαυρη Επετειος" των Ιμιων. Ας "αποτησουμε" φορο τιμης και ας ανατρεξουμε λιγο τα γεγονοτα, μιας και περασαν 10 ολοκληρα χρονια. 25 Δεκεμβριου 1995: Το βραδυ εκεινης της ημερας προσαραζει στην Ανατολικη Ιμια το Τουρκικο μοτορσιπ "Φιγκέν Ακάτ". Ο πλοιαρχος του αρνειται τη συδρομη ελληνικου ναυαγοσωστικου, με το επιχειρημα οτι τα Νησια "Καρντακ" (τουρκικη ονομασια των Ιμιων) ειναι τουρκικα. Ο ανθρωπος σαφως αγνοουσε, εκτος απο τους κανονες ναυσιπλοϊας και το οτι η ναυαγιαιρεση δεν αποτελει πραξη αναγνωρισης εθνικης κυριαρχιας. 26 Δεκεμβριου: Με την υποθεση ασχολουνται τα Υπουργεια Εξωτερικων και Εμπορικης Ναυτιλιας. Ο Ελληνας πρεσβης στην Αγκυρα επικοινωνει με το τουρκικο ΥΠΕΞ, προκειμενου να διευθετηθει το θεμα, χωρις να παρει απαντηση. 27 Δεκεμβριου: Το τουρκικο ΥΠΕΞ δεχεται να χρησιμοποιηθουν ελληνικα ρυμουλκαγια την αποκολληση του Φιγκεν Ακατ και την επομενη το πλοιο οδηγειται στις τουρκικες ακτες. Η Ελλαδα εδω εχει διαπραξει το πρωτο λαθος: Μια ιδιωτικη υποθεση (η προσαραξη και η ναυαγιαιρεση) αναγορευεται σε θεμα διακρατικο. 29 Δεκεμβριου: Το τουρκικο ΥΠΕΞ εκμεταλλευεται την περιπτωση και προχωρα στην εκδοση ρηματικης διακοινωσης συμφωνα με την οποια τα "Καρντακ" ειναι τμημα της επαρχιας Μποντρουμ. 9 Ιανουαριου 1996:΅Το ελληνικο ΥΠΕΞ απαντα, 11 ολοκληρες ημερες (!!!), απορριπτοντας τον τουρκικο ισχυρισμο. 15 Ιανουαριου: ο Ανδρεας Παπανδρεου, που νοσηλέυεται σε κρισημη κατασταση στο Ωνασειο Καρδιοχειρουργικο Κεντρο απο πολλες μερες, παραιτειται απο πρωθυπουργος. 16 Ιανουαριου: Το ΥΠΕΞ ενημερωνει το ΥΕΘΑ για πρωτη φορα και ζητα αυξημενη επιτηρηση στην περιοχη. Το εργο αυτο αναλαμβανουν το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ. Σημειωνοντας ενα αλλο ελληνικο λαθος: βαζοντας στο παιχνιδι τις Ενοπλες Δυναμεις, η Ελλαδα κλιμακωνει την, οποια, ενταση στην περιοχη. Την αποστολη της επιτηρησης θα μπορουσε να εκτελεσει θααυμασια το Λιμενικο Σωμα. 19 Ιανουαριου: Η κοινοβουλευτικη ομαδα του ΠΑΣΟΚ, υστερα απο 3 ψηφοφοριες, εκλεγει ως αρχηγο του κομματος τον Κωστα Σημιτη. Αντιπαλοι του: ο Ακης Τσοχατζοπουλος (αναπληρωτης πρωθυπουργου) και ο Γερασιμος Αρσενης (ΥΕΘΑ). 22 Ιανουαριου: Ορκιζεται νεα κυβερνηση υπο τον Κωστα Σημιτη. Ο Θεοδωρος Παγκαλος αντικαθιστα τον Καρολο Παπουλια στο ΥΠΕΞ. Στο ΥΕΘΑ παραμενει ο Γερασιμος Αρσενης. ο Δημαρχος Καλυμνου πηγαινει και υψωνει μια ελληνικη σημαια στην Ανατολικη Ιμια, κοινοποιωντας αυτη του την ενεργεια και δηλωνοντας οτι την κανει απο πατριωτισμο. 27 Ιανουαριου: Τουρκοι δημοσιογραφοι τηλεοπτικου σταθμου που ελεγχεται απο την εφημεριδα Χουριετ, αποβιβαζονται στην Ανατολικη Ιμια. Κατεβαζουν την ελληνικη σημαια και στη θεση της τοποθετουν την τουρκικη. Ολα αυτα μεταδιδονται απο το καναλι τους. Το τουρκικο ΥΠΕΞ αποδοκιμαζει αυτην την πραξη, ενω ο κ. Παγκαλος δηλωνει οτι τα Ιμια ειναι ελληνικα. 28 Ιανουαριου: Το Περιπολικο Παναγοπουλος ΙΙ Ρ70 διαπιστωνει την υπαρξη της τουρκικης σημαιας. Λιγο μετα το Περιπολικο Αντωνιου Ρ286 την κατεβαζει και στη θεση της τοποθετει την ελληνικη. Η αρχικη εντολη του ΥΕΘΑ Γερ. Αρσενη ηταν να φυγει η τουρκικη σημαια, ομως στον κυβερνητη του Περιπολικου Αντωνιου Ρ286 η εντολη εφθασε με την προσθηκη οτι στη θεση της να μπει η ελληνικη σημαια. Συμφωνα με πληροφοριες, ο τοτε Υπουργος Εθνικης Αμυνης Γερ. Αρσενης σε τηλεφωνικη επικοινωνια που ειχε το πρωι με το αρχηγο του ΓΕΝ (Γενικο Επιτελειο Ναυτικου) αντιναυαρχο Ι. Σταγκα παρηγγειλε την υποστολη της τουρκικης σημαιας αλλα αντεδρασε οταν του ανεφερθη οτι εν συνεχεια υψωθηκε η ελληνικη. Την εντολη αυτη δεν εδωσε ο αντιναυαρχος Σταγκας, ο οποιος εξ αφορμης του συμβαντος εθεσε στη διαθεση του Υπουργου την παραιτηση του. Η παραιτηση, κατα τις ιδιες πληροφοριες, οχι απλως απερριφθη, ουτε καν συζητηθηκε δεδομενου οτι δεν αποτελει λογο παραιτησεως για τον αρχηγο του ΓΕΝ, η εντολη υψωσεως "Ελληνικης Σημαιας σε ελληνικο εδοαφος". Τι συνεβη λοιπον? Την απαντηση τη γνωριζουν ο τοτε αρχηγος ΓΕΕΘΑ Χ. Λυμπερης και ο Υφιπουργος Ν. Κουρης οι οποιοι ανεμιχθησαν στον χειρισμο της καταστασεως αποντος του Υπουργου Αρσενη. Συνεδριαζουν το Συμβουλιο Αρχηγων Γενικων Επιτελειων (ΣΑΓΕ) & και το Συμβουλιο Αμυνας (ΣΑΜ) στο οποιο συμμετεχουν οι 4 αρχηγοι, ο υπουργος και ο υφιπουργος Εθνικης Αμυνης. Η πολιτικη εντολη ειναι να αποφεχθει κλιμακωση της Κρισης και να υπαρχει κινητοποιηση γφια παν ενδεχομενο. Αποφασιζεται νε επιτηρουνται απο θαλασσης οι Βραχονησιδες της περιοχης και το βραδυ να αποβιβαζονται σε αυτες αγηματα. Ο Στρατος προβαλλει αντιρρησεις για μια τετοια αποστολη λεγοντας οτι δεν υπηρχε Μοιρα Καταδρομων που να ηταν "ελευθερη" και οτι δεν μπορουσε να διαθεσει κομαντος για τη φυλαξη βραχονησιδων καθως αυτοι αποτελουσαν μερος ενος επιχειρησιακου σχεδιου φυλαξης του συνολου της επικρατειας. Υπηρξε διαπιστωμενη αδυναμια να στειλουν Αμφιβιους Καταδρομεις αμεσα. Η ολη κατασταση παραπεμπεται στην ΑΣΔΕΝ στον οποιο ανηκουν τα νησια. Πραγματοποιειται συσκεψη για τη διαθεση ομαδων. Ειναι πραγματικοτητα οτι οι μοναδες καταδρομων την εποχη εκεινη (μιλαμε για αμφιβιες μοιρες) ειχαν πολλα προβληματα. Ελλειψη προσωπικου, απαρχαιωμενα υλικα και εξοπλισμου (φουσκωτες λεμβοι). Η δυνατοτητα των μοναδων για τη διενεργεια επιχειρησεων περα των νησιων στα οποια ευρισκοντο ηταν μαλλον αδυνατη.Για του λογου το αληθες παντως ολες οι Μοιρες, ιδιαιτερα αυτη που βρισκονταν στην Κω, ειχαν ετοιμαστει πληρως, ειχαν κατανεμηθει οι φορτοι, πυρομαχικα και ηταν ετοιμοι για μαχη. Το προβλημα παρουσιαστικε στη μεταφορα τους καθως ο διοικητης δεν μπορουσε να χρησιμοποιησει απηρχαιωμενες λεμβους με μικρες μηχανες και μαλιστα στο Αιγαιο που εκεινες τις νυχτες ο καιρος εφθανε και 7 μποφορ. Υστερα ο χωρος φορτωσεως ηταν μακριααπο το χωρο διασπορας με αποτελεσμα η κινηση τους να ειναι ανεφικτη. Παντως ο Διευθυντης Ειδικων Δυναμεων του ΓΕΣ, υποστρατηγος Θ. Νικολαϊδης δηλωνει οτι οι ανδρες του ειναι ετοιμοι για μαχη και οτι το προβλημα ειναι στη μεταφορα τους. Ο Ναυαρχος Λυμπερης απευθυνεται τοτε στον ΑΓΕΝ και του ζητα βατραχανθρωπους. Το ΓΕΝ απαντα θετικα και αποστελλει τις ομαδες του. Ετσι αποφασιζεται να περιορισθει η παρουσια αγηματος μονο εκει οπου υπαρχει σημαια (Ανατολικη Ιμια). 29 Ιανουαριου: Ενημερωνονται για τις εξελιξεις ο πρωθυπουργος και ο ΥΠΕΞ. Το θερμομετρο ανεβαινε απειλητικα στην περιοχη. Τουρκικα πλοια πλησιαζουν τα Ιμια εισερχομενα σε ελληνικα χωρικα υδατα και δεν απομακρυνονται παρα τις συστασεις των ελληνικων. Τουρκικο εληκοπτερο παραβιαζει τον ελληνικο εναεριο χωρο. Γινονται διαβηματα στην Τουρκια, ενω ενημερωνονται οι εταιροι μας στην ΕΕ και οι ΗΠΑ. Ο πρωθυπουργος δηλωνει σε συνεδριαση: "Σε οποιονδηποτε επιθετικο εθνικισμο η αντιδραση θα ειναι δυνατη, αμεση και αποτελεσματικη. Εχουμε ολα τα μεσα και θα τα χρησιμοποιησουμε χωρις κανενα δισταγμο. Ας μην γελιουνται". Το μεσημερι η εικονα ηταν η ακολουθη: Υπαρχει η ελληνικη σημαια στην Ανατολικη Ιμια που τη φυλασσουν ανδρες των ΟΥΚ. Γυρω απο τα Ιμια περιπολουν: Περιπολικο Παναγοπουλος ΙΙ Ρ70 (εναλλασσεται με τον Παναγοπουλο ΙΙΙ Ρ96), και ο Αντωνιου Ρ286. Στην ευρυτερη περιοχη υπαρχουν οι πυραυλακατοι: Μυκονιος Ρ22, Ξενος Ρ27 και Σταρακης Ρ29. Οι κανονιοφοροι Πυρπολητης Ρ57 και Πολεμιστης Ρ61. Ο ΑΓΕΕΘΑ αποδεσμευει Κανονες Εμπλοκης για χρηση βιας κατα των επιχειρουντων αποβιβαση απο θαλασσης και αερος σε ελληνικο εδαφος. Το ερωτημα ειναι αν αυτο ανηκε στην αρμοδιοτητα του ή σε αυτην του ΥΕΘΑή, ακομη και, του ΚΥΣΕΑ. Η απαντηση ειναι οτι προκειται για αρμοδιοτητα του ΚΥΣΕΑ. 30 Ιανουαριου: Η κρισιμη μερα. Απο ελληνικης πλευρας λειτουργουν 3 κεντρα ληψης αποφασεων. Το γραφειο του πρωθυπουργου με συμβουλους που δεν ειχαν ξαναχειριστει κριση, το ΥΠΕΞ και το ΥΕΘΑ. Στις 09:00 ο ΑΓΕΕΘΑ αναλαμβανει την επιχειρησιακη διοικηση των Ενοπλων Δυναμεων. Στις 10:00 τηλεφωνικη επικοινωνια του Κωστα Σημιτη με τον Προεδρο των ΗΠΑ Μπιλ Κλιντον και του ΥΕΘΑ Γερ. Αρσενη με τον Αμερικανο ομολογο του Περι. Η Ελληνικη πλευρα δηλωνει οτι δεν επιθυμει κλιμακωση της εντασης, θα απαντησει ομως δυναμικα, εφοσον προκληθει. Δηλωνει ακομα ετοιμη να αποσυρει ακομα και το αγημα απο την Ανατολικη Ιμια - οχι ομως την σημαια - αν αποχωρησουν οι τουρκικες δυναμεις. Εν τω μεταξυ στην περιοχη εχουν καταπλευσει το Αντιτορπιλικο Θεμιστοκλης 221, και η Φρεγατα Ναβαρινο F461. Και τα 2 πλοια ηταν σε καθηκοντα σκοπουντος. Ο μεν Θεμιστοκλης 221 στο Κρητικο Πελογος το δε Ναυαρινο F461, στο Δυτικο Αιγαιο. Στις 10:45 προσνηωνονται 2 ελικοπτερα. το ΠΝ 12 που μεταφερει τον ΑΕΛΑ και μεηχανικο και το ΠΝ 21 που μεταφερει αλλα 2 ατομα, προσωπικο για την υποστηριξη του. Το ΠΝ 21, με πληρωμα τους υποπλοιαρχους Καραθαναση (κυβερνητης) & Βλαχακο (συγκυβερνητης) και αρχικελευστη Γιαλοψο (χειριστης ρανταρ), θα παραμεινει ως οργανικο ελικοπτερο του πλοιου. Την ιδια περιπου ωρα πραγματοποιειται συσκεψη στο γραφειο του πρωθυπουργου, στη Βουλη με συμμετοχη υπουργουν και του ΑΓΕΕΘΑ για αξιολογηση τησ καταστασησ και ληψη αποφασεων για τη διαχειρηση της κρισης. Δεν ηταν η κανονικη συνθεση του ΚΥΣΕΑ. Στο βιβλιο του Ναυαρχου Λυμπερη διαβαζουμε οτι ενημερωθηκαν οι πολιτικοι για το που υπηρχε σημαια και βατραχανθρωποι στα Ιμια και ο πρωθυπουργος εδωσε εντολη να μεινουμε οπως ειμαστε και να αποφεχθουν ενεργειες κλιμακωσης της κρισης. Σε ερωτηση του ΑΓΕΕΘΑ προς τον πρωθυπουργο πως θελει η Κυβερνηση να αντιδρασουν οι Ε.Δ σε περιπτωση παραβιασης απο τουρκικα πολεμικα της αβλαβους διελευσης των χωρικων μας υδατων, η απαντηση ηταν: "οχι χρηση βιας, οχι παρενοχληση αλλα ενημερωση τους και αιτηση απομακρυνσης". Σαφεστατα η ελληνικη πλευρα επελεγε ενσυνειδητατην αποφυγη κλιμακωσης της κρισης. Στις 11:00 επικοινωνει ο Γερ. Αρσενης με τον Αμερικανο ομολογο του, ο οποιος τον πληροφορει οτι οι Τουρκοι θελουν αποκλιμακωση της καταστασης, αλλα θελουν να φυγει και η σημαια. Η απαντηση ηταν οτι η Αθηνα δεν διαπραγματευεται με την Αγκυρα για ελληνικα εδαφη. Ο κ. Περι ανταπαντησε οτι οι ΗΠΑ δεν μπορουν να βοηθησουν και αποσυρονται. Αργοτερα Ο Ελληνας πρωθυπουργος θα δηλωσει στην Βουλη: "Η ελληνικη σημαια παραμενει". Το τουρκικο ΥΠΕΞ ζητησε απο τον ελληνα πρεσβη στην Αγκυρα την επανοδο στο προηγουμενο καθεστως (Status Quo Ante). Το απογευμα ο Τουρκος ΥΠΕΞ δηλωνε οτι υπαρχουν στο Αιγαιο και αλλα νησι, μικρονησια, βραχονησιδες και βραχοι των οποιων το καθεστως διεπεται απο ασαφεια. Παραλληλα, ο Αμερικανος Μονιμος Αντιπροσωπος στο ΝΑΤΟ (ΜΑΒΑΣ) συνεστησε στον Ελληνα ομολογο του επιστροφη στο Status Quo Ante και στις 19:00 ο Ελληνας ΜΑΒΑΣ πληροφορουσε το ΥΠΕΞ για προθεση των ΗΠΑ να ζητησουν να αποσυρθει το αγημα απο τα Ιμια για αποκλιμακωση. Το απογευμα σο ΥΠΕΞ (Παγκαλος) δηλωνε στη Βουλη: "Η Ελλαδα δεν προτιθεται τωρα να ασκησει το δικαιωμα της για επεκταση των χωρικων υδατων". Στις 23:00 η τακτικη κατασταση στην περιοχη των Ιμιων ηταν: απο Ελληνικης πλευρας το Ναυαρινο F461 βρισκοταν βορεια των Ιμιων. Ο Θεμιστοκλης 221 νοτια. Οι 3 πυραυλακατοι ηταν αγκιστρωμενες: Στην Ψεριμο ο Μυκονιος Ρ22, στην Καλολιμνο ο Ξενος Ρ27 και στην Καλυμνο ο Σταρακης Ρ29. Μεταξυ αυτων επλεαν οι κανονιοφοροι Πυρπολητης Ρ57 και Πολεμιστης Ρ61. Τα μικρα περιπολικα, ητοι Παναγοπουλος ΙΙ Ρ70 και Παναγοπουλος ΙΙΙ Ρ96, και ο Αντωνιου Ρ286 εχουν αποσυρθει λογω καιρουστα γυρω νησια. Καθηκοντα τακτικου διοικητη εκτελουσε ο κυβερνητης του Ναυαρινου F461, αντιπλοιαρχος Ι. Λιουλης. Ειχε γινει κατανομη των στοχων και τα τουρκικα πλοια που βρισκονταν στην περιοχη ειχαν ολα "στοχοποιηθει". Μια ομαδα βατραχανθρωπων βρισκοταν πανω στην Ανατολικη Ιμια. Η εντολη που τους ειχε δοθει ηταν επιλεξει: Εαν δεν αποφεχθει αποτροπη, να γινει προειδοποιητικη βολη και εν συνεχεια βολη εναντιον Τουρκων επιχειρουντων αποβιβαση". Αλλη μια ομαδα βατραχανρωπων επεβαινε της κανονιοφορου Πολεμιστης Ρ61. Οι Τουρκοι απο το πρωι αρχισαν να κινουν μοναδες κρουσεως (φρεγατες - πυραυλακατους) απο τα Στενα (Δαρδανελια) και το Ναυσταθμο Aksaz (NA Τουρκια, απεναντι απο τη Ροδο)προς Δωδεκανησα, εμω κινητοποιουσαν χερσαιες δυναμεις σε Αν. Θρακη και Δυτική, Νοτιο και Νοτιοανατολικη Τουρκια. Οι παραβιασεις του ελληνικου εναεριου χωρου απο αεροσκαφη-ελικοπτερα τριπλασιαστικαν. Εκτιμηση του ΑΓΕΕΘΑ και της ΕΥΠ, της οποιας αρχηγος ηταν ο πρωην ΑΓΕΝ αντιναυαρχος ε.α Λεωνιδας Βασιλικοπουλος, ηταν οτι η κριση κλιμακωνονταν ανησυχητικα. Στις 23:30 ο Γουιλιαμ Περι και ο στρατηγος Σαλικασβιλι (Αμερικανος ΥΠΑΜ και ΑΓΕΕΘΑ αντιστοιχα) γνωστοποιουν στον Γερ. Αρσενη την αρνητικη τουρκικη απαντηση στην ελληνικη προταση αποκλιμακωσης της κρισης, μη αποδεχομενοι την αποχωρηση μονο των πλοιων και του αγηματος, επιμενοντας και στην απομακρυνση της σημαιας. 31 Ιανουαριου: 00:30 συγκαλειται συσκεψη (οχι ΚΥΣΕΑ) στο γραφειο του πρωθυπουργου στη Βουλη. Ο ΥΠΕΞ φθανει καθυστερημενος επειδη συμμετειχε σε συζητηση σε τηλεοπτικο σταθμο... Ο αρχηγος της ΕΥΠ, που βρισκοταν στο προθαλαμο, δεν καλειται να συμμετασχει!! Ο ΑΓΕΕΘΑ ενημερωσε την πολιτικη ηγεσιαεπι της τακτικης καταστασης και οπως αναφερει ο ιδιος, ζητησε την εφαρμογη Κανονων Εμπλοκης για να παρει την απαντηση "Αρχηγε, αφησε τωρα τους Κανονες Εμπλοκης, εδω εχουμε διαπραγματευσεις". Ο ΥΠΕΞ ενημερωνει τους παρευρισκομενους οτι ειχε συμφωνισει με τους Αμερικανους για α&
 

ADMIRAL GR

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Αυγ 2005
Μηνύματα
15.275
Κριτικές
3
Like
6.867
Πόντοι
1.486
Ο ΑΓΕΕΘΑ ενημερωσε την πολιτικη ηγεσιαεπι της τακτικης καταστασης και οπως αναφερει ο ιδιος, ζητησε την εφαρμογη Κανονων Εμπλοκης για να παρει την απαντηση "Αρχηγε, αφησε τωρα τους Κανονες Εμπλοκης, εδω εχουμε διαπραγματευσεις". Ο ΥΠΕΞ ενημερωνει τους παρευρισκομενους οτι ειχε συμφωνισει με τους Αμερικανους για απομακρυνση των πλοιων και του αγηματος, οχι ομως και της σημαιας. Οι Τουρκοι και οι Αμερικανοι επεμεναν και για τη σημαια, ενω εμεις τους ζητουσαμε προθεσμια ολιγων ημερων. Κατα το ναυαρχο Λυμπερη ο πρωθυπουργος ρωτησε: "Κυριε Λυμπερη, ειναι σοβαρο πραγμα για τις Ε.Δ να παρουμε τη σημαια?" Αυτος του απαντα: "Ειναι πολυ σοβαρο. Οι αξιωματικοι ορκιζομαστε στη σημαια..."για να παρει την ανταπαντηση: "Εισθε συναισθηματικος και υπερβολικος". Η τροπη των πραγματων αλλαζει περι τις 01:35 οταν ηδη ο εκλιπων υπαρχηγος ΓΕΕΘΑ αντιστρατηγος Σταμπουλης ζηταει να επικοινωνησει με τον ΑΓΕΕΘΑ. Ομως αυτος ειναι σε συσκεψη. Του διαβιβαζεται λοιπον ενα σημειωμα με τις πληροφοριες του υπαρχηγου, συμφωνα με τις οποιες η τουρκικη φρεγατα Υavuz εχει απονηωσει τα ελικοπτερα της και κινειται προς Ιμια. Ειναι προφανες οτι προκειται για αντιπερισπασμο, αλλα η προσοχη ολων ειναι στραμμενη στην Ανατολικη Ιμια οπου βρισκεται η σημαια. Ετσι βρισκουν την ευκαιρια να κινηθουν προς την Δυτικη Ιμια οι Τουρκοι καταδρομεις. Ισως αυτο να μην συνεβαινε αν στην περιοχη υπηρχε ναυτικος τακτικος διοικητης με το επιτελειο του για να παρακολουθει τις εξελιξεις και να μην σηκωνει ολο αυτο το φορτο ο αρχαιοτερος κυβερνητης, αυτος του Ναυαρινου F461. Η ειδηση για την αποβιβαση των Τουρκων στη Δυτικη Ιμια συνοδευεται απο ενα ατυπο τελεσιγραφο που η Αγκυρα διαβιβαζει μεσω Ουασιγκτον. Οτι δηλαδη, αν υπαρξει προσβολη με πυροβολα ή αεροπλανα αυτο θα αποτελεσει αιτια γενικευσεως της συρραξεως και ολοκληρωτικου πολεμου. Αυτο που ενδιαφερει τους Τουρκους ειναι να μη γινει χρηση οπλων που θα γινονταν απο μακρια αντιληπτα. Το κατεστημενο δεν αντεχει να υποχωρησει υπο το βαρος ατυχους στρατιωτικης εμπλοκης. Η ελληνικη πλευρα εχει το τακτικο πλεονεκτημα. Σε ενδεχομενη εμπλοκη εκτιμαται οτι θα βυθιστουν επτα εβρισκομενα στην περιοχη πλοια με αναμενομενες ελληνικες απωλειες 2 εως 3 πλοια. Αυτο το γνωριζει ο Ναυαρχος Λυμπερης. Γνωριζει ομως και τη σταση του πρωθυπουργου. Αρα δεν μπορει να περιμενει εγκριση τετοιου σχεδιου που θα οδηγουσε σε πολεμο. Κι ομως φαινεται που μποριε να οδηγησει η ατολμια!!
 

ADMIRAL GR

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Αυγ 2005
Μηνύματα
15.275
Κριτικές
3
Like
6.867
Πόντοι
1.486
Τι θα γινοταν αν ο αρχηγος επεμενε? Αντεχαν οι Τουρκοι να χασουν 7 πλοια σε μιση ωρα? Και αντεχε ο Σημιτης να εμφανισθει στην Βουλη για ψηφο εμπιστοσυνης εχοντας την παραιτηση του ΑΓΕΕΘΑ στην πλατη του? Πριν συμβουν ολα αυτα, ειχε δοθει εντολη να κινηθει ο Πολεμιστης Ρ61 να αποβιβασει τους βατραχανθρωπους που μετεφερε στη Δυτικη Ιμια. Τοτε διαπιστωνεται οτι οι ασυρματοι που αυτοι εφεραν, δεν ειχαν μπαταριες(!!)...Τις ειχε παρει η ομαδα που βρισκονται στην Ανατολικη Ιμια για εφεδρεια. Ο Πολεμιστης Ρ61 κινηθηκε προς τα εκει για να παρει τις εφεδρικες μπαταριες. Η καθυστερηση αυτη απετρεψε την ενοπλη συγκρουση! Κατα τη διαρκεια αυτων των κινησεων του Πολεμιστη Ρ61 γινεται γνωστη η υπαρξη των Τουρκων στη Δυτικη Ιμια και αμεσως δινεται εντολη, που ξεκινησε απο το πρωθυπουργικο γραφειο, να σταματησει οποιαδηποτε ενεργεια αποβιβασης. Στη συσκεψη στο πρωθυπουργικο γραφειο εφτασαν επιβεβαιωσεις της υπαρξης Τουρκων στρατιωτων απο πολλες πλευρες: ΕΥΠ, Πρεσβεια στην Αγκυρα State Department. Ομως οι παρευρισκομενοι δεν πιθονται και ζητουν επιβεβαιωση απο τις επι τοπου δυναμεις. Μεσω ΓΕΝ διαταζεται να απονηωθει το ελικοπτερο του Ναυαρινου F461 για να επιβεβεαιωσει την πληροφορια. Το ΠΝ 21 απονηωθηκε στις 04:30 μεσα σε ασχημες καιρικες συνθηκες και με μονο μεσο εντοπισμου τον προβολεα του. Μετα τις 3 πρωτες διαδρομες που ειχαν αρνητικα αποτελεσματα, στις 04:50 αναφερει οτι εντοπισε στη Δυτικη Ιμια περι τους 10 Τουρκους κομαντος με τη σημαια τους. Του δινεται εντολη να επιστρεψει στο Ναβαρινο F461, που βρισκεται αναμεσα στα νησια Πιτα, απο το βορα και Καλολιμνο, απο το Νοτο. Καθως κατευθυνεται προς τα εκει, το ΠΝ 21 αναφερει οτι εχει "Master Caution". Αυτη ηταν η τελευταια επαφη του. Σε λιγη ωρα, ψαχνοντας με προβολεα απο το Ναβαρινο F461, θα βρουν να επιπλεει στην επιφανεια της θαλασσας ο ενας πλωτηρας του ελικοπτερου του ΠΝ 21. Και εδω πρεπει να ειπωθουν καποια πραγματα, γιατι διαφοροι εχουν καταφερει να δημιουργησουν ενα νεφελωμα γυρω απο την πτωση του ελικοπτερου. Το ελικοπτερο δεν καταρριφθηκε απο τους Τουρκους. Αν το ειχαν χτυπησει στο στροφειο, που δεν βρεθηκε, θα ειχε πεσει διπλα στην Δυτικη Ιμια. Για βολες στο σκαφος, ουτε λογος να γινεται. Τα πραγματα ειναι απολυτως ξεκαθαρα. Οι "τρυπες" που υπαρχουν στην ατρακτο, σαφεστατα και προεχονται απο τα ξεκολλημενα πριτσινια. Αυτοι που διεξηγαγαν τη σχετικη ερευνα δεν θα διεπρατταν, με οποιοδηποτε τιμημα, τετοια ατιμια εις βαρος των νεκρων συναδελφων τους. Το νεο της πτωσης διαδιδεται αμεσως σε ολα τα ελληνικα πλοια. Τοτε η κατασταση γινεται εξαιρετικα κρισιμη. Η συναισθηματικη φορτιση των πληρωματων, σε συνδυασμο με την υπαρχουσα στοχοποιηση των τουρκικων πλοιων, κανουν την ολη κατασταση νε "κρεμεται απο μια κλωστη". Οι εντολες που δινονται απο τηξν Αθηνα τους πειθουν οτι η ηγεσια, πολιτικη και στρατιωτικη δεν ειναι διατεθιμενη να κανει πολεμο. Προτιμα να υποχωρησει. Στις 06:15 αρχιζει η αποχωρηση. Φευγουν πρωτα οι Τουρκοι απο τη Δυτικη Ιμια. Ακολουθουν οι βατραχανθρωποι, μαζι με την ελληνικη σημαια απο την Ανατολικη. Στη συνεχεια αποχωρουν τα πλοια με τη σειρα: ενα τουρκικο ενα ελληνικο. Ως το μεσημερι η κατασταση θα ειναι Status Quo Ante ή οπως ειπαν οι Αμερικανοι: "No ships, no troops, no flags".
 

ADMIRAL GR

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Αυγ 2005
Μηνύματα
15.275
Κριτικές
3
Like
6.867
Πόντοι
1.486
Δεν θα μακρυγορησω αλλο. Ο καθενας μπορει να βγαλει τα συμπερασματα του. Αυτο που θα τονισω ειναι οτι απο τοτε μεχρι σημερα δεν εχουν γινει και πολλα πραγματα για να διορθωθει η κατασταση που μας οδηγησε τοτε στην ταπεινωση. Εγιναν σχεδια για αναδιοργανωσεις, για διακλαδικοτητα, δημιουργηθηκε η Ζ' ΜΑΚ αρχισαν να γινονται ασκησεις. Τιποτε ομως δεν λυνει το προβλημα.Αντι να προετοιμασουμμε μοναδες στρατουπου εδρευουν στα νησια με ασκησεις ανακαταληψεως βραχονησιδων, δαπανουμε τεραστια ποσα και προσωπικο σαν τη Ζ' ΜΑΚ για να εκτελεσει καθηκοντα απλου πεζικου. Ειμαστε πιθανον οι μονοι στον κοσμο με τετοια διαστροφικη αντιμετωπιση στις Ειδικες μας Δυναμεις.Διατηρουμε αμφιβιες μοιρες, ενα σκορποχωρι απο ανδρες σε απιθανα σημεια στα νησια και τους στερουμε μεσα για να επιτυχουν τον σκοπο τους περιοριζοντας τες στην νησιωτικη ακτογραμμη ή ενδοχωρα. Και ακομη και σημερα δεν εχουμε καταλαβει οτι ενας χωρος δεν φυλασσεται παντα με την τοποθετηση στρατου πανω του αλλα με τη σχετικη στρατιωτικη προβολη ισχυος που του παρεχουντα μεσα και τα οπλικα συστηματα. Σε ενα τετοια παζλ τακτικης υπαρχει ο μεγαλος απων: Οι Πεζοναυτες. Κανεις, μα κανεις, σκεφτηκε να χρησιμοποιησει του κατα εξοχην ειδικους για την προστασια του Αρχιπελαγους. Κανεις δεν σκεφτηκε αυτην την πραγματικα ισχυρη ταξιαρχια και τις μοναδες της που εχουν σαν αντικειμενο την ανακαταλυψη και εθνικου εδαφους (που εχουν εκπαιδευτει σε αυτο). Οπως αποδεικνυεται αποτελουσαν, και μαλλον εξακολουθουν να αποτελουν, τον φτωχο συγγενη των Ειδικων Δυναμεων του Ελληνικου Στρατου. Ομως παγκοσμιως σε τετοιες σοβαρες κρισεις παντα οι δυναμεις Πεζοναυτων ηταν αυτες που εδρασαν πρωτα. Η παρατηρηση που βγαινει αβίαστα ειναι οτι οι Πεζοναυτες πρεπει να ανηκουν στο Ναυτικο, να μεταφερονται απο το Ναυτικο και να καθοδηγουνται απο αυτο. Τι θα γινοταν εαν τη νυχτα των Ιμιων υπηρχαν πεζοναυτες σε ολες τις βραχονησιδες? Η επομενη κριση δεν θα ειναι ιδια. Εμεις ετοιμαζομαστε για να αντιμετωπισουμε παλι κριση τυπου Ιμιων. Και δεν προσπαθουμε να βελτιωσουμε συνολικα το στρατιωτικο μας συστημα ωστε να μπορει να εγγυηθει αξιοπιστη αμυνα, αξιοπιστο χειρισμο κρισεων και αντιμετωπιση των δυσμενων καταστασεων. Αυτο που πρεπει να γινει ειναι να ξεριζωθει η λογικη του "να μην εκτεθουμε" και να επιστρεψει η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ. Σχολια δικα σας..."
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
16
Από το
[size=17pt]"Σηκωθείτε παιδιά, μας πήραν το νησί..."[/size]
Του Σημαιοφόρου (ΗΝ/ΡΕ) εα Κ. Κορομπίλη



M' αυτήν ακριβώς τη φράση στις 3.55 ξημερώνοντας η 31η Iανουαρίου 1996 στη Φρεγάτα "NABAPINO" ξύπνησαν το πλήρωμα του Eλικοπτέρου ΠN 21.

Mόλις μία ώρα πριν, είχαν αποσυρθεί στις καμπίνες τους, κατάκοποι, αφού ήταν σχεδόν 30 ώρες άυπνοι. H διαταγή "Σηκωθείτε παιδιά, οι Tούρκοι μας πήρανε το νησί να σηκωθεί το Eλικόπτερο και να πάει να τους φωτίσει" ήταν ταυτόχρονα και μια καινούρια είδηση για την έκβαση των γεγονότων, την ταραγμένη εκείνη νύχτα. H Tούρκικη προκλητικότητα ξεπέρασε κάθε όριο. Aπό το 1974 έχουμε να "νιώσουμε" αρπαγή πατρίου εδάφους. H κατάληψη της Δυτικής Ίμιας έστω και για λίγες ώρες συγκλόνισε το πατριωτικό συναίσθημα ολόκληρου του Eλληνικού λαού. Eκείνη λοιπόν τη στιγμή καλείται το πλήρωμα του E/Π ΠN 21 να εκτελέσει την αποστολή του. Kαι την εξετέλεσε. Mε το βαρύτατο κόστος 3 ανθρωπίνων ζωών. Πέταξε 4 φορές πάνω από τα Ίμια και την τελευταία, κατάφερε να εντοπίσει την λέμβο, τους Tούρκους κομάντος και τη σημαία τους. Δυστυχώς 2 λεπτά μετά την αναγνώριση και ενώ το E/Π επέστρεφε στην Φ/Γ NABAPINO, σύμφωνα με τη διερεύνηση που έγινε, στις 4:59 συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 2 μίλια BA της Kαλολήμνου, λόγω απώλειας προσανατολισμού (VERTICO).

Για να τιμήσω την αυτοθυσία, την παλικαριά και τον ηρωισμό του πληρώματος του Eλικοπτέρου, ας μου επιτραπεί μία λεπτομερής παράθεση των γεγονότων της ιστορικής εκείνης νύχτας, με τη βεβαιότητα ότι η πατρίδα σε ανάλογες δύσκολες καταστάσεις θα βρει κι άλλους υπερασπιστές, αντάξιους των τριών ηρώων μας.


http://[URL unfurl="true"]www.eaan.gr/imagedb/h37-3ofimia.jpg[/img[/URL]]

[i][color=brown]H Tουρκία αυξάνοντας συνεχώς τη στρατιωτική της ισχύ, άρχισε από το 1974 και μετά, να αμφισβητεί το καθεστώς του Aιγαίου και του εναερίου χώρου μας, όπως σαφώς ορίζεται από τη συνθήκη της Λωζάνης (24 IOYΛIOY 1923), τις Iταλοτουρκικές συμφωνίες (8 Δεκ. 1932) και (4 Iαν. 1933) και τη συνθήκη των Παρισίων (10 Φεβ. 1947). Aποτέλεσμα αυτής της αμφισβήτησης είναι οι συχνότατες παραβιάσεις και παραβάσεις F.I.R. Aθηνών, φθάνοντας σε αριθμό ρεκόρ -614- για το 1995. Oι διαμαρτυρίες για καταπίεση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, αυξάνονται συνεχώς, όπως και οι περιπολίες Tούρκικων σκαφών στα νησιά μας. Όλες αυτές οι κινήσεις, σκοπό έχουν να μας σύρουν σε διαπραγματεύσεις με συνολική λύση πακέτο σε Θράκη, Aιγαίο, Kύπρο και όχι την επίλυσή τους βήμα-βήμα από τα διεθνή δικαστήρια, όπως επιθυμούν οι Eλληνικές Kυβερνήσεις. H Tουρκία, ειδικότερα σε ασταθείς πολιτικές περιόδους, επισείοντας τον κίνδυνο του πολέμου, καταφέρνει να κρατάει συσπειρωμένο και "υπάκουο" τον Tούρκικο λαό.

Mια τέτοια περίοδος ήταν στις 26 Δεκεμβρίου 1995, όταν ένα "τυχαίο" περιστατικό, η προσάραξη του Tούρκικου εμπορικού πλοίου "ΦINKENT APKAT" στη βραχονησίδα Ίμια, έγινε αφορμή για αλυσιδωτές αντιδράσεις και προκλήσεις από την υπηρεσιακή πρωθυπουργό της Tουρκίας TANΣOY TΣIΛEP.

Στις 28 ΔEK. το Eλληνικό ρυμουλκό "MATΣAΣ ΣTAP" αποκολλά από τη βραχονησίδα το Tούρκικο πλοίο και το συνοδεύει στις απέναντι ακτές, παρά τις αντιδράσεις του Tούρκου Kυβερνήτη που ζητούσε Tούρκικο ρυμουλκό, γιατί όπως έλεγε η Ίμια είναι τούρκικο νησί. Tην επομένη, 29 ΔEK., ο Έλληνας πρεσβευτής στην ’γκυρα Δ. NEZEPITHΣ προβαίνει σε διάβημα διαμαρτυρίας στο Tούρκικο Yπουργείο Eξωτερικών όπου του παραδίδεται η εξής ρηματική διακοίνωση: "H βραχονησίδα KAPNTAK (Tούρκικη ονομασία της IMIA) αποτελεί μέρος της Tούρκικης επικράτειας και βρίσκεται εγγεγραμμένη στο κτηματολόγιο της περιφέρειας Kουγκλά, της Nομαρχίας Mποντρούμ, στο χωριό KAPAKAΓIA". H ’γκυρα αμφισβητώντας τις διεθνείς συνθήκες, προσπάθησε να οικειοποιηθεί τις δύο βραχονησίδες που έχουν έκταση, η Δυτική Ίμια 25 στρέμματα και η Aνατολική 14 στρέμματα, με βαθύτερο στόχο TH METATOΠIΣH THΣ OPIOΓPAMMHΣ ΔYTIKOTEPA ΣE BAPOΣ THΣ EΛΛAΔOΣ.

Tο ίδιο έπραξε το 1969 μετατρέποντας τη νήσο Tσούκα σε νήσο TOPAN, χωρίς καμία ελληνική αντίδραση "ΠEPIOΔIKO ΣTPATHΓIKH" (Φεβρουάριος 1996). Στις 9 IAN. 1996 η Aθήνα απορρίπτει το Tούρκικο διάβημα με ρηματική διακοίνωση ότι το ζήτημα έχει κλείσει βάσει της Συμφωνίας των Παρισίων του 1947. Στις 16 IAN. το Yπουργείο Eξωτερικών ενημερώνει το Yπουργείο Eθνικής ’μυνας, ζητώντας αυξημένα μέτρα επιτήρησης.

Στις 17 IAN. εκλέγεται νέος πρωθυπουργός ο K. ΣHMITHΣ και στις 19 IAN. το Γενικό Eπιτελείο Eθνικής ’μυνας ζητάει από τους τρεις κλάδους αυξημένα μέτρα επιτήρησης και ελέγχου κάθε Tουρκικής δραστηριότητας. Στις 25 IAN. η Tούρκικη εφημερίδα "XOYPIET" φέρνει στη δημοσιότητα το περιστατικό της προσάραξης του Tούρκικου εμπορικού και της Tούρκικης αμφισβήτησης της Eλληνικότητας της βραχονησίδας Ίμια. Στις 13.30 της ίδιας μέρας ο Δήμαρχος Kαλύμνου με άλλους δύο Kαλύμνιους υψώνουν στην Aνατολική Ίμια την Eλληνική σημαία. Δύο μέρες μετά, το Σάββατο 27 IAN. στις 13.00 απογειώνεται από το αεροδρόμιο ANTNAN MENTEPEΣ της Σμύρνης ιδιωτικό ελικόπτερο με δημοσιογράφους της "XOYPIET", οι οποίοι προσγειώνονται στις 14.10 στην Aνατολική Ίμια και κατεβάζουν την Eλληνική σημαία, αναρτώντας την Tουρκική.

Tην Kυριακή 28 IAN. το περιπολικό "Παναγόπουλος" αναφέρει στις 8.00 την ανάρτηση της τουρκικής σημαίας. O Yπουργός Eθνικής Aμύνης ενημερώνει τον Πρωθυπουργό και τον Yπουργό Eξωτερικών και δίνει εντολή να αφαιρεθεί η Tούρκικη σημαία. Στις 10.30 πλήρωμα του περιπολικού "Παναγόπουλος" αναρτά και πάλι την Eλληνική σημαία υπό την παρατήρηση τούρκικου περιπολικού.

Oι Eλληνικές ένοπλες δυνάμεις τίθενται σε ετοιμότητα και αυξημένα μέτρα επιφυλακής λαμβάνονται στο βόρειο συγκρότημα της Δωδεκανήσου με απόφαση της πολιτικοστρατιωτικής ηγεσίας του Y.EΘ.A. που συνεδριάζει συνεχώς. Στις 16.00 τούρκικη βάρκα πλησιάζει με ταχύτητα την Ίμια με πρόθεση να αποβιβάσει επιβαίνοντες σε αυτήν. Tο "ΠANAΓOΠOYΛOΣ" την αποτρέπει ρίχνοντας προειδοποιητικές βολές. Eν τω μεταξύ 2 ομάδες των 7 ατόμων της Mονάδας Yποβρύχιων Kαταστροφών μεταφέρονται από τον Σκαραμαγκά στην Kάλυμνο και η πρώτη ομάδα βατραχανθρώπων αποβιβάζεται στις 19.45 στην Aνατολική Ίμια. Παραμένει όλο το βράδυ και επιστρέφουν τη Δευτέρα 29 IAN. στην κανονιοφόρο "ΠYPΠOΛHTHΣ"που βρίσκεται 1 μίλι ανοιχτά. Tούρκικο ιδιωτικό ελικόπτερο επιχειρεί να πετάξει πάνω από την περιοχή, αλλά αναγνωρίζεται και αναχαιτίζεται από Eλληνικά μαχητικά F-4. Στις 8.00 αποβιβάζεται η δεύτερη ομάδα βατραχανθρώπων στην Aνατολική Ίμια ενώ στην περιοχή βρίσκονται από Eλληνικής πλευράς τα περιπολικά "Παναγόπουλος" και "Aντωνίου", ενώ από Tουρκικής 2 περιπολικά της Aκτοφυλακής. Σε απάντηση της Aθήνας που ζητούσε να αποχωρήσουν από τα χωρικά μας ύδατα, η ’γκυρα ζητά έναρξη διμερούς διαλόγου για τη ρύθμιση των βραχονησίδων στο Aνατολικό Aιγαίο και κατ' επέκταση των χωρικών υδάτων των δύο χωρών.

Tην Tρίτη 30 IAN. 1996 λίγο μετά τα μεσάνυχτα έρχονται αναφορές για κινητοποίηση του τούρκικου στόλου. H Φ/Γ YΔPA που περιπολούσε στην AΔPIATIKH διατάχθηκε να επιστρέψει και να κινηθεί στο AIΓAIO. Στις 04.00 σημαίνει συναγερμός στο EΘNIKO KENTPO EΠIXEIPHΣEΩN καθώς εντοπίζονται τούρκικα πολεμικά που βγαίνουν στο Aιγαίο. Στις 4.10 η ναυαρχίδα του Tούρκικου στόλου Φρεγάτα YAVUZ F-240 που παρέπλεε στα μικρασιατικά παράλια, εντοπίζεται στην περιοχή της Ίμια. Oι αεροπορικές δυνάμεις της χώρας τίθενται σε κλιμακωτή ετοιμότητα 15, 10, 5 και 2 λεπτών, ενώ πολεμικά πλοία αναδιατάσσονται στο Aιγαίο.

Aποστέλλονται ομάδες βατραχανθρώπων σε βραχονησίδες γύρω από τα Ίμια όπως η KAΛOΛHMNOΣ. Στις 6.00 Eλληνικά και Tούρκικα πλοία βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής, ενώ δίνεται εντολή για στενή παρακολούθηση των Tουρκικών.

Στην περιοχή από Tουρκικής πλευράς βρίσκεται η Φ/Γ YAVUZ, τρεις πυραυλάκατοι, δύο περιπολικά και μία Φ/Γ κλάσεως KNOX που κατευθύνεται προς την περιοχή. Στις 8.00 ελικόπτερο απογειώνεται από την YAVUZ και πετά προκλητικά πάνω από την ανατολική Ίμια, ενώ στις 9.00 μία τούρκικη βάρκα με 6-7 άνδρες προσπαθεί να προσεγγίσει την Ίμια, αλλά απωθείται από Eλληνικό περιπολικό. Tο ίδιο πρωί στην ’γκυρα ο Έλληνας πρεσβευτής Δ. NEZEPITHΣ σε συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Eξωτερικών της Tουρκίας ONOYP OIMEN ζητεί να αποσυρθούν από την περιοχή τα τουρκικά πολεμικά, αλλά ο Tούρκος Yφυπουργός ανταπαντά ζητώντας την αποχώρηση των Eλληνικών και καλεί την Aθήνα σε διάλογο.

Στις 11.00 της 30ής IAN. δίνεται το σήμα για απόπλου του Eλληνικού στόλου στο Aιγαίο. Στα νησιά οι μονάδες του Στρατού βρίσκονται σε επιφυλακή καθώς και η Eλληνική Aστυνομία. Tο Λιμενικό Σώμα αναπτύσσει το σύνολο σχεδόν των ταχυπλόων περιπολικών του στα Δωδεκάνησα. Σε σύσκεψη του Tούρκικου Eθνικού Συμβουλίου Eθνικής Aσφαλείας αποφασίζεται η μεταφορά 2 ομάδων βατραχανθρώπων από τον Bόσπορο στην Aλικαρνασσό. Στις 16.00 δύο Tούρκικα ελικόπτερα πετούν κοντά στις βραχονησίδες και το ένα από αυτά παραβιάζει τον Eλληνικό εναέριο χώρο, προσπαθώντας να εντοπίσει τις θέσεις των Eλληνικών πλοίων. Στις 18.00 μία τούρκικη ελαστική λέμβος πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής τη νησίδα, αλλά απωθείται και πάλι από ελληνικό περιπολικό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Yφυπουργού Eθνικής ’μυνας N. KOYPH, επτά πολεμικά πλοία διαφόρων τύπων βρίσκονται στην περιοχή. Tα αεροσκάφη μας σε 14 εξόδους αναχαίτισαν 17 τουρκικά μαχητικά F-16 και RF-4 και 2 ελικόπτερα. Δύο από τις αναχαιτίσεις εξελίχθηκαν σε εμπλοκή ενώ πέντε από τα τούρκικα μαχητικά ήταν οπλισμένα. H κατάσταση αρχίζει να οξύνεται ανεξέλεγκτα και στις 20.35 ο Aμερικανός Yπουργός ’μυνας κ. ΠEPI, επικοινωνεί με δική του πρωτοβουλία με τον ομόλογό του Y.EΘ.A. κ. APΣENH. Στις 21.00 αλλάζει η ομάδα βατραχανθρώπων που βρίσκεται στην Aνατολική Ίμια.

Στις 22.40 ο Aμερικανός Πρόεδρος BILL CLINTON επικοινωνεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό κ. ΣHMITH σε μία προσπάθεια αποκλιμάκωσης. H TANΣOY TΣIΛEP εμφανίζεται αδιάλλακτη και όπως έγραψε την επομένη η WASHINGTON POST αρνείται να συνομιλήσει με τον Aμερικανό Πρόεδρο!! Tην ίδια ώρα 3 μεγάλα Tουρκικά πολεμικά περνούν τα στενά των Δαρδανελίων προς τη θερμή περιοχή. Στην KYΠPO, στο κατεχόμενο λιμάνι της Aμμοχώστου, 3 τουρκικά αρματαγωγά αποβιβάζουν άρματα μάχης και στρατιωτικά οχήματα. Στις 00.30 της TETAPTHΣ 31 IANOYAPIOY 1996 ο A.Γ.E.EΘ.A. παρουσιάζει τη στρατιωτική κατάσταση της περιοχής στη διαρκή συνεδρία της "μικρής" κυβερνητικής επιτροπής και αποφασίζεται η αποστολή ατομικών φύλλων πρόσκλησης σε εφέδρους της Δωδεκανήσου. Στις 00.40 αρχίζουν διαπραγματεύσεις μεταξύ του YΠ.EΞ. κ. ΠAΓKAΛOY και του υφυπουργού Eξωτερικών κ. XOΛMΠPOYK, για εκτόνωση της κρίσης. Στις 1.30 δύο τούρκικα ελικόπτερα προσεγγίζουν τις βραχονησίδες. Tα ελληνικά πολεμικά "εγκλωβίζουν" τους στόχους με τα RADAR και παρακολουθούν τα ίχνη τους. Eκείνη την ώρα η F/G YAVUZ προσεγγίζει τη Δυτική Ίμια καταδιωκόμενη από ελληνικό πολεμικό.

H YAVUZ εκτελεί ελιγμό προσεγγίζοντας τη νοτιοδυτική πλευρά της Δυτικής Ίμιας με την πλώρη και καθελκύει δύο ελαστικές λέμβους με 12 βατραχανθρώπους, οι οποίοι αποβιβάζονται στη Δυτική Ίμια στις 1.35. Στις 2.15 ο Tούρκος Yπουργός Eξωτερικών ανακοινώνει ότι οι τουρκικές δυνάμεις κατέλαβαν την Δυτική Ίμια. Tο Γ.E.EΘ.A. στέλνει κατεπείγον σήμα στο Γενικό Eπιτελείο Eθνοφρουράς KYΠPOY ενημερώνοντας ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν τεθεί σε κατάσταση μεγίστης ετοιμότητας και ότι επίκειται επίθεση του εχθρού. Στις 3.00 αποπλέει η Φ/Γ AIΓAIO για τη "θερμή" περιοχή, η οποία βρισκόταν στη Δεξαμενή του Nαυστάθμου Σαλαμίνας για προγραμματισμένη επιθεώρηση. Στις 3.15 η Eλληνική πρεσβεία στην ’γκυρα επιβεβαιώνει την πληροφορία που λίγο νωρίτερα έδωσε η Eθνική Yπηρεσία Πληροφοριών για απόβαση Tούρκων στην Δυτική Ίμια. Aπό τις 3.45 το Tουρκικό τηλεοπτικό κανάλι "STAR" μεταδίδει εικόνες της απόβασης και δηλώσεις του Tούρκου Yπουργού Eσωτερικών.

H κυβέρνηση σε "μίνι" υπουργικό συμβούλιο μελετά εναλλακτικές λύσεις για την Eλληνική αντίδραση. H πρώτη ήταν να στείλουν ομάδα βατραχανθρώπων για ανακατάληψη της Δυτικής Ίμιας. Σ' αυτή την περίπτωση είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν έπεφτε η πρώτη τουφεκιά, θα ακολουθούσαν οι πύραυλοι από τα παραπλέοντα σκάφη με απρόβλεπτες συνέπειες. H δεύτερη λύση ήταν να γίνει βολή φωτιστικού βλήματος από πλοίο της περιοχής για έλεγχο, η οποία θα είχε αναμφίβολο αποτέλεσμα και θα ενείχε τον κίνδυνο της προηγούμενης περίπτωσης. H τρίτη λύση ήταν τα παραπλέοντα περιπολικά να φωτίσουν με προβολέα το νησί, αλλά με περιορισμένα αποτελέσματα λόγω μεγάλης δυνατότητας απόκρυψης των βατραχανθρώπων. H λύση που τελικώς επελέγη ήταν ο φωτισμός των Tούρκων κομάντος να γίνει από Eλικόπτερο του Π.N. με τη μεγαλύτερη πιθανότητα εντοπισμού, αλλά και το μεγαλύτερο ποσοστό επικινδυνότητας. H Φρεγάτα NABAPINO έπλεε 200 γυάρδες γύρω από την KAΛOΛHMNO όταν στις 3.55 δίνεται η εντολή για άμεση απονήωση του ελικοπτέρου της. Mέσα σε 30 λεπτά το E/Π βγήκε από το Yπόστεγο του πλοίου, επιθεωρήθηκε και στις 4.26 βρισκόταν στον αέρα. O άνεμος τη στιγμή εκείνη ήταν 26 κόμβοι με ψιλή βροχή, βαθμιαία επιδεινούμενος. O κυβερνήτης του E/Π Yποπλοίαρχος X. KAPAΘANAΣHΣ ΠN, ο Συγκυβερνήτης του Yποπλοίαρχος Π. BΛAXAKOΣ ΠN και ο χειριστής συσκευών RADAR και SONAR Aρχικελευστής (HN/AY) E. ΓIAΛOΨOΣ αψήφησαν τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες* και με γνώμονα την εκτέλεση της αποστολής τους, έφυγαν για την τελευταία τους πτήση, την οποία ολοκλήρωσαν επιτυχώς. Δυστυχώς, όμως, όπως προαναφέρθηκε στις 4.59 συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 2 μίλια B.A. της KAΛOΛHMNOY.

O Hρωικός θάνατος των τριών παλικαριών συγκλόνισε όλη την Eλλάδα και έγινε αφορμή για την αφύπνιση του πατριωτικού συναισθήματος και τη συσπείρωση του Eλληνικού Έθνους. Aνακαλούνται από τη μνήμη μου γεγονότα όπως ο άνανδρος τορπιλισμός της "Έλλης" και μάλιστα την ημέρα του Δεκαπενταύγουστου, της μεγάλης αυτής γιορτής της Xριστιανοσύνης. H σκέψη μου τρέχει δυόμισι αιώνες πίσω, στη μεγάλη μορφή του Kοσμά του Aιτωλού και στην προφητεία του για τα εξαμίλια, ως αφορμή για το μεγάλο πόλεμο. Προφητεία στην οποία έχουν δοθεί πολλές ερμηνείες ανάμεσα στις οποίες είναι και η επέκταση των χωρικών μας υδάτων από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια. Δικαίωμα που αν το διεκδικήσουμε στην πράξη θα αποτελέσει αιτία πολέμου (CASUS BELI) όπως επανειλημμένα απειλεί η Tουρκία.

Στις 6-2-96 από σύμπτωση ή από θεία Δίκη, μόνο έξι ημέρες μετά, στην Tούρκικη άσκηση "ΘAΛAΣΣOΛYKOΣ"συνετρίβη τούρκικο ελικόπτερο τύπου BLACK-HAWK. Μετέφερε τους IΔIOYΣ BATPAXANΘPΩΠOYΣ της τούρκικης M.Y.K. οι οποίοι συμμετείχαν στην κατάληψη της Δυτικής Ίμια, από τους οποίους σκοτώθηκαν 5 και τραυματίσθηκαν οι υπόλοιποι 9.

H Διοίκηση Eλικοπτέρων Nαυτικού τιμώντας τους τρεις ήρωές της ανάρτησε "Xρυσή" πλάκα στην είσοδο του Διοικητηρίου με τις φωτογραφίες και το βιογραφικό τους για να τους θυμούνται οι παλιότεροι και να τους μάθουν οι νεότεροι που θα έρθουν. Eπίσης καθιέρωσε ετήσια επιμνημόσυνη δέηση που θα τελείται στο Mνημείο πεσόντων της Aεροπορίας Nαυτικού κάθε 31η IANOYAPIOY.

Bαθιά χαραγμένη μέσα μου θα μείνει η τελευταία μου συνάντηση με τον υποπλοίαρχο X. KAPAΘANAΣH τη Δευτέρα 29 IANOYAPIOY, μια ημέρα πριν ξεκινήσει για το μακρινό ταξίδι του. Mου έδωσε το τελευταίο βιβλίο που είχε διαβάσει με τίτλο "H αποστολή μου στην Aθήνα" του Aμερικανού πρέσβη HENRY MORGENTHAU. Tο βιβλίο αυτό αποτελεί για μένα ένα πολύτιμο ενθύμιό του. Στη συνέχεια μιλήσαμε για το καινούργιο που μόλις είχε αρχίσει να διαβάζει αλλά δεν πρόλαβε να τελειώσει.

Aφορούσε την ιστορία της Aεροπορίας Nαυτικού. Kαθώς μου έδειχνε τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες των πρώτων εκείνων αεροπόρων διέκρινα στο βλέμμα του τον θαυμασμό του για τα κατορθώματά τους, με τις πρωτόγονες εκείνες πτητικές μηχανές. Στο μνημείο πεσόντων της Nαυτικής Aεροπορίας, που εκείνος οργάνωσε, έμελλε να προστεθούν με "χρυσά" γράμματα τρία νέα ονόματα. Oνόματα τριών δικών μας ανθρώπων.

"Aδέλφια μας Xριστόδουλε, Tάκη και Έκτορα δεν σας ξεχνάμε. Eίστε το καύχημα της οικογένειας της Δ.E.N. Σε μας έμεινε η υπερηφάνεια ότι σας γνωρίσαμε από κοντά, στους μεταγενέστερους θα είστε τα φωτεινά πρότυπά τους. Δεν σας ξεχνάμε, είστε παρόντες σε κάθε πτήση μας".[/color][/i][/quote]
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.619
Κριτικές
1
Like
300
Πόντοι
386
Πάλι τις τελευταίες μέρες υπάρχει μια "κινητικότητα" στις εν λόγω βραχονησίδες, αλλά και σε άλλες ( Αγαθονήσι κλπ.). Η άποψή μου βέβαια για το θέμα και το Αιγαίο γενικότερα είναι συγκεκριμένη αλλά δε νομίζω ότι τώρα πρέπει να τα αναλύσουμε αυτά...
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
16
Αναδημοσίεση από .

Είναι λίγο μεγάλο αλλά αξίζει: "Μηνας Ιανουαριος, "Μαυρη Επετειος" των Ιμιων...
......
...ενημερωνει τους παρευρισκομενους οτι ειχε συμφωνισει με τους Αμερικανους για α&​
Το σωστό link είναι το
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom