Νέα

25η Μαρτίου...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα farkeli
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 1K
  • Εμφανίσεις 43K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

life97

Σπουδαίος
Εγγρ.
1 Φεβ 2007
Μηνύματα
44.796
Κριτικές
23
Like
87
Πόντοι
2.357
κι ο οδυσσεας λαθρομεταναστης ηταν μαν στην γη των λαιστρυγονων που επλευσε με σχεδια....γιαυτο θελαν να τον φανε
Ετσι...Ασε που ηθελε να παει στην Οζακα και του βγηκε Ιθακη
Ενεκα ευγενειαs το δεχτηκε
 

Επισκέπτης
Των Ελλήνων οι κοινότητες µέσα στην τουρκοκρατία...

«Σιμά να βγουν τα άγια κι’ ο βασιλιάς του κόσμου, φωνή τους ήρθ’ εξ ουρανού κι απ’ αρχαγγέλου στόμα: - Πάψετε το χερουβικό κι ας χαμηλώσουν τ’ Άγια γιατί είναι θέλημα Θεού, η Πόλη να τουρκέψη».

Ο ελληνικός θρήνος για το «εάλω η πόλις», για την κατ’ εξοχήν πόλη του ελληνισµού, υπήρξε µακρός και βαθύς. Ήδη αρκετά χρόνια πριν από την πτώση της Κωνσταντινούπολης είχαν πέσει σε τουρκικά χέρια ελληνικές περιοχές, ελληνικοί τόποι µε προαιώνια ελληνική ιστορία. Ωστόσο, καµί­ας ελληνικής πόλης η πτώση δεν θρηνήθηκε µε τόση τραγικότητα από τη λόγια και λαϊκή παράδοση, όσο η πτώση της αυτοκρατορικής Κωνσταντινούπολης.

Η πτώση της Πόλης έπεσε πάνω στον ελληνι­σµό σαν µια θεϊκή συµφορά! Εύκολα κανείς µπορεί να έρθει σε επαφή µε τη λαϊκή συνεί­δηση, αυτή που βρίσκεται και διαµορφώνεται πίσω από την πολιτική, οικονοµική και πνευµατική ιστορία κάθε έθνους. Παρακολουθώ­ντας τα ίχνη της λαϊκής µας παράδοσης, µας αποκαλύπτεται η σταθερή κοίτη της ζωής του έθνους µας.

Ο ελληνικός λαός µε βαθύτατες πολιτισµικές ρίζες στο παρελθόν βρέθηκε κατακτηµένος από έναν αλλόθρησκο πολιτισµό ασιατικής προελεύσεως, ο οποίος του στέρησε µε βιαι­ότητα την πολιτική και ατοµική του ελευθερία για τέσσερις συναπτές εκατονταετίες. Έτσι αναγκάστηκε να αγωνίζεται ψυχικά και υλι­κά στα όρια της ανθρώπινης αντοχής και να επινοεί ένα σωρό τεχνάσµατα προκειµένου να επιβιώσει αλλά και να διατηρήσει τη δική του ταυτότητα, τα εθνικά πολιτισµικά του χα­ρακτηριστικά µέσα σε απίστευτες συνθήκες βαρβαρότητας ενός κατακτητή που δεν έµεινε στην ιστορία για τις επιδόσεις του στον... πολιτισµό!

Μετά την επικράτηση των Οθωµανών, όταν το ελληνικό έθνος έχασε το µέγιστο αγαθό της ελευθερίας και την αυτονοµία του στον ιστο­ρικό του χώρο, αυτό που του έµενε τελικά να περισώσει ήταν η εσωτερική του ελευθερία και συνοχή, η οµαδική και εθνική του συσπεί­ρωση, πράγµατα που ξεκινούσαν από το κάθε ελληνικό σπίτι και εξαπλώνονταν στη συγγε­νική όσο και τοπική κοινωνία. Τα στοιχειώδη προνόµια που παραχωρήθηκαν στην ελληνική εθνότητα στη διάρκεια των δυο πρώτων αι­ώνων της τουρκοκρατίας εκµεταλλεύτηκαν κατά κύριο λόγο οι τοπικές κοινότητες και οι αστικές συντεχνίες.

Σηµειώνουµε εδώ ότι η Εκκλησία, έτσι κι αλ­λιώς, έχαιρε ιδιαίτερων προνοµίων. Μέσα από αυτούς λοιπόν τους θεσµούς έµελλε να διατηρηθεί η εθνική µας συνοχή, που βασί­στηκε στους άγραφους νόµους και στα έθιµα που διαµόρφωσαν τη νέα εθνική µας συνείδη­ση αλλά και τον τρόπο που σκεφτόµαστε και δρούµε.

Θα παρακάµψουµε τον θεσµό της Εκκλησίας και θα επικεντρώσουµε το ενδιαφέρον µας στις κοινότητες, που αποτέλεσαν την κινητή­ριο δύναµη του ελληνισµού στα σκοτεινά χρό­νια της σκλαβιάς.



Το θαύμα των κοινοτήτων

Η κοινοτική ζωή στα χρόνια της τουρκοκρατί­ας έχει σαν χαρακτηριστικό της την ανασφά­λεια, κι αυτό αποτυπώνεται αρχιτεκτονικά στην περιχαράκωσή της σε κάστρα, πύργους, καταφύγια, σε λοξά καλντερίµια, ψηλόκτιστα σπίτια και βίγλες. Στη συνέχεια, µοιάζει να ξανοίγεται ως τα αλώνια που τα χρησιµοποιούσαν και για τους χορούς των πανηγυριών. Η δοµή των ελληνικών κοινοτήτων αντιγράφει την οικογενειακή ιεραρχία. Κατά το πρότυπο του πατέρα, που είναι ο αρ­χηγός της οικογένειας, η κοινότητα ορίζει και τους δικούς της αρχηγούς, τους προεστούς, τους πρωτόγερους, το γεροντειό, τους κοτζαµπάσηδες. Γύρω από αυτούς αρχίζουν συζη­τήσεις, και γεννιέται το δικαίωµα της γνώµης και του διαλόγου, που φτάνει στα όρια της δηµοκρατικής αντιπροσωπευτικής εκλογής. Έτσι, η κάθε ελληνική κοινότητα µετατρέπε­ται σε ένα ζωντανό κύτταρο της δηµοκρατίας, όπου κυριαρχεί το πνεύµα της αυτονοµίας και της αυτοδιοίκησης.

Αυτόν τον «τοπικισµό», αιώνες µετά, στα... χρόνια της νεωτερικότητας, δηλαδή στις µέ­ρες µας, άνδρες... σοφοί θα τον χρησιµοποι­ήσουν ως επιχείρηµα για το ότι στην τουρ­κοκρατία αναπτύχτηκε το τοπικιστικό πνεύ­µα και όχι η εθνική συνείδηση· άρα υπάρχει «εθνική ασυνέχεια»... Εκείνη η δηµογεροντία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις δύσκολες, κα­τά περιόδους και περίσταση, στιγμές των κοινοτήτων που ήρθαν αντιμέτωπες με τις δυσβάστακτες φορολογίες, την πείνα, τις ομηρίες και τα παιδομαζώματα, όπως και τις επιδημίες.

Για την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας υπήρχαν μια σειρά επαγγέλματα όπως οι λογαριαστάδες, οι ντελάληδες, οι νεκροθά­φτες, οι αγελαδάρηδες, οι νυχτοφύλακες, οι δραγάτες κ.ά. Η ζωή της κοινότητας μας γί­νεται γνωστή μέσα από μια χαρακτηριστική ορολογία χρήσης:

Το «ψυχομέτρι» δηλώνει την απογραφή (το μέτρημα των ψυχών). Η «λόντζα» υποδηλώνει τη γενική συνέ­λευση και ό,τι συνεπάγεται μια τέτοια δρα­στηριότητα για τη ζωή της κοινότητας.  Η «πανταχούσα» είναι η εγκύκλιος· η «μάννα» το κτηματολόγιο.  Έχουμε επίσης και τα «στεφανιάτικα», που δεν είναι άλλα από τα «δικαιώματα» του επισκόπου και κάλλιστα θα μπορούσαν να ονομάζονται και «κερατιάτικα»!... Η Αγία Εκκλησία και οι ολιγαρκείς της εκπρόσωποι πάντα είχαν τον τρόπο να τα... παίρνουν από το ποίμνιο.

Επίσης υπάρχουν και τα «παπαδικά» για τον παπά, τα «δευτεριάτικα» για τον δάσκαλο κ.ά. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι κοινότη­τες των Ελλήνων διαβιούσαν επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη κοινωνική αλληλεγγύη και αλ­ληλοσεβασμό, που αποτελούν στοιχειώδεις προϋποθέσεις μιας αυτόνομης και αυτοδιοι­κούμενης κοινωνίας.

Μέσα σε συνθήκες σκλαβιάς, το κοινοτικό πνεύμα έγινε συνείδηση και εθνικό χαρα­κτηριστικό ως προς την αλληλοβοήθεια και τη συνεργασία, τόσο μεταξύ των ελληνικών οικογενειών όσο και στις αγροτικές κοινοτι­κές εργασίες. Γενικά, μέσα από το κοινοτικό πνεύμα αντιμετωπιζόταν κάθε περιστατικό. Η αλληλεγγύη και η συνεργασία προκύπτει από μια σειρά λέξεων της εποχής: ονόμα­τα όπως η παρακαλιά, ξέλαση, ληλοβόηθο, αντιβόηθο, δανεικαριά, παρασπόρι, αγγαριά και άλλες, υποδηλούν ότι σε κάθε περίστα­ση, ο ένας προσέτρεχε τον άλλον, πράγμα εξάλλου που γίνεται φανερό και από τα κη­ρύγματα του παπά μετά τη λειτουργία, συνή­θεια που έχει διατηρηθεί ως τις μέρες μας: να καλείται η κοινότητα να συνδράμει σε ιδι­ωτικές ή δημόσιες υποθέσεις των ενοριτών. Αυτή η συγκινητική συνθήκη ζωής που ζού­σαν οι προπάτορές μας στα χρόνια της τουρ­κοκρατίας επισφραγιζόταν συνήθως από τις «κρασοφιλιές», όπου οι πιο φτωχοί, όλοι αυ­τοί που δέχτηκαν τη βοήθεια, έβαζαν το κρασί προς υγεία όλων εκείνων που βοήθησαν ως ηθική ανταμοιβή αλλά και ευκαιρία για γλέντι τρικούβερτο! Άλλες, πιο κλειστές εκ­δηλώσεις αλληλεγγύης ήταν τα περίφημα νυ­χτέρια ή αλλιώς αποσπερίδια σε διαφορά φι­λικά ή συγγενικά σπίτια της κοινότητας, όπου μαζεύονταν προκειμένου να βοηθήσουν σε διάφορες σπιτικές δουλειές, από το σπάσιμο των αμυγδάλων ή την επεξεργασία των ελιών ως το ξάσιμο του μαλλιού και την ετοιμασία της προίκας των κοριτσιών. Το ρακί δεν έλειπε ούτε απ’ αυτές τις συνευ­ρέσεις, όπου μάλιστα άφηναν (με τη σχετική επιτήρηση ασφαλείας) τους νέους παραδί­πλα να πλέκουν και αυτοί τα ερωτικά τους ειδύλλια. Ενδεικτικά μάλιστα είναι τα ανάλα­φρα τραγούδια του 15ου και του 16ου αιώνα με ερωτικό περιεχόμενο που σώθηκαν στη δημοτική μας παράδοση: «Αφόν εστήθη ο ουρανός και θεμελιώθη ο κόσμος

και περιφράχθη η θάλασσα τριγύρω με τον άμμον,

εκ τότε, κόρη, σ’ αγαπώ κι ακόμα δεν σου το ’πα...»

 

Επισκέπτης
Ένα βιβλίο που πρέπει να διαβάσουμε όλοι, γιατί μιλάει για ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ,

όχι των 100 ατόμων του 21 που ακούσαμε και ξανακούσαμε και ξανακούσαμε, αλλά για τους υπόλοιπους 50-100.000.000 Έλληνες που έζησαν αυτήν την περίοδο...

σε pdf:

 

life97

Σπουδαίος
Εγγρ.
1 Φεβ 2007
Μηνύματα
44.796
Κριτικές
23
Like
87
Πόντοι
2.357
Καλα ναι......Αs μαθουνε τα βασικα πρωτα, που εχουν χασει τον μπουσουλα
Εδω και με τα λιγα που ακουσανε απο δω κι απο κει, στο τελοs θα πεισουνε τουs Τουρκουs να ζητησουν αποζημιωση για τα δεινα που υπεστησαν απ την Επανασταση
 

koproni65

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.494
Κριτικές
22
Like
361
Πόντοι
5.795
τόν ιανουάριο τού 2006 επισκεπτόμενος στήν κωσταντινούπολη τό πολεμικό μουσείο μέ φίλους δημοσιογράφους σέ ερωτησή μου στόν επικεφαλής τούρκο ιστορικό πού μάς ξεναγούσε ποιό ήταν τό σημαντικότερο γεγονός στήν ελληνική επανάσταση μού απάντησε ότι ήταν η μάχη τής κλείσοβας καί ότι οί απώλειες τού τουρκικού στρατόυ ήταν μεγαλύτερες από αυτές πού αναφέρουν έλληνες ιστορικοί καί ότι τό μέγεθος τής καταστροφής ήταν τόσο μεγάλο πού θά μπορούσε νά τερματισθεί η επανάσταση,μάς είχατε υπερτιμήσει καί σας είχαμε υποτιμήσει μού είπε καί ότι τού κάνει εντύπωση ο οπλαρχηγός σωτηρόπουλος επικεφαλής  καί φρούραρχος τής κλείσοβας μέ τόν κίτσο τζαβέλα είναι άγνωστος σέ μας τούς έλληνες
μελέτησα τά απομνημονεύματα τού κασομούλη καί άλλων ιστορικών πάντα τής εποχής  καί τού μάγερ τής εφημερίδες (κορυφαίος φιλελλην καί εκδότης τών ελληνικών χρονικών καί πατριαρχης τής ελληνικης δημοσιογραφίας)οί εφημερίδα του εκδιδόταν κατά τήν πολιορκία τού μεσολογγίου καί οδηγούμε στό ίδιο συμπέρασμα μέ τόν τούρκο....
η 25 η μαρτίου έπρεπε νά είναι η επαίτειος τής μάχης τής κλείσοβας καί όχι η εθνική επέτειος αφού άλλωστε ό ίδιος ο παλαιών πατρών γερμανός δέν αναφέρει στά απομνημονευματά του ότι σήκωσε τό λάβαρο τήν 25η μαρτίου....
η εθνική επέτειος έπρεπε νά είναι σέ άλλη ημερομηνία
τό κείμενο πού ακολουθεί είναι τού ιστορικού γιαννόπουλου πού μέ βρίσκει σύμφωνο.
θέλω νά προσθέσω τήν μαρτυρία τού κασομούλη γιά τήν κατάσταση τών ηρωικών 140  αγωνιστών τής κλείσοβας
αρχίσαμε περί τάς 15 μαρτίου ταίς πικραλήθραις,χορτάρι τής θαλάσσης,τό εβράζαμε 5 φορές έως ότου έβγαινε η πικράδα καί τί ετρώγαμε μέ ξύδι καί λάδι ωσάν σαλάτα αλλά καί μέ ζουμί απο καβούρους ανακατωμένον καί τούτο
εδόθησαν καί είς τούς ποντικούς,πλήν ήτον ευτυχής όστις εδύνατο νά πιάση έναν.βατράχους δέν είχαμε,κατά δυστυχία
από τήν ελλειψη τής τροφής αύξαναν αί ασθένειαι,πονόστομος καί αρθροίτης..
είς τοιάυτην κατάστασιν ευρισκόμαστε όταν μάς έφθασε τό γραμμα τών απεσταλμένων μας στό ναύπλιο νά βασταξωμεν 12 ημέραις καί νά φάγωμεν έν ανάγκη Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ
Μέ αυτήν τήν κατάστασιν επολέμησαν οί αθάνατοι τής κλείσοβας 13 ώραις
απλώς γιά λόγους ιστορικούς θά ήθελα νά σάς ξαναθυμίσω αυτό τό θέμα πού είχα  ανοίξει πριν 4 χρόνια καί σέ εποχές πού είχα τόν χρόνο την υπομονή και τήν διάθεση νά σκαλίσω τήν ελληνική ιστορία....
άποψη μου είναι ότι θάπρεπε νά γιορτάζετε η μάχη τής κλείσοβας την 25η μαρτίου καί η εθνική επέτειος μερικες μμέρες πρίν.άλλωστε κατά την ταπεινή μου άποψη ποτέ δέν σηκώθικε λάβαρο στην μονή τής αγίας λάυρας αλλά ήταν μυθοπλασία τής εποχής.
τό μόνο πού έχω υποσχεθεί στόν εαυτό μου είναι ότι κάθε 25η μαρτίου νά διαβάζω για την μάχη τής κλείσποβας στά απομνημονεύματα τού κασομούλη καί κάθε φορά πού θά περνάω από το μεσολόγγι νά ρίχνω ένα λουλουδι από τόν κήπο των ηρωων μέ την ελπίδα νά φτάσει στό ηρωικό νησί....
εκεί πού οί ήρωες γίναν θεοί εκεί πού ο άγνωστος οπλαρχηγός σωτορόπουλος πού σκοτώθικε από πέτρα πού του ρίξαν στην μάχη του φαλήρου...μαζί μέ τόν τζαβέλα ΕΓΡΑΨΑΝ ΕΝΑ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ ΕΠΟΣ και πού δυστιχώς θάφτικε κάτω από την τραγικότητα τής πτώσης τού μεσολογκίου.
κάντε dawnload τό άρθρο τού ιστορικου και καθηγητη ιστορίας στην σχολη ευελπίδων γιανόπουλου εάν θέλετε γιά νά καταλάβετε καλύτερα τί ενοώ.
είναι ίσως τό καλύτερο άρθρο πάνω στην μοναδική αυτή μάχη...
αυτά
 

raopau

Ανώτερος
Εγγρ.
14 Δεκ 2012
Μηνύματα
39.701
Like
20.533
Πόντοι
5.006
στο Google+

Με ένα άρθρο του στο protagon.gr που συζητήθηκε πολύ, ο συγγραφέας Νίκος Δήμου αποδομεί το μύθο της επανάστασης του 1821 και αναρωτιέται πότε τα ελληνόπουλα θα αρχίσουν να μαθαίνουν την αληθινή ιστορία στα σχολεία.

Το άρθρο του Νίκου Δήμου:

«Δεν ξέρω αν θα γίνει ποτέ αυτό – σίγουρα όχι σύντομα. Σήμερα πάντως ένα βιβλίο που θα έγραφε τα αληθινά συμβάντα του 21 θα καιγότανε στην πυρά και ένας καθηγητής που θα το δίδασκε, θα έχανε τη δουλειά του.

Ας πούμε μερικές ιστορικά εξακριβωμένες αλήθειες:

Η επανάσταση ξεκίνησε όχι από τους ηρωικούς αρματολούς και κλέφτες (αντίθετα αυτοί και μέσα στον Αγώνα πολεμούσαν σαν μισθοφόροι για αμοιβή και λάφυρα) αλλά από φιλήσυχους αστούς εμπόρους που ζούσαν έξω από την Ελλάδα. Το κίνημα άρχισε από αστούς αλλά το αγκάλιασε ο λαός. Όμως, όπως γράφει ο Σκαρίμπας: «Το Πατριαρχείο το αφόρισε. Οι Πρόκριτοι και οι Ιεράρχες το χλεύασαν. Ο Καποδίστριας του γύρισε τις πλάτες. Ο Κοραής μας το μυκτήρισε». Η αρχή ήταν πολύ δύσκολη και το τέλος ολέθριο.

Η Εκκλησία όχι μόνο δεν πρωτοστάτησε στον Αγώνα αλλά τον πολέμησε με κάθε τρόπο. Αφόρισε τον Ρήγα Φεραίο, εναντιώθηκε στις «σατανικές» απόψεις για ελευθερία, ισότητα και δημοκρατία που έρχονταν από την Δύση και τελικά αφόρισε και την ίδια την επανάσταση. Φυσικά κανείς δεν ήταν στην Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός όχι μόνο δεν σήκωσε το λάβαρο (που φτιάχτηκε μετά από 50 χρόνια) αλλά έβριζε τον επαναστάτη Παπαφλέσσα ως «εξωλέστατον».

Η επανάσταση του 21 απέτυχε ολοκληρωτικά. Μετά την εισβολή του Ιμπραήμ δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία. Ελευθερωθήκαμε μόνο χάρη στην απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων – και την δράση τους στην ναυμαχία του Ναβαρίνου. (Ήταν η πρώτη – και η καλύτερη –«ανθρωπιστική επέμβαση» της ιστορίας).

Η επανάσταση απέτυχε επειδή οι Έλληνες πολεμούσαν περισσότερο μεταξύ τους, παρά με τους Τούρκους. Ο – ήδη τόσο απών – Κωστής Παπαγιώργης, την είχε χαρακτηρίσει:«πανεθνικό εμφύλιο, ο οποίος κατ’ ευφημισμόν βαπτίσθηκε επανάσταση από τους ιδεολόγους ιστορικούς».

Στην Επανάσταση έγιναν πράξεις θηριωδίας εκ μέρους των Ελλήνων. Στην κατάληψη της Τριπολιτσάς σφάχτηκαν πάνω από 30.000 άμαχοι – ανάμεσά τους πολλοί Εβραίοι που ήταν αμέτοχοι στον αγώνα. Λόγος: το πλιάτσικο. Λέει ο Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματα: «το ασκέρι όπου ήταν μέσα, το ελληνικό, έκοβε κι σκότωνε από Παρασκευή ως Κυριακή, γυναίκες παιδιά και άντρες, 32000, μία ώρα ολόγυρα της Τριπολιτσάς». (Αντίθετα οι Τουρκαλβανοί υπερασπιστές της πόλης έφυγαν αλώβητοι μετά από συμφωνία. Που σημαίνει ότι ο Κολοκοτρώνης είχε τον έλεγχο του στρατού του και άρα επέτρεψε τη εθνοκάθαρση).

Και όσοι δεν συμπαθούν τους Αλβανούς θα έπρεπε να ξέρουνπως μερικοί από τους πιο γενναίους οπλαρχηγούς και καπεταναίους μας ήταν Αρβανίτες που δεν μιλούσαν καν τα ελληνικά. Κι όταν ο Μαυροκορδάτος έβγαλε λόγο στα πληρώματα του Ελληνικού στόλου χρειάστηκε μεταφραστή γιατί δεν κατάλαβαν λέξη (το γράφει ο Παπαρρηγόπουλος).

Θα έχουμε ωριμάσει ως έθνος, όταν τα σχολικά μας βιβλία συμπεριλάβουν αυτές (και άλλες) δύσκολες αλήθειες. Όταν θα πάψουν να αποσιωπούν ή να μυθολογούν. Έτσι θα πραγματώσουμε το Σολωμικό ρήμα, που ταυτίζει το αληθές με το εθνικό.»

Πηγή: athensvoice.gr

Διάβασε περισσότερα στο: Ξεχάστε ό,τι ξέρετε για την επανάσταση του 21 | gazzetta.gr
Follow us: @gazzetta_gr on Twitter | gazzetta.gr on Facebook
 

koproni65

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.494
Κριτικές
22
Like
361
Πόντοι
5.795
στο Google+

Με ένα άρθρο του στο protagon.gr που συζητήθηκε πολύ, ο συγγραφέας Νίκος Δήμου αποδομεί το μύθο της επανάστασης του 1821 και αναρωτιέται πότε τα ελληνόπουλα θα αρχίσουν να μαθαίνουν την αληθινή ιστορία στα σχολεία.

Το άρθρο του Νίκου Δήμου:

«Δεν ξέρω αν θα γίνει ποτέ αυτό – σίγουρα όχι σύντομα. Σήμερα πάντως ένα βιβλίο που θα έγραφε τα αληθινά συμβάντα του 21 θα καιγότανε στην πυρά και ένας καθηγητής που θα το δίδασκε, θα έχανε τη δουλειά του.

Ας πούμε μερικές ιστορικά εξακριβωμένες αλήθειες:

Η επανάσταση ξεκίνησε όχι από τους ηρωικούς αρματολούς και κλέφτες (αντίθετα αυτοί και μέσα στον Αγώνα πολεμούσαν σαν μισθοφόροι για αμοιβή και λάφυρα) αλλά από φιλήσυχους αστούς εμπόρους που ζούσαν έξω από την Ελλάδα. Το κίνημα άρχισε από αστούς αλλά το αγκάλιασε ο λαός. Όμως, όπως γράφει ο Σκαρίμπας: «Το Πατριαρχείο το αφόρισε. Οι Πρόκριτοι και οι Ιεράρχες το χλεύασαν. Ο Καποδίστριας του γύρισε τις πλάτες. Ο Κοραής μας το μυκτήρισε». Η αρχή ήταν πολύ δύσκολη και το τέλος ολέθριο.

Η Εκκλησία όχι μόνο δεν πρωτοστάτησε στον Αγώνα αλλά τον πολέμησε με κάθε τρόπο. Αφόρισε τον Ρήγα Φεραίο, εναντιώθηκε στις «σατανικές» απόψεις για ελευθερία, ισότητα και δημοκρατία που έρχονταν από την Δύση και τελικά αφόρισε και την ίδια την επανάσταση. Φυσικά κανείς δεν ήταν στην Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός όχι μόνο δεν σήκωσε το λάβαρο (που φτιάχτηκε μετά από 50 χρόνια) αλλά έβριζε τον επαναστάτη Παπαφλέσσα ως «εξωλέστατον».

Η επανάσταση του 21 απέτυχε ολοκληρωτικά. Μετά την εισβολή του Ιμπραήμ δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία. Ελευθερωθήκαμε μόνο χάρη στην απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων – και την δράση τους στην ναυμαχία του Ναβαρίνου. (Ήταν η πρώτη – και η καλύτερη –«ανθρωπιστική επέμβαση» της ιστορίας).

Η επανάσταση απέτυχε επειδή οι Έλληνες πολεμούσαν περισσότερο μεταξύ τους, παρά με τους Τούρκους. Ο – ήδη τόσο απών – Κωστής Παπαγιώργης, την είχε χαρακτηρίσει:«πανεθνικό εμφύλιο, ο οποίος κατ’ ευφημισμόν βαπτίσθηκε επανάσταση από τους ιδεολόγους ιστορικούς».

Στην Επανάσταση έγιναν πράξεις θηριωδίας εκ μέρους των Ελλήνων. Στην κατάληψη της Τριπολιτσάς σφάχτηκαν πάνω από 30.000 άμαχοι – ανάμεσά τους πολλοί Εβραίοι που ήταν αμέτοχοι στον αγώνα. Λόγος: το πλιάτσικο. Λέει ο Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματα: «το ασκέρι όπου ήταν μέσα, το ελληνικό, έκοβε κι σκότωνε από Παρασκευή ως Κυριακή, γυναίκες παιδιά και άντρες, 32000, μία ώρα ολόγυρα της Τριπολιτσάς». (Αντίθετα οι Τουρκαλβανοί υπερασπιστές της πόλης έφυγαν αλώβητοι μετά από συμφωνία. Που σημαίνει ότι ο Κολοκοτρώνης είχε τον έλεγχο του στρατού του και άρα επέτρεψε τη εθνοκάθαρση).

Και όσοι δεν συμπαθούν τους Αλβανούς θα έπρεπε να ξέρουνπως μερικοί από τους πιο γενναίους οπλαρχηγούς και καπεταναίους μας ήταν Αρβανίτες που δεν μιλούσαν καν τα ελληνικά. Κι όταν ο Μαυροκορδάτος έβγαλε λόγο στα πληρώματα του Ελληνικού στόλου χρειάστηκε μεταφραστή γιατί δεν κατάλαβαν λέξη (το γράφει ο Παπαρρηγόπουλος).

Θα έχουμε ωριμάσει ως έθνος, όταν τα σχολικά μας βιβλία συμπεριλάβουν αυτές (και άλλες) δύσκολες αλήθειες. Όταν θα πάψουν να αποσιωπούν ή να μυθολογούν. Έτσι θα πραγματώσουμε το Σολωμικό ρήμα, που ταυτίζει το αληθές με το εθνικό.»

Πηγή: athensvoice.gr

Διάβασε περισσότερα στο: Ξεχάστε ό,τι ξέρετε για την επανάσταση του 21 | gazzetta.gr
Follow us: @gazzetta_gr on Twitter | gazzetta.gr on Facebook

σέ μερικά διαφωνώ σέ άλλα όχι
η επανάσταση ξεκίνησε από αστούς πού γνωρίζαν ελληνική γλώσσα η ήταν τριγλωσσοι.
άλλωστε τό νά ξέρεις να διαβάζεις ελληνική η τουρκικά ήταν πολυτέλεια πού πολλοί λίγοι είχαν και που αυτοι οι λίγοι δέν μάθαν νά γραφουν σέ κρυφά σχολια αλλά σέ σχολεία με κανονική άδεια από την υψηλή πύλη πχ ύδρας σπετσων πήλιο και σέ πάρα πολλά μέρη ακόμη και στην κωσταντινούποη και σμύρμη....

η εκκλησία είναι λάθος μεγάλο νά λές ότι δέν βοήθισε....
μήν μπλέκεις  τό πατριαρχείο με τίς υπόλοιπες τοπικές εκκλησίες καί μοναστήρια

ναι γίναν θηριωδείες είς βάρος των  των τούρκων και δέν συζητάμε μόνο γιά εκτελέσεις αιχμαλώτων....
γινόντουσαν κανονικές πειρατικές επιδρομές από τόν στόλο των κασιωτών καί των ψαριανών πού τά πληρωματά τους ήταν σχεδόν από όλα τά μέρη τής ελλάδος....και όχι μόνον είς βάρος των οθωμανών αλλά καί ξένων καραβιών.....

ο ιμπραήμ είχε καταλάβει όλα τά κάστρα σχεδόν εκτός από ναύπλιο και σχεδόν όλα τα νησιά είχαν δηλώσει υποταγή πλήν της ύδρας και των σπετσών....
αλλά τά βουνά ανήκαν στους επαναστάτες σέ όσους φυσικά δέν είχαν προσκηνύσει.....που δέν ηταν η πλειοψηφία....
τέλος πάντων εάν δέν είχε γίνει επέμβαση των μεγάλων δυνάμεων και ναυμαχία στο ναυαρίνο δεν θα υπήρχε ελλαδίτσα.....

ελληνικά μιλιόντουσαν ελάχιστα και μόνο σαν δευτερη η τρίτη γλώσσα.
ήταν όμως διακαής πόθος νά μάθουν τα παιδια ελληνικά και η επίσημη αλληλογραφία και καθώς και όλα τα απομνημονεύματα γραφτίκαν στά ελληνικά....

άν θες την γνώμη μου την ταπεινή με την πτώση του μεσολογκίου από τά τεραστια λάθη τακτικής πού γίναν είχε τελειώσει η επανάστση εάν δέν υπήρχε φιλελληνισμός.....
διάβασε ένα πόστ πούγραψα 2 με 3 ποστ ποιο πάνω  για την μάχη της κλείσοβας γιά να καταλάβεις τί λέω και να βγάλεις συμπεράσματα.....
 

Φυλήςυχος Πολίτης

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
11.773
Like
0
Πόντοι
166
Ποιο '21 ρε ξεφτιλισμένε?Για ΤΩΡΑ μιλάω,μια χαρά συνεννούνται μεταξύ τους.

Δεν είναι σωστό αυτό.

Οι Αλβανοί δεν καταλαβαίνουν την Αρβανίτικη. Οι Αρβανίτες με κάποιο κόπο καταλαβαίνουν Αλβανική.

Ίσως και να είναι ανάποδα, δεν το θυμάμαι.
 

raopau

Ανώτερος
Εγγρ.
14 Δεκ 2012
Μηνύματα
39.701
Like
20.533
Πόντοι
5.006
σαυτο που συμφωνω απολυτα με το παραπανω αρθρο ειναι οτι χωρις τις ξενες δυναμεις ακομα σκλαβωμενοι θα ημασταν....
οταν εισαι κωλολαος και αρχιζεις τις εσωτερικες διαμαχες πριν καν τελειωσει ο πολεμος  :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
τοτε δεν ειναι τυχαιο που ειμαστε ετσι οπως ειμαστε και τωρα...
 

caracortado

Μέλος
Εγγρ.
16 Ιαν 2012
Μηνύματα
2.783
Like
72
Πόντοι
16
O ανιστόρητος Ν.Δήμου προσπαθεί να παρουσιασθεί ως ιστορικός και σύσσωματα Μέσα Μαζικού Ελέγχου προβάλλουν τα ρυπαρογραφήματά του
ανήμερα της Εθνικής μας Επανάστασης.
Πρόκειται για την παγκόσμια "αποδομητική ιστοριογραφία" πού υποτάσσει τα συμβάντα στην πολιτική βούληση της παγκοσμιοποίησης.
Δημιουργήθηκε και προωθείται με σκοπό την εξάλειψη της ιστορικής μνήμης και κρίσης των λαών ώστε να ενταχθούν ομαλά στον
παγκόσμιο πολτό.
Πρώτη διδάξασα η Ρεπούση, ακολούθησε ο απερίγραπτος Τατσόπουλος και τώρα ο αρχιδιαφημιστής.
Τελικά στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις.

Υ.Γ. Ο διαφημιστής δεν παραλείπει να συμπονέσει τους Εβραίους του 1821, ως σύζυγος Εβραίας βεβαίως βεβαίως!!!
 

Επισκέπτης
σαυτο που συμφωνω απολυτα με το παραπανω αρθρο ειναι οτι χωρις τις ξενες δυναμεις ακομα σκλαβωμενοι θα ημασταν....
οταν εισαι κωλολαος και αρχιζεις τις εσωτερικες διαμαχες πριν καν τελειωσει ο πολεμος  :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
τοτε δεν ειναι τυχαιο που ειμαστε ετσι οπως ειμαστε και τωρα...

Εγώ πλέον αρχίζω να πιστεύω ότι η επανάσταση δεν έγινε κατά κοινή αποδοχή, όλων των τότε Ελλήνων

Αρχίζω να πιστεύω ότι πολύς κόσμος περνούσε ΖΩΑΡΕΣ επί Τουρκοκρατίας, και κάποιοι άλλοι περνούσαν χάλια, (όπως γίνεται σε κάθε εποχή και καθεστώς) και η Επανάσταση ξεκίνησε από τους τελευταίους.

Επίσης αρχίζω ν αμφιβάλλω για το πόσο άσχημα περνούσαν δήθεν οι "ραγιάδες" κάτω από τον "ζυγό" και τις λοιπές μπούρδες που εδώ και 2 αιώνες διατυμπανίζουν. Πόσο άσχημα μπορεί να πέρασε ένας λαός όταν ούτε καν καθεστώς δουλείας δεν υπήρχε στη χώρα, τη στιγμή που όλος ο πλανήτης κινούνταν με δούλους; Μάλλον από τεμπελιό γίνεται όλη αυτή η κλάψα, κι από τη διάθεση να είναι ο Έλληνας πάντα από πάνω και ν αρμέγει τους άλλους, κι όχι οι άλλοι να τον αρμέγουν...
Οι αράπηδες δηλαδή τι να πουν που τους αλυσοδέναν, τους μαστιγώναν, τους βαζαν 15 ώρες στα χωράφια και δεν τους αφήναν να κάνουν οικογένεια (δε μιλάμε για περιουσίες, μόρφωση κλπ)

Εγώ έχω απορρίψει ΚΑΘΕ ΓΡΑΜΜΗ από την Ιστορία που μας έμαθαν στο σχολείο, και ψάχνω να βρω λεπτομέρειες για το τι συμφέροντα παιζόταν πραγματικά, πριν την Επανάσταση και ποιοι κινούσαν τα νήματα, και ποιοι επιμένουν εδώ και κοντά 2 αιώνες να παρουσιάζουν τον Όθωνα, του Μαυρομιχαλέους, τον Τρικούπη, τους Βασιλείς, τον Μεταξά, τον Παπαδόπουλο, τον Καραμανλή και όλους τους υπόλοιπους σκατένιους, καλύτερα καθεστώτα από αυτό που υπήρχε το 1800 σε όλη την Ελλάδα, ή το 1900 στην Βόρεια Ελλάδα και στη Σμύρνη, όπου μυριάδες Έλληνες τότε πλούτιζαν και πρόκοβαν με τον κόπο τους με φρενήρης ρυθμούς, ανενόχλητοι...
 

Επισκέπτης
Χρονια πολλα σε ολους!
http://[URL unfurl="true"]www.army.gr/files/Media/Istorika_Stoixeia/Afises25martiou/1980.JPG[/img[/URL]]
[img]http://blogs.sch.gr/5nipthiv/files/2011/03/25March1.jpg
1821-epanastasis.png



 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.036
Κριτικές
1
Like
16.293
Πόντοι
3.836
Χρόνια Πολλά!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom