τα πάρα λέει λίγο αλλά ως ένα βαθμό έχει τα δίκια του..βεβαια δεν είχε γνωρίσει ελλεινηδες.άμα είχε γνωρίσει θα ηταν Αλλιώς"[...] Οι ίδιες αυτές έμφυτες ικανότητες εξηγούν τον οίκτο, την ανθρωπιά, τη συμπάθεια που εκδηλώνουν οι γυναίκες προς τους δυστυχισμένους, ενώ είναι κατώτερες των ανδρών σε ό,τι αφορά τη δικαιοσύνη, την ευθύτητα και την αυστηρή χρηστότητα. Λόγω της διανοητικής τους αδυναμίας, ό,τι είναι παρόν, προφανές και άμεσο ασκεί πάνω τους μια κυριαρχία απέναντι στην οποία δεν μπορούν να υπερισχύσουν ούτε οι θεωρητικοποιήσεις ούτε τα καθιερωμένα αξιώματα ούτε οι δραστικές αποφάσεις ούτε καμιά θεώρηση του παρελθόντος ή του μέλλοντος, του όποιου μακρινού ή απόντος πράγματος. Έχουν την αρετή των πρωταρχικών και κύριων ιδιοτήτων, στερούνται όμως των δευτερεουσών και παρεπομένων. Από αυτή την άποψη, μπορούμε να τις συγκρίνουμε με έναν οργανισμό που διαθέτει ήπαρ αλλά όχι χοληδόχο κύστη. Παραπέμπω στην παράγραφο 17 του έργου μου για τη θεμελίωση της ηθικής. Η αδικία είναι, επομένως, το κεφαλαιώδες ελάττωμα της γυναικείας φύσης. Αυτό είναι απόρροια της ανεπάρκειας κοινής λογικής και σκέψης που επισημάναμε πιο πάνω, κι αυτό που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τούτο το ελάττωμα είναι το γεγονός ότι η φύση, για να αντισταθμίσει την αδυναμία τους, τους έδωσε σε αντάλλαγμα την πονηριά εξ ου και η ενστικτώδης πανουργία τους και η ακαταμάχητη ροπή τους προς το ψέμα. Το λιοντάρι διαθέτει νύχια και δόντια· ο ελέφαντας, το αγριογούρουνο έχουν τις άμυνες τους, ο ταύρος έχει τα κέρατα του, η σουπιά έχει το μελάνι της, που της χρησιμεύει για να θολώνει τα νερά γύρω της· η φύση δεν έδωσε στη γυναίκα ως μέσο άμυνας και προστασίας παρά μόνο την προσποίηση· η ικανότητα αυτή υποκαθιστά τη δύναμη την οποία ο άνδρας αντλεί από τα ισχυρά μέλη του κι από τη νόηση του."
Άρθουρ Σοπενχάουερ
