Νέα

Βιβλίο Ιστορίας ΣΤ΄Δημοτικού...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 383
  • Εμφανίσεις 23K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Απ' όσα έχετε ακούσει, δεί, καταλάβει ποια πιστεύετε πώς πρέπει να είνα

  • Να βραβευτεί

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Να διατηρηθεί

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Να διορθωθεί

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Να αποσυρθεί

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Να καεί

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    0

Επισκέπτης
Διαβασα αποσπασματα του βιβλιου και δεν ηξερα αν πρεπει να γελαω η να κλαιω!
Η καταστροφη της Σμυρνης παρουσιαζεται ως ενα απλο στριμοξιδι στην παραλια της πολης!Ο Κεμαλ ειναι μεγας στρατηγος!Το κρυφο σχολειο μπορει και να ηταν ενας μυθος...........! Αντε και σε ανωτερα!
Ακουω αποψεις!
 

unique

Μέλος
Εγγρ.
4 Δεκ 2005
Μηνύματα
25
Like
0
Πόντοι
0
Μαλλον πρεπει να κλαις φιλαρακι.Γιατι γραφονται ολα αυτα που λες και καθονται και το συζητανε αντι να διδαξουν στα παιδια μας τις πραγματικες αληθειες.το κακο ειναι οτι σε πολλα πραγματα η ελλαδα παει κατευθυνομενη και οι πολιτικοι μας ειναι απλα αναξιοι να αντιδρασουν
 

aries62

Μέλος
Εγγρ.
14 Ιαν 2007
Μηνύματα
192
Like
0
Πόντοι
1
Και ποιές κατά τη γνώμη σας είναι οι "πραγματικές" αλήθειες? Η ελληνική ή η τούρκικη? Γιατί κι αυτοί "αληθινή" ιστορία διδάσκονται, όπως κι εμείς!
 

Metz

Μέλος
Εγγρ.
6 Μαρ 2007
Μηνύματα
171
Like
0
Πόντοι
1
Ο Κεμάλ ήταν μεγάλος Στρατηγός.Αφού κατάφερε να κάνει μια γενοκτονία και να μην τον κατηγορήσει κανείς...
 

sas1977

Τιμημένος
Εγγρ.
16 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.027
Κριτικές
2
Like
45
Πόντοι
16
Διαβασα αποσπασματα του βιβλιου και δεν ηξερα αν πρεπει να γελαω η να κλαιω!
Η καταστροφη της Σμυρνης παρουσιαζεται ως ενα απλο στριμοξιδι στην παραλια της πολης!Ο Κεμαλ ειναι μεγας στρατηγος!Το κρυφο σχολειο μπορει και να ηταν ενας μυθος...........! Αντε και σε ανωτερα!
Ακουω αποψεις!

Φίλε tsakali68 στις 05/12/2006 είχα ανοίξει ένα ανάλογο thread


το οποίο προκάλεσε ένα γενικό χαμό (αντιπαραθέσεις, αντεγκλήσεις, κλπ)...
 

Metz

Μέλος
Εγγρ.
6 Μαρ 2007
Μηνύματα
171
Like
0
Πόντοι
1
aries62 υπάρχουν ντοκουμέντα για τη σφαγή των Ελλήνων.Και οι ξένοι που ήταν στο λιμάνι της Σμύρνης τα είδαν.Και δεν τα αμφισβητεί κανείς.Όπως δεν αμφισβητεί τη γενοκτονία των Αρμενίων.
 

Επισκέπτης
Και ποιές κατά τη γνώμη σας είναι οι "πραγματικές" αλήθειες? Η ελληνική ή η τούρκικη? Γιατί κι αυτοί "αληθινή" ιστορία διδάσκονται, όπως κι εμείς!
Αν διαβασεις την μαρτυρια του τωτε βρετανου πρεσβη στην Σμυρνη νομηζω πως θα καταλαβεις και εσυ φιλε μου ποια ειναι η πραγματικη ιστορια....ουτε η ελληνικη ουτε η τουρκικη...............!
 

farouk1

Μέλος
Εγγρ.
29 Αυγ 2005
Μηνύματα
27
Like
1
Πόντοι
0
τι λεει ο βρετανός θα έχει ενδιαφερον να το μάθουμε αν μπορείς κάνε μιά αναφορά
 

Sincity

Μέλος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
820
Like
6
Πόντοι
6
Ναι θα είχε ενδιαφέρον η αναφορά του Βρετανού.
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
14
Πόντοι
366
Και εγω το διαβασα.......(το κατεβασα απο το ιντερνετ)
το μονο που με ενοχλησε ηταν ο "συνωστισμος στην προκυμαια της σμυρνης"......σιγουρα ενα παιδακι 10 χρονων δεν πρεπει να ερχεται σε επαφη με ανατριχιαστικες λεπτομερειες σφαγων κτλ αλλα οχι και συνωστισμος απλα.......

κατα ταλλα ο κεμαλ για μενα ηταν μεγαλος στρατηγος και μακαρι να τον ειχε η ελλαδα......και το κρυφο σχολειο ισως και να ηταν μυθος.........

 

FidoDiLdo

Μέλος
Εγγρ.
15 Σεπ 2005
Μηνύματα
863
Like
9
Πόντοι
6
Μονο εγω σκεφτομαι οτι το βιβλιο ειναι για την ΣΤ δημοτικου και αποτελει ενα εγχειριδιο απλα για να μπαινουν τα παιδια σιγα-σιγα στο πνευμα της ιστοριας μας?

Αφου ολοι ξερουμε οτι τα παιδια στο γυμνασιο και κυριως στο Λυκειο μαθαινουν κανονικη ιστορια στην ΣΤ δημοτικου η ιστορια ειναι κατι σαν παραμυθακι.

Τοσο μεγαλο θεμα ειναι που το 10χρονο μαθαινει οτι τους διωξανε οι τουρκοι και στριμωκτηκαν στο λιμανι αντι να μαθαινει οτι τους σφαζαν και τους καιγαν ζωντανους (πραγμα που τελικα θα το μαθει στο γυμνασιο/λυκειο)???

Αφορμη ψαχνουμε σ'αυτη τη χωρα για να τσακωνομαστε...
 

zioziozio

Μέλος
Εγγρ.
3 Αυγ 2006
Μηνύματα
19
Like
0
Πόντοι
0
οσο θα υπαρχουν προσκυνημενοι και ...δημοκρατες ελληνες οι φαπες θα ερχοναι βροχη. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τασυνορα μου ΚΥΠΡΟΣ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ και πρωτευουσα της ελλαδας η κωνσταντινουπολη.ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΛΟΣ ΜΟΝΟ ΝΕΚΡΟΣ
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
14
Πόντοι
366
Συμφωνω απολυτα με το σκεπτικο σου φιντο απλα νομιζω θα μπορουσαν να βαλουν μια αλλη λεξη αντι για συνωστισμο.....εγινε π.χ. καταστροφη.......καπως ετσι......ο μονος λογος που με απασχολει το θεμα αυτη τη στιγμη ειναι επειδη ανοιχτηκε η συζητηση......κατα ταλλα ειλικρινα δε θα με απασχολουσε καθολου η λεξη αλλα μιας και το ψειριζουμε θεωρω οτι μπορουσαν να βαλουν αλλη λεξη.......το βιβλιο γενικοτερα παντως ειναι πολυ πιο ενδιαφερον και με πολλες πληροφοριες καμια σχεση με αυτο που ειχα εγω στο δημοτικο και δυστυχως δεν εχουμε αξιους δασκαλους να το διδαξουν....θα μπορουσαν να κανουν παπαδες με το συγκεκριμενο βιβλιο αν ειχαν ορεξη.....
 

Sincity

Μέλος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
820
Like
6
Πόντοι
6
οσο θα υπαρχουν προσκυνημενοι και ...δημοκρατες ελληνες οι φαπες θα ερχοναι βροχη. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τασυνορα μου ΚΥΠΡΟΣ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ και πρωτευουσα της ελλαδας η κωνσταντινουπολη.ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΛΟΣ ΜΟΝΟ ΝΕΚΡΟΣ

Πολύ αφελείς απόψεις, καλές για το γήπεδο ή το καφενείο

Προσγειώσου στην πραγματικότητα και περαστικά
 

aries62

Μέλος
Εγγρ.
14 Ιαν 2007
Μηνύματα
192
Like
0
Πόντοι
1
Σύντροφοι (και συντρόφισσα) δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ιστορία είναι μια επιστήμη και σαν τέτοια έχει τους κανόνες της. Τα γεγονότα δεν είναι μεμονωμένα, αλλά εντάσονται πάντα σε κάποιο ευρύτερο πλαίσιο. Η αδιαμφισβήτητη σφαγή των Ελλήνων της Σμύρνης, η γενοκτονία των Αρμενίων, των Ποντίων κλπ είναι απλά επεισόδια σε ένα μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός που ήταν η διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η προσπάθεια των μεγάλων δυνάμεων της εποχής να ελέγξουν τα πράγματα προ όφελός τους. Μπορεί η διατύπωση για τους Ελληνες που προσπαθούσαν να φύγουν να μην είναι η πλέον επιτυχής, αλλά δεν χρειάζεται να τονίζεται ιδιαίτερα το γεγονός σε 12χρονα παιδιά... Οσο για την ιστορία που "μαθαίνουν" στο Γυμνάσιο και το Λϋκειο... Εχω πάρα πολλές αμφιβολίες
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
14
Πόντοι
366
Η καθε χωρα παρουσιαζει την ιστορια της οπως την συμφερει......οι ιταλοι μαθαινουν οτι κερδισαν την ελλαδα το 40 οι ελληνες μαθαινουν το αντιθετο......οι τουρκοι μαθαινουν οτι οι ελληνες ηταν εχθροι και οι ελληνες το αντιθετο.......παντα ετσι ηταν και παντα ετσι θα ειναι.....για τους ελληνες ο κεμαλ ηταν σφαχτης για τους τουρκους μεγας στρατηγος.....για τους ελληνες ο αλεξανδρος ηταν μεγας στρατηγος για τους πετσοκομενους ινδους μαλλον σφαχτης (ασχετως που υπαρχουν περιοχες που μιλουν ακομα ελληνικα)
το θεμα ειναι κατα ποσον μπορει καποιος να διατηρησει την αντικειμενικοτητα του και να επιλεξει το τμημα των πληροφοριων που θα υιοθετησει....
 

InAthens

Μέλος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
268
Κριτικές
2
Like
2
Πόντοι
1
.. να συμπληρώσω ίσως λίγο και τα προαναφερθέντα .. και που θα βρεις αντικειμενικές πληροφορίες ... καθώς δεν είμαστε σίγουρα όλοι επιστήμονες ιστορικοί ...
 

Andras37Athina

Μέλος
Εγγρ.
29 Σεπ 2006
Μηνύματα
1.348
Like
20
Πόντοι
16
Καποιες παρατηρήσεις:

- ʼριστη πηγή για το τι συνέβη τις μέρες της καταστροφής, αποτελούν και οι μαρτυρίες (σε επιστολές που είχε στείλει) του Αμερικανού προξένου Horton.

- Ήταν η μακαρίτισσα η γιαγιά μου Σμυρνιά πρόσφυγας και μου είχε αφηγηθεί το είδος καιτο μέγεθος της καταστροφής με λεπτομέρειες. Μαζικές και οργανωμένες συλλήψεις, λεηλασίες και εμπρησμοί, φόνοι ανδρών, γυναικών, ακόμη και εγκύων, ηλικιωμένων, βιασμοί, ληστείες. Η γιαγιά μου ήταν παιδάκι και τα έζησε με τρόμο. Δεκάδες χιλιάδες οι συλληφθέντες, που οδηγήθηκαν στην Ανατολία, στα γνωστά death marches (πορείες θανάτου) μέσα σε ερήμους. Σε αυτά, κάποιοι Έλληνες και Ελληνίδες φονεύονταν εν ψυχρώ, άλλοι πέθαιναν από πείνα, δίψα, κακουχίες, στερήσεις. Σε death march ήταν και ο προπάππος μου, ο πατέρας της γιαγιάς μου και κατάφερε να δραπετεύσει, έχοντας πάνω του μονάχα ένα μικρό εικόνισμα του Αη-Νικόλα. Έφτασε πεζός, περπατώντας μές στο σκοτάδι της νύχτας σαν τ' αγρίμι, έως τα παράλια και ρίχτηκε στη θάλασσα για να φτάσει κολυμπώντας στη Λήμνο.

- Σαφώς και τα παιδάκια δεν πρέπει να μαθαίνουν τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες ενός τέτοιου ολοκληρωτικού μακελειού. Αλλά όχι και ότι επρόκειτο περί ενός ταξιδιωτικού -όπως παρουσιάζεται τουλάχιστον- συνωστισμού. Μπορούν τα παιδιά να μάθουν όμως για μία ολοκληρωτική καταστροφή για τον ελληνικό πληθυσμό της Μικράς Ασίας, που συνοδεύτηκε από φόνους, έκτροπα και φυσικά από τον ξεριζωμό τους. Όπως το πάμε, τα παιδιά θα νομίζουν πώς ο ξεριζωμός του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας ήταν κάτι σαν τη μαζική έξοδο των Αθηναίων Πάσχα και Δεκαπενταύγουστο που παίζουν τα κανάλια.

- Από το ομαδάκι που ανέλαβε τη σύνταξη του εγχειριδίου και ΕΙΔΙΚΑ από την πολλή κα. Ρεπούση που ΔΥΣΤΥΧΩΣ είχα την ΑΤΥΧΙΑ να την έχω και φιλόλογο στο Λϋκειο που φοιστούσα, ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, δεν περίμενα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ διαφορετικό από αυτό που τελικά προέκυψε.

- Είναι λυπηρό που ΑΥΤΗ η κυβέρνηση εξακολουθεί να εμπιστεύεται σε ΤΟΣΟ ευαίσθητα θέματα τις διάφορες ΡΕΠΟΥΣΗΔΕΣ που α.- ανέθρεψε και β.- ανέδειξε το προηγούμενο σύστημα.

- Εναπόκειται σε ΜΑΣ τους ιδίους πλέον, να διδάσκουμε στα παιδιά μας Ιστορία. Με ευαισθησία, με προσοχή, με αντικειμενικότητα, αλλά και με ακρίβεια.
 

zioziozio

Μέλος
Εγγρ.
3 Αυγ 2006
Μηνύματα
19
Like
0
Πόντοι
0
Δυστηχως για σενα και τους  ομοιους σου υπαρχουν ακομη ελληνες που δεν ξεχνανε και οσο θα υπαρχουν ελληνες σαν τον σολομου τον ισσακ τον κληρουχα μου το γιαλοψο στα ιμια οτι βιβλια και να φτιαξουν οι ραγιαδες πολιτικοι μας και οι προοδευτικοι συντροφοι σου η ιστορια θα λεει ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΛΟΣ ΜΟΝΟ ΝΕΚΡΟΣ. α ρε γερο του μορια αν ζουσες σημερα φωτια και τσεκουρι που θα χρειαζοσουν με τοσους προσκυνημενους.
 

mounitsa

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2006
Μηνύματα
20.860
Like
14
Πόντοι
366
Μονο με το ψαξιμο.........οπως δε μπορεις να εκφερεις πληρη αποψη για μια θρησκεια αν δεν εχεις διαβασει πχ την αγια γραφη και το κορανι ετσι δε μπορεις να εχεις αντικειμενικη αποψη για την ιστορια αν δεν ψαξεις διαφορους ιστορικους (ξενους)
δε λεω φυσικα οτι καποιος δεν μπορει να εχει γενικη αποψη επι του θεματος απλα νομιζω οτι δεν μπορεις να εχεις σωστη και αντικειμενικη αποψη επι του θεματος και αυτο ειναι το σημαντικο και το διαφορετικο......νομιζω οτι οι πιο πολλοι απο εμας ειναι ημιμαθεις ή εστω παιρνουν ενα μερος μαθησης που βολευει αυτους που πρεπει να βολεψει....

φυσικα ειναι τελειως διαφορετικο το να εχεις αποψη (γεγονος το οποιο σημαινει οτι μια καινουργια πληροφορια θα την επεξεργαστεις και αναλογως θα την απορριψεις ή θα την αφομοιωσεις) απο το να εχεις στερεοτυπα του τυπου "τουρκος καλος μονο νεκρος" το οποιο θυμιζει στου κουφου την πορτα παρτην και φυγε.....
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom