Νέα

Το πρώτο ελληνικό Σούπερ αυτοκίνητο

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα kronos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 61
  • Εμφανίσεις 8K
  • Ετικέτες
    αυτοκίνητα
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

TRIENA

Μέλος
Εγγρ.
8 Οκτ 2012
Μηνύματα
7.093
Like
6
Πόντοι
66
«Πράσινο φως» για την παραγωγή του Θρυλικού Ελληνικού Αυτοκινήτου Pony
Δημοσιεύθηκε: 19/09/2014 07:15 ΒλάχοςComment: 0
pony
mnvfuogiwq541b171126e1a.jpg

Δόθηκε τελικά από τους αρμόδιους φορείς το «πράσινο» φως για την παραγωγή του «Pony», του ελληνικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής,… σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο.

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε στο ΑΜΠΕ πως το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) και η Ανώνυμη εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας A.E. (ΕΒΕΤΑΜ) έδωσαν τις ανάλογες πιστοποιήσεις και πλέον το Pony μπορεί να προχωρήσει για να επιτευχθεί η παραγωγή του.

Όπως επισήμανε, στόχος είναι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων.

«Στόχος όλων όσοι απασχολούμαστε στη δημόσια διοίκηση, είναι να μην επιτρέπουμε σε κανέναν να βάζει προσκόμματα σε παραγωγικές επενδύσεις, πάντα με βάση τους κανόνες και τις οδηγίες» είπε.

Επίσης ανέφερε ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο 410 άμεσες θέσεις εργασίας, αλλά εκατοντάδες θέσεις εργασίας έμμεσα.

Σημειώνεται ότι έχουν ήδη γίνει παραγγελίες εξαγωγών, από το Βιετνάμ, Μοζαμβίκη, Μαγαδασκάρη και Αίγυπτο ενώ όπως σχολίασε ο κ. Κωνσταντινόπουλος η ενημέρωση που έχει είναι ότι αυξάνεται καθημερινά η λίστα των προπαραγγελιών.

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε», Πέτρο Τζανέτο Κοντογούρη, το νέο Pony, θα είναι προσιτό στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ, αλλά όπως αναφέρει εκτός από φθηνό θα είναι και απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


πηγή
 

TRIENA

Μέλος
Εγγρ.
8 Οκτ 2012
Μηνύματα
7.093
Like
6
Πόντοι
66
ΝΤΙΖΕΛ θα έχει????? όλοι ΠΟΝΥ με χίλια.  :rockon:
 

Snoopy@

Μέλος
Εγγρ.
31 Ιαν 2014
Μηνύματα
1.726
Like
0
Πόντοι
16
Αυτοκίνητο ανέβηκε τα 193 σκαλιά της Αγίου Νικολάου!

Γκάζωσε, ανέπτυξε ταχύτητα και ανέβηκε τα 193 σκαλιά της Αγίου Νικολάου στη Πάτρα.

Πρόκειται για το πρωτότυπο αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του μηχανικού Δημήτρη Κορρέ το οποίο, όπως αναφέρει το dete.gr, μεταφέρθηκε στην αχαϊκή πρωτεύουσα για τις ανάγκες γυρισμάτων ενός βίντεο.

Ανέβηκε τις σκάλες της Αγίου Νικολάου και μάλιστα δεκάδες άτομα παρακολούθησαν την προσπάθεια του οδηγού.
Το διθέσιο πρωτότυπο έχει μήκος 3.920 χλστ, πλάτος 1.960 χλστ, ύψος 1.250 χλστ και μεταξόνιο 2.560 χλστ., χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί ένα μεγαλύτερο σασί ώστε να προστεθούν και δύο πίσω θέσεις.

Ζυγίζει 1.600 κιλά και φορά τον LS7 7.0-λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα της Corvette Z06 απόδοσης 505 ίππων, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να επιταγχύνει στα 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα.

Η κίνηση μπορεί να σταλθεί σε όλους τους τροχούς, ενώ υπάρχει η επιλογή η δύναμη του κινητήρα να στέλνετε μόνο στο πίσω άξονα.

Διαθέτει τρία διαφορικά με κεντρικό κλείδωμα, με τη ροπή να στέλνεται σε αναλογία 33 % / 67 % για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, με τη συγκεκριμένη αναλογία να επιλέγεται καθώς θεωρήθηκε η βέλτιστη ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η υποστροφή.

Το κιβώτιο του είναι ειδικά κατασκευασμένο για το αυτοκίνητο και διαθέτει έξι ταχύτητες με 3 τελικές κλιμακώσεις, με την τελευταία να μπορεί να δώσει στο αυτοκίνητο θεωρητική τελική ταχύτητα 600 + χλμ/ώρα.

Το ύψους του αυτοκινήτου αυξομειώνεται με ειδικό μηχανισμό με το «track mode» να είναι 5 εκατ. ενώ μπορεί να φτάσει έως και 50 εκατοστά.

Η χαμηλότερη θέση του δίνει τη δυνατότητα να ακουμπάει στο έδαφος (χρησιμεύει και ως αντικλεπτική προστασία).

Ακόμα, η άρθωση της ανάρτησης του κάθε άκρου είναι εκπληκτικά μεγάλη καθώς μια ρόδα μπορεί να σηκωθεί έως και 95 εκατοστά από το έδαφος με τις υπόλοιπες τρεις να έχουν επαφή με το δρόμο. Το εκπληκτικό της ανάρτησης είναι πως ο μπροστά δεξιός τροχός στην ουσία αλλιπιδρά με τον πίσω αριστερό, ενώ ο μπροστά αριστερός με τον πίσω δεξιό.

Η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος χωρίς τη παραμικρή ανωμαλία να μεταφέρεται μέσα στη καμπίνα.

Δείτε το βίντεο...



εδω το λινκ :
Εμένα πάντως μ' έχει ενθουσιάσει η ύπαρξη τέτοιων μυαλών που έχουν και πείσμα και όρεξη και ικανότητες να
πρωτοτυπίσουν  παγκοσμίως σε πείσμα όλων όσων λένε ότι δεν αξίζουμε τίποτα και κρεμόμαστε απ τα @@ των αρχαίων προγόνων μας!
Μπράβο του!!!
 

TRIENA

Μέλος
Εγγρ.
8 Οκτ 2012
Μηνύματα
7.093
Like
6
Πόντοι
66

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΡΕΣ  :rockon: :rockon:
 

TRIENA

Μέλος
Εγγρ.
8 Οκτ 2012
Μηνύματα
7.093
Like
6
Πόντοι
66
Επιστρέφει στους ελληνικούς δρόμους το θρυλικό Pony-Θα είναι το φθηνότερο Ι.Χ. της αγοράς!

http://[URL unfurl="true"]www.koolnews.gr/wp-content/uploads/2014/05/namco-ellinika-aftokinita-pony-5701.jpg[/img[/URL]]


Ένα θρυλικό ελληνικό αυτοκίνητο, το διάσημο «Pony» θα ξαναβγεί, όπως όλα δείχνουν, σε κυκλοφορία καθώς φαίνεται να ξεπεράστηκαν τα εμπόδια για την αυτοκινητοβιομηχανία PONY- NAMCO.

Η εταιρεία πήρε άδεια από το υπουργείο Ανάπτυξης για να ξεκινήσει η παραγωγή του στη Θέρμη Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, είπε ότι στις αρχές της εβδομάδας δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτίμησε ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα, καθώς εκτίμησε ότι εμμέσως θα ανοίξους γύρω στις 2.500 θέσεις.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε» Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης μιλώντας στην Ελευθεροτυπία, το νέο «Pony»,θα είναι προσιτότατο στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ομως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη «NAMCO».

Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και σε μία έκδοση 4Χ4. Τα σχέδια της «NAMCO HELLAS» δεν σταματούν εκεί αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου «Pony».

Η ιστορία του Pony

Τη δεκαετία του ’50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν, όμως, κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.

Έμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες, όσο απ’ όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Δημοσιεύθηκε: 19/09/2014 10:52
πηγή  [URL unfurl="true"]http://www.makeleio.gr/?p=168489[/URL]



 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.200
Κριτικές
35
Like
5.843
Πόντοι
6.796
Σκοτώθηκε ο σχεδιαστής του ελληνικού αυτοκινήτου Korres 4 Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος.. τον παρέσυρε τρένο  :S

 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.036
Κριτικές
1
Like
16.293
Πόντοι
3.836
Αμπελαλέ παίξε μπαλίτσα και άνοιξε θρεντ για το thema :afro:
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.200
Κριτικές
35
Like
5.843
Πόντοι
6.796

Kylo_Ren

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.367
Like
142
Πόντοι
16

BLITZKRIEGER

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2017
Μηνύματα
3.239
Κριτικές
4
Like
297
Πόντοι
36

Kylo_Ren

Μέλος
Εγγρ.
10 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.367
Like
142
Πόντοι
16

Mary xazoula

Μέλος
Εγγρ.
4 Δεκ 2017
Μηνύματα
14
Like
0
Πόντοι
0
το πραγματικό σουπερ θα είναι να μπουν επιτέλους σε λειτουργία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έλεος πια με την σπατάλη ενέργειας!!!
 

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
DCR 017: Η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα είναι έτοιμη να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές
Στην μεγαλύτερη διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας παρουσιάστηκε το νέο μοντέλο, που κερδίζει τις εντυπώσεις με την αισθητική και τις δυνατότητές της


Η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα, που «πατάει γκάζι» για μια αγορά σε ραγδαία άνοδο παγκοσμίως, αυτή των ειδικών, περιορισμένης παραγωγής και κατά παραγγελία μηχανών, παρουσιάστηκε πρόσφατα στο διεθνές κοινό, στην έκθεση EICMA, στο κοσμοπολίτικο Μιλάνο της Ιταλίας.
«Δεν δειλιάζουμε καθόλου, καθώς είμαστε ανταγωνιστικοί στο υψηλότερο επίπεδο, η τεχνολογία που κατέχουμε αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι μοναδική και το έχουν παραδεχθεί όλοι. Δεν φοβόμαστε και προχωράμε μπροστά με το κεφάλι ψηλά» τόνισε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM'", ο δημιουργός της μοτοσυκλέτας, μηχανολόγος Ντίνος Νικολαΐδης.
Η δημιουργία του ειδικού μοντέλου ξεκίνησε όταν πριν από έναν χρόνο, όταν η εταιρία του κ. Νικολαΐδη συμμετείχε και πάλι στη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας παγκοσμίως, την EICMA που γίνεται κάθε Νοέμβριο στο Μιλάνο. «Το 2016, στην έκθεση, βλέποντας αυτή την καταιγίδα των μοτοσυκλετών τύπου Custom, Trackers και των Café Racers, είπαμε ότι πρέπει και εμείς να κάνουμε κάτι. Παρότι είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει φίλτρα αέρος, "κλέψαμε" λίγο χρόνο από το τμήμα έρευνας και είπαμε να φτιάξουμε μια δικιά μας μοτοσικλέτα (...) και αυτό ακριβώς κάναμε» εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης. Η κατασκευή ξεκίνησε κι ολοκληρώθηκε τελικά λίγο πριν την ανοίξει τις πύλες η διεθνής έκθεση μοτοσυκλέτας στην Ιταλίας στις 9 Νοεμβρίου.

Σχεδίαση και κατασκευή στην Ελλάδα σε 12 μήνες
«Η ιδέα γεννήθηκε λοιπόν τον Νοέμβριο του 2016, τον Δεκέμβριο αγοράσαμε το μοτέρ και ό,τι άλλο χρειαστήκαμε και ξεκινήσαμε να σχεδιάσουμε τη DCR 017» αναφέρει ο Έλληνας μηχανολόγος ενώ εξηγεί πως ο σχεδιασμός διήρκεσε δύο με τρεις μήνες «από τα απλά σχέδια μέχρι τα τρισδιάστατα λειτουργικά με τα οποία έγιναν οι προσομοιώσεις μέχρι ό,τι άλλο χρειάστηκε για κατασκευή».
«Το τελικά αποτέλεσμα κρίνεται ως εκπληκτικό» σημειώνει ο κ.Νικολαΐδης, καθώς λαμβάνει υπόψιν τις πρώτες εντυπώσεις και από όσους κινήθηκαν με το μοντέλο πριν από την παρουσίαση. «Όταν την οδηγήσαμε και τη δείξαμε σε έναν πολύ κλειστό κύκλο συνεργατών, στο πλαίσιο φωτογράφισης και βιντεοσκόπησης, δημιουργήθηκε το παρατσούκλι της, ως "Brain Eraser" αφού την καβαλάς και ξεχνάς οτιδήποτε είχες στο μυαλό για ένα δίκυκλο και η μοναδικότητα της είναι συγκλονιστική», προσθέτει ορμώμενος από τις πρώτες διαδρομές αναβατών πάνω στη μοτοσικλέτα.
Το εγχείρημα πάντως δεν ήταν καθόλου εύκολο να φτάσει στην τελική του μορφή τονίζει ο Έλληνας μηχανολόγος. «Χρειάζεσαι τριάντα χρόνια πείρα για να αποφύγεις όλες τις δυσκολίες και να έχεις έτοιμες μελετημένες λύσεις από το παρελθόν. Αλλιώς δεν προλαβαίνεις σε ένα χρόνον να το κάνεις, η DCR 017 ξεκίνησε με ένα τρισδιάστατο 3D Cut (σ.σ ειδικό πρότυπο σχεδιασμού κατασκευασμένο σε υπολογιστή) και μετά προέκυψαν περίπου 1.500 επιμέρους σχέδια κατασκευαστικά για τα εξαρτήματα και για ό,τι άλλο χρειάστηκε να γίνει για τη μοτοσικλέτα» περιγράφει, ενώ για την ολοκλήρωση της μοτοσικλέτας εργάστηκε μια μικρή ομάδα της ελληνικής εταιρίας με την ονομασία DNA Filters Ltd.
«Ήταν ένα πρότζεκτ που προχώρησε με τη δουλειά δύο κυρίως ατόμων, τη δική μου και του Μάριου Νικολαΐδη που είναι Motorsport Engineer και ολοκληρώθηκε παράλληλα με τη κύρια μας εργασία όλων σε συνεργασία μόνο με την ομάδα του Τμήματος R&D (σ.σ Έρευνας και Εξέλιξης) της εταιρίας μας ενώ όλα τα εξαρτήματα κατασκευάστηκαν μέσα στο εργοστάσιο με τεχνολογία δικιά μας» καταλήγει.
Στόχος η δημιουργία γραμμής παραγωγής στην Ελλάδα
Σε ό,τι αφορά την μετεξέλιξη του πρωτοτύπου της μοτοσυκλέτας σε μοντέλο παραγωγής ο κ.Νικολαΐδης εξηγεί πως αρχικά κατασκευάστηκε με στόχο «να δείξει ότι κατέχουμε την τεχνολογία παρότι είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει φίλτρα αέρος [...] Θέλαμε να δείξουμε πως είμαστε ικανοί να κατασκευάσουμε και μοτοσικλέτες. Αυτό το πέτυχε η συγκεκριμένα μοτοσικλέτα. Εκείνο που προέκυψε είναι η ζήτηση από τον κόσμο, υπάρχει ζήτηση, ο κόσμος ενδιαφέρεται» προσέθεσε.
Η DCR 017 έχει ως στόχο το ειδικό κοινό που αναζητά μοντέλα σε ένα ακμάζων τμήμα της αγοράς, αγοραστές που επιλέγουν μοντέλα κατασκευασμένα στα μέτρα τους. «Είναι κάτι που μπορούμε να το παραλληλίσουμε με Ferrari ή Lamborghini στον τομέα του αυτοκινήτου, προφανώς είναι πάρα πολύ ακριβή κατηγορία υπάρχει όμως σχέδιο για να πάμε στο Plan B» σημειώνει. «Αν οι όροι το επιτρέψουν αν έχουμε δηλαδή τις ανάλογες παραγγελίες, ναι, σχεδιάζουμε να στήσουμε μια ξεχωριστή μονάδα και να παράγουμε αυτή τη μοτοσικλέτα» καταλήγει.

Πηγή/Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

Συνημμένα

  • Μmoto1.jpeg
    Μmoto1.jpeg
    50,6 KB · Εμφανίσεις: 37
  • Μmoto2.jpeg
    Μmoto2.jpeg
    67,6 KB · Εμφανίσεις: 43

ILIAS1339

Σεβαστός
Εγγρ.
27 Σεπ 2017
Μηνύματα
539
Κριτικές
21
Like
1.110
Πόντοι
1.016
Έλληνες φοιτητές έφτιαξαν δύο υπερσύγχρονα ηλεκτροκίνητα μονοθέσια
Αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά, μια 40μελής ομάδα φοιτητών έχει αναπτύξει τα τελευταία 6 χρόνια μια διαδοχική σειρά από μονοθέσια ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά οχήματα υψηλών επιδόσεων τύπου "Φόρμουλα"
news247, Μαρτίου 16 2018 15:54

Δύο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, σχεδιασμένα και κατασκευασμένα αποκλειστικά από φοιτητές της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσιάστηκαν σήμερα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ).
Η 40μελής ομάδα φοιτητών έχει αναπτύξει τα τελευταία έξι χρόνια μια διαδοχική σειρά από μονοθέσια ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά οχήματα υψηλών επιδόσεων τύπου «Φόρμουλα», τα οποία μάλιστα έχουν ήδη επιτύχει σημαντικές πρωτιές και διακρίσεις σε διεθνείς φοιτητικούς διαγωνισμούς.
Η ομάδα αυτή αποδεικνύει ότι -παρόλο που στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποια εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία- στα πανεπιστήμια της χώρας γίνεται πρωτοποριακή δουλειά πάνω στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Καθώς οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σταδιακά στην ηλεκτροκίνηση, ως μορφή μετακίνησης συνδεδεμένη με την αειφόρο ανάπτυξη, αυξάνεται το ενδιαφέρον και η ζήτηση για νέους μηχανικούς με εξειδικευμένες γνώσεις και καινοτόμες ιδέες πάνω στον σχεδιασμό και στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Tο Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών έχει ξεκινήσει εδώ και έξι χρόνια μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια δημιουργίας ηλεκτροκίνητων μονοθεσίων υψηλών επιδόσεων. Τα οχήματα έχουν σχεδιασθεί και κατασκευασθεί αποκλειστικά από προπτυχιακούς φοιτητές της ομάδας Formula Student "UoP Racing". Στην προσπάθεια συμμετέχουν και μερικοί φοιτητές από άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου (Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Υπολογιστών, Οικονομικών κ.α.), ενώ πολλές εταιρείες στηρίζουν ως χορηγοί τους φοιτητές.

Τα οχήματα διαγωνίζονται στους διεθνείς διαγωνισμούς Student Formula, όπου φοιτητές πολυτεχνικών σχολών από διάφορες χώρες παρουσιάζουν (και οδηγούν) τα μονοθέσια αγωνιστικά οχήματά τους. Συμμετέχουν οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης, υβριδικές και -πιο πρόσφατα- ηλεκτροκίνητες.
Οι διαγωνισμοί Formula Student δεν περιέχουν μόνο το αγωνιστικό σκέλος, αλλά και το "στατικό", κατά το οποίο κάθε ομάδα βαθμολογείται στο σχεδιασμό και στην κατασκευή του μονοθέσιου, το κόστος του, καθώς και στην ικανότητα να παρουσιάσει ένα ικανοποιητικό επιχειρηματικό πλάνο για την παραγωγή του οχήματος.

Κύριος στόχος της προσπάθειας της ομάδας του Πανεπιστημίου της Πάτρας, όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποί της κατά την παρουσίαση των οχημάτων της στο ΕΙΕ, είναι η καινοτόμος έρευνα, αλλά κυρίως η μάθηση μέσα από την πράξη. Όπως είπαν, αναπτύσσοντας τα νέα οχήματα, μπορούν να γνωρίσουν σε βάθος το αντικείμενο της ενασχόλησης τους, να αποκτήσουν άμεση και έμπρακτη επαφή με ένα ευρύ φάσμα της επιστήμης και να δοκιμάσουν νέες ιδέες.
Η ομάδα είχε ξεκινήσει το 2001, πρωτοπορώντας τόσο σε ελληνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ασχολούμενη αρχικά με μονοθέσια οχήματα εφοδιασμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στο τέλος του 2011, διαβλέποντας τις νέες διεθνείς τάσεις, η ομάδα έκανε στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Προέκυψε έτσι αρχικά το UoP4e, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων στην Ελλάδα, με το οποίο το 2014 η ομάδα κατάφερε να αποσπάσει την πρώτη θέση στο διαγωνισμό Formula Student στην Τσεχία. Η συνέχεια έγινε με το UoP5e, καθώς και με την εξελιγμένη εκδοχή του, το UoP5evo, με το οποίο η ομάδα κατέκτησε την πρώτη θέση μεταξύ των ηλεκτροκίνητων μονοθεσίων το καλοκαίρι του 2017 στο διαγωνισμό της Μ. Βρετανίας.

Τα μοντέλα 4 και 5evo παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση. Το πιο πρόσφατο, το 5evo, έχει βάρος 208 κιλών, επιτάχυνση 3,1 δευτερολέπτων (0-100 χιλιόμετρα/ώρα) και αναπτύσσει ταχύτητα έως 120 χιλιομέτρων την ώρα.
Περίπου το 90% των μηχανικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων (μεταξύ άλλων οι πολλοί αισθητήρες, οι μπαταρίες και τα συστήματα μετάδοσης) έχουν σχεδιασθεί και κατασκευασθεί από τους φοιτητές. Τα οχήματα διαθέτουν υπερσύγχρονα υλικά, όπως σύνθετα και κράματα αεροπορικού αλουμινίου, ενώ αρκετά μέρη έχουν παραχθεί από τρισδιάστατο εκτυπωτή.
Όπως τονίσθηκε, από τη δημιουργία της το 2001 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 200 φοιτητές έχουν συμμετάσχει στην ομάδα, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες στο σχεδιασμό και στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό τους κατατάσσει μεταξύ των μηχανικών υψηλής εξειδίκευσης στο χώρο της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.
Κομβικό ρόλο στην όλη προσπάθεια ως επιβλέπων έχει παίξει ο έως πρόσφατα διευθυντής του Εργαστηρίου Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού, ο ομότιμος πλέον καθηγητής Γιώργος Χρυσολούρης, ένας από τους πιο καινοτόμους, εκσυγχρονιστές και οραματιστές ακαδημαϊκούς στη χώρα.
Όπως δήλωσε, ο συντονιστής της ομάδας Δρ Παναγιώτης Σταυρόπουλος, «το επίπεδο των Ελλήνων μηχανικών που ως φοιτητές έχουν περάσει από το Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού που ιδρύθηκε από τον καθηγητή Γιώργο Χρυσολούρη, είναι ιδιαίτερα υψηλό και δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από αντίστοιχα τμήματα του εξωτερικού. Αυτό είναι φανερό τόσο από τις διακρίσεις της ομάδας UoP Racing, όσο και από το γεγονός πως οι φοιτητές μας προτιμούνται από εταιρίες-κολοσσούς τόσο στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και σε άλλους βιομηχανικούς τομείς».

Καθόλου τυχαία, σύμφωνα με τον δεύτερο συντονιστή της ομάδας, τον 29χρονο διδακτορικό φοιτητή, Χάρη Μπίκα, ήδη απόφοιτοι της Σχολής Μηχανολόγων του Πανεπιστημίου Πατρών και πρώην μέλη της ομάδας UoP Racing Team εργάζονται ως μηχανικοί σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η Daimler, η Porsche και η Aston Martin.
Ο κ. Μπίκας τόνισε ότι ήδη η ομάδα έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό του επόμενης γενιάς ηλεκτροκίνητου οχήματος, του UoP 6, το οποίο βρίσκεται ήδη στη φάση κατασκευής του. Θα είναι έτοιμο έως το τέλος Μαΐου και θα δοκιμασθεί φέτος το καλοκαίρι για πρώτη φορά σε δύο αγώνες φοιτητικής «Φόρμουλα» στη Γερμανία και στην Ουγγαρία.
Εκτός από την Πάτρα, ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων γίνεται και από φοιτητική ομάδα της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ και άλλες ομάδες σε άλλα ελληνικά πανεπιστήμια ασχολούνται με την ανάπτυξη οχημάτων.
Είναι, άλλωστε, ενδεικτική η πρόσφατη ίδρυση της εταιρείας Tesla Greece, με έδρα το Τεχνολογικό Πάρκο του «Δημόκριτου», ακριβώς επειδή μηχανικοί της εταιρείας στις ΗΠΑ είναι Έλληνες που έχουν σπουδάσει στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, όπου, μεταξύ άλλων, έχει αναπτυχθεί το όχημα «Πυρφόρος», επίσης με διεθνείς διακρίσεις.
Ο κ. Σταυρόπουλος εξέφρασε τη χαρά του για την είσοδο της Tesla στη χώρα μας και δήλωσε ότι η ομάδα UoP του Πανεπιστημίου Πατρών ενδιαφέρεται για συνεργασία με την Tesla Greece.


 

Συνημμένα

  • α4mono004.jpeg
    α4mono004.jpeg
    63,5 KB · Εμφανίσεις: 41
  • α3mono005.jpeg
    α3mono005.jpeg
    99,8 KB · Εμφανίσεις: 42
  • α2mono002.jpeg
    α2mono002.jpeg
    59,1 KB · Εμφανίσεις: 43
  • α1mono000.jpeg
    α1mono000.jpeg
    40,7 KB · Εμφανίσεις: 40

glaskos

Σεβαστός
Εγγρ.
25 Δεκ 2011
Μηνύματα
15.130
Like
7.970
Πόντοι
1.206
η φτιαχνουν το ακολουθο η ειναι rookies
 

King of the Island

Μέλος
Εγγρ.
29 Μαρ 2017
Μηνύματα
718
Like
0
Πόντοι
6
Α καλα... ενταξει... καθε βδομαδα εχει στις ειδησεις κατι 13χρονα "παιδια θαυματα" και καλα οι νεοι ελληνες πρωτοποροι της ρομποτικης. Και αφου παρουν κανα ψωροεπιδομα απο ΕΕ μη τους ξαναειδατε.

Και που, στην ελλαδα που με το ζορι παραγουμε ντοματες και ολοι θελουν να γινουν τραγουδιστες.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom