α) Το πεύκο ως αποκλειστικά δασικό δέντρο υπάγεται αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του οικείου Δασαρχείου είτε μιλάμε για εντός σχεδίου είτε για εκτός (δεν έχει απολύτως καμία σημασία το πού βρίσκεται). Απαγορεύεται ρητώς ακόμα και απλό κλάδεμα χωρίς την άδεια του Δασαρχείου. Από τη στιγμή που διαπιστώσεις κάποιο πιθανό πρόβλημα σε κάποια κατασκευή από πιθανή πτώση, ενημερώνεις Δασαρχείο. Εκείνο με αυτοψία διαπιστώνει (ή όχι) το πρόβλημα και είτε δίνει εντολή κοψίματος (όχι σε εσένα) είτε κλαδέματος. Ο Δήμος δεν έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα επί ιδιωτικών εκτάσεων και κακώς αναφέρεται στην υπόθεση από κάποιους. Αν τώρα πέσει είτε έχεις ενημερώσει είτε όχι, όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο, δεν έχεις ευθύνη διότι πολύ απλά το συγκεκριμένο δέντρο από τη στιγμή που υπάγεται στη δασική νομοθεσία, δεν σου ανήκει όσον αφορά τη "ζωή" του. Απλά αν θες να εμβαθύνουμε, θα έχεις ευθύνη αν πέσει όλο ή τμήμα του και δεν ενημέρωσες σε συνδυασμό ότι ο γείτονας δεν μπορούσε να διακρίνει το πρόβλημα από θέμα ορατότητας ενώ εσύ ήξερες.
Οπότε καλύτερα ενημερώνεις και καθάρισες. Αν ακολουθήσεις τις "συμβουλές" τύπου "ρίξε φάρμακο", κλάδεψε κλπ και γίνει είτε καταγγελία από γείτονα είτε το μυριστεί το ίδιο το Δασαρχείο, την έβαψες. Και νομικά και χρηματικά.
β) Παρόλο που βρίσκεται μια ιδιοκτησία κάποιου εντός της δικής σου ιδιοκτησίας, δεν παύει να ανήκει σε αυτόν. Οπότε ΔΕΝ μπορείς να το χαλάσεις, πόσο μάλλον περισσότερο όταν εσύ ο ίδιος το έχεις αφήσει απείραχτο για 21 χρόνια που είπες. Οπότε αν δεν θέλει, τον ενημερώνεις με εξώδικο διότι μόνο έτσι έχεις απόδειξη ότι τον έχεις ενημερώσει να πάρει κάτι που του ανήκει και το οποίο βρίσκεται εντός της ιδιοκτησίας σου και σε ενοχλεί. Αν αρνηθεί, μόνο δικαστικά τον αναγκάζεις να το πάρει. Αν το χαλάσεις εσύ είτε χωρίς την άδειά του, είτε χωρίς δικαστική απόφαση, τότε μπορεί να σου κάνει ασφαλιστικά μέτρα και να ζητήσει αποζημίωση. Περιττό να πω ότι είναι μέγα λάθος αυτό που έκανες.