Νέα

Η στοά των αθανάτων..

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα AssFiller
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 360
  • Εμφανίσεις 63K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Επισκέπτης
:dancing:
backed5dl1.jpg
 

Επισκέπτης
Arrow  ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ (Cd1&2) (Συλλογή) (10 Από 16) -    27-04-07, 00:19
Περιγραφή Συλλογής
_________________

Ερμηνευτές: Διάφοροι
Τίτλος: Έλληνες Συνθέτες
Τύπος Αρχείων: Mp3
Ποιότητα (Bitrate): 256 Kbs
Εξώφυλλα: Ναι

Ο Παπαϊωάννου Γιάννης:
Γεννήθηκε το 1913 στην Κίο της Προποντίδας, στην Μικρά Ασία. Σε ηλικία δύο μόλις ετών μένει ορφανός από πατέρα. Το 1922 με την μικρασιατική καταστροφή έρχεται μαζί με την οικογένεια του στον Πειραιά. Από μικρό παιδί αναγκάζεται να κάνει διάφορα επαγγέλματα (Οικοδομή, φορτηγά, συνεργεία κ.α.). Ο Πειραιάς εκείνη την εποχή είναι το "κέντρο" του Ρεμπέτικου. Ο Παπαϊωάννου περνάει γρήγορα από το ακορντεόν στο μαντολίνο κι από εκεί στο μπουζούκι. Το 1935 ηχογραφεί στην Odeon την "Φαληριώτισσα". Ο Παπαϊωάννου πήγε στην φωνοληψία κατευθείαν από την οικοδομή που εργαζόταν, με τα ρούχα του γεμάτα ασβέστες. Λίγους μήνες αργότερα η "Φαληριώτισσα" κυκλοφόρησε και από την Columbia με ερμηνευτή τον Παγιουμτζή και τον Γενήτσαρη στο μπουζούκι. Το τραγούδι αυτό γνώρισε τεράστια επιτυχία από την πρώτη κιόλας στιγμή της κυκλοφορίας του. Ακολούθησαν κι άλλα σπουδαία τραγούδια που έμειναν κλασικά: "Μοδιστρούλα". "Βαγγελίτσα μου", "Καπετάν Ανδρέα Ζέπο"," Σου 'χα χαρίσει μια καρδιά", "Έχουν καρδιά και οι φτωχοί" και "Πέντε Έλληνες στον Άδη" σε στίχους Κώστα Μάνεση, "Βαδίζω και παραμιλώ". "Δεν σε θέλω πια (Μη μου λες γιατί ξεχνάω}", "Σβήσε το φως", "Είμαστε φίλοι", "Σου 'χει λάχει", "Ο Μαστραπάς" κ. ά. Η συνεργασία του με τον στιχουργό Χαρ. Βασιλειάδη ή Τσάντα είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία μοναδικών και ανεπανάληπτων τραγουδιών: "Πριν το χάραμα", "Πήρα το δρόμο το στενό", "Είσαι γυναίκα του μπελά", "Απ' της Ζέας το λιμάνι (Χτες το βράδυ σε μια βάρκα)", "Στα πεύκα και στα έλατα (Τα νιάτα δεν τα χόρτασα)" κ.ά.
Το 1953 ο Παπαϊωάννου συνεργάζεται με τον Στέλιο Καζαντζίδη που ξεκινούσε τότε την πορεία του στον χώρο του λαϊκού τραγουδιού. Του δίνει να ερμηνεύσει τις θρυλικές "Βαλίτσες" (Δεν θέλω το κακό σου) σε στίχους Κ. Μάνεση. Είναι μόλις το δεύτερο τραγούδι που γραμμοφωνεί ο Καζαντζίδης -το πρώτο "Για μπάνιο πάω" του Απόστολου Καλδάρα είχε περάσει απαρατήρητο - και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Με τον Καζαντζίδη, που σύντομα καθιερώνεται σαν απόλυτος πρωταγωνιστής του λαϊκού τραγουδιού, θα ακολουθήσουν τα "Εγώ θα σε γλυτώσω" σε στίχους Κ. Μάνεση και "Ο Χάρος", "Δεν σε ρωτώ ποια ήσουνα", "Ο Γάτος" με τα νιαουρίσματα του Γ. Ζαμπέτα που κάνει τον γάτο, "Κατάστρεψες τα νιάτα μου" κ.α.
Ο Παπαϊωάννου, μαζί με τον Τσιτσάνη και τον Χατζηχρήστο θέτουν τις βάσεις για την δημιουργία του λαϊκού τραγουδιού. Με την ιδιόρρυθμη φωνή του τραγούδησε τον καημό του βιοπαλαιστή, το παράπονο του αδικημένου, τον έρωτα, τις χαρές και τα βάσανα απλού καθημερινού ανθρώπου. Έπαιξε και τραγούδησε σε πάλκα ιστορικά, όπως στο "Δάσος" του Βλάχου στο Βοτανικό μαζί με τους Βαμβακάρη, Παγιουμτζή, Χατζηχρήστο, Κερομύτη, Μπάτη, Δελιά, στου "Καλαματιανού" στις Τζιτζιφιές μαζί με Μάρκο και Αργύρη Βαμβακάρη, Ποτοσίδη, Μητσάκη, Μανισαλή, Κερομύτη, Χατζηχρήστο, Περιστέρη, Ρούκουνα, Μαρσέλο, Κασιμάτη, στην "Τριάνα του Χειλά" στην Λεωφόρο Συγγρού με Μοσχονά, Ντάλια, Μητσάκη, Ευσταθίου. Σεβάς Χανούμ. Χιώτη, Μπέλλου, στο "Φαληρικόν" με Τσιτσάνη, Περπινιάδη, Πόλυ Πάνου, στου "Περιβόλα" και "Κεφάλα" στην Κοκκινιά με Τσιτσάνη, Γκρέυ, Περπινιάδη, στο "Χάραμα" στην Καισαριανή με Τσιτσάνη, Μπέλλου κ.α. Ενώ δημιούργησε και δικό του μαγαζί στις Τζιτζιφιές, την "Φαληριώτισσα". Επίσης έγραψε την μουσική σε αρκετές ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου (Η μοδιστρούλα) και έπαιξε και πρωταγωνιστικούς ρόλους σε κάποιες από αυτές (Αμαρτίες γονέων).
Είναι ο πρώτος λαϊκός καλλιτέχνης που πήγε για εμφανίσεις στην Αμερική. Συνολικά επισκέφτηκε τις ΗΠΑ τρεις φορές, με πρώτη το 1953. Σχεδίαζε να καθήσει ένα μήνα αλλά τελικά παρέμεινε ένα χρόνο. Μαζί του είχε την Ρένα Ντάλια με την οποία αποτέλεσαν ένα από τα δημοφιλέστερα ντουέτα της δεκαετίας του '50. Μαζί κατέκτησαν τις καρδιές των ομογενών τραγουδώντας στα καλύτερα Ελληνικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης. Έφυγε πρόωρα από την ζωή, στις 3 Αυγούστου του 1972. Τα χαράματα, τελειώνοντας το πρόγραμμα στο "Πανόραμα" στις Τζιτζιφιές, όπου εμφανίζονταν τα καλοκαίρια με τον Τσιτσάνη, μετά το χειμερινό "Χάραμα" στην λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου στο Πέραμα ένας πεζός βγήκε μπροστά του και για να τον αποφύγει έριξε το αυτοκίνητο του σε ένα στύλο.

 

Επισκέπτης
Τίτλοι Τραγουδιών Cd1
______________________

01 - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
02 - ΧΙΟΝΑΣ Δ:& ΣΤΕΡΓΙΟΥ Π: - SOLO BOUZOUKI 01:08
03 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΟΝΑΩ 02:23
04 - ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ - ΤΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΘΑ 'ΜΟΥΝΑ 03:09
05 - ΝΑΛΜΠΑΝΤΗ ΜΑΙΡΗ - ΑΣΕ ΜΕ, ΑΣΕ ΜΕ 03:14
06 - ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ - ΩΠΑ-ΩΠΑ 02:47
07 - ΝΑΛΜΠΑΝΤΗ ΜΑΙΡΗ - ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΕΙΛΙΝΟ 03:24
08 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ - Π'ΤΗΣ ΖΕΑΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ 02:47
09 - ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ ΜΟΝΑΧΟΣ 03:11
10 - ΖΟΡΜΠΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ - ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΕΙΣ ΤΑ ΛΕΦΤΑ 03:06
11 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ - Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ 03:22
12 - ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ 02:03
13 - ΖΟΡΜΠΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ - ΡΑΜΠΙ-ΡΑΜΠΙ 02:28
14 - ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΒΡΑΔΙΑ 03:18
15 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ - ΕΝΑΣ ΣΑΤΡΑΠΗΣ ΘΗΛΥΚΟΣ 03:24
16 - ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΦΑΛΗΡΙΩΤΙΣΣΑ 03:36
17 - ΣΤΙΓΚΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΑΝΗ ΦΕΛΛΑΧΑ 02:27
18 - ΖΟΡΜΠΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ - ΟΤΑΝ ΝΥΧΤΩΝΕΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ 03:58
19 - ΖΟΡΜΠΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ - ΚΑΡΑΜΠΙΜΠΕΡΙΜ 02:43
20 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ - ΑΠ' ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΜΟΥ 03:06
21 - ΣΤΙΓΚΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ - ΑΝΟΙΞΕ-ΑΝΟΙΞΕ 03:14
22 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ Α: & ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ - ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΜΠΑ-ΓΙΑΝΝΗ 03:03
23 - 1. ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ ΜΟΝΑΧΟΣ 01:11
2. ΣΟΥ 'ΧΕΙ ΛΑΧΕΙ 01:49
3. ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ 01:40
4. ΖΕΠΠΟΣ 02:04
5. ΜΠΟΥΦΕΤΖΗΣ 02:09

Τίτλοι Τραγουδιών Cd2
______________________

01 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑ-ΓΙΑΝΝΗ 00:40
02 - ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ 00:16
03 - ΧΟΡΩΔΙΑ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣΧΑΤΟΥ - ΣΒΥΣΕ ΤΟ ΦΩΣ 04:41
04 - ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΤΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ 03:34
05 - ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ 00:34
06 - ΝΤΑΛΙΑ ΡΕΝΑ & ΣΑΛΑΣΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΣΕ ΔΕΙΛΙΑΣΕ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΜΟΥ 00:34
07 - ΚΑΛΕΡΓΗΣ ΝΙΚΟΣ - ΣΤΟ ΡΑΦΙ ΜΕΙΝΑΝΕ ΠΟΛΛΕΣ 02:47
08 - ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 00:50
09 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΜΑΣ ΚΥΝΗΓΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΓΙΛΕ 03:55
10 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ - Ο ΠΑΝΑΗΣ 03:26
11 - ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΕΓΩ ΘΑ ΣΕ ΓΛΥΤΩΣΩ 04:03
12 - ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 00:40
13 - ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ & ΓΕΡΑΝΗ ΤΖΕΝΗ - ΒΑΔΙΖΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΙΛΩ 03:32
14 - ΜΠΙΝΗΣ ΤΑΚΗΣ & ΔΕΡΛΙΚΟΥ ΜΙΝΑ - ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΠΕΛΑ 03:33
15 - ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 00:34
16 - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ & ΚΑΛΛΕΡΓΗΣ ΝΙΚΟΣ - ΕΖΗΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ 03:15
17 - ΝΤΑΛΙΑ ΡΕΝΑ & ΣΑΛΑΣΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΙ 03:46
18 - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ - ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΜΕΙΝΕ ΟΡΦΑΝΟ 03:38
19 - ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 00:20
20 - ΠΑΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ 03:56
 

Επισκέπτης
Heart  Μάρκος Βαμβακάρης - Δύο εποχές, απ' το '30 ως το '60 -    22-06-07, 21:09
12 τραγούδια του Μ.Βαμβακάρη. Τραγουδούν ο ίδιος και οι Γ.Μπιθικώτσης, Ρ.Εσκενάζυ, Κ.Γκρέυ, Α.Γκρέκα, Ε.Πετρίδου.

ΟΛΟΙ ΟΙ ΡΕΜΠΕΤΕΣ ΤΟΥ ΝΤΟΥΝΙΑ
ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΡΑΙΑ
ΧΑΡΑΜΑΤΑ Η ΩΡΑ ΤΡΕΙΣ
ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΤΗΚΑ
ΚΑΝ' ΤΟΝΕ ΣΤΑΥΡΟ, ΚΑΝ' ΤΟΝΕ
ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΝΕ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ
ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΗ
ΤΑ ΔΥΟ ΣΟΥ ΧΕΡΙΑ
ΤΑ ΜΑΤΟΚΛΑΔΑ ΣΟΥ ΛΑΜΠΟΥΝ
ΚΑΛΕ ΜΑΝΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ
ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ
ΦΕΓΓΑΡΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΛΑΜΠΕΡΟ

Καλή σας ακρόαση!

 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
66
θελω να προσθεσω οτι ο καλυτερος μελετητης και συγγραφεας πανω στην ιστορια του ρεμπετικου ειναι ο ηλιας πετροπουλος ,το βιβλιο του ρεμπετικα τραγουδια εκδοση κεδρος θεωρειτε το υπ αριθμον ενα ντοκουμεντο για καθε μελετητη,ελπιζω να κυκλοφορει ακομη αν δεν εχει εξαντληθει  800 σελιδες με πολυ πλουσιο φωτογραφικο υλικο και με εικονογραφιση φασιανου που εμενα με χαλαει λιγο δεν μου αρεσει σαν ζωγραφος...
Ηλίας Πετρόπουλος

Ο Ηλίας Πετρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1928, σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και εγκαταστάθηκε στο Παρίσι το 1973. Πνεύμα ανήσυχο και ερευνητικό, πολέμιος των ακαδημαϊκών και του κατεστημένου, ο Πετρόπουλος ήταν ο πρώτος λαογράφος στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με το περιθώριο και κατέγραψε πρόσωπα και πράγματα περιφρονημένα από την επίσημη ιστορία της χώρας του. Έζησε από κοντά ρεμπέτες, αλήτες, μάγκες, πόρνες και ομοφυλόφιλους, φυλακισμένους και καταδιωκόμενους, που έγιναν οι 'ήρωες' των βιβλίων του. Ακάματος συγγραφέας και ερευνητής έγραφε μέχρι το 2003 που πέθανε από καρκίνο. Σύμφωνα με τη διαθήκη του, το πτώμα του αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του πετάχτηκαν στον υπόνομο.

Ο Ηλίας Πετρόπουλος έγινε γνωστός στο πλατύ κοινό με το βιβλίο του Το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη που εκδόθηκε στην Αθήνα το 1979 από τον εκδοτικό οίκο Νεφέλη ενώ αναμφισβήτητη είναι και η αξία της πρώτης ρεμπετολογικής μελέτης στην Ελλάδα που ακόμα και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς για τη μελέτη του ρεμπέτικου, τα Ρεμπέτικα τραγούδια (Αθήνα 1968), τα οποία εκδόθηκαν πολλάκις έκτοτε, με αρκετές προσθήκες και βελτιώσεις. Άλλα του έργα είναι τα Καλιαρντά (Αθήνα 1971), Kiosque grec, La Voiture grecque, Cages d'oiseaux, Moments en Grèce (Το ελληνικό περίπτερο, Αυτοκίνητο, Κλουβιά πουλιών και Στιγμές στην Ελλάδα) που εκδόθηκαν στο Παρίσι το 1976 καθώς και Ο τούρκικος καφές εν Ελλάδι (Αθήνα 1979), Το μπουρδέλο (Αθήνα 1980), Θεσσαλονίκη: η μνήμη μιας πόλης (Παρίσι 1982), Πτώματα, πτώματα, πτώματα (Αθήνα 1988), Ο μύσταξ (Αθήνα 1989), Ρεμπετολογία (Αθήνα 1990) και το τελευταίο βιβλίο εμπνευσμένο από τη μόδα του στρίνγκ, πιστό στο στυλ Πετρόπουλου, Ο κουραδοκόφτης.

Ο Πετρόπουλος λογοκρίθηκε και καταδικάστηκε τέσσερις φορές από τα ελληνικά δικαστήρια για τον αναρχικό χαρακτήρα των γραπτών του. Για το βιβλίο του Τα ρεμπέτικα τραγούδια, που δεν έφερε σφραγίδα λογοκρισίας, η χούντα τον καταδίκασε σε πεντάμηνη φυλάκιση το 1968, όπως και για τα Καλιαρντά το 1972 και για το κείμενό του Σώμα, που δημοσίευσε στο περιοδικό Τραμ. Το 1972 διεκδίκησε και πέτυχε να αποκτήσει αστυνομική ταυτότητα η οποία ανέγραφε στο θρήσκευμα «άθεος». Μέχρι το 1998 —δηλαδή για πάνω από 25 χρόνια και μέχρι τα 70 του— εκκρεμούσε εναντίον του καταδίκη σε φυλάκιση για προσβολή της θρησκείας. Κουρασμένος από το κυνηγητό και απογοητευμένος, μετακόμισε στο Παρίσι το 1975, από όπου συνέχισε ασταμάτητα να γράφει βιβλία για την Ελλάδα.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom