Νέα

ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ.... Ξερει κανεις πώς δουλευουν?

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα kosamf
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 117
  • Εμφανίσεις 7K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
Αφού τα ξέρετε ρε μαλάκες και θέλετε να τα κουτσομπολέψετε γιατί δε τα γράφετε σε απλά ελληνικά να τα καταλαβαίνουμε και εμείς οι αδαείς;
Δεν συνιστουν αδικήματα έτσι και αλλιώς, στη χειρότερη, ένα πουτσολίβελο συνιστούν, αδίκημα για το οποίο ουδής σπάει απόρρητο.
 

lebesque

Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2013
Μηνύματα
571
Like
0
Πόντοι
6

tomcat00

Μέλος
Εγγρ.
28 Δεκ 2008
Μηνύματα
2.976
Κριτικές
1
Like
25
Πόντοι
16

Paktosis

Μέλος
Εγγρ.
1 Νοε 2011
Μηνύματα
627
Κριτικές
29
Like
2
Πόντοι
16
Για το ζουμί του θέματος η αρχική σου υπόθεση για το πως δουλεύουν αυτές οι εταιρίες δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Κάποιοι αριθμοί που θα αναφέρω παρακάτω ίσως είναι ανακριβείς, αλλά θα τους αναφέρω για να γίνουν πιο ευκολοχώνευτα αυτά που θα πώ.

Η "μαγκιά" τους έτσι όπως είναι η νομοθεσία περί των δημοσίων έργων έχει να κάνει με το χρηματοοικονομικό-χρηματοπιστωτικό σύστημα...


Στην Ελλάδα όσον αφορά τα Δημόσια Έργα και τις κατασκευαστικές εταιρίες υπάρχουν 9 βασικές κατηγορίες. Οι κολοσσοί που αναφέρεις ανήκουν στην ανώτατη κατηγορία αυτή της 7ής τάξης.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εκτελούν έργα χωρίς ανώτατο όριο προϋπολογισμού. Οι αμέσως κατώτερης (6ης) τάξης εταιρίες μπορούν να εκτελούν έργα με ανώτατο όριο προϋπολογισμού τα 44.000.000,00 €

Στην Ελλάδα ισχύει το μειοδοτικό σύστημα. Δηλαδή στον υπάρχον προϋπολογισμό που κατατίθεται με βάσει κάποιες στάνταρ τιμές ανά εργασία όπως έχουν βγει από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων (ή όπως αυτό λέγεται)

το έργο "παίρνει" ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση

Οι εταιρίες 7ης τάξης στην Ελλάδα είναι 8 στον αριθμό. Κάθε Τρίτη στην Ελλάδα που γίνονται οι δημοπρασίες, σε πολύ μικρότερου κόστους έργα 30 και πλέον εργολάβοι σε πολλές περιπτώσεις

καταφέρνουν να έρθουν σε "συνεννόηση". Φαντάσου τι γίνεται με τους 8 "μεγάλους".


Η ερώτηση που σου γεννάται μάλλον είναι γιατί δεν φτιάχνουν όλοι εταιρίες 7ης τάξης. Εδώ υπεισέρχεται το χρηματοοικονομικό - τραπεζοπιστωτικό σύστημα.

1ον) Μια εταιρία με πτυχίο (όπως λέγεται) 7ης τάξης σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία πρέπει να διατηρεί στο δυναμικό της (ή ενεργητικό της) κάποιον αριθμό μηχανημάτων, ακινήτων, ρευστού και

προσωπικού (Μηχανικούς).

Το πτυχίο το στελεχώνουν μηχανικοί κάποιας εμπειρίας. Για μια εταιρία 7ης τάξης χρειάζονται αρκετοί. Αν και συνηθίζεται να νοικιάζονται πτυχία μηχανικών (αυτό είναι άλλο θέμα, ας μη σε μπλέξω).

Οπότε απαντάται ένα τμήμα της απορίας σου ότι προφανώς έχουν μηχανήματα και μηχανικούς γιατί υποχρεώνονται από τη νομοθεσία. Τώρα αν τα χρησιμοποιούν οι ίδιοι είναι άλλη ιστορία...

Συνήθως τα νοικιάζουν κι αυτά σε υπεργολάβους γιατί στην ουσία είναι πιο πολύ μάνατζερ κι όχι κατασκευαστές.

2ον) Για να λάβεις μέρος σε μια τέτοια δημοπρασία πρέπει να φέρεις εγγυητικές πολύ μεγαλύτερες του 10% της ονομαστικής αξίας του έργου. Σε έργο π.χ. 200.000.000,00 πόσο εύκολο νομίζεις είναι

να σου δώσει μια τράπεζα εγγυητική επιστολή 20 ή 30 ή 40 εκατομμυρίων ευρώ (έχει να κάνει και με το ποσοστό της έκπτωσης). Για έναν απλό πολίτη πρέπει να έχεις ολόκληρο το ποσό της

εγγυητικής σε καταθέσεις ή σε προσημειωμένα ακίνητα. Εκεί υπεισέρχεται και η διαπλοκή των εθνικών εργολάβων με το τραπεζικό και το πολιτικό σύστημα. Θυγατρικές εταιρίες των εταιριών αυτών

μπορεί να είναι κύριοι μέτοχοι σε τραπεζικούς ομίλους. Ή το πολιτικό σύστημα να πιέζει κρατικές τράπεζες να εκδώσουν εγγυητικές τέτοιου ύψους.


Από εκεί και πέρα τα πράγματα έχουν ως εξής. Αναθέτεις σε υπεργολάβους τμήμα - τμήμα την κατασκευή και με ιδιωτικά συμφωνητικά και την αναζήτηση εγγυήσεων καλής εκτέλεσης από αυτούς

το ρίσκο μηδενίζεται. Δεν υπονοώ ότι το έργο που μένει είναι εύκολο. Καθώς το κομμάτι του συντονισμού και της γραφειοκρατίας που επωμίζεται η ανάδοχος εταιρία  τέτοιων έργων έχει

κι αυτό τις δυσκολίες του


Όσο για το εξωτερικό δεν το ξέρω αλλά πιστεύω ότι ισχύει πάνω κάτω το ίδιο. Κοινώς το χρήμα φέρνει χρήμα!

Και σύμφωνα με γνωστό μου που έχει δουλέψει κάτω στις αραβικές χώρες στο τομέα του κατασκευαστικού κλάδου, οι ελληνικές εταιρίες χειρίζονται καλύτερα απ' όλους το τομέα του commission, 

καθώς την επίβλεψη των έργων εκεί κάτω (την παραλαβή δηλαδή ποσοτήτων, περαιωμένων εργασιών, πιστοποίηση λογαριασμών κλπ.) αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρίες.


Υ.Γ.1 Για Νομοθεσία Δημοσίων Έργων βλέπε Ν.1418/1984 & Ν.3669/2008

Υ.Γ.2 Απ' όσο γνωρίζω οι παραπάνω εταιρίες δεν έχουν καμία σχέση με μελέτη όπως αναφέρθηκε. Την μελέτη των έργων και την κατάρτιση του προϋπολογισμού τους αναλαμβάνουν μελετητικές εταιρίες

οι οποίες διέπονται κι αυτές από κάποιες αρχές σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Μια εταιρία δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και κατασκευαστική και μελετητική.





 
OP
OP
K

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.783
Κριτικές
25
Like
1.786
Πόντοι
2.537
Ευχαριστω παρα πολυ για τον κοπο σου.
Πραγματικα ησουν κατατοπιστικοτατος  ;)
 

peonius

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2011
Μηνύματα
1.047
Κριτικές
1
Like
2
Πόντοι
16
Άκουσε τύπε ργώ διαπίστωσα πράγματα που κατά τη γνώμη μου είναι λογικές αντιφάσεις.

Γνωρίζω ότι μία σχολή στις ΗΠΑ πανικόβλητη από το γεγονός ότι σε 3-4 χρόνια η Κίνα παίρνει κεφάλι πια χωρίς να κοιτάει πίσω έχει κατεβάσει μια αστήρικτη
θεωρία ότι μία χώρα που τραβάει σερί 10αρια για 30 χρόνια και έχει μια οικονομία στολίδι και τρομακτικά εσωτερικά περιθώρια ανάπτυξης κάτι
που μακρο-μακρο-οικονομικά αναγνωρίζουν και οι διεθνείς οίκοι ενδεικτικά
 kai
αλλά και
όχι απλά θα επιβραθυνθεί αλλά θα μπει σε καταστροφική ύφεση.

Σε καταστροφική ύφεση δεν θα μπεί ποτέ γιατί ακριβώς έχει τρομακτικά περιθώρια ανάπτυξης. Τα συστημικά της πρόβλήματα όμως θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη της (ήδη επιβραδύνει και αυτό για παράδειγμα έχει επιπτώσεις στις πρώτες ύλες των οποίων είναι και παραμένει βασικός εισαγωγέας. Οι πρώτες ύλες στηρίζουν Αυστραλία και Βραζιλία για παράδειγμα. Και η Βραζιλία ήδη νειώθει τις επιπτώσεις από αυτό ανάμεσα και σε άλλες παραμέτρους. Παράδειγμα, σταμάτησαν οι επεκτάσεις των ορυχείων α) λόγω της υπερπροσφοράς β) λόγω της επιβάρυνσης της απορροφητικότητας από την Κίνα. ( Πρακτικά παραδείγματα είναι αυτά. Οχι οικονομικές θεωρίες).

Θα περάσει ωστόσο μια περίοδος ανακατατάξεων και εσωτερικών κλυδωνισμών γιατί τα εσωτερικά χρέη των δικών της κολοσσών είναι πολύ μεγάλα και δύσκολο να εξυπηρετηθούν. Υποθέτω πως τα παρακολουθείς αυτά.

Αλλο παράδειγμα. Η ίδια η κεντρική Τράπεζα παρενέβη προεκιμένου να συγκρατήσει τα θαλασσοδάνεια και να βρει τρόπο να τα συμμαζέψει. ( Αυτά δεν είναι αμερικανικές θεωρίες συνωμοσίας. είναι επίσημαμες κινεζικές ανακοινώσεις.

Αλλο παράδειγμα, Οι περισσότρες κινεζικές βαρειές βιομηχανίες χρειαζονται εκσυγχρονισμό. Πολλές μεταλλουργίες για παράδειγμα τις κλείνει το ίδιο το Κινεζικό κράτος. και αυτ'α υπάρχουν σε επίσημες κινεζικές ανακοινώσεις.

Οσο η Δύση παραπαίει τόσο οι κινεζικές εξαγωγές ενδέχεται να υποχωρούν. Μικρό το κακό. Συμφωούμε.  Γιατί υπάρχει εσωτερική αγορά.

Λάβε όμως υπόψη την ανισομερή εσωτερική της ανάπτυξη που δεν επιτρέπει εύκολη εσωτερική απορρόφηση που να αντισταθμίζει. Μια ματιά στην κατάσταση των κινεζικών επαρχιών κάλιστα μπορεί να στο δείξει. Ενα κομμάτι της είναι επαρκώς ανεπτυγμένο. Η υπόλοιπη χώρα ( χωρίς να είναι υποανάπτυκτη) έχει αρκετά διαρθρωτικά προβλήματα που τώρα ξεκινάνε να επιλύσουν. Δεν είπε κανείς πως δεν θα τα καταφέρουν. Απλά θα πάρει χρόνο  

Αλλο παράδειγμα. Αστάθμητος παράγοντας είναι η εχθρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν την Κίνα, πολλές χώρες ( Εκτός των ΗΠΑ) όπου επιχείρησαν να εξαγοράσουν πλουτοπαραγωγικές πηγές πρώτων υλών κυρίως ώστε να καλύπτουν τις ίδιες τους τις ανάγκες. Κλασσικό παράδειγμα η Αφρική που η Κινεζική διείσδυση που ήταν ραγδαία την περασμένη δεκαετία όχι τώρα έχει βαλτώσει. βαικός παράγοντας όχι τόσο ο οικονομικός όσο ο ψυχολογικός γιατί σε πολλές περιπτώσεις οι Κινέζοι φερθήκανε κατά το γνωστό "Με τον παρά μου γαμάω και την Κυρά μου. Αυτό δημιούργησε αντιπαθειες που σήμερα είναι πιο γενικευμένες.  Αυτό δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί. Ούτε μπορεί να το προβλέει κανείς.

Μην παραβλέπεις επίσης, τους δασμούς... που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να επανέλθουν.  


Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ και πουθενά!!! Είδες να γράφεται εδώ κάτι τέτοιο ?


Στο δικό μου φτωχό μυαλό είναι αστεία αμερικανική προπαγάνδα που αναμασάνε μαλάκες έλληνες με ολέθριες συνέπειες και για τις επιλογές της χώρας κατά κάποιον τρόπο θα έλεγα.

Φυσικά υπάρχουν και οι Κασάνδρες,καταστροφολόγοι, δογματικοί και οι εκ του πονηρού που σπέρνουν το φόβο. Μακριά από μένα. ΄Προσωπικά δεν αναμασάω. Διάβάζω τα στοιχεία , μελέτες, γνώμες, και σε συνδυασμο με τις δικές μου εμπειρίες  διαμορφώνω ίδιαν άποψη.



Αφού λοιπόν είχες διοικητικές θέσεις υψηλών προδιαγραφών και έχεις επιδοθεί επι μακρόν σε στρατηγικούς σχεδιασμούς θα σου ήμουν ευγνώμων αν μπορούσες να μου πεις τα πρώτα ράτιοναλ επιχειρήματα που να στηρίζουν τη θεωρία σου.

Η πρώτη εμπειρία με την Κίνα ήταν το 1991 όταν συμμετείχα ως σύμβουλος σε ένα τοπικό αναπτυξιακό έργο στο Σεντζέν. Εκτοτε την παρακολουθώ στενά από προσωπικό ενδιαφέρον και μόνο. Κυρίως το παραγωγικό της κομμάτι. Επίτρεψε μου να έχω μία ελάχιστη εμπειρία παραπάνω.  

που να στηρίζουν τη θεωρία σου

Μη μου αποδίδεις καμμία θεωρία. Δεν διατύπωσα καμμία. Απλά είπα τι νομίζω. Οτι ένα πρόβλημα στην Κίνα θα έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στην Παγκόσμια Οικονομία απ' ότι το πρόβλημα στην Ευρώπη. Ούτε μίλησα για καταστροφή, ούτε ό,τι είναι άλυτο ούτε μείωσα την αξία ή της δυνατότητες της Κίνας. Απορώ πως κατέληξες σε αυτό το συμ΄περασμα. Το επαναλαμβάνω... Μάλλον καταλαβαίνεις ο,τι θέλεις να καταλάβεις ώστε να ισχυροποιούνται οι δικές σου πεποιθήσεις


Πρόσεξε, δε θέλω να με πείσεις ούτε καν να μου το αποδείξεις, να μου πεις έστω πως το στηρίζεις λογικά και μόνο.

Δεν έχω σκοπό να σε πείσω. Δεν έχω τέτοια πρόθεση αλλά ούτε και διάθεση και ούτε έχω να αποδείξω κάτι. Απλή κουβέντα κάνουμε
 

monosgiapanta

Μέλος
Εγγρ.
1 Νοε 2012
Μηνύματα
710
Like
0
Πόντοι
6
Για το ζουμί του θέματος η αρχική σου υπόθεση για το πως δουλεύουν αυτές οι εταιρίες δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Κάποιοι αριθμοί που θα αναφέρω παρακάτω ίσως είναι ανακριβείς, αλλά θα τους αναφέρω για να γίνουν πιο ευκολοχώνευτα αυτά που θα πώ.

Η "μαγκιά" τους έτσι όπως είνα η νομοθεσία περί των δημοσίων έργων έχει να κάνει με το χρηματοοικονομικό-χρηματοπιστωτικό σύστημα...


Στην Ελλαδα όσον αφορά τα Δημόσια Έργα και τις κατασκευαστικές εταιρίες υπάρχουν 9 βασικές κατηγορίες. Οι κολοσσοί που αναφέρεις ανήκουν στην ανώτατη κατηγορία αυτή της 7ής τάξης.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εκτελούν έργα χωρίς ανώτατο όριο προυπολογισμού. Οι αμέσως κατώτερης (6ης) τάξης εταιρίες μπορούν να εκτελούν έργα με ανώτατο όριο προυπολογισμού τα 44.000.000,00 €

Στην Ελλάδα ισχύει το μειοδοτικό σύστημα. Δηλαδή στον υπάρχουν προϋπολογισμό που κατατίθεται με βάσει κάποιες στάνταρ τιμές ανά εργασία όπως έχουν βγει από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων (ή όπως αυτό λέγεται) το έργο

"παίρνει" ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση

Οι εταιρίες 7ης τάξης στην Ελλάδα είναι 8 στον αριθμό. Κάθε Τρίτη στην Ελλάδα που γίνονται οι δημοπρασίες, σε πολύ μικρότερου κόστους έργα 30 και πλέον εργολάβοι σε πολλές περιπτώσεις καταφέρνουν

να έρθουν σε "συνεννόηση". Φαντάσου τι γίνεται με τους 8 "μεγάλους".


Η ερώτηση που σου γεννάται μάλλον είναι γιατί δεν φτιάχνουν όλοι εταιρίες 7ης τάξης. Εδώ υπεισέρχεται το χρηματοοικονομικό - τραπεζοπιστωτικό σύστημα.

1ον) Μια εταιρία με πτυχίο (όπως λέγεται) 7ης τάξης σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία πρέπει να διατηρεί στο δυναμικό της (ή ενεργητικό της) κάποιον αριθμό μηχανημάτων, ακινήτων, ρευστού και προσωπικού (Μηχανικούς.

Το πτυχίο το στελεχώνουν μηχανικοί κάποιας εμπειρίας. Για μια εταιρία 7ης τάξης χρειάζονται αρκετοί. Αν και συνιθίζεται να νοικιάζονται πτυχία μηχανικών (αυτό είναι άλλο θέμα, ας μη σε μπλέξω).

Οπότε απαντάται ένα τμήμα της απορίας σου ότι προφανώς έχουν μηχανήματα και μηχανικούς γιατί υποχρεώνονται από τη νομοθεσία. Τώρα αν τα χρησιμοποιούν οι ίδιοι είναι άλλη ιστορία... Συνηθους τα νοικιάζουν κι αυτά

υπεργολάβους γιατί στην ουσία είναι πιο πολύ μάνατζερ κι όχι κατασκευαστές.

2ον) Για να λάβεις μέρος σε μια τέτοια δημοπρασία πρέπει να φέρεις εγγυητικές πολύ μεγαλύτερες του 10% της ονομαστικής αξίας του έργου. Σε έργο π.χ. 200.000.000,00 πόσο εύκολο νομίζεις είναι να σου δώσει μια

τράπεζα εγγυητική επιστολή 20 ή 30 ή 40 εκατομμυρίων ευρώ (έχει να κάνει και με το ποσοστό της έκπτωσης). Για έναν απλό πολίτη πρέπει να έχεις ολόκληρο το ποσό της εγγυητικής σε καταθέσεις ή σε προσημειωμένα

ακίνητα. Εκεί υπεισέρχεται και η διαπλοκή των εθνικών εργολάβων με το τραπεζικό και το πολιτικό σύστημα. Θυγατρικές εταιρίες των εταιριών αυτών μπορεί να είναι κύριοι μέτοχοι σε τραπεζικούς ομίλους. Ή το πολιτικό

σύστημα να πιέζει κρατικές τράπεζες να εκδώσουν εγγυητικές τέτοιου ύψους.


Από εκεί και πέρα τα πράγματα έχει ως εξής. Αναθέτεις σε υπεργολάβους τμήμα - τμήμα την κατασκευή και με ιδιωτικά συμφωνητικά και την αναζήτηση εγγυήσεων καλής εκτέλεσης από αυτούς το ρίσκο μηδενίζεται. Δεν υπονοώ

ότι το έργο που μένει είναι εύκολο. Καθώς το κομμάτι του συντονισμού και της γραφειοκρατίας που επωμίζεται η ανάδοχος εταιρία  τέτοιων έργων έχει κι αυτό τις δυσκολίες του


Όσο για το εξωτερικό δεν το ξέρω αλλά πιστεύω ότι ισχύει πάνω κάτω το ίδιο. Κοινώς το χρήμα φέρνει χρήμα!

Και σύμφωνα με γνωστό μου που έχει δουλέψει κάτω στις αραβικές χώρες στο τομέα του κατασκευαστικού κλάδου, οι ελληνικές εταιρίες χειρίζονται καλύτερα απ' όλους το τομέα του commission, καθώς την επίβλεψη των έργων

εκεί κάτω (την παραλαβή δηλαδή ποσοτήτων, περαιωμένων εργασιών, πιστοποίηση λογαριασμών κλπ.) αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρίες.


Υ.Γ.1 Για Νομοθεσία Δημοσίων Έργων βλέπε Ν.1418/1984 & Ν.3669/2008

Υ.Γ.2 Απ' όσο γνωρίζω οι παραπάνω εταιρίες δεν έχουν καμία σχέση με μελέτη όπως αναφέρθηκε. Την μελέτη των έργων και την κατάρτιση του προϋπολογισμού τους αναλαμβάνουν μελετητικές εταιρίες οι οποίες διέπονται κι

αυτές από κάποιες αρχές σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Μια εταιρία δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και κατασκευαστική και μελετητική.


Ποιοί  8 ?   δεν τα ξερεις καλά ..... ουτε 3 δεν εχουν μεινει ....

τι μπορουν να κανουν με τις εγγυητικές ?   καμιά ελληνικη τραπεζα δεν γινεται δεκτη εκτος ελλαδος ? ειναιολες .... ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ .... οπως και ολα τα ελληνικα ......
 

peonius

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2011
Μηνύματα
1.047
Κριτικές
1
Like
2
Πόντοι
16
Αφού τα ξέρετε ρε μαλάκες και θέλετε να τα κουτσομπολέψετε γιατί δε τα γράφετε σε απλά ελληνικά να τα καταλαβαίνουμε και εμείς οι αδαείς;
Δεν συνιστουν αδικήματα έτσι και αλλιώς, στη χειρότερη, ένα πουτσολίβελο συνιστούν, αδίκημα για το οποίο ουδής σπάει απόρρητο.

Ακριβώς.. Αυτά γράφανε και τότε και πήρανε τον κοσμάκη στο λαιμό τους. Μετά κάνανε τις παρθένες και φτύνανε εκέι που τρώγανε.. Τώρα που τα σκατά φτάσανε και σκάσανε και στον άθλιο Τύπο έχει μπει το αγγούρι στον κώλο αλλά δε λυπάται κανένας
 

Paktosis

Μέλος
Εγγρ.
1 Νοε 2011
Μηνύματα
627
Κριτικές
29
Like
2
Πόντοι
16
Ποιοί  8 ?   δεν τα ξερεις καλά ..... ουτε 3 δεν εχουν μεινει ....

τι μπορουν να κανουν με τις εγγυητικές ?   καμιά ελληνικη τραπεζα δεν γινεται δεκτη εκτος ελλαδος ? ειναιολες .... ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ .... οπως και ολα τα ελληνικα ......

Όντως 8 μέχρι το 2012...

Για εγγυητικές μιλούσα για Ελλάδα... Έχω αναφέρει σε άλλο θέμα ότι οι ελληνικές δεν γίνονται πουθενά δεκτές. Οι αλβανικές τράπεζες έχουν καλύτερο όνομα και γίνονται παντου δεκτές οι εγγυητικές τους,

για να καταλάβουμε την ξεφτίλα μας
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
Δεν θα συνεχίσω το διάλογο για την Κίνα. Το πως αξιολογεί ο καθένας τις προσλαμβάνουσες είναι δικό του θέμα.
Θα πω μόνο πως εγώ σαν μηχανικός ΧΥΝΩ όταν ακούω περί ρευστότητας και έλλειψης υποδομών.
Μην αναφέρουμε την έλλειψη των υποδομών στην Κινεζική ενδοχώρα ως μειονέκτημα, αυτό είναι πλεονέκτημα.
ΟΚ ότι μπορεί να υπάρχουν προβλήματα απορρόφησης πόρων (του πούτσου προβλήματα δηλαδή εν σχέση με αυτά που έχουν άλλοι ((πλήρες σταγκνάτιον)),
αλλά και μόνο να κρατάς τις στρατηγικές σου υποδομές σε ένα παυ ρολλ είναι μεγάλη υπόθεση.

Τι θα έλυνε το οικονομικό πρόβλημα στην Ελλάδα χθές; Ένας σεισμός 10 ρίχτερ στην Πάρνηθα. Ανάσταση.
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
16
Όντως 8 μέχρι το 2012...

Για εγγυητικές μιλούσα για Ελλάδα... Έχω αναφέρει σε άλλο θέμα ότι οι ελληνικές δεν γίνονται πουθενά δεκτές. Οι αλβανικές τράπεζες έχουν καλύτερο όνομα και γίνονται παντου δεκτές οι εγγυητικές τους,

για να καταλάβουμε την ξεφτίλα μας

....στο θρεντ της Μολδαβίας είπα ότι πλέον είμαστε πανευρωπαικοί ουραγοί μαζί με λετονία μολδαβία, με τη μόνη διαφορά ότι αυτές έχουν ανοδικές τάσεις. ειδικά η μολδαβία.
Κάποιοι κορόιδευαν, δεν έχουν καταλάβει τα μεγέθη.
 

peonius

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2011
Μηνύματα
1.047
Κριτικές
1
Like
2
Πόντοι
16
Είναι παντελώς αδύνατον να κάνεις σοβαρή οικονομοτεχνική ανάλυση χωρίς ΑΡΙΣΤΗ γνώση στατιστικής (μεθοδολογία, δειγματοληψία, συμπερασματολογία τα πάντα).
Παίρνεις κάποια νούμερα και πρέπει να τα αναλύσεις να τα αξιολογήσεις και να συνθέσεις τις πληροφορίες. Αυτό είναι γεγονός.
Είναι όμως το ελάχιστο προαπαιτούμενο. Να υποθέσω ότι η γνώση των βασικών οικονομικών μεγεθών είναι ένα άλλο ελάχιστο προαπαιτούμενο.
Από κει και πέρα είναι το ταλέντο του αναλυτή.

Τα μαθηματικά οικονομικά είναι ΑΝΩΤΕΡΑ μαθηματικά καμία σχέση με την "ταπεινή" χρηματοοικονομική ανάλυση.
Έχω φίλους που πέρασαν από τη θεωρητική φυσική ή τα καθαρά μαθηματικά εκεί πέρα, αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς κάνουν.

Ακριβώς αγαπητέ. Να προσθέσω αν μου επιτρέπεις πως ο αναλυτής πρέπει επίσης να έχει την ικανότητα να αναλύει πέρα από τα χρηματοοικονομικά μιας εταιρείας και όλο τον περιβάλλοντα ΄χώρο από γενικές οικονομικές συνθήκες ( economic risk τόσο στο εγχώριο όσο και στο διεθνές περιβάλλον , έως management profile, και political risk  για να μην πω πως πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τους όμόκεντρους κλάδους.
 

mariath

Μέλος
Εγγρ.
29 Απρ 2009
Μηνύματα
4.583
Κριτικές
6
Like
140
Πόντοι
16
Η ερωτηση ειναι:

Οταν λεμε οτι ο ΑΚΤΩΡ "εφτιαξε" την Αττικη Οδο, τι ακριβως εννοουμε?
Οτι ο Μπομπολας ειχε 50 μηχανικους, 1500 εργατες και 100 οχηματα, τα εβαλε ολα μπρος και εκτελεσε το εργο?
Ή οτι ο Μπομπολας εβαλε τα λεφτα (δανειστηκε, κατα κυριο λογο), και με αυτα τα λεφτα πληρωσε διαφορους             
εργολαβους της Αττικης και φορτηγατζηδες/μπουλντοζιερηδες/εκσκαφεις για του φτιαξουν το δρομο - και τωρα κανει αποσβεση εισπραττοντας διοδια?

Διοτι στη μια περιπτωση μιλαμε για 100% ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ, ενω στην αλλη μιλαμε για διαχειριστη κονδυλίων/επενδυτη.

Και κατι αλλο: Οι 3500 εργαζομενοι που δηλωνει οτι εχει ο Ελλακτωρ, πώς κατανεμονται? Ειναι υπαλληλοι γρααφειου που κανουν σχεδιασμο εργων και "μπιζνες", ή ειναι και εργατες?
Μηχανηματα δικα του εχει?

Κάθε έργο έχει δικό του τρόπο οικονομικής διαχείρησης. Μπορεί να υπάρχουν έργα με ίδιο τρόπο.
Ειδικά η Αττική οδός ήταν σε μεγάλο βαθμό "αυτοχρηματοδοτούμενο" έργο. Δηλαδή η κοινοπραξία που το ανέλαβε (δεν ήταν μόνο ο ακτωρ - ήταν πολλές εταιρείες αλλά ο άκτωρ είχε μεγάλο ποσοσστό στην κοινοπραξία) θα έβαζε και λεφτά για να γίνει το έργο.
Το που θα εύρισκε τα λεφτά είναι άλλο καπέλο. Μπορεί να έβαζε απ' το ταμείο της. Μπορεί να  έβαζε συνεταίρο. Μπορεί να δανειζόταν από τράπεζες. Τα πάντα μπορεί.

Προσωπικό για το έργο συνεισέφεραν όλοι οι συμμετέχοντες στην κοινοπραξία, το περισσότερο βέβαια ήταν του άκτωρ.

Μηχανήματα τέτοιου τύπου οι 4 εταιρείες που αναφέρεις δεν έχουν πολλά. Κάθε φορά που χρειάζονται να κάνουν τέτοιες δουλειές συμφωνούν με αυτόν που έχει το μηχάνημα, ο οποίος προσφέρει έργο, αμοιβόμενος. Και δεν είναι μόνο τα χωματουργικά, είναι οι ξυλότυποι, τα μηχανήματα θεμελίωσης (πασσαλόπηξη), τα ασφαλτικά, πολύ πράμα.
Αν βέβαια χρειάζεται κάποιο μηχάνημα που δεν υπάρχει σε αφθονία στην αγορά (μπουλντόζες και φορτηγά υπάρχουν άπειρα, όπως καταλαβαίνεις - μετροπόντικας π.χ. όμως δεν υπάρχει), τότε η κοινοπραξία (ή κάποια από τις εταιρείες που συμμετέχουν) εξετάζει την περίπτωση να αγοράσει ένα, μια που θα έχει εξασφαλισμένη τη χρήση του για κάμποσο καιρό. Δεν θα "της κάθεται" το μηχάνημα δηλαδή.

Οι 50 μηχανικοί μου λες για την Αττική οδό είναι λίγοι. "Μηχανικοί" (με την έννοια πτυχίου πολυτεχνείου) πρέπει να απασχολήθηκαν πάνω από 250. Αλλά (όπως και σε όλες τις δουλειές), "μηχανικός" από "μηχανικό" έχει διαφορά.
Εκτός από την επιστημονική δουλειά (να μετρήσει, να χαράξει, να ελέγξει (π.χ. σίδερα στο μπετόν), να παίρνει δείγματα κλπ) ο "μηχανικός" σε τέτοια έργα είναι ουσιαστικά manager. Έχει διοικητική ευθύνη: Να γίνουν σωστές συμφωνίες με τους υπεργολάβους, να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα, να υπάρχουν στην ώρα τους τα απαραίτητα υλικά, να μη γίνονται σπατάλες, να μη γίνονται ατυχήματα, να αξιώνει αμοιβές (της κοινοπραξίας) αν πρέπει να εκτελεστεί έργο που δεν ήταν στη συμφωνία, πολύ πράμα, με πολύ μεγάλο εύρος δραστηριότητας, που ξεφεύγει πολύ από την περιορισμένη ικανότητα του "επιστήμονα μηχανικού" που προσφέρει το πτυχίο του πολυτεχνείου. Και μέσα σ' αυτό το μεγάλο εύρος φαίνεται ποιος "τραβάει" (και πάει μπροστά στην εταιρεία, και αμοίβεται καλά, και μετά πάει και σε άλλο έργο, κλπ) και ποιος (παρά το ότι κι αυτός έχει πτυχίο) θα παραμείνει μια μετριότητα.

Εκτός απ' τους μηχανικούς υπάρχουν εργοδηγοί, εξειδικευμένοι τεχνίτες, και εργάτες. Και ένα σωρό άλλες ειδικότητες (π.χ. χειριστές μηχανημάτων, ηλεκτρολόγοι, μονωτζήδες) και κάποιοι διοικητικοί (π.χ. προσωπικό γραμματείας).

Ένα τόσο μεγάλο (και σε έκταση και σε τζίρο) έργο δεν θα μπορούσε να καλυφθεί από το υπάρχον προσωπικό των εταιριών της κοινοπραξίας. Και βέβαια δεν θα μπορούσαν τα υπόλοιπα έργα των εταιρειών  και τα γραφεία αυτών των εταιρειών να απογυμνωθούν τελείως από κόσμο.
Έτσι η κοινοπραξία έκανε προσλήψεις. Πήρε προσωπικό, που απασχολήθηκε 3, 4 χρόνια (όσο χρειαζόταν για τό έργο). Όταν τελείωσε το έργο προφανώς οι περισσότεροι έφυγαν, εκτός βέβαια από κάποιους που συνέχισαν να απασχολούνται σαν προσωπικό της "Αττική Οδος Α.Ε." και της "Αττικές Διαδρομές" πλέον.
Καταλαβαίνεις π.χ. ότι αν μια κοπέλα της γραμματείας του έργου "κέντησε" τα 3-4 χρόνια που δούλεψε στο έργο, αυτός που ανέλαβε την "Διαδρομές" την πήρε και την έβαλε στη γραμματεία της λειτουργίας.

Η κοινοπραξία που έφτιαξε το έργο δεν πρέπει να υπάρχει πια (σαν νομικό πρόσωπο). Μάλλον θα έχει διαλυθεί. Οι εταιρείες βέβαια υπάρχουν, και διατηρούν τη συμμετοχή τους στη λειτουργία του σύμφωνα με την αρχική σύμβαση παραχώρησης.
Η Αττική οδός αποδείχτηκε χρυσορυχείο γι' αυτούς που αποφάσισαν να συμμετάσχουν. Μεγαλύτερη συμμετοχή έχει ο άκτωρ, βέβαια. Όμως, επειδή ήταν το πρώτο έργο αυτής της μορφής, υπήρχε μια "διαστακτικότητα" για συμμετοχές, γιατί κανείς δεν ήξερε πως θα πάει. Ο άκτωρ το τόλμησε, και βγήκε κερδισμένος.

Η δραστηριότητα αυτή είναι και τεχνική/κατασκευαστική, και επιχειρηματική/επενδυτική. Ίδια με αυτή που έκανε η Hochtief στο αεροδρόμιο. Και το έφτιαξε, και το δουλεύει.

Τώρα, για το άλλο που λες (3.500 εργαζόμενοι) δεν ξέρω ούτε αν είναι αληθές (πάντα αυτά τα νούμερα έχουν την τάση να "φουσκώνονται" κάπως όταν είναι να βγουν προς τα έξω), ούτε πως κατανέμονται. Σίγουρα πάντως η κατάσταση μισθοδοσίας της "Ελλακτωρ Α.Ε." που πάει κάθε μήνα στο ΙΚΑ για ένσημα, δεν έχει 3.500 ονόματα.
Δεν ξέρω τι υπολογίζουν. Υπάρχει πάντα ένας πυρήνας υπαλλήλων που δεν μειώνεται (γιατί "κρατάει" την εταιρεία όσο κι αν αυτή συρρικνώνεται λόγω κρίσης), αλλά γενικώς τα νούμερο είναι "ελαστικό". Αν δεν έχει έργα, τι να τον κάνει τον πολύ κόσμο και να τον πληρώνει?
Και δεν ξέρω τι έργα έχει η "ΕΛΛΑΚΤΩΡ" αυτή την εποχή.

Δεν ξέρω αν σε κάλυψα.
 

Επισκέπτης
για εμας τους Εθνικιστες...μονο η ΕΛΤΕΡ και η MAGNA MARINE του Παναγοπουλου μας κοφτουν...για ευνοητους λογους >>>...
 

Συνημμένα

  • ΕΛΤΕΡ.gif
    ΕΛΤΕΡ.gif
    2,7 KB · Εμφανίσεις: 7
  • MAGNA MARINE.jpg
    MAGNA MARINE.jpg
    29,6 KB · Εμφανίσεις: 6

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom