Νέα

Τζαμί στην Πρωτεύουσα. Ποιά η γνώμη σας;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα GABOR
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 2K
  • Εμφανίσεις 63K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 7 άτομα (0 μέλη και 7 επισκέπτες)

Εισθε υπερ της κατασκευης τζαμιου στην Αθηνα;

  • Ναι

    Ψήφοι: 16 21,9%
  • Οχι

    Ψήφοι: 56 76,7%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 1 1,4%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    73

madk4speed

Μέλος
Εγγρ.
16 Αυγ 2006
Μηνύματα
2.785
Κριτικές
5
Like
1
Πόντοι
16
Δύση είναι και η Ισλανδία και οι ΗΠΑ Ανατολή είναι και τα Αραβικά Εμιράτα και η Σιγκαπούρη.Γίνε πιο σαφής

Σεβαστο το δικαιωμα των ΕΛΛΗΝΩΝ μουσουλμανων να εχουν τοπους λατρειας, και πολυ καλα κανουν.
Εγω αναφερομαι στις εκατονταδες χιλιαδες λαθρομεταναστατων, και στις απαιτησεις τους. Η Ελλαδα θα επρεπε να κανει οτι και αλλα ευρωπαικα κρατη για το θεμα αυτο. Οχι στους λαθρομεταναστες, ναι στα τεμενη υπο ορους. Οχι ομως οι λαθρομεταναστες να πιεζουν για χωρο λατρειας,οταν κανονικα θα επρεπε να τους ειχαμε διωξει.
 

foot_employer

Μέλος
Εγγρ.
16 Μαρ 2010
Μηνύματα
2.033
Κριτικές
4
Like
0
Πόντοι
16
Θελετε την Ελλαδα δυτικο κρατος ή ανατολικο?

Το να είμαστε δυτικό κράτος δε μας κάνει απαραίτητα προοδευτικούς ή δίκαιους. Δυτικό κράτος είναι και οι ΗΠΑ οι οποίες μέχρι το '60 είχαν ξεχωριστές θέσεις στα λεωφορεία για τους μαύρους κλπ. Το θέμα είναι να γίνουμε δίκαιο κράτος. Και δίκαιο κράτος το οποίο δεν παραχωρεί δικαιώματα στους υπηκόους του δεν είναι δίκαιο κράτος. Σαφώς και η πλειοψηφία των μουσουλμάνων είναι λαθρομετανάστες, μην ξεχνάμε όμως ότι μπορεί αυτή τη στιγμή να αναφερόμαστε κυρίως σε Πακιστανούς και ανθρώπους από τις χώρες της Κεντρικής Ασίας, αλλά υπάρχουν και αρκετοί Αιγύπτιοι, Σύριοι, Ιορδανοί κλπ οι οποίοι είναι πλέον νόμιμοι. Πρέπει να τους πάρει και αυτούς η μπάλα;

ΥΓ: Βασική προϋπόθεση για ένα δίκαιο κράτος κανονικά είναι να είμαστε κράτος
 

Hyper Observer

Μέλος
Εγγρ.
5 Απρ 2010
Μηνύματα
421
Like
0
Πόντοι
1
Σεβαστο το δικαιωμα των ΕΛΛΗΝΩΝ μουσουλμανων να εχουν τοπους λατρειας, και πολυ καλα κανουν.
Εγω αναφερομαι στις εκατονταδες χιλιαδες λαθρομεταναστατων, και στις απαιτησεις τους. Η Ελλαδα θα επρεπε να κανει οτι και αλλα ευρωπαικα κρατη για το θεμα αυτο. Οχι στους λαθρομεταναστες, ναι στα τεμενη υπο ορους. Οχι ομως οι λαθρομεταναστες να πιεζουν για χωρο λατρειας,οταν κανονικα θα επρεπε να τους ειχαμε διωξει.

Μαζί μιλάμε χώρια καταλαβαινόμαστε.Άστο ρε φίλε.Καλύτερα να μιλήσουμε για τις ρωσίδες σου πάει πιο πολύ το θέμα :grin:

Το να είμαστε δυτικό κράτος δε μας κάνει απαραίτητα προοδευτικούς ή δίκαιους. Δυτικό κράτος είναι και οι ΗΠΑ οι οποίες μέχρι το '60 είχαν ξεχωριστές θέσεις στα λεωφορεία για τους μαύρους κλπ. Το θέμα είναι να γίνουμε δίκαιο κράτος. Και δίκαιο κράτος το οποίο δεν παραχωρεί δικαιώματα στους υπηκόους του δεν είναι δίκαιο κράτος. Σαφώς και η πλειοψηφία των μουσουλμάνων είναι λαθρομετανάστες, μην ξεχνάμε όμως ότι μπορεί αυτή τη στιγμή να αναφερόμαστε κυρίως σε Πακιστανούς και ανθρώπους από τις χώρες της Κεντρικής Ασίας, αλλά υπάρχουν και αρκετοί Αιγύπτιοι νόμιμοι, Σύριοι, Ιορδανοί κλπ οι οποίοι είναι πλέον μόνιμοι. Πρέπει να τους πάρει και αυτούς η μπάλα;

ΥΓ: Βασική προϋπόθεση για ένα δίκαιο κράτος κανονικά είναι να είμαστε κράτος


:rockon: :rockon:
 

madk4speed

Μέλος
Εγγρ.
16 Αυγ 2006
Μηνύματα
2.785
Κριτικές
5
Like
1
Πόντοι
16
Μα στο ίδιο πράγμα δε γυρίζουμε πάλι; Σ'αυτό που λέγαμε πριν με τις μαντήλες και τις μπούργκες; Ότι δηλαδή θα πρέπει να εναρμονιστούν με τη δική μας νομοθεσία; Από εκεί και πέρα, εάν γίνει κάτι τέτοιο, τότε είναι θέμα της Ελληνικής Αστυνομίας τί θα κάνει. Το να πάρει ο οποιοσδήποτε το νόμο στα χέρια του (ανεξαρτήτως θρησκεύματος) είναι παράνομο.

Δεν ειδες τα βιντεο. Γι αυτους εχει πιο πολυ σημασια τι λεει η θρησκεια, οχι η χωρα που ζουν...
 

madk4speed

Μέλος
Εγγρ.
16 Αυγ 2006
Μηνύματα
2.785
Κριτικές
5
Like
1
Πόντοι
16
Μαζί μιλάμε χώρια καταλαβαινόμαστε.Άστο ρε φίλε.Καλύτερα να μιλήσουμε για τις ρωσίδες σου πάει πιο πολύ το θέμα :grin:


:rockon: :rockon:

Ρε συ λεω μονο οτι καταλαβαινω τα δικαιωματα των μουσουλμανων που ειναι νομιμα στην χωρα, αλλα η κατασταση εχει γινει επικινδυνη πλεον. Ειδες τι εγινε στην Αθηνα επειδη καποιος αστυνομικος εσκισε και καλα σελιδες απο το κορανι? Αν ερχοταν ο λαθραιος και σου εσπαγε το αμαξι η το μαγαζι τι θα ελεγες? Δεν καταλαβαινεις τους κινδυνους?
 

Jean Valjean

Μέλος
Εγγρ.
24 Απρ 2010
Μηνύματα
193
Like
0
Πόντοι
1
Τα θες και τα λες αυτα? Ξερεις οτι υπαρχει ψηφισμα στον ΟΗΕ που λεει οτι οι ολοι οι χωροι λατρειας πρεπει να χρησιμοποιουνται για τον σκοπο για τον οποιο ειχαν κατασκευαστει αρχικα? Οταν λειτουργησουν ολες οι εκκλησιες σε ολα τα μουσουλμανικα κρατη ελευθερα, τοτε το συζηταμε για το τεμενος. Κοιτατε ολοι τα δικαιωματα των αλλων, και τα δικα μας δεν τα κοιτατε.

Και τα λεει αυτα ενας αθρησκος...οχι κανενας ακροδεξιος χριστιανος

να δούμε κι εμείς το "ψήφισμα" αυτό του ΟΗΕ;
 

foot_employer

Μέλος
Εγγρ.
16 Μαρ 2010
Μηνύματα
2.033
Κριτικές
4
Like
0
Πόντοι
16
Δεν ειδες τα βιντεο. Γι αυτους εχει πιο πολυ σημασια τι λεει η θρησκεια, οχι η χωρα που ζουν...

Μα πρέπει να δω τα βίντεο για να γνωρίζω τί συμβαίνει στη χώρα μου; Το να προκαλέσουν οποιεσδήποτε σωματικές βλάβες σε κάποιον επισύρει ποινές. Καταλαβαίνω ότι με αυτό που λες εννοείς ότι τέτοιου είδους τιμωρίες δεν είναι ανάγκη να γίνουν μόνο μεταξύ μουσουλμάνων, αλλά μπορεί και να επεκταθούν. Εσύ που είσαι στο εξωτερικό, έχεις δει πολλά περιστατικά τιμωρίας Μουσουλμάνων προς Χριστιανούς και ενάντια οποιωνδήποτε αλλόθρησκων για κάτι που αντιτίθεται στις μουσουλμανικές πεποιθήσεις; Ή φοβάσαι το ότι εάν τύχει κάποια στιγμή και υπάρξει μουσουλμάνος αστυνομικός ή μουσουλμάνος δικαστής η δικαιοσύνη θα αποδοθεί βάσει του Ισλαμικού νόμου;
 

Jean Valjean

Μέλος
Εγγρ.
24 Απρ 2010
Μηνύματα
193
Like
0
Πόντοι
1
δεν καταλαβαίνω αν από άγνοια (ΒΛΑΚΕΙΑ) ή δόλο (ΑΠΑΤΕΩΝΙΑ) συνεχίζεται η μπουρδολογία...

όσοι μετανάστες νόμιμοι ή παράνομοι, μουσουλμάνοι ή βουδιστές και να υπάρχουν στην Ελλάδα ή σε όποια ευρωπαϊκή χώρα ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ της χώρας όπου ζουν!

τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβει κανείς;

αλλά άμα ακούει κανείς πολύ Βελόπουλο κουφαίνεται...
 

madk4speed

Μέλος
Εγγρ.
16 Αυγ 2006
Μηνύματα
2.785
Κριτικές
5
Like
1
Πόντοι
16
δεν καταλαβαίνω αν από άγνοια (ΒΛΑΚΕΙΑ) ή δόλο (ΑΠΑΤΕΩΝΙΑ) συνεχίζεται η μπουρδολογία...

όσοι μετανάστες νόμιμοι ή παράνομοι, μουσουλμάνοι ή βουδιστές και να υπάρχουν στην Ελλάδα ή σε όποια ευρωπαϊκή χώρα ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ της χώρας όπου ζουν!

τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβει κανείς;

αλλά άμα ακούει κανείς πολύ Βελόπουλο κουφαίνεται...

Το ιδιο λεμε. Οι μουσουλμανοι εχουν αλλες αποψεις...
 

Επισκέπτης
Ρε φίλε αποφάσισε καταρχάς σε ποιό μήκος κύματος θα πάμε στους λαθρομετανάστες ή στο θρησκευτικό θέμα; Γιατί άλλο το ένα και άλλο το άλλο.Και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας έχει τζαμιά εκτός αν δεν το γνωρίζεις αλλά δε σε βλέπω να μιλάς εκεί για Τεχεράνη. Είναι ανθρώπινο για σένα ή έστω όμορφο θέαμα το να υπάρχουν άνθρωποι που προσεύοχνται σε υπόγεια;;;είναι δημοκρατικό και συνάδει με τα δικαιώματα που τους προσφέρει το ΙΔΙΟ το σύνταγμα αυτής της χώρας;;;Γενικότερα είναι θεμιτό να υπάρχουν άνθρωποι που ζουν 15 και 25 μαζί σε υπόγεια;;Γιαυτό σου έγραψα πριν ότι το θέμα με τους μετανάστες δε θα λυθεί.Τουλάχιστον όχι άμεσα.Οπότε δέξου ότι υπάρχουν και δεν θα φύγουν.Τέλος.Εκτός αν έχεις κάποιο πραγματοποιήσιμο πλάνο (όχι σαν αυτό που μας είπες πριν). Πόσους καθολικούς ή ευαγγελιστές έχεις στη χώρα ώστε να δικαιολογούνται τόσοι ναοί δικοί τους;Είναι παράλογο να δικαιούνται και οι μουσουλμάνοι (ακομα και 10 να υπάρχουν σε ολόκληρη τη χώρα) ένα τέμενος; Επίσης είναι σαφώς πιο ελεγχόμενος ένας νόμιμος χώρος τον οποίο γνωρίζει η πολιτεία και τον οποίο μπορεί ανα πάσα ώρα και στιγμή να ελέγξει λέμε τωρα από μία υπόγα στην οποία μπορεί να συμβαίνουν και άλλα πράγματα πέραν της προσευχής όπως κάποιοι είπαν.


Δεν είδες κανένα προοδευτικό να μιλάει για τα θρησκευτικά δικαιώματα των ελλήνων που καταπατώνται στη χώρα τους αλλά ούτε εγώ είδα εσένα να κάνεις το ίδιο. Μας μιλάς για την αγγλία τη γαλλία το ιραν το πακιστάν.Δε σε βλέπω να παθιάζεσαι υπέρ της υπεράσπισης των θρησκευτικών δικαιωμάτων των ελλήνων αλλά να παθιάζεσαι ΚΑΤΑ των δικαιωμάτων των μουσουλμάνων

Φίλε Hyper Observer όσον αφορά στην ιδεολογική προσέγγιση τού θέματος ανεξιθρησκεία νομίζω ότι σωστά τό προσεγγίζεις.Σε άλλο κεφάλαιο αυτού τού ιστότοπου έχω γράψει ότι "δεν μπορεί κάποιος νά είναι ταυτόχρονα Χριστιανος και Ελληνας".
Η ελευθερία τού θρησκεύεσθαι είναι πρωτοκύτταρο τής Ελληνικής Φυλής.Σού υπενθυμίζω ότι όταν ο αρχιραββίνος Σαούλ (απόστολος (sic) Παύλος) αντίκρυσε τόν βωμό "τώ αγνώστω θεώ"
έπαθε αποπληξία!!!
Νομίζω ότι στη συζήτησή μας δεν κρίνουμε τά θετικά καί αρνητικά τών θρησκειών, ούτε έχει μεγάλη σημασία πώς διάκεινται οι άλλες ευρωπαικές χώρες στό συγκεκριμένο ζήτημα.
Τό λεπτό ιδεολογικό σημείο τής ίδρυσης τζαμιού στήν Ελλάδα είναι τό παρακάτω:
Aνθρωποι άγνωστης προέλευσης καί εθνικότητας εισβάλλουν χωρίς κανένα έγγραφο ταυτοποίησης στήν Ελλάδα, έχοντας πληρώσει δουλέμπορους.Οι άνθρωποι αυτοί ζούν κάτω από καθεστώς διαμετακόμισης(transit), κάτω από άθλιες συνθήκες καθημερινής διαβίωσης.
ΔΕΝ είναι Ελληνες πολίτες και συνεπώς ΔΕΝ τούς αφορά τό Σύνταγμα τών Ελλήνων.Νομικά βρίσκονται σέ στάδιο απέλασης.
Την ίδια στιγμή στήν Ελλάδα κάθε θρησκεία καί αίρεση είναι απόλυτα ελεύθερη συμπεριλαμβανομένων καί εγκληματικών οργανώσεων όπως η "Scientology and Dianetics".
Eίναι αυτονόητο ότι ουδείς ο οποίος βρέθηκε εντός ελληνικού εδάφους δικαιούται νά απολαμβάνει τά δικαιώματα τού Συντάγματος τών Ελλήνων, πού γράφτηκε με τό Αίμα και την Θυσία τών προγόνων μας από τούς πρώτους Πελασγούς μέχρι σήμερα.Η Ελλάδα δέν είναι γεωγραφικός όρος.

Η Εξουσία πού γκρέμισε τούς ελληνικούς(εθνικούς) ναούς πρίν δύο χιλιάδες χρόνια ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ μέ την Εξουσία πού σήμερα ελπίζει να ιδρύσει τζαμιά καί να αφελληνίσει συνειδήσεις.
 

madk4speed

Μέλος
Εγγρ.
16 Αυγ 2006
Μηνύματα
2.785
Κριτικές
5
Like
1
Πόντοι
16
For some time now, KFC in the UK have been trialling Halal-only restaurants in the UK. Halal is not only a ritual which flies in the face of animal rights (see page 32 here), but is also against the religious beliefs of other communities in the United Kingdom. Although the Quran states that practising Jews and Christians are permitted to prepare halal food for Muslims, providing they say the name of "Allah" or recite a passage from the Koran at the time of slaughter. This is frowned upon in the Muslim world as there is no way of telling if a Jew or Christian is indeed practising their faith. Indeed the concessions made to Muslims in the way of corporate halal slaughter doesn’t go far enough by all accounts! A thinly veiled threat from Imam Yusuf Shabbir of the Lancashire Council of Mosques said: "If KFC confirms to us that it has no intention of changing the mechanical method of slaughter we will advise members of the Muslim community this." In other words its the Islam way or no way! No concessions, no compromise, just the threat of boycott if certain Muslims don’t get their way!

 

madk4speed

Μέλος
Εγγρ.
16 Αυγ 2006
Μηνύματα
2.785
Κριτικές
5
Like
1
Πόντοι
16
Φίλε Hyper Observer όσον αφορά στην ιδεολογική προσέγγιση τού θέματος ανεξιθρησκεία νομίζω ότι σωστά τό προσεγγίζεις.Σε άλλο κεφάλαιο αυτού τού ιστότοπου έχω γράψει ότι "δεν μπορεί κάποιος νά είναι ταυτόχρονα Χριστιανος και Ελληνας".
Η ελευθερία τού θρησκεύεσθαι είναι πρωτοκύτταρο τής Ελληνικής Φυλής.Σού υπενθυμίζω ότι όταν ο αρχιραββίνος Σαούλ (απόστολος (sic) Παύλος) αντίκρυσε τόν βωμό "τώ αγνώστω θεώ"
έπαθε αποπληξία!!!
Νομίζω ότι στη συζήτησή μας δεν κρίνουμε τά θετικά καί αρνητικά τών θρησκειών, ούτε έχει μεγάλη σημασία πώς διάκεινται οι άλλες ευρωπαικές χώρες στό συγκεκριμένο ζήτημα.
Τό λεπτό ιδεολογικό σημείο τής ίδρυσης τζαμιού στήν Ελλάδα είναι τό παρακάτω:
Aνθρωποι άγνωστης προέλευσης καί εθνικότητας εισβάλλουν χωρίς κανένα έγγραφο ταυτοποίησης στήν Ελλάδα, έχοντας πληρώσει δουλέμπορους.Οι άνθρωποι αυτοί ζούν κάτω από καθεστώς διαμετακόμισης(transit), κάτω από άθλιες συνθήκες καθημερινής διαβίωσης.
ΔΕΝ είναι Ελληνες πολίτες και συνεπώς ΔΕΝ τούς αφορά τό Σύνταγμα τών Ελλήνων.Νομικά βρίσκονται σέ στάδιο απέλασης.
Την ίδια στιγμή στήν Ελλάδα κάθε θρησκεία καί αίρεση είναι απόλυτα ελεύθερη συμπεριλαμβανομένων καί εγκληματικών οργανώσεων όπως η "Scientology and Dianetics".
Eίναι αυτονόητο ότι ουδείς ο οποίος βρέθηκε εντός ελληνικού εδάφους δικαιούται νά απολαμβάνει τά δικαιώματα τού Συντάγματος τών Ελλήνων, πού γράφτηκε με τό Αίμα και την Θυσία τών προγόνων μας από τούς πρώτους Πελασγούς μέχρι σήμερα.Η Ελλάδα δέν είναι γεωγραφικός όρος.

Η Εξουσία πού γκρέμισε τούς ελληνικούς πρίν δύο χιλιάδες χρόνια ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ μέ την Εξουσία πού σήμερα ελπίζει να ιδρύσει τζαμιά καί να αφελληνίσει συνειδήσεις.

Θα συμφωνησω...
 

zotrax

Μέλος
Εγγρ.
25 Μαρ 2010
Μηνύματα
17
Κριτικές
4
Like
0
Πόντοι
0
εφοσον εχουμε την απαιτηση να λειτουργουνε τα πατριαρχεία μας σε τουρκια, αιγυπτο, ιεροσολυμα κτλ ειμαστε υποχρεωμενοι να τους φτιαξουμε τζαμι καπου μεσα στην αθηνα.
απλα το ολο θεμα πρεπει να γινει αναλογικα
οσοι ειναι οι χριστιανοι που ζουνε σε αυτες τις μουσουλμανικες χωρες και πηγαινουν σε αυτες τις εκλησιες τοσοι πρεπει να ειναι και οι μουσουλμανοι που θα πρεπει να μείνουν εδω και να πηγαινουν στο τζαμι που θα τους φτιαξουμε
οι υπολοιποι το πουλο δρομο εξω απο δω
 

HALCON

Μέλος
Εγγρ.
25 Νοε 2009
Μηνύματα
2.908
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
“Στόχος βανδάλων έγιναν για ακόμη μία φορά, προτομές, ιστορικών φυσιογνωμιών της Ελλάδας, που κοσμούν διάφορες πόλεις. Αυτή τη φορά στο στόχαστρο μπήκε η προτομή του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, η οποία εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται στο πάρκο του Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου, στην πόλη του Βόλου. Είναι η δεύτερη φορά, σε λίγους μήνες, που προτομές σπουδαίων προσωπικοτήτων οι οποίες κοσμούν την πόλη, γίνονται στόχος βανδάλων.”  Κανένας εξαγριωμένος δημοσιογράφος δεν ασχολήθηκε για πάνω από πέντε σειρές με το θέμα καθώς δε περιέχει εθνικιστική βία ή δε καταστράφηκε κάποια κομμουνιστική προτομή ή κάποιο σιωνιστικό μνημείο.
 

Hyper Observer

Μέλος
Εγγρ.
5 Απρ 2010
Μηνύματα
421
Like
0
Πόντοι
1
Φίλε Hyper Observer όσον αφορά στην ιδεολογική προσέγγιση τού θέματος ανεξιθρησκεία νομίζω ότι σωστά τό προσεγγίζεις.Σε άλλο κεφάλαιο αυτού τού ιστότοπου έχω γράψει ότι "δεν μπορεί κάποιος νά είναι ταυτόχρονα Χριστιανος και Ελληνας".
Η ελευθερία τού θρησκεύεσθαι είναι πρωτοκύτταρο τής Ελληνικής Φυλής.Σού υπενθυμίζω ότι όταν ο αρχιραββίνος Σαούλ (απόστολος (sic) Παύλος) αντίκρυσε τόν βωμό "τώ αγνώστω θεώ"
έπαθε αποπληξία!!!
Νομίζω ότι στη συζήτησή μας δεν κρίνουμε τά θετικά καί αρνητικά τών θρησκειών, ούτε έχει μεγάλη σημασία πώς διάκεινται οι άλλες ευρωπαικές χώρες στό συγκεκριμένο ζήτημα.
Τό λεπτό ιδεολογικό σημείο τής ίδρυσης τζαμιού στήν Ελλάδα είναι τό παρακάτω:
Aνθρωποι άγνωστης προέλευσης καί εθνικότητας εισβάλλουν χωρίς κανένα έγγραφο ταυτοποίησης στήν Ελλάδα, έχοντας πληρώσει δουλέμπορους.Οι άνθρωποι αυτοί ζούν κάτω από καθεστώς διαμετακόμισης(transit), κάτω από άθλιες συνθήκες καθημερινής διαβίωσης.
ΔΕΝ είναι Ελληνες πολίτες και συνεπώς ΔΕΝ τούς αφορά τό Σύνταγμα τών Ελλήνων.Νομικά βρίσκονται σέ στάδιο απέλασης.
Την ίδια στιγμή στήν Ελλάδα κάθε θρησκεία καί αίρεση είναι απόλυτα ελεύθερη συμπεριλαμβανομένων καί εγκληματικών οργανώσεων όπως η "Scientology and Dianetics".
Eίναι αυτονόητο ότι ουδείς ο οποίος βρέθηκε εντός ελληνικού εδάφους δικαιούται νά απολαμβάνει τά δικαιώματα τού Συντάγματος τών Ελλήνων, πού γράφτηκε με τό Αίμα και την Θυσία τών προγόνων μας από τούς πρώτους Πελασγούς μέχρι σήμερα.Η Ελλάδα δέν είναι γεωγραφικός όρος.

Η Εξουσία πού γκρέμισε τούς ελληνικούς(εθνικούς) ναούς πρίν δύο χιλιάδες χρόνια ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ μέ την Εξουσία πού σήμερα ελπίζει να ιδρύσει τζαμιά καί να αφελληνίσει συνειδήσεις.

Συμφωνώ μαζί σου.Εκεί που έχω την αντίρρηση είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι υπάρχουν και ασχέτως με τω πώς μπήκαν σε αυτή τη χώρα (δικό μας θέμα είναι αυτό προφανώς) εμείς πρέπει να συνυπάρξουμε μαζί τους.Ασχέτως αν είναι λαθραίοι ή οχι πρέπει να ζήσουμε μαζί τους (για άγνωστο χρονικό διάστημα) για τους λόγους που έγραψα πιο πριν και ελπίζω να τους διάβασες γιατί βαριέμαι να τους ξαναγράφω.Πέραν όμως των λαθρομεταναστών υπάρχουν και νόμιμοι μουσουλμάνοι οι οποίοι έχουν κάθε δικαίωμα να θέλουν να ασκήσουν το θρησκευτικό τους αίσθημα.
Ακόμα και στην περίπτωση των λαθρομεταναστών όμως, προτείνεις το σύνταγμα να μην αποτελεί τμήμα των δικαιωμάτων τους;Μα τότε δηλαδή προφανώς ούτε οι υποχρεώσεις του Συντάγματος θα τους αφορούν;Δηλάδη μιλάμε για μια κοινωνία ασυδοσίας σα να μη μας έφτανε η όση ασυδοσία ήδη είχαμε;Ο καθέ λαθρομετανάστης θα μπορεί να κάνει Ο,ΤΙ θέλει χωρίς τη συνέπεια του νόμου και ταυτόχρονα χωρίς τα δικαιώματα που του παραχωρεί το Σύνταγμα;Δεν είναι κράτος δικαίου αυτό ούτε δημοκρατικό.Δε μπορούμε να απαιτούμε μόνο υποχρεώσεις από τους πολίτες και να μην παραχωρούμε δικαιώματα ακόμα και σε αυτούς τους δόλιους τους μετανάστες.
 

Επισκέπτης
Συμφωνώ μαζί σου.Εκεί που έχω την αντίρρηση είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι υπάρχουν και ασχέτως με τω πώς μπήκαν σε αυτή τη χώρα (δικό μας θέμα είναι αυτό προφανώς) εμείς πρέπει να συνυπάρξουμε μαζί τους.Ασχέτως αν είναι λαθραίοι ή οχι πρέπει να ζήσουμε μαζί τους (για άγνωστο χρονικό διάστημα) για τους λόγους που έγραψα πιο πριν και ελπίζω να τους διάβασες γιατί βαριέμαι να τους ξαναγράφω.Πέραν όμως των λαθρομεταναστών υπάρχουν και νόμιμοι μουσουλμάνοι οι οποίοι έχουν κάθε δικαίωμα να θέλουν να ασκήσουν το θρησκευτικό τους αίσθημα.
Ακόμα και στην περίπτωση των λαθρομεταναστών όμως, προτείνεις το σύνταγμα να μην αποτελεί τμήμα των δικαιωμάτων τους;Μα τότε δηλαδή προφανώς ούτε οι υποχρεώσεις του Συντάγματος θα τους αφορούν;Δηλάδη μιλάμε για μια κοινωνία ασυδοσίας σα να μη μας έφτανε η όση ασυδοσία ήδη είχαμε;Ο καθέ λαθρομετανάστης θα μπορεί να κάνει Ο,ΤΙ θέλει χωρίς τη συνέπεια του νόμου και ταυτόχρονα χωρίς τα δικαιώματα που του παραχωρεί το Σύνταγμα;Δεν είναι κράτος δικαίου αυτό ούτε δημοκρατικό.Δε μπορούμε να απαιτούμε μόνο υποχρεώσεις από τους πολίτες και να μην παραχωρούμε δικαιώματα ακόμα και σε αυτούς τους δόλιους τους μετανάστες.

Yποτίθεται ότι οι λαθρομετανάστες βρίσκονται σε transit(φαντάσου μία αίθουσα αναμονής αεροδρομίου χωρητικότητας 3 εκατομμυρίων ατόμων).Υποτίθεται επίσης ότι τό ρωμαίικο κρατίδιο γραικύλων πού αυτοαποκαλείται Ελλάς δέν γνωρίζει τίποτα για τό φονικό.
Φύσει καί θέσει οι άνθρωποι αυτοί δέν έχουν κανένα δικαίωμα καί καμμία υποχρέωση.
Την ίδια στιγμή οι καθ' έξιν καί κατ' επάγγελμα γραικύλοι (δηλ. οι πολιτικοί όλων τών "ελληνικών" κομμάτων) καρπώνονται πολιτική υπεραξία από όλους αυτούς τούς δύσμοιρους, υπακούοντας αφενός στά κελεύσματα τών αφεντικών τους αφετέρου διατηρώντας τίς δύσοσμες εσωτερικές ισορροπίες τού Συστήματος.
Κάπως έτσι έχουν τά πράγματα.
Κράτος δικαίου δεν υφίσταται με καμμία έννοια.
 

Hyper Observer

Μέλος
Εγγρ.
5 Απρ 2010
Μηνύματα
421
Like
0
Πόντοι
1
Yποτίθεται ότι οι λαθρομετανάστες βρίσκονται σε transit(φαντάσου μία αίθουσα αναμονής αεροδρομίου χωρητικότητας 3 εκατομμυρίων ατόμων).Υποτίθεται επίσης ότι τό ρωμαίικο κρατίδιο γραικύλων πού αυτοαποκαλείται Ελλάς δέν γνωρίζει τίποτα για τό φονικό.
Φύσει καί θέσει οι άνθρωποι αυτοί δέν έχουν κανένα δικαίωμα καί καμμία υποχρέωση.
Την ίδια στιγμή οι καθ' έξιν καί κατ' επάγγελμα γραικύλοι (δηλ. οι πολιτικοί όλων τών "ελληνικών" κομμάτων) καρπώνονται πολιτική υπεραξία από όλους αυτούς τούς δύσμοιρους, υπακούοντας αφενός στά κελεύσματα τών αφεντικών τους αφετέρου διατηρώντας τίς δύσοσμες εσωτερικές ισορροπίες τού Συστήματος.
Κάπως έτσι έχουν τά πράγματα.
Κράτος δικαίου δεν υφίσταται με καμμία έννοια.

Γνωρίζω για το υποτιθέμενο τράνζιτ και συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες και κυρίως συμφωνώ στο οτι μιλάμε για δύσμοιρους ανθρώπους που εγκατέλειψαν τη χώρα τους είτε λόγω ανέχειας είτε λόγω των πολιτικών τους πιστεύω είτε λόγω πολέμου και αυτοί είναι οι τελευταίοι που θα έπρεπε να λαμβάνουν την οργή του λαού.Αυτό που αναρωτιέμαι όμως είναι πώς μπορούμε να συνυπάρξουμε με αυτούς τους ανθρώπους αυτή τη στιγμή (και για όσο χρειαστεί μέχρι την αποκατάσταση τους) έτσι ώστε να μην δημιουργηθούν γκέτο και να αμβλυνθούν οι τεταμένες σχέσεις.Πώς γίνεται αυτοί οι άνθρωποι να γίνουν παραγωγικά μέλη από παρασιτικά;Φύσει και θέσει δεν έχουν δικαίωμα ούτε υποχρέωση αυτό όμως δεν μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε μία χαώδη κατάσταση ασυδοσίας και αναρχίας;Μπορεί μια κοινωνία να λειτουργήσει αρμονικά όταν υπάρχουν τόσα πολλά μέλη της που ζουν έτσι όπως μόλις είπαμε;Πιστεύεις ότι μπορεί να υπάρξει ένας υπαρκτός τρόπος συμβίωσης μιας και ακόμα και να υπάρξει απόπειρα αποκατάστασης του μεταναστευτικού είναι τόσο μπάχαλο η χώρα που θα πάρει χρόνια για να λυθεί ΑΝ ποτέ λυθεί.Και αν δε λυθεί;τι θα γίνει;θα συνεχίσουμε να ζούμε με ανθρώπους που δεν μπορούν να αφομοιωθούν είτε πολιτισμικά είτε (κυρίως) νομικά και συνταγματικά (ώστε να λογοδοτούν στο νόμο για τις πράξεις τους) στην κοινωνια;Και ποια θα είναι η κατάληξή μας τελικά;Και ναι θα συμφωνήσω ότι φυσικά δεν μιλάμε για κράτος δικαίου.Πότε υπήρξε δίκαιο στους πολίτες του για να υπάρξει στους μετανάστες (λαθραίους και μη)
 

Jean Valjean

Μέλος
Εγγρ.
24 Απρ 2010
Μηνύματα
193
Like
0
Πόντοι
1
Νομίζω χρήσιμο είναι ν' ακουστεί και η άποψη των μουσουλμάνων της Ελλάδας!

ΙΔΟΥ:
Η ύπαρξη και λειτουργία ισλαμικού τεμένους είναι άμεσα συνδεδεμένη με την πρόσληψη του Ισλάμ από την ελληνική εθνική ιδεολογία ως εχθρικό ή ξένο αξιακό πολιτισμικό σύστημα.

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να γίνει κατανοητή η δυσανεξία και αντίδραση στο ζήτημα ανέγερσης μουσουλμανικού τεμένους. Φαντάζει λοιπόν παράδοξο ότι το πολυπληθές των τζαμιών στην Θράκη (και εν μέρει στη Ρόδο και Κω) θεωρείται φυσιολογικό και απόλυτα ανεκτό τοπικό φολκλόρ, ενώ η ύπαρξη ισλαμικών θρησκευτικών χώρων προσλαμβάνεται ως συμβολική απειλή κατά του ελληνορθόδοξου πολιτισμού αλλά και προβάλλεται ως πραγματική απειλή με την διαγραφόμενη μόνιμη εγκατάσταση μουσουλμάνων, η οποία θα παραγκωνίσει το χριστιανικό στοιχείο�στην Αθήνα!


Για την ιστορία ίσως έχει ενδιαφέρον να αναφερθεί ότι παλαιότερα το ελληνικό κράτος αποπειράθηκε να ιδρύσει τέμενος στην Αθήνα, σύμφωνα με τον Νόμο ΑΩΝΑ� της 1.6.1880, όταν η κυβέρνηση διέθεσε οικόπεδο στον Πειραιά για την ανέγερση τζαμιού, η οποία βέβαια ουδέποτε πραγματοποιήθηκε. Το ζήτημα επανήλθε με τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων: σύμφωνα με το άρθρο 4 του 3ου Πρωτοκόλλου της Συνθήκης των Αθηνών (1913), η Ελλάδα ανέλαβε την υποχρέωση να οικοδομήσει ένα τζαμί στη Αθήνα και ακόμα τέσσερα,  όπου απαιτούνταν, στην ύπαιθρο. Ούτε όμως και τότε η χώρα είχε επιδείξει ιδιαίτερη προθυμία να εκτελέσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, καθώς ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Αθήνας (ημεδαπός και αλλοδαπός) ήταν πολύ μικρός, και η ιδεολογική αποστροφή στο ζήτημα πολύ έντονη.

Η σχετική συζήτηση μεταξύ Καλέργη και Βενιζέλου στην Ελληνική Βουλή σχετικά με την επικύρωση της Συνθήκης του 1913 είναι ενδεικτική: από τη μια πλευρά αναγνωρίζεται η ανάγκη για την ανέγερση τζαμιού και την εφαρμογή του νόμου του 1880, από την άλλη πλευρά, θεωρείται ότι δεν θα έπρεπε να τεθεί το ζήτημα ως διεθνής υποχρέωση με την επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού, και ότι αυτό συνέβη αναγκαστικά για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων συνομολόγησης της Συνθήκης Ειρήνης με την Τουρκία το γρηγορότερο δυνατό (28).

Η ανταλλαγή του μουσουλμανικού πληθυσμού της Ελλάδας με τον αντίστοιχο ορθόδοξο της Τουρκίας φαίνεται ότι επέφερε σημαντικές ιδεολογικές παγιώσεις καθώς συρρικνώνεται δραστικά η εδαφική συνύπαρξη των δύο θρησκειών: η συνύπαρξη Ισλάμ και χριστιανισμού ρυθμίζεται και πάλι θεσμικά μέσα από την οπτική του διαχωρισμού των μιλλέτ αλλά και γίνεται ειδικά ανεκτή σε περιορισμένο τόπο, όπου παρέμενε μουσουλμανικός πληθυσμός.

Η μετά το 1923/24 εποχή περιορίζει τη σχέση αυτή αυστηρά μέσα στα όρια της Θράκης και την ξεριζώνει από την υπόλοιπη Ελλάδα, με εξαίρεση την ιδιαίτερη περίπτωση Ρόδου και Κω. Αργότερα, με τον Ν. 6244/25.8.1934 (ΦΕΚ A 274) προβλέφθηκε η ανέγερση αιγυπτιακού τζαμιού και η ίδρυση Ισλαμικού Ιδρύματος για τους υπότροφους φοιτητές της αιγυπτιακής κυβέρνησης στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό η ελληνική κυβέρνηση δώρισε οικόπεδο στο άλσος Συγγρού-Καπανίων. Ο απώτερος στόχος ήταν η σύσφιξη των δεσμών μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου και τη βελτίωση της θέσης της ελληνικής κοινότητας στην Αίγυπτο (29). Ούτε ο νόμος αυτός εφαρμόστηκε.


Σήμερα, εκτός από τη Θράκη (30), τη Ρόδο και την Κω, δεν υπάρχουν σε λειτουργία μουσουλμανικοί λατρευτικοί θρησκευτικοί χώροι.

Αν και στην Ελλάδα υπάρχουν διάσπαρτα πολυάριθμα τζαμιά, τμήματα της οθωμανικής πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας (31) , κανένα δεν έχει χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των μεταναστών μουσουλμάνων που βρίσκονται σε μόνιμη εγκατάσταση στην μητροπολιτική Αθήνα.

Η πρώτη φορά που ζητήθηκε άδεια για την ανέγερση τεμένους ήταν το 1984 από Σουδανούς φοιτητές για τη λειτουργία τζαμιού/μετζίτ στο Γουδί. Στο πρωτόγνωρο για την εποχή, αίτημα οι ελληνικές αρχές απάντησαν με τρόπο ομολογουμένως και παραδόξως διφορούμενο: από την μια πλευρά, αρνήθηκαν την έκδοση άδειας, αλλά, από την άλλη εγγυήθηκαν την λειτουργία του τζαμιού με την προϋπόθεση της εξασφάλισης της κοινωνικής ειρήνης στις περιοχές λειτουργίας τους.

Η μη παροχή άδειας σε συνδυασμό με τη σιωπηρή συναίνεση ελληνικών αρχών συνεχίστηκε όσο δημιουργούνταν νέοι χώροι λατρείας, με αποτέλεσμα να παγιωθεί ως επιλογή της διοίκησης. Έτσι, μέχρι σήμερα κανένας χώρος από αυτούς που λειτουργούν ως τεμένη δεν έχει άδεια με αποτέλεσμα ανά πάσα στιγμή να κινδυνεύουν να κλείσουν. Έκτοτε, σταδιακά, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των μουσουλμάνων που εγκαθίστανται στην περιοχή της Αθήνας αυξάνεται και ο αριθμός των ημι-παράνομων λατρευτικών χώρων: το 1988 τα μετζίτ σε λειτουργία ήταν πέντε.

Σήμερα, τις λατρευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων της Αθήνας ικανοποιούν περισσότεροι από 60 χώροι λατρείας στους οποίους ιερουργούν περισσότεροι από 40 ιμάμηδες και επισκέπτονται περισσότεροι από 40.000 πιστοί. Τα μετζίτ λειτουργούν σε υπόγεια, γκαράζ, μαγαζιά ή διαμερίσματα τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη την Αθήνα και τον Πειραιά (το Μεταξουργείο, το Γουδί, τον Νέο Κόσμο, την Ομόνοια, τις Τζιτζιφιές, τον ’γιο Νικόλαο και αλλού). Οι �σε κάθε περίπτωση ακατάλληλοι� χώροι αυτοί χρησιμοποιούνται ως τζαμιά μόνιμα ή περιστασιακά με την πρωτοβουλία των κοινοτήτων ή μεμονωμένων θρησκευόμενων ατόμων.

Περίπου πέντε από τα άτυπα μετζίτ συντηρούνται από Μπαγκλαντεσιανούς μετανάστες και άλλα πέντε από Πακιστανούς, ενώ κατά κανόνα τα υπόλοιπα συγκεντρώνουν μουσουλμάνους χωρίς εθνική διάκριση. Ένας από τους πιο πρόσφατα οργανωμένους χώρους λατρείας δημιουργήθηκε το  2007, στο Μοσχάτο ύστερα από δωρεά κτηρίου από Σαουδάραβα επιχειρηματία (32) το οποίο διαχειρίζεται το δυναμικό Ελληνο-αραβικό Μορφωτικό Κέντρο.


Ορισμένα μεζτζίτ λειτουργούν και σε άλλε περιοχές της Ελλάδας (33) σε αντίστοιχες εγκαταστάσεις, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τον διαμορφωμένο χώρο σε τζαμί που βρίσκεται στο Κάραβελ (Αθήνα) που αφορά τους πελάτες του ξενοδοχείου. Τέλος, ένας χώρος σε όροφο της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έχει παραχωρηθεί για τις λατρευτικές ανάγκες φοιτητών του πανεπιστημίου.


Η δυνατότητα ανέγερσης τζαμιού στην Αθήνα αντιμετωπίστηκε με καχυποψία και αναβλητικότητα από όλες τις κυβερνήσεις, αλλά και μείζον τμήμα της κοινής γνώμης. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας του 20ου αιώνα, η εγκατάσταση περισσότερων από 200.000 αλλοδαπών μουσουλμάνων αλλά και 15.000 Θρακιωτών μουσουλμάνων στην Αττική θέτει το ζήτημα ασφαλώς σε νέα βάση. Η απουσία κρατικής πολιτικής βούλησης ως προς την ανέγερση τεμένους στην Αθήνα εδράζεται ασφαλώς και στην ανυπαρξία οποιουδήποτε πολιτικού μέσου πίεσης από την πλευρά των μεταναστευτικών κοινοτήτων, ενώ την προώθηση του ζητήματος έχει αναλάβει η Σαουδική Αραβία και τα υπόλοιπα αραβικά κράτη που αντιπροσωπεύονται στην Ελλάδα.

Από την πλευρά τους, οι ελληνικές κυβερνήσεις σταθμίζουν το ζήτημα με τη στάση και την αντίδραση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και σημαντικού τμήματος της κοινής γνώμης, σιωπηρά ή ενεργητικά αντίθετης στην θέαση ισλαμικού τεμένους στην περιοχή του.

Από την πλευρά τους οι αλλοδαποί Μουσουλμάνοι κρατούν ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους στη συζήτηση, γνωρίζοντας βέβαια το εξαιρετικά αρνητικό κλίμα που θα μπορούσε να δημιουργήσει για αυτούς μια δυναμικού χαρακτήρα διεκδίκηση. Σύμφωνα με την άποψη μουσουλμάνου ιερουργού της Αθήνας «είναι ιδιαίτερα δύσκολο να πάρουμε άδεια για τζαμί στην Ελλάδα καθώς οι αρχές φαίνονται απρόθυμες ακόμα και να το προσπαθήσουν. Η κατάσταση πρέπει να αλλάξει και η Ελλάδα να καταλάβει ότι οι μουσουλμάνοι και η θρησκεία τους πρέπει να βρουν μια θέση στην κοινωνία» (34).

Το αίτημα για την ανέγερση τζαμιού στην Αθήνα εκφράστηκε για πρώτη φορά από τον Σαουδάραβα Βασιλιά Χάλιντ το 1978, στον οποίο ο τότε πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής ανταποκρίθηκε θετικά. Στη συνέχεια ανέλαβε τις διαπραγματεύσεις το Συμβούλιο της Ένωσης Αραβικών Κρατών στην Αθήνα το οποίο υποκαταστάθηκε από το Συμβούλιο των Πρέσβεων των Αραβικών Κρατών που αντιπροσωπεύονται διπλωματικά στην Ελλάδα. Παράλληλα, το αίτημα περί ίδρυσης τεμένους στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εκφράστηκε και από την πολιτική ηγεσία της μειονότητας της Θράκης (35).

Το ελληνικό ΥΠΕΞ απαντώντας θετικά πρόσφερε ένα οικόπεδο για το τζαμί στο Μαρούσι. Μετά από τις έντονες αντιρρήσεις του οικείου δήμου, το ΥΠΕΞ πρότεινε το 1992 την ανέγερση τεμένους στο Κορωπί, το οποίο κρίθηκε ακατάλληλο από τους άραβες πρέσβεις. Το αίτημα συνδέθηκε με την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων, στο πλαίσιο των οποίων θα έπρεπε να διατεθεί χώρος λατρείας και στους μουσουλμάνους, όπως και σε όλες τις υπόλοιπες θρησκείες.

Η ελληνική κυβέρνηση με πρόταση της Σαουδικής Αραβίας συμφώνησε για την ανέγερση ενός τζαμιού και την ίδρυση Ισλαμικού Πολιτιστικού  Κέντρου.
Έτσι, σύμφωνα με τον Νόμο 2833/2000 (άρθρο 7, ΦΕΚ A 150), προβλέπεται η ανέγερση τζαμιού και Ισλαμικού Κέντρου με σκοπό την προώθηση των διμερών ελληνο-αραβικών σχέσεων, καθώς και της μελέτης του Ισλαμικού πολιτισμού και θρησκείας.

Το τζαμί και το Κέντρο προβλέπεται να ανεγερθούν στην Παιανία, αρκετά μακριά από τους τόπους διαμονής των μουσουλμάνων της Αθήνας, ακυρώνοντας ουσιαστικά την καθημερινή χρησιμότητά του ή έστω για την προσευχή της Παρασκευής, αφού οι εργοδότες θα έπρεπε να παρέχουν ειδικές άδειες στους μουσουλμάνους εργαζόμενους για να μεταβούν στην Παιανία για τις θρησκευτικές τους ανάγκες.

Ωστόσο οι εργασίες ανέγερσης του τζαμιού και πάλι αναβλήθηκαν, καθώς νέες διαπραγματεύσεις λαμβάνουν μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του σαουδαραβικού Ιδρύματος «Βασιλιάς Φάχντ», το οποίο και χρηματοδοτεί το εγχείρημα (36).

Επίσης, οι άμεσες ή έμμεσες πιέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος παίζουν ασφαλώς σημαντικό ρόλο στην άκαρπη έκβαση της πολυετούς προσπάθειας. «Η Εκκλησία σέβεται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθένα, και καθώς το Ισλάμ είναι πολύ γνωστή θρησκεία, δεν έχει αντιρρήσεις στην δημιουργία ενός τζαμιού αλλά με προϋποθέσεις, δηλαδή, ότι το τζαμί δεν θα κτιστεί στο κέντρο της Αθήνας, καθώς ο μέσος Έλληνας δεν μπορεί να ανεχτεί την ιδέα  ενός μιναρέ στο κέντρο της πόλης»

Η Εκκλησία είναι επίσης αντίθετη με τη δημιουργία ενός Ισλαμικού Κέντρου, καθώς «δεν υπάρχει λόγος για ένα τέτοιο κέντρο στην Ελλάδα».

Επίσης, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις της σε μια τέτοια προοπτική, ενώ ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ανέφερε ρητά ότι είναι αντίθετος με την ίδρυση τζαμιού, εφόσον αυτό «πρόκειται να ανεγερθεί στο κέντρο της Αθήνας»(37).

Πιο μετριοπαθή στάση τήρησαν οι εκκλησιαστικές αρχές όταν ερωτήθηκαν σχετικά από τον Αρμοστή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα.

Στην σχετική έκθεση, ο Αρμοστής Alvaro Gil-Robles υπογράμμισε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος τον διαβεβαίωσε ότι δεν έχει αντίρρηση να χτιστεί τζαμί στην Αθήνα για τους μουσουλμάνους. Ωστόσο, αν και ο Αρμοστής συνέστησε στην ελληνική κυβέρνηση να τροποποιήσει τη σχετική με την ίδρυση ιερών ναών νομοθεσία (38),  ο Αρχιεπίσκοπος επανήλθε δηλώνοντας ρητά την αντίθεση της Ιεράς Συνόδου με την ανέγερση τζαμιού πλησίον του αερολιμένος Αθηνών, καθώς θα αλλοιώνει την εντύπωση των επισκεπτών ως προς την Ελλάδα, «ευρισκόμενοι αμέσως ενώπιον εντυπωσιακού μεγέθους Μουσουλμανικού Τεμένους» (39).

Έτσι παραδόξως, η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύεται τους όρους ανέγερσης μουσουλμανικού τεμένους όχι με τους φυσικούς αποδέκτες του δικαιώματος που πραγματώνει την έκφραση της θρησκευτικής τους ελευθερίας αλλά με τη Σαουδική Αραβία της οποίας η εξωτερική πολιτική επικεντρώνεται στην τόνωση των θρησκευτικών ισλαμικών υποδομών όπου υπάρχουν μουσουλμάνοι.

Δεν θα ήταν αυθαίρετο λοιπόν να εικάσει κανείς ότι η ανάδειξη της Σ. Αραβίας ως βασικό συνομιλητή για την ανέγερση του τζαμιού αλλά και την ίδρυση και διαχείριση από μικτά ελληνο-αραβικά συμβούλια του Ισλαμικού Κέντρου δεν στοχεύει μόνο στην ικανοποίηση των θρησκευτικών αναγκών των μουσουλμάνων της Αθήνας, αλλά κυρίως στην αναβάθμιση των πολιτικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Σ. Αραβίας και άλλων ισλαμικών κρατών.

Ύστερα από έντονες συζητήσεις στο Κοινοβούλιο (40),  με νέο νόμο η ελληνική κυβέρνηση θέσπισε την ίδρυση μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα (ν. 3512/2006) με έξοδα του ελληνικού κράτους. Ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ιδρύεται που θα διοικείται από επταμελές διοικητικό συμβούλιο στο οποίο συμμετάσχει ένας εκπρόσωπος μουσουλμανικών κοινοτήτων. Ο νόμος με πολλά προβλήματα στην σύλληψή του τελικά δεν έχει εφαρμοστεί ούτε μέχρι τα μέσα του 2009, προκαλώντας τα βάσιμα παράπονα των μουσουλμάνων της Αθήνας αλλά και των διεθνών οργανισμών (41).

Ωστόσο, μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα αναδεικνύονται ως προς τη βιωσιμότητα του υπό ανέγερση τεμένους: Το πρώτο συνέχεται με την έλλειψη αντιπροσωπευτικότητας των μουσουλμανικών μεταναστευτικών κοινοτήτων της Ελλάδας, κατά τις διεργασίες τις σχετικής συζήτησης. Το δεύτερο αφορά στην ελάχιστη πρακτική χρησιμότητα ενός μόνο τεμένους στην Αθήνα. Ένα τζαμί δεν είναι δυνατόν να καλύψει τις ανάγκες των δεκάδων χιλιάδων πιστών, όσο μεγάλο και να είναι, ούτε να συμβάλει στη μείωση του αριθμού των ημι-παράνομων λατρευτικών χώρων που χρησιμοποιούνται ως τζαμιά μέχρι σήμερα.

Δεν είναι λοιπόν δύσκολο να παρατηρήσει κανείς ότι με τις επιλογές των μέχρι σήμερα ελληνικών κυβερνήσεων, η πολιτεία καθίσταται ουραγός στις εξελίξεις ενώ, δεν τίθενται στοιχειώδεις όροι και προϋποθέσεις στην λειτουργία των υπόλοιπων θρησκευτικών χώρων που λειτουργούν σήμερα σε μια ζώνη αφάνειας από το δημόσιο χώρο. Με αυτό τον τρόπο, αφήνεται ανέλεγκτη η πιθανότητα παρείσφρησης φονταμενταλιστικών ισλαμιστικών κύκλων και η παρεπόμενη ανακύκλωση της τρομοϋστερίας ή ισλαμοφοβίας που ήδη έχει παρατηρηθεί σε άλλες χώρες, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της θρησκευτικής ελευθερίας των ίδιων των μουσουλμάνων και άλλα χειρότερα.


 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom