Νέα

Οι παππούληδες και οι «μικροτσούτσουνοι» του μπου!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα blizardeye
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 489K
  • Εμφανίσεις 8M
  • Ετικέτες
    bou classics
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 121 άτομα (1 μέλη και 120 επισκέπτες)

Και τελικά τι κάνουμε εδώ μέσα;;; (έως 2 ψήφους ο καθένας μας).

  • Αυνανιζόμεθα.

  • Θέλουμε να φάμε γκόμενα αλλά τρώμε χυλόπιτα.

  • Αλληλοβριζόμαστε νυχθημερόν.

  • Διαβάζουμε κριτικές για γυναίκες, που δεν θα γνωρίσουμε ποτέ.

  • Γελάνε οι εργαζόμενες μαζί μας.

  • Μελετώμεν την Βίβλον και τας Γραφάς.


Τα αποτελέσματα είναι ορατά μόνο αφού ψηφίσεις.

spipis71

Ανώτατος
Εγγρ.
16 Απρ 2018
Μηνύματα
8.963
Κριτικές
34
Like
17.931
Πόντοι
18.546

Συνημμένα

  • diples.jpg
    diples.jpg
    259,9 KB · Εμφανίσεις: 68

barock

Ανώτερος
Εγγρ.
15 Μαρ 2016
Μηνύματα
71.524
Like
29.457
Πόντοι
5.506
Επειδή κάποιος πρέπει να καλύψει και το χριστουγεννιάτικο μαγκαζίνο διότι ο μιστερ τρουμπάκης και η μαμαζελ λούκου προφανώς ηράσθησαν.....


Υλικά Συνταγής
1 γαλοπούλα (περίπου 4 κιλά)
2 κ.σ. ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι
Για το ζωμό

λαιμός και φτερούγες γαλοπούλας
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1 μικρό κρεμμύδι κομμένο στα 4
1 κλωνάρι σέλερι
1 κλωνάρι μαϊντανός
1 φύλλο πράσο
1 καρότο
1 δαφνόφυλλο
Για τη σάλτσα ψητού

όλα τα υγρά του ψησίματος (που έμειναν στο ταψί)
3 κ.σ. αλεύρι
1 φλ. μαυροδάφνη
1 φλ. λευκό ξηρό κρασί
1 λίτρο ζωμός
1 κλαδάκι δεντρολίβανο
Για τη γέμιση

1/4 φλ. ελαιόλαδο
τα εντόσθια (συκώτι-καρδιά κ.λπ.)
300 γραμ. χοιρινός κιμάς
μία φορά περασμένος
300 γραμ. μοσχαρίσιος κιμάς
μία φορά περασμένος
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 φλ. κονιάκ
15 δαμάσκηνα κομμένα στα δύο
15 κάστανα βρασμένα
κομμένα στα δύο
2 μήλα καθαρισμένα και κομμένα σε καρέ
1/2 φλ. καρυδόψιχα χοντροκομμένη
1/2 φλ. κουκουνάρι καβουρντισμένο
1/2 κ.γλ. ξύσμα πορτοκαλιού
2 φλ. κυβάκια από μπαγιάτικο ψωμί
αλάτι
φρεσκοτριμμένο πιπέρι


Εκτέλεση
Για τη γεμιστή γαλοπούλα, καθαρίζουμε πρώτα τις μεμβράνες από τα εντόσθια. Τα πλένουμε και τα ψιλοκόβουμε.

Αλείφουμε με ελάχιστο ελαιόλαδο τα καρεδάκια ψωμιού και τα ψήνουμε για 6΄-7΄ στους 200 οC, να ροδίσουν.

Σε μεγάλο τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και ροδίζουμε τον κιμά και τα εντόσθια για 6′-7′. Προσθέτουμε το κρεμμύδι και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για 4΄-5΄. Σβήνουμε με το κονιάκ. Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά, δαμάσκηνα, κάστανα, ψωμί, μήλα, καρύδι, κουκουνάρι, ξύσμα, και αλατοπιπερώνουμε. Ανακατεύουμε καλά και αποσύρουμε από τη φωτιά.

Για το ζωμό
Στο ελαιόλαδο ροδίζουμε ελαφρά το λαιμό και τις φτερούγες. Προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε, να λαδωθούν. Προσθέτουμε 1 λίτρο νερό και αφού πάρει βράση ξαφρίζουμε και σιγοβράζουμε για 1 ώρα. Σουρώνουμε το ζωμό. Ξεκοκαλίζουμε όσο μπορούμε το λαιμό και ρίχνουμε το κρέας του στο ζωμό. Τον διατηρούμε ζεστό.

Για τη γαλοπούλα
Ζητάμε από τον κρεοπώλη να αφαιρέσει το λαιμό και τις άκρες από τις φτερούγες (για το ζωμό).

Αφήνουμε το πουλερικό σε θερμοκρασία δωματίου (από το ψυγείο) για 45΄. Αφαιρούμε με το χέρι όσο περισσότερο λίπος μπορούμε από την κοιλιά (από το άνοιγμα). Τραβάμε το δέρμα του λαιμού και το στερεώνουμε, αφού το γυρίσουμε προς τα πάνω, με οδοντογλυφίδα ή το ράβουμε για να κλείσει από πάνω. Αλατοπιπερώνουμε την κοιλιά και γεμίζουμε με τη γέμιση με το χέρι ή κουτάλι. Ράβουμε ή δένουμε τη γαλοπούλα ώστε τα πόδια και οι φτερούγες να είναι κολλημένα στο σώμα. Αφενός για να κρατήσει ωραίο σχήμα με το ψήσιμο και αφετέρου για να συγκρατήσουμε τους χυμούς και την υγρασία στο εσωτερικό της. Να θυμάστε ότι ποτέ δεν γεμίζουμε τη γαλοπούλα ή άλλο κρέας παρά μόνο όταν πρόκειται να μπει κατευθείαν στο φούρνο.

Βάζουμε λίγο ελαιόλαδο (2 κ.σ.) στις παλάμες και αλείφουμε εξωτερικά. Αλατοπιπερώνουμε. Την τοποθετούμε σε ρηχό ταψί με το στήθος προς τα πάνω, σε καλά προθερμασμένο φούρνο, στους 220 οC σε αντιστάσεις, στην τελευταία σχάρα, και ψήνουμε για 40΄, να ροδίσει. (Όταν ψήνουμε σε δυνατό φούρνο το δέρμα και το κρέας ψήνονται σχηματίζοντας προστατευτικό στρώμα και έτσι οι χυμοί του κρέατος μεταφέρουν τη θερμότητα στο εσωτερικό ώστε να ολοκληρωθεί το ψήσιμο σωστά.) Μετά από 45΄ χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία στους 160 οC. Συνεχίζουμε το ψήσιμο για περίπου 3 ώρες.

Για να μη στεγνώσει το κρέας και μας αρπάξει το δέρμα, αλείφουμε τακτικά με πινέλο κατά τη διάρκεια του ψησίματος με τα υγρά του ταψιού, κάθε 20΄. Αν αρχίσει να αρπάζει το στήθος, σκεπάζουμε με λαδόκολλα ή αλουμινόχαρτο.

Για να σιγουρευτούμε ότι είναι έτοιμη, μπήγουμε σουβλί στο μπούτι. Αν το υγρό που τρέχει είναι ροζέ αχνό, σημαίνει ότι θέλει επιπλέον ψήσιμο. Αν βγαίνει διάφανο, είναι έτοιμη. Εάν χρησιμοποιήσουμε θερμόμετρο ψησίματος, το μπήγουμε στο μπούτι (μακριά από το κόκαλο, γιατί αυτό αναπτύσσει μεγαλύτερη θερμοκρασία από το ψαχνό) και αν δείξει 82 βαθμούς C τότε είναι έτοιμη.

Τη βγάζουμε από το φούρνο, την καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο για 20΄, να ανακτήσει τους χυμούς της, που με το ψήσιμο βγαίνουν με τη μορφή φυσαλίδων στην επιφάνεια. Γέρνουμε το ταψί και αφαιρούμε όσο περισσότερο λίπος μπορούμε με κουτάλι. Τα υπολείμματα του ταψιού είναι πολύ νόστιμα σε γεύση.

Για τη σάλτσα ψητού
Βάζουμε το ταψί στο μάτι της κουζίνας σε μέτρια προς δυνατή φωτιά και πασπαλίζουμε με το αλεύρι. Αφήνουμε να ψηθεί το αλεύρι για 3΄-4΄, ανακατεύοντας με σύρμα. Προσθέτουμε το κρασί και συνεχίζουμε το ανακάτεμα για να αποφύγουμε το σβόλιασμα της σάλτσας. Τέλος προσθέτουμε και το ζωμό -ζεστό πάντα- ανακατεύοντας με σύρμα. Βράζουμε τη σάλτσα, προσθέτουμε και τυχόν υγρά από την πιατέλα που φυλάμε τη γαλοπούλα για να ενισχύσουμε τη σάλτσα. Αρωματίζουμε με το δεντρολίβανο και αλατοπιπερώνουμε. Σιγοβράζουμε 8΄-10΄, μέχρι να πυκνώσει.

Σουρώνουμε τη σάλτσα και τη διατηρούμε ζεστή. Σερβίρουμε τη γαλοπούλα ολόκληρη, με τη σάλτσα σε σαλτσιέρα. Συνοδεύουμε με 2-3 διαφορετικές γαρνιτούρες.

Η γεμιστή γαλοπούλα είναι η κατεξοχήν Χριστουγεννιάτικη συνταγή , γι’ αυτό σερβίρετέ τη με την παρακάτω σάλτσα

Η σάλτσα gravy είναι μια εύκολη σάλτσα που γίνεται από τους καραμελωμένους χυμούς ενός ψητού κρέατος ή πουλερικού (γαλοπούλα ψητή ή κοτόπουλο), που μένουν στο ταψί μετά το ψήσιμο. Φτιάξτε τη σε 5 λεπτά και περιχύστε το ψητό σας. Είναι φανταστική.


Υλικά Συνταγής
5 κ.σ λίπος από το ταψί
5 κ.σ αλεύρι
2½ -3 φλ. ζωμό κρέατος ή κότας
αλάτι
πιπέρι
1 κομμάτι κρύο βούτυρο (μέγεθος καρυδιού)


Εκτέλεση
Για τη σάλτσα γκρέιβι (gravy sauce) για γαλοπούλα, χρειαζόμαστε το ταψί με τους καραμελωμένους καψαλισμένους χυμούς του ψησίματος.

Βγάζουμε το ψητό σε πιατέλα και το διατηρούμε ζεστό. Αδειάζουμε το ταψί και αφήνουμε μέσα 5-6 κουταλιές λίπος από το ψητό. Ξύνουμε τα υλικά που έχουν καραμελώσει στο ταψί (καψαλισμένα υγρά του ψητού). Το βάζουμε σε μέτρια προς δυνατή φωτιά και μόλις ζεσταθεί το λίπος, ρίχνουμε το αλεύρι. Ανακατεύουμε με το σύρμα κι αφήνουμε να ψηθεί το αλεύρι για 2΄.

Συνεχίζουμε το ανακάτεμα στο ταψί και λίγο λίγο ρίχνουμε το ζωμό. Ανακατεύουμε συνεχώς να διαλυθεί το αλεύρι στο υγρό και σιγοβράζουμε για λίγα λεπτά μέχρι να πήξει η σάλτσα. Το πόσο πυκνή θα είναι η σάλτσα εξαρτάται καθαρά από εσάς, δηλαδή μπορείτε να προσθέσετε παραπάνω υγρό να γίνει πιο ρευστή ή να την βράσετε λίγο παραπάνω ώστε να πυκνώσει. Αλατοπιπερώνουμε πάντα στο τέλος.

Τι είναι η σάλτσα gravy;
Η gravy sauce, είναι μια από τις πιο νόστιμες και εύκολες σάλτσες που θα δώσουν άλλη διάσταση στο ψητό σας. Όταν ψήνεται ένα κρέας γαλοπούλα ή κοτόπουλο, το ταψί γεμίζει με πολύτιμους χυμούς που καραμελώνουν και καψαλίζονται από το ψήσιμο. Τα καψαλισμένα αυτά υπολείμματα του ταψιού μετατρέπονται σε μια υπέροχη σάλτσα ψητού με πλούσια γεύση.

Γιατί όλοι αυτοί οι χυμοί έχουν συμπυκνωμένη τη γεύση του ψητού σας και αποτελούνται από το λίπος του ψητού και τα ζουμιά του. Αξιοποιήστε τους σε αυτή την εύκολη και μοναδική σάλτσα και συνοδέψτε τα ψητά σας. Θα με θυμηθείτε.

Μυστικά για τέλεια σάλτσα ψητού γκρέιβι
•Σε περίπτωση που το ταψί σας έχει πολλά υγρά και όχι καραμελωμένα υπολείμματα, στη βάση του τότε πάρτε με κουτάλι το επιφανειακό λίπος, κρατήστε το στην άκρη για αργότερα και βάλτε το ταψί σας στον φούρνο στους 200 βαθμούς C ή στην φωτιά, μέχρι να συμπυκνωθούν τα ζουμιά του ταψιού και να αρχίσουν να καραμελώνουν και να καψαλίζονται.

•Αν το ταψί δεν έχει πολύ λίπος από το ψητό, προσθέστε λίγο ελαιόλαδο ή βούτυρο.

•Αν θέλετε αντί για ζωμό κρέατος, μπορείτε να βάλετε μίξη κρασιού και ζωμού ή κρέμας.

•Αν φτιάξετε την παραπάνω συνταγή μπορείτε στο τέλος να ρίξετε 1-2 κουταλιές κρέμα γάλακτος για πιο λεία και βελούδινη υφή.

•Αφού ετοιμάσετε τη σάλτσα gravy, μπορείτε να τη σκεπάσετε με εφαπτόμενη μεμβράνη για να μην κάνει αντιαισθητική πέτσα στην επιφάνεια της.

•Μπορείτε να αρωματίσετε τη σάλτσα γκρέιβι με βότανα όπως θυμάρι, δεντρολίβανο, φλούδα πορτοκαλιού κρασί ή κονιάκ.

•Εάν το ταψί σας δεν πιάνει στο μάτι της κουζίνας, τότε πρέπει να μεταφέρετε όλα τα υπολοίμματα του ταψιού σε κατσαρολάκι για να φτιάξετε τη σάλτσα.



Ξεκινήστε τις ετοιμασίες ΟΝΟΙ και ΧΟΙΡΟΙ.
 
OP
OP
blizardeye

blizardeye

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Δεκ 2013
Μηνύματα
85.738
Κριτικές
48
Like
33.514
Πόντοι
29.086
Επειδή κάποιος πρέπει να καλύψει και το χριστουγεννιάτικο μαγκαζίνο διότι ο μιστερ τρουμπάκης και η μαμαζελ λούκου προφανώς ηράσθησαν.....


Υλικά Συνταγής
1 γαλοπούλα (περίπου 4 κιλά)
2 κ.σ. ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι


Γαλοπούλα τρώει το πόπολο ...
Εμείς τρώμε αγριοπέρδικες Σκωτίας, γεμιστές με άγριο ρύζι Καναδά και κάστανα Ελβετίας από την πλαγιά του Mont Blanc, που βλέπει την Γενεύη.
Οι άγριες πέρδικες είναι προϊόν παράνομης θήρας.
Το ρύζι Καναδά εκλάπη από περιοχές Ινδιάνων [ restricted areas ].
Τα κάστανα συνελέγησαν υπό του υπηρετικού προσωπικού.
 

iuakoya

Μέλος
Εγγρ.
5 Νοε 2015
Μηνύματα
36.401
Like
24.323
Γαλοπούλα τρώει το πόπολο ...
Εμείς τρώμε αγριοπέρδικες Σκωτίας, γεμιστές με άγριο ρύζι Καναδά και κάστανα Ελβετίας από την πλαγιά του Mont Blanc, που βλέπει την Γενεύη.
Οι άγριες πέρδικες είναι προϊόν παράνομης θήρας.
Το ρύζι Καναδά εκλάπη από περιοχές Ινδιάνων [ restricted areas ].
Τα κάστανα συνελέγησαν υπό του υπηρετικού προσωπικού.
Αν περισσεύουν κάστανα προτείνω για επιδόρπιο το εξής:

Κέικ με κάστανα και σοκολάτα

Υλικά
650 γρ. κάστανα
130 γρ. σοκολάτα τριμμένη
130 γρ. βούτυρο
130 γρ. ζάχαρη
1 βανίλια
ΕΤΟΙΜΑΣΊΑ
1. Πλένουμε τα κάστανα, τα βράζουμε, τα καθαρίζουμε και τα περνάμε από το μπλέντερ.
2.Προσθέτουμε την ζάχαρη, το βούτυρο, την βανίλια, την σοκολάτα και ανακατεύουμε καλά ώστε το μίγμα μας να γίνει ομοιόμορφο.
3.Βουτυρώνουμε ένα ταψί, στρώνουμε μία λαδόκολλα και ψήνουμε το γλυκό μας σε μέτριο φούρνο μέχρι να ροδίσει η επιφάνειά του.
4.Οταν κρυώσει το βγάζουμε από την φόρμα και αν θέλουμε το στολίζουμε με σαντιγύ.
:rockon: :rockon: :rockon:
 
OP
OP
blizardeye

blizardeye

Τιμημένος
Εγγρ.
27 Δεκ 2013
Μηνύματα
85.738
Κριτικές
48
Like
33.514
Πόντοι
29.086
Αν περισσεύουν κάστανα προτείνω για επιδόρπιο το εξής:

Κέικ με κάστανα και σοκολάτα

Συμπαθής επιλογή.
Θα σας συνιστούσα επίσης την εκ του Ηνωμένου Βασιλείου ορμώμενη χλιαρή τάρτα με κάστανα, ως επιδόρπιο. Εμείς την προτιμούμε.
 

iuakoya

Μέλος
Εγγρ.
5 Νοε 2015
Μηνύματα
36.401
Like
24.323
Συμπαθής επιλογή.
Θα σας συνιστούσα επίσης την εκ του Ηνωμένου Βασιλείου ορμώμενη χλιαρή τάρτα με κάστανα, ως επιδόρπιο. Εμείς την προτιμούμε.
Θα φτιάξω και τα δύο. Κάστανα υπάρχουν...
 

spipis71

Ανώτατος
Εγγρ.
16 Απρ 2018
Μηνύματα
8.963
Κριτικές
34
Like
17.931
Πόντοι
18.546
Το νήμα του Ψαθά  :rockon:

 

barock

Ανώτερος
Εγγρ.
15 Μαρ 2016
Μηνύματα
71.524
Like
29.457
Πόντοι
5.506
Γαλοπούλα τρώει το πόπολο ...
Εμείς τρώμε αγριοπέρδικες Σκωτίας, γεμιστές με άγριο ρύζι Καναδά και κάστανα Ελβετίας από την πλαγιά του Mont Blanc, που βλέπει την Γενεύη.
Οι άγριες πέρδικες είναι προϊόν παράνομης θήρας.
Το ρύζι Καναδά εκλάπη από περιοχές Ινδιάνων [ restricted areas ].
Τα κάστανα συνελέγησαν υπό του υπηρετικού προσωπικού.


Μα γι αυτό έβαλα τη συγκεκριμένη συνταγή,για τους ΟΝΟΧΟΙΡΟΥΣ του νήματος. Αν έβαζα κάποια από τις δικές μας συνταγές θα μας είχαν ταράξει με τις άγνωστες λέξεις γι αυτούς.  :hi:
 

διομήδης

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Δεκ 2008
Μηνύματα
44.983
Like
30.622
Πόντοι
5.006
Πριν ξεκινήσω να βγω στον πηγαιμό για δώρα,
ας ξεκινήσω απο όλους τους φίλους εδω.
Καλές γιορτές με ΥΓΕΙΑ σε όλους εσάς και στους αγαπημένους σας που είναι δίπλα σας ή σας έχουν σταθεί στα δύσκολα.
tumblr_p1fd9xfJvw1usd91ao1_400.gif

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom