Νέα

Οδοί οίκων - από που πήραν το όνομά τους

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα extramask
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 17
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

extramask

Σπουδαίος
Εγγρ.
3 Ιαν 2009
Μηνύματα
728
Κριτικές
50
Like
160
Πόντοι
3.285
Οι οίκοι ανοχής της πόλης μας βρίσκονται συγκεντρωμένοι σε λίγες οδούς τις οποίες επισκεπτόμαστε συχνά, τις αναφέρουμε καθημερινά στο site, όμως ομολογώ ότι δεν ήξερα από που πήραν την ονομασία τους κάποιες από αυτές. Έτσι λοιπόν σκέφτηκα να κάνω μια μικρή έρευνα, ουσιαστικά ένα copy-paste από τη wikipedia κυρίως, σχετικά με την προέλευση της ονομασίας κάθε οδού, έτσι για να αυξήσουμε τις εγκυκλοπαιδικές μας γνώσεις. (Αφού δε  :knockinb: και τόσο τελευταία λόγω κρίσης, ας το ρίξουμε στην κουλτούρα
t3011.gif
)
Το κείμενο θα μπορούσε κάλλιστα να πλαισιώσει τις φωτογραφίες του jo και του big boy στο επόμενο τεύχος του National Delographic  :grin:


26η Οκτωβρίου: 1912 - Α' Βαλκανικός πόλεμος: Ο Ελληνικός Στρατός εισέρχεται απελευθερωτής στη Θεσσαλονίκη. Στις 23:00 υπογράφεται στη Θεσσαλονίκη πρωτόκολλο παραδόσεως «άνευ όρων» της πόλεως από τους Οθωμανούς. Η Οθωμανική φρουρά από 25.000 οπλίτες 1.000 αξιωματικούς, 1.200 ίππους και 70 πυροβόλα, υπό το Χασάν Ταξίν Πασά, παραδίνεται στον Ελληνικό Στρατό, ο οποίος εισέρχεται την επομένη νικηφόρος στη Θεσσαλονίκη, γενόμενος ενθουσιωδώς δεκτός από τους Έλληνες κατοίκους της.
Αχελώος: Σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική Μυθολογία, ο Αχελώος ήταν μια ποτάμια θεότητα. Ο Όμηρος τοποθετεί τον Αχελώο πριν από τον Ωκεανό. Οι θάλασσες, οι πηγές και τα νερά που πηγάζουν από την γη προέρχονται από αυτόν. Αντίθετα ο Ησίοδος συγκαταλέγει τον Αχελώο στα παιδιά της Τηθύος και του Ωκεανού, στις ποτάμιες θεότητες. Κόρες του ήταν οι Σειρήνες, οι Νύμφες και πολλές άλλες πηγές (Κασταλία, Καλλιρρόη κλπ).
Ο Αχελώος είχε αρκετές μορφές. Συνήθως απεικονίζεται από την μέση και κάτω σαν ψάρι, γενειοφόρος με κέρατα στο κεφάλι του. Άλλες μορφές του ποτάμιου αυτού θεού ήταν σαν φίδι, σαν ταύρος και σαν ανθρωπόμορφο ον με κεφάλι ταύρου που από τα γένια του έτρεχαν πολλά νερά (ανθρωπομορφίες των όψεων του ποταμού). Το μόνο βέβαιο είναι πως στις περισσότερες μορφές του ο Αχελώος ήταν (φάνταζε) ένα άσχημο τέρας.
Ι. Κωλέττης: Ο Ιωάννης Κωλέττης (1773 ή 1774 - 31 Αυγούστου 1847) ήταν Έλληνας πολιτικός την εποχή της Επανάστασης του 1821. Υπήρξε ιδρυτής του Κόμματος της Φουστανέλας ή Γαλλικού Κόμματος, όπως επικράτησε να λέγεται, και πρώτος Πρωθυπουργός της Ελλάδας.
Κεφαλληνία: Η Κεφαλονιά (Κεφαλληνία) είναι το μεγαλύτερο και πιο ορεινό νησί των Επτανήσων και το τρίτο σε πληθυσμό μετά την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο. Βρίσκεται απέναντι από την είσοδο του Πατραϊκού Κόλπου, βόρεια της Ζακύνθου, νότια της Λευκάδας και δυτικά της Ιθάκης. Υπάρχουν στοιχεία ότι η Κεφαλλονιά κατοικείται από την παλαιολιθική εποχή. Οι πρώτοι γνωστοί κάτοικοι ήταν Λέλεγες, οι οποίοι κατοίκησαν το νησί προφανώς την εποχή του 15ου αι. π.Χ., φέρνοντας μαζί τους τη λατρεία του Ποσειδώνα. Την εποχή του χαλκού, ένας άλλος αρχαίος Ελληνικός λαός, οι Ταφίοι ή Τηλεβόες είχαν εγκατασταθεί στην γύρω θάλασσα, και κατοικούσαν στο νησί, ή διατηρούσαν εμπορική βάση στο νησί και συναλλάσσονταν στενά με τους κατοίκους του νησιού.
Το νησί πήρε το όνομά του από τον μυθικό Κέφαλο, ο οποίος έφτασε στο νησί ως πρόσφυγας από την Αθήνα ή από το ελληνικό φύλο των Κεφαλλήνων ή Κεφαλλάνων. Στα Ομηρικά κείμενα δεν εμφανίζεται το όνομα της νήσου ως έχει, αλλά με άλλες ονομασίες όπως Δουλίχιον, Σάμος ή Σάμη. Σε αυτή τη μορφή διατηρείται ως το όνομα μίας εκ των πόλεων της νήσου από την αρχαιότητα έως σήμερα. Παρ' όλα αυτά ο Όμηρος αναφέρει σαφέστατα ότι ο λαός στον οποίο ηγείται ο Οδυσσέας, είναι οι Κεφαλλήνες.
Κατά την αρχαιότητα άκμασαν τέσσερις πόλεις, οι οποίες ήταν ανεξάρτητα κράτη. Η Κράνη, οι Προννοί, η Σάμη και η Πάλη. Το νησί κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους και κατά το μεσαίωνα αποτέλεσε τμήμα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Υπήρξε μάλιστα και έδρα του Θέματος της Κεφαλληνίας, που περιλάμβανε και τα γειτονικά νησιά του Ιονίου.
Κατακτήθηκε από τους Νορμανδούς, τους Ενετούς και για λίγα χρόνια από τους Οθωμανούς. Επανήλθε στην κυριαρχία της Βενετίας μέχρι το 1797, οπότε την κατέλαβαν οι Γάλλοι. Κατά τη σύντομη γαλλική κατοχή, ο λαός του νησιού εξεγέρθηκε, επηρεασμένος από τη Γαλλική Επανάσταση και ανέτρεψε το φεουδαρχικό καθεστώς, το οποίο αποκαταστάθηκε με το Ιωνικό Κράτος, το οποίο ήταν υπό την επιρροή διαφόρων δυνάμεων, εκ των οποίων η βρετανική επιρροή έφερε τις μεγαλύτερες αντιδράσεις. Οι Βρετανοί επένδυσαν στην υποδομή του νησιού, το οδικό δίκτυο, γέφυρες και λιμάνια, ενώ έκαναν και δραστικές περικοπές στην δημοκρατία που είχαν εφαρμόσει οι Γάλλοι με το σύνταγμα τον Επτανήσων και την κατάργηση του Libro de Oro. Το 1864 ενώθηκαν τα Επτάνησα με το Βασίλειο της Ελλάδος.
Κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκόσμιου Πόλεμου το νησί κατέλαβαν, για μικρό χρονικό διάστημα, οι γαλλικές ναυτικές δυνάμεις.
Στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο καταλήφθηκε αρχικά από τους Ιταλούς, που απέβλεπαν στην ενσωμάτωση της Επτανήσου στην Ιταλία καθιερώνοντας νομισματική και οικονομική ένωση. Με την ιταλική συνθηκολόγηση, το 1943, οι Γερμανοί κατέλαβαν την Κεφαλονιά και μετά από μεγάλη μάχη με τους 12.000 Ιταλούς στρατιώτες της Μεραρχίας Acqui (Divisione Acqui) που επιθυμούσαν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, εκτέλεσαν τους περισσότερους απ' αυτούς. Στην Κεφαλονιά αναπτύχθηκε ισχυρό κίνημα Αντίστασης από το ΕΑΜ, ενώ κατά την περίοδο του Εμφυλίου δόθηκαν πολλές μάχες μεταξύ του κυβερνητικού στρατού και των ανταρτών, που δρούσαν στο νησί μέχρι τα τέλη του 1949.
Κοροβάγκος: Κοροβάγκος, Ευάγγελος (19ος αι.). Πρόκριτος του Λιτόχωρου και εθνικός αγωνιστής. Κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου (1854), έλαβε μέρος στην επανάσταση που ξέσπασε στη Θεσσαλία, με το Σώμα των Ολυμπίων. Διακρίθηκε επίσης στην επανάσταση της νότιας Μακεδονίας (1878) κατά τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο, οπότε διετέλεσε πρόεδρος της προσωρινής κυβέρνησης της Μακεδονίας.
Μάντζαρος: Ο Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος (26 Οκτωβρίου 1795 - 12 Απριλίου 1872) ήταν σπουδαίος Έλληνας συνθέτης, ιδρυτής της μουσικής Επτανησιακής Σχολής και θεωρείται από τους ανθρώπους που έβαλαν τις βάσεις για την ελληνική μουσική. Σπουδαιότερο έργο του θεωρείται η μελοποίηση του Ύμνου εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού, της οποίας το 1865 η πρώτη στροφή της (1829) καθιερώθηκε ως ο Εθνικός ύμνος της Ελλάδας.
Μινώταυρος: Στην Ελληνική μυθολογία, ο Μινώταυρος ήταν ένα ον με σώμα ανθρώπου και κεφάλι και ουρά ταύρου. Πέρα από την περιγραφική αυτή ονομασία του, το όνομα του Μινώταυρου ήταν Αστερίων. Κάποιες φορές αναπαρίσταται ακόμα ως ταύρος με κορμό ανθρώπου, σε αντιστοιχία με τον Κένταυρο. Κατοικούσε στο Λαβύρινθο, κτίσμα που φτιάχτηκε από το Δαίδαλο κατόπιν εντολής του βασιλιά της Κρήτης Μίνωα. Ο Μινώταυρος σκοτώθηκε από τον Θησέα.
Νικηφόρος Ουρανός: Ο Νικηφόρος Ουρανός υπήρξε ένας από τους ικανότατους στρατηγούς του Βυζαντινού Αυτοκράτορα, Βασιλείου Β' Βουλγαροκτόνου (10ος-11ος αιώνας). Μαζί με τον Νικηφόρο Ξιφία και τον Ευστάθιο Δαφνομήλη, αποτελούσαν τρεις από τους σημαντικότερους στρατηγούς του Βασιλείου που χάρισαν αποφασιστικές νίκες στον αυτοκρατορικό στρατό. Η πιο σημαντική νίκη του ήταν αυτή κατά τη μάχη του Σπερχειού ποταμού, το 996 ή 997, κατά την οποία τα βουλγαρικά στρατεύματα τράπηκαν σε φυγή και τραυματίστηκε ο τσάρος Σαμουήλ.
Πέτρος Ερημίτης: Πέτρος ο Ερημίτης (Πικαρδία 1050; – Λιέγη 1115). Γάλλος μοναχός και Σταυροφόρος, γνωστός και ως Π. της Αμιέν. Στρατιώτης και κατόπιν μοναχός, ίσως ύστερα από ένα ταξίδι στους Αγίους Τόπους, έγινε φανατικός κήρυκας της Α’ Σταυροφορίας την οποία οργάνωσε ο πάπας Ουρβανός Β’ το 1095. Τέθηκε επικεφαλής, μαζί με τον ιππότη Βαλτέριο τον Ακτήμονα, ενός άτακτου πλήθους ανθρώπων, γεμάτων πίστη και ενθουσιασμό, αλλά ανεπαρκώς οπλισμένων και απειθάρχητων. Έφτασαν στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί πέρασαν στη Μικρά Ασία, όπου εξολοθρεύτηκαν από τους Σελτζούκους κοντά στο Ερσέκ της Βιθυνίας το 1096. Ο Πέτρος διασώθηκε και κατόπιν έλαβε μέρος σε ένα άλλο τάγμα Σταυροφόρων υπό τον Γοδεφρείδο του Μπουγιόν, και πολέμησε στην κατάληψη της Αντιόχειας (1097) και της Ιερουσαλήμ (1099).
Φρίξος: Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία ο Φρίξος και η Έλλη ήταν παιδιά του Αθάμαντα, βασιλιά του Ορχομενού Βοιωτίας, και της Ωκεανίδας Νεφέλης. Διέφυγαν από τη Βοιωτία ταξιδεύοντας στη ράχη του Χρυσόμαλλου Κριού, δώρο του Ερμή. Κατά την πορεία διαφυγής τους, καθώς πετούσαν επάνω από την θάλασσα, η Έλλη δεν μπόρεσε να κρατηθεί στην ράχη του Κριού κι έπεσε στο πέλαγος, που από τότε ονομάσθηκε Ελλήσποντος. Την Έλλη πήρε κοντά του ο Ποσειδώνας. Ο Φρίξος συνέχισε την πορεία του και ο Κριός τον έφερε στην Κολχίδα, όπου ο βασιλιάς Αιήτης τον δέχθηκε πρόθυμα και του έδωσε ως σύζυγο τη θυγατέρα του, Χαλκιόπη.
Έπειτα, ο Φρίξος θυσίασε το χρυσόμαλλο κριό στον βωμό του Δία και δώρισε το δέρμα του (δέρας) στον Αιήτη. Εκείνος το αφιέρωσε στον Άρη και το κρέμασε από μια δρυ, στο ιερό δάσος του θεού. Προς φύλαξή του τέθηκε ένας μεγάλος δράκος, ο οποίος δεν κοιμόταν. Το χρυσόμαλλο δέρας ήταν αργότερα ο στόχος της Αργοναυτικής Εκστρατείας.
Πήγασος: Ο Πήγασος ήταν το φτερωτό άλογο της Ελληνικής Μυθολογίας. Γενικά ο Πήγασος συμβολίζει αλληγορικά το θαλάσσιο νέφος (θαλάσσιοι υδρατμοί - γιος του Ποσειδώνα), που μεταφέρει τους κεραυνούς (του Δία) και που γίνονται αντιληπτοί στις καταιγίδες.
Κατεχάκης: Ο Γεώργιος Κατεχάκης (1881-1939) ήταν Έλληνας Bενιζελικός στρατιωτικός και πολιτικός του 20ού αιώνα, βουλευτής, τρεις φορές Υπουργός Στρατιωτικών (1924, 1930-1932, 1933), Γενικός Διοικητής Θράκης και Γενικός Διοικητής Κρήτης. Πήρε μέρος στον Μακεδονικό Αγώνα τα έτη 1904 και 1905. Ήταν αρχηγός του σώματος των Κρητών Εθελοντών και έφερε το ψευδώνυμο «Καπετάν Ρούβας». Έδρασε κυρίως στις περιφέρειες Φλώρινας, Καστοριάς και Μοναστηρίου. Ο Κατεχάκης σημείωσε εντυπωσιακές επιτυχίες ενάντια στους Βουλγάρους, με αποκορύφωμα την περίφημη ενέδρα στο Σκλήθρο.
Προμηθέας: Ο Προμηθέας ήταν μυθική μορφή της αρχαιότητας. Γιος του Τιτάνα Ιαπετού και της Ωκεανίδας Ασίας ή Θέμιδας ή Αίθρας ή Κλυμένης. Αδέλφια του ήταν οι Ιαπετίδες Επιμηθέας, Άτλας και Μενοίτιος. Το όνομά του σημαίνει «συνετός», «προνοητικός». Παράγεται από την πρόθεση «προ» και το ρήμα «μανθάνω», όπου το «α», σε ορισμένες αρχαιοελληνικές διαλέκτους, γίνεται «η». Βλέποντας την κατάντια του ανθρώπινου γένους και την αδυναμία του απέναντι στη φύση, ο Προμηθέας αποφασίζει να του χαρίσει τη φωτιά. Έτσι, επισκεπτόμενος το εργαστήρι του Ήφαιστου, τοποθετεί τη φωτιά σε ένα κούφιο βλαστό νάρθηκα και τη δίνει κρυφά στους ανθρώπους. Ως τόπος παράδοσης της φωτιάς αναφέρεται η πόλη Σικυώνα της Πελοποννήσου.
Ο Προμηθέας έμαθε τους ανθρώπους να χειρίζονται τη φωτιά, να δημιουργούν εργαλεία και τους έμαθε τις Επιστήμες (που έκλεψε από την Αθηνά) και τα Γράμματα. Για να γλυτώσει την ανθρωπότητα από το μένος των θεών, την έμαθε να τους λατρεύει και να τους κάνει θυσια. Ο Δίας εξοργίστηκε μαζί του και έδεσε τον Προμηθέα σε βράχια, στο όρος Καύκασο, και έβαλε έναν αετό να του τρώει το συκώτι κάθε πρωί. Επειδή ο Προμηθέας ήταν αθάνατος, κάθε βράδυ τα σπλάχνα του γιατρεύονταν.
Σαπφώ: Η Σαπφώ, γενική της Σαπφούς, (αιολική διάλεκτος Ψαπφώ, αποκαλούμενη και Σαπφώ η Λεσβία από τον τόπο καταγωγής της) (~ 630 - 570 π.Χ.), ήταν Eλληνίδα λυρική ποιήτρια από τη Λέσβο, ιδιαίτερα γνωστή από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα για τα ποιήματά της. Με το όνομά της έχει συνδεθεί και ο λεσβιακός έρωτας. Η Σαπφώ θεωρείται με την ποίησή της, που ήταν γραμμένη στην αιολική διάλεκτο, ως η σημαντικότερη λυρική ποιήτρια της αρχαιότητας. Ο Πλάτων την ονομάζει «σοφή» και «δέκατη Μούσα», ο Ανακρέων «ηδυμελή», ο Λουκιανός «μελιxρόν αύχημα Λεσβίων» οι Ιουλιανός και Αντίπατρος «θηλυκό Όμηρο» και «τιμή Λεσβίων γυναικών», ενώ ο Στράβων «θαυμαστόν τέρας». Ο Οράτιος στη 2η ωδή του μας λέει ότι ακόμα και οι νεκροί στον κάτω κόσμο ακούν τα τραγούδια της με θαυμασμό σε ιερή σιγή. Σε μεταγενέστερη όμως εποχή, οι Αττικοί κωμωδιογράφοι τη δυσφήμησαν για ομοφυλοφιλικές τάσεις (εξ ου και ο όρος λεσβία). Αφορμή για τις φήμες υπήρξε πιθανόν το ότι η Σαπφώ εκδήλωνε έντονο συναισθηματισμό προς τις μαθήτριές της. Μολονότι κανένας από τους συγγραφείς δεν αναφέρει κάτι σχετικό μέχρι την εποχή του Αριστοτέλη, οι κρίσεις αυτές για τη Σαπφώ επικράτησαν. Μάλιστα αναφέρεται ότι η Σαπφώ είχε ερωτευθεί την Ατθίδα, την Τελέσιππα και τη Μεγάρα. Σύγχρονοί μας μελετητές εκφράζουν αμφιβολίες για το αν η Σαπφώ ήταν όντως λεσβία. Η Σαπφώ έγραψε ερωτικά ποιήματα, ύμνους στους θεούς και επιθαλάμια (τραγούδια του γάμου). Η ποίησή της δονείται από αυθορμητισμό και έντονα αισθήματα. Αρκετοί από τους στίχους της μαρτυρούν έντονο ερωτισμό και λυρισμό. Από τα ποιήματά της, που συνέλεξαν οι Αλεξανδρινοί και δημοσίευσαν σε βιβλία, τα πιο διάσημα ήταν οι Ύμνοι και τα Επιθαλάμια. Ίσως κανένας άλλος λογοτέχνης δεν μπορεί να συγκριθεί με τη Σαπφώ στην ομορφιά της σκέψης, στον μελωδικό της στίχο και στην ένταση των αισθημάτων της.
Τάνταλος: Ο Τάνταλος υπήρξε ένα από τα χαρακτηριστικότερα πρόσωπα θείας και αιώνιας καταδίκης στην Ελληνική Μυθολογία, δια του οποίου και στηλιτεύτηκε η αμφισβήτηση προς ό,τι το «Θείο» και «Ιερό». Συγκεκριμένα ο Τάνταλος φέρονταν ως Βασιλεύς της Φρυγίας με έδρα την Σίπυλο. Ήταν γιος του Δία ή του Τμώλου και της Πλουτώς, πατέρας της Νιόβης του Πέλοπα και του Βροτέα. Ο Τάνταλος λοιπόν ως γιος της Πλουτούς (= της αφθονίας) έφθασε να θεωρείται φίλος και ομοτράπεζος των Ολύμπιων Θεών όπου εκ της απληστίας του υπέκλεψε νέκταρ και αμβροσία που μετέφερε στ΄ ανάκτορό του. Παράλληλα δε προσπάθησε να μεταδώσει μυστικά των Θεών στους ανθρώπους. Εκείνο όμως που αποτέλεσε το φρικαλέο των πράξεών του ήταν που ήθελε να διαπιστώσει αν οι Ολύμπιοι θεοί θα μπορούσαν να εξαπατηθούν! Για τον σκοπό αυτό έφθασε στο σημείο να σφάξει τον πρωτότοκο γιο του και να τον προσφέρει σε γεύμα σ΄ αυτούς. Λέγεται πως μόνο η θεά Δήμητρα απορροφημένη στη θλίψη της από την απώλεια της κόρης της Περσεφόνης έφαγε τμήμα από τον βραχίονα του παιδιού, οι δε άλλοι θεοί που αντελήφθησαν το ανόσιο έγκλημα του παιδοκτόνου Ταντάλου, ανάστησαν τον Πέλοπα, αποκατέστησαν τον ακρωτηριασμό του και τιμώρησαν τον πατέρα του σε αιώνια καταδίκη.
Σύμφωνα με τον Όμηρο η επιβληθείσα θεία και αιώνια καταδίκη του ήταν η ακόλουθη: Αφού κεραυνοβολήθηκε από τον πατέρα των θεών Δία (=θανατώθηκε) κατήλθε στον Άδη όπου κατ΄ εντολή των θεών, διατηρουμένων έμβιων αναγκών, τοποθετήθηκε σε λάκκο γεμάτο νερό κάτω ακριβώς από κλώνους δένδρων κατάφορτων με ποικίλους καρπούς (αφθονία). Πεινώντας όμως και διψώντας αφόρητα μόλις άπλωνε το χέρι του να κόψει καρπούς οι κλάδοι ανέρχονταν αμέσως σε μεγάλο ύψος, όταν δε έσκυβε να πιει νερό αυτό εξαφανιζόταν ή απομακρύνονταν από τα πόδια του.
Η θεία και αιώνια αυτή τιμωρία έμεινε περισσότερο γνωστή ως «μαρτύριο του Ταντάλου».

Δε μπόρεσα να βρω πληροφορίες για:
Ανδρέας Γεωργίου:Η μόνη αναφορά που βρήκα ήταν για ένα μαραθωνοδρόμο της δεκαετίας του 1920.
Θεόδωρος Τσουκαλάς: Δε μπόρεσα να βρω ποιος ήταν αυτός. Όποιος ξέρει ας προσθέσει πληροφορίες.

Πολλές αναφορές στην αρχαία ελληνική μυθολογία. Απόδειξη ότι είμαστε όλοι γνήσιοι απόγονοι και πνευματικά παιδιά του Πουταναγόρα  :grin:
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.587
Κριτικές
475
Like
494
Πόντοι
4.906

jo145

Τιμημένος
Εγγρ.
19 Ιουν 2010
Μηνύματα
18.417
Κριτικές
69
Like
18
Πόντοι
1.246
Οι οίκοι ανοχής της πόλης μας βρίσκονται συγκεντρωμένοι σε λίγες οδούς τις οποίες επισκεπτόμαστε συχνά, τις αναφέρουμε καθημερινά στο site, όμως ομολογώ ότι δεν ήξερα από που πήραν την ονομασία τους κάποιες από αυτές. Έτσι λοιπόν σκέφτηκα να κάνω μια μικρή έρευνα, ουσιαστικά ένα copy-paste από τη wikipedia κυρίως, σχετικά με την προέλευση της ονομασίας κάθε οδού, έτσι για να αυξήσουμε τις εγκυκλοπαιδικές μας γνώσεις. (Αφού δε  :knockinb: και τόσο τελευταία λόγω κρίσης, ας το ρίξουμε στην κουλτούρα
t3011.gif
)
Το κείμενο θα μπορούσε κάλλιστα να πλαισιώσει τις φωτογραφίες του jo και του big boy στο επόμενο τεύχος του National Delographic  :grin:

Χαχα μηχανοβιο ρεμαλι , ωραιο θεμα  :cheesy: δε το διαβασα αλλα θα το κανω σαφως

Δε μπόρεσα να βρω πληροφορίες για:
Ανδρέας Γεωργίου:Η μόνη αναφορά που βρήκα ήταν για ένα μαραθωνοδρόμο της δεκαετίας του 1920.
Θεόδωρος Τσουκαλάς: Δε μπόρεσα να βρω ποιος ήταν αυτός. Όποιος ξέρει ας προσθέσει πληροφορίες.

Δε χρειαζεται να τους βρουμε  να πανε να αλλου να παιξουνε , προτεινω να στειλουμε γραμμα στον Δημο σαν συλλογος μπουρδελοφρωνων
και να ζητησουμε την μετονομασια των οδων οι οποιες πρεπει να φερουν ονοματα αρχαιων εταιρων οπως
Λαΐδα, Θαργηλία , Φρύνη , Νανώ , Λέαινα , Ασπασία αλλα και η αδερφη του Πουταναγορα η Παντοπερνη  :rockon:
Αντε να βαλουμε και καναν αγαπουλη σαν τον Αρίστιππο και τον Πουταναγορα σαφως

Πολλές αναφορές στην αρχαία ελληνική μυθολογία. Απόδειξη ότι είμαστε όλοι γνήσιοι απόγονοι και πνευματικά παιδιά του Πουταναγόρα  :grin:

Σιγουρα ειμαστε  :grin: Το μπουρδελιζειν εστιν φιλοσοφειν , οπως λεει και ο big boy
 

alkinos32

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Απρ 2010
Μηνύματα
23.433
Κριτικές
14
Like
97
Πόντοι
376
εδω ενας τυπος με μπλογκ μας την λεει εμας τους μπουρδελιαρηδες για την αγαπημενη μας οδο....εμπρος να του δειξουμε τι ειμαστε με φουλ επιθεση :zfuck:

Καλό Άρθρο, αξίζει νομίζω αναδημοσίευση και εδώ:

Οδός Ανδρέου Γεωργίου, η μελωδία της παρακμής

gerogiou2.jpg


Την Ανδρέου Γεωργίου την έζησα ως δρόμο στην ακμή της, στα 90΄ς. Δούλευα τότε στο ραδιόφωνο του Μύλου, τον περίφημο 88,5 και κάθε μέρα περνούσα αρκετές ώρες στη γειτονιά που ήταν ένα συναρπαστικό μεταβιομηχανικό τοπίο που ζωντάνευε κουβαλώντας τις μνήμες από το θρυλικό Μπεχτσινάρι, όπως λεγόταν η γειτονιά τα παλαιότερα χρόνια.

Ο δρόμος ήταν άγνωστος σχετικά στο πρόσφατο παρελθόν έγινε γνωστός στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης με το άνοιγμα του Μύλου στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Ο Μύλος με ιστορία μεγάλη, έκανε την Ανδρέου Γεωργίου προορισμό. Στα 1924 δυο πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία, διαλέγουν το Μπεχτσινάρι, μια περιοχή στις παρυφές της πόλης, προς τα δυτικά για να χτίσουν ένα Μύλο. Θα έμοιαζε με κείνον που διέθεταν οι οικογένειες τους στην πατρίδα. Κοντά στο λιμάνι και στα τρένα. Πέρασε σύντομα στα χέρια του Αλλατίνη και δούλεψε, παραμένοντας γνωστός ως Μύλος Χατζηγιαννάκη, μέχρι το 87. Η άσπρη ιστορία του βαμμένη αλεύρι, τέλειωσε κάπου εκεί. Το χειμώνα του 89, μια νύχτα στο θρυλικό τζαζ κλαμπ Παραρλάμα πίσω από το Ράδιο Σίτυ, ο ιδιοκτήτης του Νίκος Στεφανίδης, μας εξομολογήθηκε ένα τρελό σχέδιο. Να δημιουργήσει ένα πολυχώρο πολιτισμού στις εγκαταστάσεις του παλιού αλευρόμυλου. Την τελευταία μέρα του Μαΐου του 1991 ο Μύλος ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό. Αυτό που αντικρίζει η πόλη είναι ασύλληπτο. Ένας εντυπωσιακός πύργος γεμάτος εκθέσεις, ένα ουζερί που έμελλε να γίνει θρυλικό, μια τρομερή πλατεία για χάπενιγκς και συναυλίες και μια εντυπωσιακή δεκαετής παρέλαση ονομάτων που ποτέ δεν είχαμε αξιωθεί να δούμε live στη Θεσσαλονίκη. Ο Μύλος έγινε προορισμός, έγινε συνήθεια, ραδιόφωνο, τάση. Ανέδειξε πρόσωπα, ομάδες, βοήθησε την πόλη να πάει πιο μπροστά. Το 1993 ο Europa Nostra, ο Οργανισμός για την Προστασία της Ευρωπαϊκής Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς, του απένειμε τιμητικό δίπλωμα για τη συνολική μετατροπή του βιομηχανικού συγκροτήματος σε σύγχρονο πολιτιστικό και ψυχαγωγικό κέντρο. Μια σειρά περιπέτειες που ακολούθησαν, οικονομικές και άλλες, όπως μια μεγάλη πυρκαγιά, σταδιακά απαξίωσαν το Μύλο και τον δρόμο

georgiou1.jpg


Στα ενδιάμεσα χρόνια ο δρόμος γνώρισε μεγάλη δόξα καθώς το άνοιγμα του Μύλου ακολούθησε η ανακαίνιση του εργοστασίου της Βίλκα που λειτούργησε ως συμπλήρωμα στην ίδια γειτονιά, με γκαλερί, αίθουσες συναυλιών και club, προχωρημένα γκουρμέ και μεξικάνικα εστιατόρια, φεστιβάλ όπως το Reworks και πολλά άλλα. Παράλληλα στο δρόμο άρχισαν να ανοίγουν εναλλακτικά μπαρ για χαρλεάδες, διαφημιστικές εταιρίες, καταστήματα design επίπλων, ένα μπουζουξίδικο η Πύλη Άξιου, παλιοί βιομηχανικοί χώροι να μετατρέπονται σε ενδιαφέροντα νέα project και γενικά ο δρόμος απέκτησε μεγάλη ζωή και δόξα. Μια από τις πιο λαμπρές της ιστορίας του δρόμου ήταν η μετατροπή επί Πολιτιστικής ενός παλιού εργοστασίου του δρόμου σε Μουσείο Κινηματογράφου, με ψυχή τον Απόστολο Παπαγιαννόπουλο να αφιερώνει πολλά χρόνια για την ολοκλήρωση του ωραίου εκείνου project που μετά μεταφέρθηκε στο Λιμάνι.

Τα τελευταία χρόνια όμως που τα ενδιαφέροντα του κόσμου μεταφέρθηκαν σε άλλες γειτονιές και η παρακμή του δρόμου δεν άργησε να έρθει. Το κλείσιμο των περισσότερων επιχειρήσεων που είχαν ανοίξει εκεί, η απόλυτη παρακμή της Βίλκα και η εγκατάλειψη του Μύλου, που προσπαθεί μόνο συναυλιακά πια, το άνοιγμα πορνείων, που τώρα πια λέγονται στούντιο και έχουν κατακλύσει το δρόμο, ακόμα και το παλιό ουζερί της Βίλκα φόρεσε κόκκινο φωτάκι, οι κάθετοι δρόμοι που μοιάζουν με καταυλισμούς και δεν τολμάς να τους διασχίσεις ή να παρκάρεις, καθώς δεκάδες απεγνωσμένοι άνθρωποι κυριολεκτικά κρέμονται από πάνω σου ή από το αυτοκίνητο ζητώντας τα πάντα, οι παρκαδόροι στο δρόμο έξω από το Μύλο που δεν σου επιτρέπουν ούτε να διανοηθείς να παρκάρεις, αλλά κυρίως η αίσθηση ενός επικίνδυνου δρόμου, σκιά του εαυτού του μοιάζει αφόρητη.

georgiou3.jpg


Ένας δρόμος που αγάπησε η πόλη για δυο δεκαετίες είναι σήμερα η προσωποποίηση της παρακμής, είναι η τρανή απόδειξη πως τα πιο πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα χτίστηκαν με σαθρά υλικά που δεν άντεξαν στην πρώτη δόνηση.


 

alkinos32

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Απρ 2010
Μηνύματα
23.433
Κριτικές
14
Like
97
Πόντοι
376

gl, μην το παρεξηγήσεις, η μελωδία που "αποπνέει" ο δρόμος, είναι πάντα πολύ γλυκιά............
 

jo145

Τιμημένος
Εγγρ.
19 Ιουν 2010
Μηνύματα
18.417
Κριτικές
69
Like
18
Πόντοι
1.246
Το κείμενο θα μπορούσε κάλλιστα να πλαισιώσει τις φωτογραφίες του jo και του big boy στο επόμενο τεύχος του National Delographic  :grin:
Χαχαχα σιγουρα  :cheesy: Ελπιζω να προλαβουμε το πιεστηριο

Λοιπον

26η Οκτωβρίου: Αστην...
Αχελώος: Αστον κι αυτον , θα ειναι ο προστατης των τζακουζιων  :grin:
Ι. Κωλέττης: ΜΕτονομασια σε Οδο Αφρουλας  :cheesy:
Κεφαλληνία: Ακυρο εντελως , καλυτερα να γινει οδος Κεφαλα , προς τιμην του Gameover του hagem ή του karaman   :cheesy:
Κοροβάγκος:  Ιατρού Κοροβάγκου λεγεται για την ακριβεια , αλλα οχι για πολυ
Μινώταυρος: Το Μουνοταυρος ειναι ποιο ευχαριστο νομιζω ε ?  :grin:
Νικηφόρος Ουρανός: Εντελος ξεκαρφωτο , προτεινω τραμπα με την δπλανη οδο που λεγεται Ρωξανης , αλλα δε στεγαζει κανενα οικημα
Πέτρος Ερημίτης: Οξω , Πετρουλας της Στυλιτησσας θα ταιριαζε καλυτερα  :cheesy:
Φρίξος:Χμμμ , σιγουρα η οδος δε πηρε το ονομα της απο την μυθολογια αλλα απο το "Συγκροτημα Φριξος" η ταμπελα του οποιου ειναι ακομη πανω απο το Φριξου 15
τι ηταν αυτο ? και γιατι ονομαστηκε ετσι ? αν ειναι το επιθετο του ιδιοκτητη ... ξενερουα
Πήγασος: Ο Πήγασος ήταν το φτερωτό άλογο της Ελληνικής Μυθολογίας. Παραμενει και συμβολιζει αυτο που κανει τσαρκα  :dancing:
Κατεχάκης: Γεια σου ... Μια Εταιρα κι εδω παρακαλω
Προμηθέας: Οπως και στο Μινωταυρου κι εδω μια μικρη αλλαγη , ΠΕΟμηθεας και ειναι οκ  :sunglasses:
Σαπφώ:  :rockon: :rockon: :rockon: :tits2: :tits2: :tits2: :boobies: :boobies: :boobies:
Τάνταλος: Εταιρα κι εδω , εκτος αν δεν αλλαξε κατι οποτε το Βρομυλου που ειχε ακουστει καποτε ταιριαζει ...
 

jo145

Τιμημένος
Εγγρ.
19 Ιουν 2010
Μηνύματα
18.417
Κριτικές
69
Like
18
Πόντοι
1.246
Το άνοιγμα πορνείων, που τώρα πια λέγονται στούντιο και έχουν κατακλύσει το δρόμο, ακόμα και το παλιό ουζερί της Βίλκα φόρεσε κόκκινο φωτάκι,
οι κάθετοι δρόμοι που μοιάζουν με καταυλισμούς και δεν τολμάς να τους διασχίσεις ή να παρκάρεις, καθώς δεκάδες απεγνωσμένοι άνθρωποι κυριολεκτικά κρέμονται από πάνω σου ή από το αυτοκίνητο ζητώντας τα πάντα,

Δε ξερω για τα υπολοιπα αλλα τα σπιτακια κι αυτα επειχειρησεις ειναι , και πριν βαλει κοκκινο φωτακι το ουζερι της βιλκας θα μπορουσε να ειχε γινει στεκι
χασικληδων και λοιπον παρακμιακων . Δεν υπαρχουν "κακα" κτηρια λοιπον , αλλα "κακοι" ανθρωποι κι αυτοι μπορουν να πανε οπουδηποτε γιατι οχι και στον μυλο
Ασε που στα ουζερι χαλας και το συκωτι σου  :birdman:



 

male_tsouli

Μέλος
Εγγρ.
23 Σεπ 2010
Μηνύματα
731
Κριτικές
6
Like
26
Πόντοι
6
Πολύ ωραίο άρθρο ! Εξαιρετική δουλειά !
 

Επισκέπτης
Πολύ ωραίο thread μπράβο! Το διάβασα με πολύ ευχαρίστηση! :)
 

Επισκέπτης
O άλλος ο βλάκας που κράζει που έγινε και καλά παρακμιακό το μέρος και λέει ότι σε κάθε γωνία σου την πέφτουν κ σου ζητάνε πράγματα κτλ κτλ μάλλον δεν έχει περάσει πότε από εκεί, απλά ίσως έχει δει τους γύφτους και φαντάζεται διάφορα.
 

jaygatsby

Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2010
Μηνύματα
7.898
Κριτικές
1
Like
344
Πόντοι
86
Καλό Άρθρο, αξίζει νομίζω αναδημοσίευση και εδώ:

Οδός Ανδρέου Γεωργίου, η μελωδία της παρακμής...

Την Ανδρέου Γεωργίου την έζησα ως δρόμο στην ακμή της, στα 90΄ς....

Ένας δρόμος που αγάπησε η πόλη για δυο δεκαετίες είναι σήμερα η προσωποποίηση της παρακμής...

όμορφη εξιστόρηση.

για την ιστορία.
στην Βίλκα δούλευε εργάτρια η  φουκαριάρα η μάνα μου όταν ήταν πλεκτήριο ή κάτι παρόμοιο την δεκαετία του 50.

λείπω από το 2000 από την θεσσαλονίκη και δεν ήξερα την κατάληξη της περιοχής. κρίμα.

ωστόσο μια που είμαστε σε μπουρδελοσάιτ θα επανέλθω στην πρόταση του δημάρχου σας (είμαι τυπικά δημότης Καλαμαριάς) για κάποια αξιοποίηση συνολικά της περιοχής που αν κατάλαβα καλά δεν θα εξοβελίζει την παράμετρο αγοραίος έρωτας που αποτελεί κομμάτι της ιστορίας της περιοχής αλλά και της πόλης.

κάτι σαν Reeperbahn Αμβούργου όπου όλα θα δένουν αρμονικά και με αξιοπρέπεια, με σεβασμό στην ελληνική κουλτούρα, νοοτροπία και αισθητική.
 

jaygatsby

Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2010
Μηνύματα
7.898
Κριτικές
1
Like
344
Πόντοι
86
Δεν υπαρχουν "κακα" κτηρια λοιπον , αλλα "κακοι" ανθρωποι

όπως δεν υπάρχουν χυδαίες γλώσσες αλλά χυδαίοι άνθρωποι επίσης. Λ. Μαβίλης

εκτός από εικαστικές έχεις και λογοτεχνικές επιρροές βλέπω.

πάντως και τα ουζερί χρειάζονται.
 

al pacino

Τιμημένος
Εγγρ.
5 Ιουλ 2008
Μηνύματα
5.170
Κριτικές
293
Like
9.306
Πόντοι
12.525
Καλό Άρθρο, αξίζει νομίζω αναδημοσίευση και εδώ:

Οδός Ανδρέου Γεωργίου, η μελωδία της παρακμής

gerogiou2.jpg
τη Στοα τη θυμασαι ρε μαστορα?πιτσιρικας ημουν οταν πηγαινα εκει
Εμενα μονο αυτο με στεναχωρει...που εκλεισε η Στοα :grin:

Το ουζερι του Μυλου που ειχε κι ενα δεντρο μες το μαγαζι λειτουργει ακομα,ξερει κανεις?
 

al pacino

Τιμημένος
Εγγρ.
5 Ιουλ 2008
Μηνύματα
5.170
Κριτικές
293
Like
9.306
Πόντοι
12.525
κι επισης το 2000 ειχα παει σε ενα μαγαζι για μεταλλαδες που εμπαιναν και με τις μηχανες μεσα οσοι ηθελαν  :2funny: :2funny: το οποιο βρισκοταν σχεδον στο υψος της Πυλης Αξιου απο απεναντι ομως.Καπου εκει που ειναι το μπουρδελο στο νο30 μαλλον
 

Apollo64

Τιμημένος
Εγγρ.
13 Ιουλ 2007
Μηνύματα
903
Κριτικές
81
Like
487
Πόντοι
5.535
Επιτέλους έμαθα ποιος ήταν αυτός ο Κοροβάγκος
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.587
Κριτικές
475
Like
494
Πόντοι
4.906
Επιτέλους έμαθα ποιος ήταν αυτός ο Κοροβάγκος
γαμουσαμε που γαμουσαμε στην οδο του τοσα χρονια να μην ξερουμε τι ειχε κανει και τον κρεμασαν στον τοιχο ταμπελα;


.........και μαλιστα με λαθος ονομα.....κουροβαγκου νομιζω λεει
 

big_boy

Μέλος
Εγγρ.
5 Δεκ 2005
Μηνύματα
732
Like
6
Πόντοι
6
Δε μπόρεσα να βρω πληροφορίες για:
Ανδρέας Γεωργίου.....

Βρήκα εγώ...

Ανδρέας Γεωργίου
Γεννήθηκε στο χωριό Αναρίτα, της επαρχίας Πάφου, το 1937.
Έπεσε στις 30 Οκτωβρίου 1956 στη γενέτειρά του, από έκρηξη βόμβας.
Γονείς : Γεώργιος και Κατερίνα Κτωρή
Αδέλφια : Ιφιγένεια, Δήμητρα, Αμαλία, Δέσποινα
Ο Ανδρέας Γεωργίου φοίτησε στο δημοτικό σχολείο Αναρίτας και εργαζόταν ως ζαχαροπλάστης στη Λευκωσία, όπου και άρχισε τη δράση του στην ΕΟΚΑ.
Η πρώτη επίθεσή του εναντίον Άγγλων στρατιωτών έγινε με σφενδόνη εναντίον αγγλικής περιπόλου στη γενέτειρά του, οπότε πλήγωσε Άγγλο στρατιώτη. Μια Τουρκάλα γειτόνισσά του, φίλη της μητέρας του, η Χαϊρέ Ουσεϊνή, του πρόσφερε άλλοθι και απέφυγε τη σύλληψη.
Αργότερα απέσπασε από Τούρκο επικουρικό το υπηρεσιακό του περίστροφο, στο χωριό Φοίνικας. Αυτό είχε μεγάλη σημασία λόγω της έλλειψης οπλισμού που είχε τότε η Οργάνωση.
Στις 30 Οκτωβρίου 1956, είχε στήσει ενέδρα στο δώμα ενός σπιτιού δίπλα από το δρόμο, περιμένοντας την περίπολο Άγγλων στρατιωτών, που περνούσε από το χωριό του. Κρατούσε βόμβα επιτόπιας κατασκευής στο χέρι, έτοιμος να τη ρίψει. Ήταν πέντε η ώρα, όταν εμφανίστηκε η περίπολος και ο Ανδρέας πυροδότησε τη βόμβα του. Τη στιγμή όμως που ανασηκώθηκε να τη ρίψει, Άγγλος στρατιώτης από το αυτοκίνητο της περιπόλου πέταξε καραμέλες στα παιδιά του δημοτικού σχολείου, που είχαν σχολάσει από το απογευματινό τους μάθημα και αυτά έτρεξαν κοντά στο αυτοκίνητο να τις πάρουν. Ο Ανδρέας προσπάθησε να ρίψει την αναμμένη βόμβα σε διπλανό ερειπωμένο, ακατοίκητο σπίτι. Η βόμβα όμως εξερράγη στο χέρι του και τον σκότωσε.
Αξιοθαύμαστη είναι η αντιμετώπιση του θανάτου του από την ίδια τη μητέρα του που είπε χαρακτηριστικά : "Ευγνωμονώ το Θεό, τόσο εγώ όσο και όλοι οι συγχωριανοί μου, που το παιδί μου προτίμησε να σκοτωθεί παρά να σκοτώσει τα μωρά του κόσμου. Μη κακόν, αν έριχνε τη βόμβα του θα σκοτώνονταν πολλά παιδιά, μαζί και η μικρή του αδελφούλα, που τόσο την αγαπούσε ο Ανδρέας μου". 

Πηγή : Βιογραφίες πεσόντων αγωνιστών ΕΟΚΑ. 



extramask συγχαρητήρια και από μένα.Πολύ ωραίο thread !  :)
 
OP
OP
extramask

extramask

Σπουδαίος
Εγγρ.
3 Ιαν 2009
Μηνύματα
728
Κριτικές
50
Like
160
Πόντοι
3.285
χαίρομαι που σας άρεσε το thread!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom